PDA

Zobacz pełną wersję : problem z układem hamulcowym



gekus85
20-07-14, 12:32
witam, potrzebuje pomocy z ukladem hamowania civic MB1 D16y3 z ABS-em
panowie mam nie lada problem z hamulcami , po wizycie na rolkach w stacji kontroli pojadow okazalo sie ze nie hamoje mi auto tak jak pownno , mialem problem z zaciskami i tloczkami (nie wspomne o recznym), wziolem sie za wymiane, wymienilem wszystkie uszczelki nasmarowałem i na sucho caly przód pracuje idealnie, co do tylu musialem kupic nowe zaciski ponieważ w starych rozklekotany byl reczny, kupilem zaciski od VII gen . tloczek troche wiekszy o 4mm(mysle ze niema roznicy co do cisnienia)wszysko poskladalem nasmarowalem ,także na sucho pracuje ok . problem zaczol sie na aucie...
odpowietrzylem hamulce na każde kolo przepompowałem po 1 l plynu na pozbycie sie powietrza) , tak jak w manualu z ABS czyli od 1 kola od kierownicy,
i zaczoly sie moje problemy na nowo , czyli na rolkach okazalo sie ze hamuje tylko prawe przednie kolo dosyć dobrze reszata bardzo slabo , do tego reczny mi trzyma nawet jezeli jest popuszczony na lince pod podłokietnikiem maksymalnie na srubie , zachowuje sie tak jakby nie odpuszczaly tloczki na cisnieniu w ukladzie ,do tego pedal hamulca wpada do samego dolu i przy koncu delikatny opór dopiero czuć, klocki od strony felgi sa luzne!:( dodam jeszcze ze sa nalozone nowe linki od recznego nowe tarcze i klocki ,plyny nie ubywa w ukladzie .
dotego dochodzi problem z pompa abs która jest niestety odlaczona (brak jednego czujnika )po załączeniu bzyczy jakby nabierała plyny(juz tak kupilem)
moje pytania:
1 . czy jest mozliwy jakis zator na przewodach( tak mi powiedzial mechanik nawet nie zagladajac do auta:( i wymiana przewodów na dzien dobry)?
2. czy jest mozliwe ze to pompa hamulcowa ( nie odpuszcza cisnienia)
3 . czy raczej kolektor sily hamowania?
4. jak dokladnie sprawdzic pompe ?
5 .od czego zaczac w szykaniu problemu?

czy w ogóle sie ktos z tym spotkał zeby tloczki nie odpuszczaly a pedal wpadal w podloge .

panowie prosze o pomoc ...
musze to ogarnac bo nie mam czym do roboty dojeżdżać

gorky
20-07-14, 13:55
Jak pedał wpada Ci w podłoge to masz nieodpowietrzony układ albo wyciek i od tego zacznij a potem się nad innymi rzeczami zastanawiaj.

gekus85
20-07-14, 14:09
Jak pedał wpada Ci w podłoge to masz nieodpowietrzony układ albo wyciek i od tego zacznij a potem się nad innymi rzeczami zastanawiaj.
wycieków nie widzę ani plynu nie ubuwa,czy pompa moze nie cofać jakoś plyny ze zapieka lub po prostu zasysac powietrze a nie mieć przecieku

gorky
20-07-14, 17:05
Wszystko może, ale jak pedał wpada w podłogę to układ jest zapowietrzony i bez odpowietrzenia nic nie zdiagnozujesz dalej.

falek84
20-07-14, 19:48
pompuj pedałem jeżeli przestanie wpadać w podłogę to zapowietrzone, jak będzie cały czas wpadał to pompa przepuszcza

Bartko
21-07-14, 08:40
A jeśli się okaże, że nie jest zapowietrzony to sprawdź czy pompa ABS pracuje, bo jak zatarta to też taki efekt. Gdzieś na piachu sprawdź czy ABS pracuje przy ostrym hamowaniu.

gekus85
21-07-14, 14:05
abs odlaczony (brak 1 czujnika)
wiec tak panowie : pompa wyciągnięta sprawdzona odpowietrzona ,uklad caly odpowietrzony ,na wylaczonym silniku pedal twardy za zalaczonym mieki . lecz raczej obstawiam teraz na servo , uslyszalem dzisiaj dzwiek wyciskanego powietrza z niego wiec tak jakby nie bylo podcisinienia, odlaczylem węża od podcisnienia i pedal byl twardy ale mozna bylo go na chama wcisnac ,wymienie servo i zobaczymy ,samochód hamoje lecz nie tak jak powinien czyli jakby brakowalo sily nacisku na tloczki

raci
21-07-14, 20:50
Możesz wymienić, ale może wystarczy lekka regeneracja, ja ostatnio też chciałem wymieniać, ale po odkręceniu pompy od serwa okazało się, że jedna uszczelka przepuszcza. Zestaw naprawczy kosztował coś poniżej 20zł, może warto rozważyć.

