PDA

Zobacz pełną wersję : Turbo w R18a2 !



eon
19-07-14, 12:45
Siemanko. Przeglądając YouTube'a w poszukiwaniu jak brzmi wydech remusa w polaczeniu z silnikiem R18 natknąłem się na taki film
http://www.youtube.com/watch?v=lRgQpuBRgmk . Nie wierzyłem w to co widziałem, a jednak takich modow jest więcej. Moce jakie osiągały ufole to od 220 do 250 Km. Czyżby R18 w końcu można było modzić ? :) Słyszał ktoś coś więcej na ten temat ? Na forum chyba nikt jeszcze nie zrobil takiego moda :)
A oto projekt ufola r18 turbo z wysp: http://www.civinfo.com/forum/modification-projects/78675-my-civic-fk2-r18a2-turbo-project.html

Zarandiel
19-07-14, 13:41
Zaturbienie tego silnika pod względem mechanicznym nie jest wielkim problemem, za to kłopoty sprawia jego wystrojenie. Hondata jest dostępna tylko pod silnik R18A1, który różni się między innymi pięcio, a nie sześciobiegową skrzynią. Chcąc wystroić ten silnik na seryjnym ECU, bez jakichś zabaw ze zmianą komputera itp. należałoby zastosować jakiś Piggy back czy inne cuda, które mogą mieć problemy z kontrolą i-vtec. Można powiedzieć, że zaturbienie R18A2 to miecz obusieczny. Mocy na pewno przybędzie, ale nie bez problemów.

eon
19-07-14, 13:51
Tyle że ufo z wysp ma r18a2 ze zmienionym ECU na US
The ECU used is from a US Civic 2007 model (because the European ECU is not supported from Hondata) along with Hondata's Flashpro czyli gdyby poszperać to nawet by się udało ogarnąć temat nie wydając aż takich milionów . Tylko ciekawe kto w kraju by się za to złapał :) i ile by to kosztowało. Gdbyby nie patrzeć na koszta to zaje***ta alternatywa jeśli ktoś nie chce CTR i chce zbudować sleepera :)

Zarandiel
19-07-14, 14:33
Kiedyś już ten temat z ecu był przerabiany, to nie takie hop siup - wyskakują błędy związane z katem itp. Do ogarnięcia, ale ktoś musiałby już mieć z tym do czynienia. Z resztą, był już taki projekt na forum:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?88741-R18A2-HB-5D-Sport-TURBO

Koszt podany przez Grabowskiego - 11 000 PLN ze strojeniem, montażem itp. ; ) Pasja pasją, ale gra nie warta świeczki.

Yotomeczek86
19-07-14, 14:39
Wystarczy zmienić kompa na EMU i można turbić.. Koszt około 2500zł za kompa - dużo? Nie.. A to ze tego względu że komp posiada mega dużo opcji w stosunku do swojej ceny. Np : Sonda szerokopasmowa, obsługa 2 sond EGT, Boost by gear, kontrola trakcji, czujnik spalania stukowego - masa zabezpieczeń, np za niskie ciśnienie oleju, gasi silnik od razu. Z ciekawostek - można np. na tablecie wgrać apkę od EMU i masz wszystkie zegary parametrów silnika. Nie trzeba kupować zewnętrznych.

http://www.ecumaster.com/produkty/ecumaster-emu

Tommi01
19-07-14, 16:51
Wystarczy zmienić kompa na EMU i można turbić.. Koszt około 2500zł za kompa - dużo? Nie..

tylko tu trzeba pomyslec bo ufo to nie 5g czy 6g + k20 w ktorych wymienia sie wszystko + robi nowa wiazke pod hondate czy emu .a tu masz ufo i co kto ci wiazke przerobi pod emu?? kto ci pozniej kupi takie auto?

Zarandiel
19-07-14, 19:05
Inna sprawa, że pakowanie turbo do tego silnika to zabawa tylko i wyłącznie dla posiadania wyjątkowego projektu, bez praktycznej opłacalności takiego zabiegu. Jak ja miałbym wyłożyć ok. 10k PLN na taki zabieg, to wolałbym opchnąć Cifa i kupić Type R, albo coś z fabrycznym turbo.

2500 za kompa to nie dużo, ale to tylko komp, którego ktoś musi podłączyć, wystroić itd. Poza tym to jest dość nowoczesny silnik, na pewno nowocześniejszy niż D czy B seria i sądzę, że nie jest to takie proste jak się wydaje - inaczej mielibyśmy takich modyfikacji na pęczki, a trafiają się pojedyncze przypadki.

