PDA

Zobacz pełną wersję : brak vtec h22a5 V gen



krasko
20-07-14, 17:10
Cześć od dwóch dni mam słabszą odmianę mojego eg mianowicie nie działa vtec . przestał działać podczas jazdy ok 150 km\h na na czwartym biegu,przerwała i zaczeła szarpać podczas ruszania . sprawdziłem sitko zaworu, stan oleju prawidłowy , licznik i czujnik sprawne , napięcie do zaworu dochodzi . nie mam już pomysłu co to może być wywaliło mi check wszystko działa jak należy a mocy o połowe mniej

Michalll_1991
20-07-14, 18:40
skoro zawór ok to moze sprawdz piny , moze ktorys wypadl
moze wariuje tps, moze vss, moze aparat (czujnik polozenia walka)
sporo mozliwosci

FaziRBK
20-07-14, 18:41
Rozrząd przeskoczył :)

krasko
20-07-14, 19:39
dzisiaj poprzeglądałem całą wiązkę silnikową i miałem dwie wtyczki upalone od zaworu fitv i jeszcze jedna (nie wiem jak się nazywa dokładnie z prawej strony kolektora na dole taki biały czujnik) wszystko polutowałem wyczyściłem i nie szarpie już ale vtec dalej nie ma check dalej się świeci po włożeniu zworki jest 6 długich błysków na ok minutę .
rozrząd może sobie tak przeskoczyć bez poważnej awarii ?

Gąsior
20-07-14, 19:54
po czym wnioskujesz, że nie zapina vteca? proponuję podłączyć żaróweczkę przejechać się i sprawdzić

krasko
20-07-14, 20:36
po tym że wcześniej wciskało w fotel a teraz jedzie jak d15

podpinałem diode pod zawór vtec tzn jeden kabel w jedną część kostki a drugi w drugą i po włączeniu zapłonu świeci się na stałe . drugi raz dałem jeden kabel na masę drugi to vtec i nie świeci wcale ani podczas jazdy ani podczas postoju

marcus209
20-07-14, 21:28
To znaczy, że diodę masz sprawną ;) ale może coś nie tak być z komputerem. Podaje cały czas napięcie na zawór vtec. Powyżej obrotów na których załączał się vtec silnik chodzi normalnie, czy tez szarpie?

EDIT:

Po przeczytaniu własnego postu naszła mnie jeszcze jedna myśl. Nie wiem w jaki sposób jest sterowany zawór. Czy za pomocą plusa czy masy. Jak masy to może masz zawarcie na przewodzie masowym i cały czas jeździsz na vtec-u

krasko
20-07-14, 22:16
samochód już nie szarpie wszystko jest ok przyspiesza bez problemów kręci się do 7000/rpm przedtem 7800
wyczytałem gdzieś że napięcie w zaworze powinno się pojawić po przekroczeniu 2700/rpm jedyne co mi się nie podoba to to że strasznie nagrzewa się cewka zaworu
podobno wszystkie japończyki mają sterowanie na masie ale co jak dokładnie to nie wiem

krasko
21-07-14, 20:08
ktoś może jeszcze jakieś pomysły ?

Gąsior
21-07-14, 22:04
sterowanie nie jest na pewno masą.

lozek
21-07-14, 22:09
rozrząd może sobie tak przeskoczyć bez poważnej awarii ?
Może, był takie przypadki. Albo jak napinasz jest za luźny/pasek wyciągnięty już itd.


przyspiesza bez problemów kręci się do 7000/rpm przedtem 7800

I to też mówi o tym, że to może być rozrząd ;)

krasko
21-07-14, 22:38
ciężka sprawa mało miejsca . wszystko trzeba ściągać czy wystarczy pokrywa i osłona ?

FaziRBK
21-07-14, 22:55
Pokrywa i osłona, ewentualnie pompę wspomagania z paskiem i pasek alternatora z alternatorem musisz zdjąć, żeby dojść do śruby napinacza. Ciężko jest to zrobić ale się da u mnie też przestawiło mi rozrząd i miałem podobne objawy a tylko był przestawiony o jeden ząbek.

krasko
21-07-14, 23:28
pasek odrazu nowy trzeba dać ?

krasko
22-07-14, 18:40
niestety to nie rozrząd sprawdzałem dzisiaj górne znaki się pokrywają tak samo jak znak na kole zamachowym nie mam pojecia już co jej jest

marcus209
22-07-14, 19:40
Sprawdziłbym komputer.

