Zobacz pełną wersję : Objawy zużytych membran parownika?
Siemka, czytałem już dużo na temat problemów odnośnie reduktora. U mnie w D13B2 to Tomasetto AT-07 100HP. Sprzedający auto powiedział że reduktor jest nowy ale jak długo siedzi w Hondzie pod maską pojęcia nie mam. Z zewnątrz wygląda ładnie, ale każdy dżentelmen wie że liczy się wnętrze ;) Myślę że wymaga on regeneracji bądź wymiany z kilku przyczyn:
- niestabilność na wolnych obrotach - nie zawsze, ale zawsze na zimnym silniku po zejściu ze ssania; do tego stopnia że zawsze gaśnie,
- spalanie około 12l elpidżi,
- bardzo często duże kłopoty z zapaleniem silnika, zdarza sie czasem także na ciepłym,
- próbowałem wyregulować samemu wolne obroty na reduktorze ale poskutkowało to tym że silnik zgasl i nie mogę go od 3 dni odpalić, myślałem że może się zalał ale kręcenie na pozycji 0 nic nie pomogło. Mam nadzieję że nie zabiłem ukochanej :(
Dodam że od kilknastu miesięcy auto mało jeździło na benzynie, praktycznie zawsze palę na lpg bo w końcu jest cieplo, chyba mój błąd :/
Zgadzacie się że reduktor wymaga doktora? Nie jestem ani mechanikiem ani geniuszem więc nie wiem czy moje oskarżenia są trafne.. pomożecie? :)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Robiłem regenerację tego reduktora. Finansowo się opłaca (zestaw regeneracyjny 65 PLN, piwo 4,20 PLN, 1 godz. wolnego czasu, trochę płynu chłodniczego na dolewkę). W praktyce nie skręcisz tego tak idealnie, jak na linii montażowej. U mnie po regeneracji były wahania w składzie mieszanki podczas jazdy. Ciężko to było wyregulować. Regenerowałem raczej prawidłowo, więc obstawiam słabą jakość membran. Kupiłem nowy taki sam reduktor i BLOSa i problemu nie ma.
Odkręć na ciepłym silniku śrubkę na dole reduktora i spuść mazut. Może odrobinę pomoże.
Problem w tym że nie moge odpalic nadal auta na lpg i nie wiem co zrobić jeśli to przez reduktor :/
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Dość starą bo od 2008 roku, w papierach większość części to Lovato, prócz reduktora który został zmieniony nie wiem kiedy, 1 generacja
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Co robić Panowie? Nie moge odpalic Hani na LPG a nie mam jak zatankować beny z unieruchomionym autem :( zgasl kiedy próbowałem na własną rękę wyregulować wolne obr na reduktorze i nie chce juz zapalić a gaz jest na bank. Niestety na zimnym nie spuszcze mazutu :(
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Nie napisałeś czy to sekwencja, czy podciśnieniowa... jaki sterownik, wtryski, przebieg instalacji... nikt Ci nie wywróży z fusów :P
wystarczy, że napisał model parownika i wiadomo, że podciśnieniowa :)
Co robić Panowie? Nie moge odpalic Hani na LPG a nie mam jak zatankować beny z unieruchomionym autem :(
Na każdej stacji można kupić plastikowy kanister 5L nalać benzyny i przywieźć rowerem do auta :p
Najpierw sprawdź, czy na benzynie odpala.
Btw takie pytanie. Czy bardzo głupie bedzie zakup jakiegoś używanego reduktora np lovato na allegro? Na jesień jeśli dopisze mi szczęście bede miał silnik d16z1 którego póki co nie planuję zasilać gazem. Nie chce wydawać 2 stow na nowy reduktor a później żeby leżał nieuzywany :> co do przebiegu nie wiem bo niegdzie w papierach nie znalazłem, jest od 2008 a od początku 2013 do teraz przybyło 30 tysi
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Jak kręciłeś śrubką i zgasł to cofnij tą śrubkę daj plaka pod patelnie i musi ruszyć.
Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalk 4
Jeśli masz zamiar zmieniać silnik, to reduktora nie ruszaj. W jego przypadku tylko praktycznie przebita membrana uniemożliwia jazdę na LPG. Wszystkie elektrozawory "cykają"? Jak zdejmiesz pokrywę filtra i przekręcisz kilka razy na zapłon (bez kręcenia rozrusznikiem), to czuć gaz?
Wydaje mi sie że elektrozawory ok bo po każdym przekreceniu kluczyka słychać charakterystyczne głośne cykniecie. Czuje gaz pod pokrywa ale nie jest to bardzo charakterystyczny zapach
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Słuchaj yautja to chyba coś z elektrozaworami bo słychać cykniecie choć ciszcze na pozycji 0 i po przelaczeniu na benzynę
Wysłane z mojego HTC Desire 300
To cyka przypuszczalnie elektrozawór odcinający benzynę.
Co z tym zrobić?