Czy można? Pewnie, że tak! Sam forumowy projekt, do którego link podałem wcześniej jest tego dowodem. Ale czy jest sens?

eon
19-07-14, 21:16
Sens jest ale wtedy gdy przykładowo ktoś nie zamierza się pozbywać samochodu przez najbliższe kilka lat i chce mieć frajdę z modzenia. Bo jeśli uturbisz silnik i nagle będziesz chciał sprzedać to samochód postoi kilka dluuugich miesięcy na alledrogo i innych stronach i go nie sprzedasz chyba ze zajawkowiczowi :)

Yotomeczek86
19-07-14, 21:21
Gadacie jak dziadki po 50.. Panowie, wystarczy pewnie zwykłe przejście z tego kompa na Emu zrobić. Po co wiązkę całą od razu? A kto może to ogarnąć... np kolega Niuton z wystroimy.pl
Żadnego auta tuning się nigdy nie zwróci, więc nie rozumiem po co pisanie że nikt nie kupi, nie opłaca się itp.. Każdy robi według własnego uznania :)


2500 za kompa to nie dużo, ale to tylko komp, którego ktoś musi podłączyć, wystroić itd. Poza tym to jest dość nowoczesny silnik, na pewno nowocześniejszy niż D czy B seria i sądzę, że nie jest to takie proste jak się wydaje - inaczej mielibyśmy takich modyfikacji na pęczki, a trafiają się pojedyncze przypadki.

Kolego, do EP3 też już EMU się robi. Tak samo do UFO VIII gena swap na K20 i EMU też jest... Swapy K20 do budy EG + EMU też są.. A R18 to nie jest nie wiadomo jaki silnik że się nic nie da.

adamkatowice
19-07-14, 21:38
wiem że mnie zjedziecie, ale nie lepiej kupić inne auto - np. mistrza tej klasy czyli megane sport, 250 koni w turbo + tanie i bezpieczne możliwości rozwoju mocy.

Każdy samochód można modzić, ale nie każdy się do tego nadaje i nie każdy warto... Czy civic nadaje się do wożenia kamieni, ano nadaje, ale nie po to go stworzono.... czy civic nadaje się do uturbiania? Nadaje.... tylko nie po to go stworzono. Każdy produkt ma swoje przeznaczenie, wydaje mi się że civic nie jest od wożenia kamieni i uturbiania ;)
pozdrawiam

Yossarian
19-07-14, 21:59
należałoby zastosować jakiś Piggy bank

Piggy bank:
http://www.exchange3d.com/images/uploads/aff5731/PiggyBank/Piggy_Bank_rgb0000.jpg

Piggy back:
http://www.monkeywrenchracing.com/images/AEM-FIC.jpg

:D

A co do turbo - na razie nieopłacalne i skomplikowane. Może za ileś lat jak się know-how trochę zwiększy i te durne amerykańce wypuszczą Hondatę dla cywilizowanego świata, to będzie to miało sens :)

Paluch_tcw
20-07-14, 01:28
Kolego, do EP3 też już EMU się robi

Tyle, że nie działa wskazanie temperatury pod EMU, Ale fakt Niuton naprawdę ogarnia i zna się na rzeczy. Zresztą powiedział, że r18 nie problem wystroić na EMU więc tym bardziej to podpiąć.


te durne amerykańce wypuszczą Hondatę dla cywilizowanego świata, to będzie to miało sens

EMU daje więcej możliwości, więc po co czekać na Hondate ?

Tommi01
20-07-14, 11:32
EMU daje więcej możliwości, więc po co czekać na Hondate ?

bo hondate wpinam i swieto :cool: a do emu pewnie trzeba cala deske wywalac i tydzien roboty :D

Paluch_tcw
20-07-14, 12:44
do emu pewnie trzeba cala deske wywalac i tydzien roboty
nie.

Yotomeczek86
20-07-14, 20:24
Robi się zwykłą przejściówkę tak jak OBD1-->OBD0 (w sensie wyglądu) i tyle.. Żadnej deski, nic nie trzeba wyciągać.

mitusm
21-07-14, 12:22
A jak z przesunięciem odcinki w naszym r18a2, dużo jest problemów?