krasko
25-07-14, 19:03
no niestety podmiana kompa nic nie dała dzisiaj nawet pofatygowałem się do warsztatu żeby podłączyć go pod komputer diagnostyczny ale nie mógł się połączyć .
ktoś może ma jakieś pomysły lub poleci warsztat w okolicach Łochowa ,Wyszkowa, Mińska mazowieckiego lub Wołomina który to ogarnie ?

marcus209
25-07-14, 23:57
Może inny czujnik wariuje... Czujnik prędkości lub temperatury. Na zimnym silniku, lub gdy samochód stoi z włączonym silnikiem, vtec też się nie włączy.

krasko
26-07-14, 03:05
na drugim ecu udało się zczytać kod błyskowy nr 17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód. ale licznik działa prawidłowo i nie wiem czy się tym sugerować czy nie, chyba że źle odczytałem i błąd nr 16 Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód ale w tej tabeli opisane że tylko dla d15b2 i to też nie pewny szlak

marcus209
26-07-14, 07:24
Chyba jest tak, że jeden przewód idzie do licznika, a drugi do komputera. W D-serii temperatura dla licznika i komputera jest odczytywana nawet za pomocą oddzielnych czujników. Może z czujnikiem prędkości jest podobnie. Jest jeden, ale idzie osobno do licznika i ecu.

FaziRBK
26-07-14, 08:20
Nagraj filmik z wyświetlaniem błędu ecu to Ci podpowiem co to za błąd wyrzuca bo widzę, że nie jesteś pewien, który ale mam nadzieję, że dzielisz je na długie i krótkie?.

krasko
26-07-14, 11:54
tak na daługie i krótkie wychodzi błąd 16 jest jedno długie i sześć krótkich błysków ale jeśli czujnik by dał dupy to licznik by nie działał chyba ? chyba że się myle

marcus209
26-07-14, 22:29
Jak czujnik, to tak. Ale gdy jest oddzielny przewód do licznika i do ecu, to licznik może działać, a ecu nie mieć sygnalu i wtedy nie ma vteca.

krasko
26-07-14, 23:45
mam film z kodami
https://www.youtube.com/watch?v=RSy9aOFi1hQ&feature=youtu.be

FaziRBK
27-07-14, 18:58
Błędy numer 6,10,21

6 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
10 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
21 Elektrozawór Vtec

To już wiesz gdzie masz szukać.

krasko
27-07-14, 20:15
10 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód który to czujnik ?

kaczor662
27-07-14, 21:45
IAT
http://images68.fotosik.pl/35/09d6f1bda23b841cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

krasko
27-07-14, 22:24
no dobra obadałem dzisiaj co i jak i mam jeszcze pytanie co do czujnika temperatury płynu bo są dwa i teraz który jest od wskaźnika a który od sygnału dla ecu ?

wiesko1261
27-07-14, 22:52
Sprawdziłbym komputer.

wczoraj miałem podobnie :confused: nie wiem czy pomoże :)
,przejeździłem ponad12tyś od zmiany silnika -wcześniej ponad rok na d14 (ten sam komputer),wszystko było dobrze (tak miałem na mapach jak stroił Niuton i normalnie wszystko działało zero błędów )

wczoraj po strojeniu (po dotarciu silnika)właśnie wywaliło błąd 21 i vtec przestał działać :confused: po zamianie kości do innego kompa jest wszystko dobrze czyli u mnie wyszło coś z komputerem
błąd 21 -prawdopodobnie komp-czujnik łapie błąd i wywala cheka w trakcie zapięcia vteca
,jeżeli w mapach wyłączy się ten błąd (coś z kompem),nie wszyscy co stroją chcą tak zrobić ,to vtec działa normalnie
kable z kompa do zaworu sprawdzone , mam dwa zawory vteca -podmieniane i to samo zwora czujnika ciśnienia oleju sprawdzona :confused: mi wyszło na kompa :(
ja mam u siebie kontrolkę vteca i było tak że vtec zapiął się na sekundę i potem wywalało cheka

FaziRBK
27-07-14, 23:01
Czujnik temperatury do ecu to ten dwupinowy pod aparatem zapłonowym zaś jednopinowy jest od wskaźnika temperatury na zegarach.

krasko
28-07-14, 00:05
zrobię podmiankę wszystkich elementów i zobaczymy czy pomoże

krasko
03-08-14, 02:21
6 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
10 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód

wymiana tych dwóch czujników załatwiła sprawę dzięki wielkie wszystkim za pomoc ;)

FaziRBK
03-08-14, 11:06
Nie ma problemu :)