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Nic. To jest prawidłowe. Jeśli śmierdzi gazem po zdjęciu pokrywy, to znaczy e parownik go podaje i jest OK. Jest jeszcze kwestia, ile czasu trwa "cyk" od przekręcenia kluczyka do wyłączenia przekaźnika w centralce (ile czasu po przekręceniu kluczyka podawany jest gaz bez zapłonu silnika). Może ten czas jest zbyt długi i silnik jest przy starcie zalewany gazem?
Moze być w tym prawda bo często mam kłopot z rozruchem na lpg a jakos z przyzwyczajenia kilka lub kilkanaście sekund trzymam auto na zapłonie, takie zboczenie zawodowe. Często jak zapali jest taki efekt wchodzenia na obroty jakbym wzbudzał ją z zimowego snu ;d
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Panowie słuchajcie, odpalilem dzisiaj auto na benie, psikalem chyba z 5 razy plakiem pod patelnie i wreszcie odpalil po ponad minucie kręcenia. Mam wielką nadzieję że nie mam rozregulowanego gaznika bo auto po zejściu z ssania gaśnie bez trzymania gazu, dopiero po kilku minutach obroty w miarę wzrastają. Dziwne jest to że nie mam nigdy stałej wartości obrotów na tej benzynie, są to wartości od 1000 do 1500 obr/min. Najgorsze jest to że kiedy stałem w korku ba stowe czułem zapach benzyny w aucie... Nie wiem na bank czy gaz tez było czuć wcześniej ale raz mama powiedziała mi jak siedziała na tylniej kanapie czuła gaz... Boję sie że niedlugo mi fura wybuchnie :p pomocy Panowie bo chce sobie s tym jakos sam poradzić i sie przy okazji czegoś nauczyć a nie zostawić pieniądze u mechanika
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Zapach beny moze mieć związek z błędem sondy lambda?
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Sprawdź, czy z węży paliwowych przy gaźniku coś nie cieknie oraz czy poziom paliwa w komorze pływakowej w gaźniku jest OK. Jedź też na sprawdzenie szczelności instalacji LPG. Z tym nie ma żartów - można się "nawąchać".
Jeszcze mi tak przyszło do głowy, że może problem z odpalaniem na LPG wynika z tego, że na raz jest przez chwilę podawane i paliwo i LPG. Masz możliwość zrobienia zdjęcia z pod maski, jak to wszystko wygląda?
Paliwo raczej nie wycieka bo lezalem dzisiaj w garażu dobre 15 minut pod autem i nic, wezyki wyadaja sie tez być ok, zauważyłem tylko od jakiegoś czasu że jak wyjade do garażu z zagrzanym silnikiem to lubi mi kopnąć olej choć małe ilości :) ciezko tez pali na benzynie zauważyłem, dzisiaj juz musiałem z biegu startować bo aku słaby :) jak ciepły to zwykle od strzała zapali choć ma czasem taki jakby moment zawachania :p czyscilem dzisiaj świece bo były w oleju i wymieniłem uszczelek ppz i oringi nad świece, niestety klucza dymanometrycznego nie posiadam to nakretki kręciłem siłą woli ;) jak widać na zdj zerwalem końcówkę śruby :/ wstawiam fotke komory, wiem wiem że słabo ale w swoim czasie bedzie tylko lepiej :d
Wysłane z mojego HTC Desire 300
http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/a5aze5u7.jpg
Wysłane z mojego HTC Desire 300
A jak uruchamiasz rano na benzynie, to masz ssanie (co najmniej 1500 obr./min.)?
Co do odpalania na gazie - masz stanowczo za długi wąż od parownika. Im dłuższy wąż, tym więcej czasu zajmuje LPG dojście do miksera. Spróbuj odpalić na LPG tak, że przekręcasz zapłon na 2-3 sekundy, wyłączasz zapłon i potem normalnie odpalasz.
Tak, troche ponad 3 tys obr sięga ;)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Okej, tylko najpierw do regulacji dziada wyśle :p
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Narazie jeżdżę na pb bo lpg oddaje do regulacji za jakis czas. Dzisiaj zauważyłem że podczas pracy silnika na pb reduktor jest po kilkunastu minutach gorący, to normalne?
Wysłane z mojego HTC Desire 300
tak, jest podlaczonu do obiegu plynu chlodzacego
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Nie chce tworzyć nowego tematu więc kontynuuje w tym :) w piatek bylem wyregulować gaz i sprawdzić szczelność - szczelność ok czujnik nic nie wykrył przy butli i reduktorze, regulacja ok choć miał nieduże spadki obr, gazownik doradził wyrzucić gumowy pasek między rurą "dolotu" powietrza a dziura w karoserii i do tego najlepiej ją zaslepic. Problem polega na tym że zawsze czy na benie czy gazie po podpaleniu auto schodzi z ssania i gaśnie lub ledwie sie utrzymuje z obr falujac, w miarę jazdy jest lepiej. Gazownik rzucił że moze to być wina silownika podcisnieniowego, u mnie jest dość skorodowany z zewnątrz, kable WN ponoć mam ciulowej marki ale wątpię że moze to być wina kabli ;p myślałem moze że mam rozregulowany gaznik ale poza tym jeździ się ok, przyspiesza bez problemu. Co myślicie o tym silowniku? Aa i yautja dzięki wielkie za radę z odpalaniem na lpg, juz 3 dzień auto rano pali od strzala na gaziku :)))
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Wpadlo mi tez do glowy jeszcze jedno, obroty ssania, czytalem ze sa fazy, a u mnie po odpaleniu wchodzi ponad 3 tysie a jak schodzi z tych obr to odrazu gasnie lib ledwie jakos kreci silbikiem falujac. Pomyslalem ze moze po prostu srubke od 2 fazy ssania mam skrecona na bardzo niskie obr I dlatego gasnie :)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Ssanie powinno wyglądać tak:
2000 obr./min. -> 1500 obr./min -> po całkowitym nagrzaniu 800-900 obr./min.