Rrajk
22-07-14, 10:29
A ja jestem ciekaw innej kwestii. BO turbo i strojenie to jedna sprawa, VTEC kolejna a ja się pytam co z naszą wersją I-VTEC? Czy po uturbieniu jest wyłączany totalnie czy jednak jest możliwe żeby współpracowało to z turbo?

szczepar
22-07-14, 11:16
I-VTEC to zwyczajnie Inteligentny VTEC - jak poszukasz sobie opisów to zobaczysz że VTEC od I-VTEC różni się głównie tym że :
VTEC pracuje zaleznie od obrotów i załącza się przy stałych obrotach - tzn wiekszych niż graniczne.
I-VTEC jest zależny od położenia pedału gazu, prędkości i obrotów - tzn włącza się przy dowolnych obrotach pod warunkiem ze jest zapotrzebowanie na zwiększony moment.

Glówny problem może być taki że identycznych algorytmów i warunków włączenia nie da się uzyskać z powodu wieloargumentowej funkcji :)
Pewnie zwyczajnie w świecie możesz ustawić I-VTEC do pracy typowo jak dawny VTEC tracąc przy tym trochę z momentu generowanego na niskich obrotach - pod warunkiem że możemy tu cokolwiek porównywać tzn
charakterystykę pracy silnika bez i z doładowaniem.

Jak dla mnie głównym problemem było by to że zwyczajnie silnik uturbiony i wolnosący ma zupełnie inne charakterystyki momentu.

Mnie natomiast zastanawia czy silnik wolnossący z skrzynią 5 biegową i 6 biegową ma inne charakterystyki pracy - tzn czy te komputery czymś się różnią.
Czy bieg jest gdziekolwiek podawany do komputera - jak dla mnie ta informacja nic nie znaczy dla ECU.
Fakt jestem laikiem jesli chodzi o tuning , ale wydaje mi się że ECU ma jedną mapę dla wszystkich biegów a nie dla każdego inną. (pomijam limitery mocy w takich projektach jak Czerwone UFO z Poznania :P )
Jesli jest inaczej proszę mnie wyprowadzić z błędu. :)

Rrajk
22-07-14, 16:10
szczepar Ty już wchodzisz w kwestie tuningowe, które są standardem. Dobranie mapy do skrzyni 5 czy 6 biegowej wymaga tych samych zabiegów i czasu. Czy ECU się różnią, hmm przecież w sumie i tak stosujemy elektronikę, która oszukuje i omija seryjne ECU. Bo to Hondata czy ten emulator przejmuje sterowanie zasilania paliwem. A tak czy siak w trakcie strojenia w tej kwestia wszystko wyjdzie.
Natomiast jak powiedziałeś załączenie I-Vtec powoduje wygenerowanie różnych algorytmów bo nie ma stałych obrotów załączenia tylko zakres od 1k do 3,5k obrotów.

Tylko, że my możemy się nad tym głowić a mnie by interesowała odpowiedź osób, które mają już uturbione silniki 1.8 I-Vtec jak u nich zostało to rozwiązane.

Pik
22-07-14, 19:35
Tylko, że my możemy się nad tym głowić a mnie by interesowała odpowiedź osób, które mają już uturbione silniki 1.8 I-Vtec jak u nich zostało to rozwiązane. Zakładasz, że istnieją w ogóle w Polsce takie osoby???

Zarandiel
22-07-14, 21:44
Istnieją na pewno, w końcu nawet jedna była u nas na forum. Podawałem link do topicu

Pik
22-07-14, 23:36
Temat sprzed 4ch lat także trudno orzec czy dziś istnieją "na pewno", tym bardziej że człowiek ograniczył się do założenia turbo np. bez wzmocnionych hebli... :rolleyes:

Rrajk
23-07-14, 08:49
A gdzie ja napisałem, że uwzględniam tylko ludzi z Polski? Bo co tylko Polacy tym się zajmują? Przecież informacje tego typu bierzemy i tak z for zagranicznych (i nie nie mówię o USA).

Pik
23-07-14, 11:08
A skoro tak, to polecam google! :)

eon
26-07-14, 20:09
Co do uturbionych r18 to na pierwszej stronie podalem link do civicinfo gdzie ecu EDM zmieniono na USMD'owe i pod to podpięli hondate . Na civicinfo widziałem jeszcze 1-2 tematy z uturbionymi r18. Po więcej info zgłoś się do nich :)