Zobacz pełną wersję : Sprężyny
Witam,
wie ktoś może jakie sprężyny (od jakiego samochodu) pasowałyby do mojej hondy civic z 1999r 5d.
Chodzi mi o dłuższe sprężyny żeby ją maksymalnie podnieść, ma ktoś na to jakieś patenty ?
Co Ty knujesz?
Sprężynami raczej nie podniesiesz.
kiedyś widziałem polo 6n w ogóle bez sprężyn same amorki były to wisiał choby miał 4x4 allroad podniesiony tam szło głowę wsadzić między koło a nadkole
Jak wstawisz dłuższe sprężyny, to ci się usztywni i dodatkowo będzie na dołkach dobijało amorka na rozciągając go na maxa (co raczej nie pomoże na jego żywotność).
Trzeba by szukać albo dłuższych amorków (co będzie trudne) albo w jakiś sposób wydłużać te co są (o ile z tyłu można uspawać coś w rodzaju przedłużki widełek, to z przodu będzie ciężko.
Dodatkowo dojdzie jeszcze kwestia pogorszenia właściwości jezdnych i dodatniego pochylenia kół do wewnątrz.
Tylko właśnie... kwestia po co? Bo wszyscy obniżają, zaś kogoś kto podnosi tu chyba jeszcze nie było.
ja mam taki problem że mi trochę opadł tył, nie jest to co prawda problem ale jak jest jakiś próg albo jadą 4 os to trzeba uważać, jak podnieść tylny zawias?
Jak opadł, znaczy że coś się tam dzieje i trzeba zobaczyć co. Może pęknięta sprężyna? Po prostu doprowadzić zawieszenie do stanu oem, a nie jakimiś cudami podnosić.
No właśnie strasznie jestem ciekaw po co taki zabieg. Te autka seryjnie dość wysoko stoją.
ja mam taki problem że mi trochę opadł tył, nie jest to co prawda problem ale jak jest jakiś próg albo jadą 4 os to trzeba uważać, jak podnieść tylny zawias?
Nie podnosić, tylko sprawdzić amortyzatory, bo to chyba w nich jest problem.
dzisiaj jade do mechaniora i będziemy grzebać :D
No właśnie strasznie jestem ciekaw po co taki zabieg. Te autka seryjnie dość wysoko stoją.
Nie podnosić, tylko sprawdzić amortyzatory, bo to chyba w nich jest problem.
Dokładnie, jak z amortyzatora ucieknie gaz to takie jaja się dzieją. Po ściśnięciu amortyzator nie wraca do właściwej pozycji. Auto wygląda jak obniżone.
No nie mówcie, że stan amortyzatorów ma wpływ na wysokość zawieszenia. To tylko sprawa sprężyn.
Do autora tematu: nie jestem pewien ale może sprężyny z Aerodecka są twardsze/dłuższe. Trzeba by sprawdzić czy 5D i Aero mają takie same sprężyny, czy inne.
Mojemu ojcu kiedyś grzali sprężyny i je trochę rozciągali - tył poszedł do góry, ale tego nie polecam, bo materiał może tracić swoje właściwości.
Pisze, bo widziałem co się u mnie działo. Amortyzator się sprężał i jakby klinował w najniższej pozycji. Nawet z podniesionym na lewarku samochodem sprężyna miała problem, by rozszerzyć amortyzator. Co dopiero na ziemi z waga samochodu i 2 osób z tyłu.
Mojemu ojcu kiedyś grzali sprężyny i je trochę rozciągali - tył poszedł do góry, ale tego nie polecam, bo materiał może tracić swoje właściwości.
na pewno straci właściwości, każde podgrzanie materiału zmienia jego właściwości, twardość, podatność na rozciąganie itd... tylko to działa w dwie strony, zależnie od tego do jakiej temperatury podgrzany był metal, może albo maksymalnie stwardnieć i stać się kruchy, albo wręcz przeciwnie stanie się rozciągliwy
chciałbym wsadzić nowe dłuższe (wieksze) amortyzatowy i nowe dłuższe (wieksze) sprężyny od innego autaa. Czy cos takiego by przeszlo zeby moja honde podniesc i powiekszyc przeswit ? jak zachowywal by sie wtedy samochod bylo by mieciutko jak w limuzynie czy bujaloby nieprzyjemnie na wszystkie strony ?
raczej to drugie, chyba że sprężyny będą twardsze.
Ogólnie o ile nie ciągasz ciężkich przyczep lub na co dzień nie jeździsz z pełnym bagażnikiem i 5 osobami na pokładzie, to wystarczy doprowadzić zawieszenie do stanu oem.
dodatkowo jeśli podniesiesz powyżej oem, to kąty kół ci się po zmieniają.
czyli najlepsza opcja bedzie kupienie oryginalnych sprezyn ?
Pierwszą rzeczą, powinno być sprawdzenie co powoduje że jest tak nisko.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.