Wygląda na to, że nie masz drugiej fazy ssania a pierwszą masz "za wysoko".
Pierwszą fazę ssania regulujesz na całkiem zimnym silniku (trzeba mieć refleks, żeby ustawić zanim się ta faza wyłączy) długim śrubokrętem krzyżakowym i śrubką, która jest przy siłowniku podłączonym do wężyka nr. 6 (na zdjęciu po prawej przy siłowniku).
Drugą fazę regulujesz zaraz po pierwszej (dalej zimny silnik) krótkim śrubokrętem krzyżakowym i śrubką ze zdjęcia poniżej (z tyłu gaźnika, zaraz obok śruby regulacji wolnych obrotów - zaznaczona na czerwono):
http://images62.fotosik.pl/731/e5b27ad515744f11m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e5b27ad515744f11)
Słuchaj a który to wezyk sie odpina zeby auto non stop chodziło na ssaniu? Do 2 fazy tez sie da jakimś innym wezykiem?
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Odpina się 6 żeby ustawić ale to służy w praktyce do ustalenia szybkości spadania obrotów przy puszczeniu gazu. Wyreguluj tak, jak napisałem na zimnym silniku.
Byłem u gazownika i ze spadającymi obrotami stawia na gaznik, twierdzi że sie zacina. Co do ssania... próbowałem coś ustawić ale jakiego srubokretu nie użyję to nie jestem w stanie nawet 1 fazy zmienić, co dopiero 2. Mozna to sobie jakoś ułatwić? No nie wiem np sciagnac patelnie?
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Pierwsza faza jest zależna od drugiej. Jeśli ustawisz pierwszą a potem kręcisz śrubką od drugiej, to to się sumuje. Ustaw najpierw drugą fazę na 1500 a potem kręć już tylko pierwszą.
Napotkalem na mały problem :p słuchaj jak odkreca sie patelnie? :D
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Jeśli chcesz jeździć tym samochodem przez dłuższy czas to kupno używanego to strata pieniędzy. Jeśli to stara instalacja i nie sekwencja to nowy reduktor uzdrowi auto. Dla świętego spokoju do czasu kupna reduktora zakupił bym w kanister trochę pb i spokojnie jeździł.
Efekt spadających obr po ssaniu jest i na gazie i na benzynie więc niekoniecznie reduktor załatwi sprawę :)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Gazownik stawiał na problem z gaznikiem i mi tez sie tak wydaje tym bardziej że spalanie na gazie to jakies 12l pomimo wymiany sondy :)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Musisz odkręcić sitko (lub mikser) - dwie śruby trzymają patelnię od środka. Trzecia śruba trzyma na pokrywie zaworów. Odepnij wężyk podciśnienia z tyłu puszki przed jej zdjęciem.
Chodzi mi głównie o to zeby przesunąć patelnie do tyłu bo środek jest dużą ilością zasilikonowany wokół wezykow :) dziękować za odp :>
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Wziąłem sie dzisiaj wreszcie za regulacje, o ile 2 fazę łatwo wyregulowac nawet bez sciągania pokrywy patelni, to śrubkę od 1 fazy mam na tyle zjechaną że bez patelni było mi ciężko ją choć trochę obrócić. Jest na nią jakis inny sposób? Co prawda jest ustawiona na 2500 rpm ale chciałbym to troche jeszcze zmniejszyć :)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Do pierwszej fazy wystarczy naprawdę długi śrubokręt. Dostęp jest dobry. Śrubka od drugiej fazy (z tyłu) wymaga odpowiedniej długości śrubokręta. Jeśli jest "zjechana" to może WD-40 pomoże?
Juz pierdziele ten gaznik, w pon jadę do mechanika do regulacji całego gaznika. Krecilem 2 faza dość konkretnie w lewo bo poszły obr ponad 4 tys i ile bym nie kręcił to tak jak było wcześniej. Chyba zacznę zbierać gratki na pełen wtrysk
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Notabene zauważyłem dzisiaj że mój kolektor wydechowy to nie seria z d13... Te 4 rury idące od głowicy łączą sie w 2 więc to chyba jest 4-2-1 od vtec? Problem w tym że kupiłem niedawno 1 zylowa sondę choć rękę dałbym sobie ugiąć że tamta nie była 4 przewodowa...
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Okazało się u mechanika że gaźnik do wymiany :p także temat do zamknięcia
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.