pablo_020
21-07-14, 23:45
Jak uda Ci się rozwiazać problem, to daj znać co u Ciebie było.
U mnie hamują wszystkie koła, ale blokuja sie dopiero po wciśnięciu pedału całkowicie w podłogę.
Układ odpowietrzony dobrze, bo pedał na zgaszonym twardy i nie da sie go docisnąc do podłogi.
Dopiero po odpaleniu auta moge docisnąc go do podłogi...
Więc pewnie cos podobnego co u ciebie sie pojawia.

gekus85
22-07-14, 12:02
narazie czekam na nowe serwo zobaczymy...

marcus209
22-07-14, 13:34
na wylaczonym silniku pedal twardy za zalaczonym mieki

Układ odpowietrzony dobrze, bo pedał na zgaszonym twardy i nie da sie go docisnąc do podłogi.
Dopiero po odpaleniu auta moge docisnąc go do podłogi...

To wcale nie znaczy, że macie odpowietrzony dobrze hamulec. Wspomaganie hamulca, czyli serwo działa tylko na włączonym silniku. Po wyłączeniu, można jeszcze z dwa razy wcisnąć pedał hamulca, dopiero po tym robi się twardy.

kruczekvu
23-07-14, 00:37
Na moje po przeczytaniu wątku masz zapowietrzony układ
U siebie miałem dokładnie to samo i dopiero po kilku razach pedał zaczął się zachowywać jak należy i nie wpada w podłogę
Odpowietrz i będzie ok

wiesko1261
23-07-14, 06:52
ja ostatnio po wyciąganiu tylnych wahaczy i wymianie płynu hamulcowego (brudny) wpadłem na prosty pomysł odpowietrzania
dłuższy przewód na odpowietrznik i do pompy (by sięgnął z najdalszego koła) :D
po porządnym przepompowaniu każdego koła (osobno) hamulce brzytwa :p
i nie trzeba do pomocy drugiej osoby :D dobrze jest wyregulować ręczny (twardszy i wyższy pedał )

marcus209
23-07-14, 09:22
Ja zakładałem na odpowietrznik wężyk z zaworkiem zwrotnym. Akurat miałem od serwa, ale od spryskiwaczy też powinien dać rade i obejdzie się bez pomocy drugiej osoby. Aha, przy odpowietrzaniu nie zaciągajcie hamulca ręcznego!!!

kruczekvu
23-07-14, 12:05
dobrze jest wyregulować ręczny (twardszy i wyższy pedał )
No to jest podstawa i zanim się zacznie odpowietrzać ręczny trzeba wyregulować
Wtedy dopiero odpowietrzamy

gekus85
24-07-14, 11:44
A jeśli się okaże, że nie jest zapowietrzony to sprawdź czy pompa ABS pracuje, bo jak zatarta to też taki efekt. Gdzieś na piachu sprawdź czy ABS pracuje przy ostrym hamowaniu.

to okazalo sie najbardziej prawdopodobne kolego, wymienilem pompe oraz serwo bo udalo sie kupic w dobrej cenie, hamulec sie poprawil, ale wszystko psuje pompa ABS .. odpowietrzajac uklad na wylaczonym silniku wszystko wydawalo sie ok, jak tylko zalaczylem silnki pedal wpadal odrazu w podloge wiec znowu odpowietrzanie i tak po 3 h mialem dosyc szukania bledu i zaczolem kombinowac , odlaczylem pompę abs na zalaczonym silniku i wtedy pedal odrazu zaczol sie poprawiac az w koncu po hamowaniu kilkukrotnym wszystko jest ok. w momencie kiedy pompa ABS zaczela pracowac i nie wiem jak to jest u was ale moja po wlaczeniu silnika wydaje dzwiek jakby zasysala lub nabijala cisnienie (potrafi tak kilka razy )pedal wpadal w podloge, niewiem co jest z nia jeszcze tego nie ogarnolem i szczerze niechce mi sie z nia bawic bo i tak abs niedziala bo nie mam czujnika w kole ,puki sa hamulce daje se spokoj , ale tak dla wlasnej ciekawosci co to oznacza ze pompa tak syczy, zapowietrzona? nie sadze ...

krzysiora
27-07-14, 13:05
Sprawdz czy nie puchna przeody elastyczne rowniez to moze byc przyczyna. Ja mialem identyczny problem w swoim samochodzie lecz mialem jeszcze przy tym wyciek z przewodu stalowego pod samochodem. Wymienilem cale na miedziane (łacznie z paliwowymi) i problem nie znikl. wymienilem elastyki i pompe abs teraz jak dotkne pedal hebla to mozna bez zapietych pasow glowa szybe rozbic. Przy slabym heblu podczas sprawnego abs bedzie on sie wlaczal co chwile nawet na goracej drodze bez piachu.

gekus85
27-07-14, 14:12
a powiedz ile wyszla cie wymiana i czy szukac zwyklych elastycznych czy moze juz inwestowac te w oplocie ? podejda z jakiejś innej budy. bo moze bym sobie wymienil