Zobacz pełną wersję : Gaz do B18C4 - "samoróbka"
Siema, tematów mnogo, ale chciałbym być potraktowany indywidualnie :) Mam Civica po swapie na B18C4, szacowana moc ok 180 KM. Chcę zagazować. W temacie jestem dość zielony, mechanikę mam w małym palcu, chcę położyć sam, bo chcę, żeby to było zrobione dobrze. Miałem gaz w Escorcie, który był zamontowany w "renomowanym" warsztacie i musiałem zamieniać trytki na śruby i relokować listwę wtrysków, gdzie przewody miały od 20 do 30 cm długości. Robię sam - oto moja decyzja, kwestie papierów to sprawa osobna, dam sobie z tym radę. Wszystko kupuję nowe. I teraz:
Co kupić? Chciałbym zanabyć kompletną instalację, do tego dokupić butlę plus wielozawór, przewody, no i wlew gazu - koniecznie pod klapką :) Czy moje typy będą poprawne?
http://www.phjacus.pl/A110-KME-Nevo-4-Plus-Silver-OMVL-Dream-XXI-KME-p1574.html
Czym się kierować przy wyborze wielozaworu do butli? Kwestia "wlewu" gazu to już chyba jest mało ważna.
Poza tym - jakiej grubości przewody dobrać? Rozumiem, że w podłodze idą dwa? Do tego przewód wlew-butla oraz przewody pod maską - od reduktora do listwy oraz wtryski-dysze. Co więc kupić? Czy ktoś może mnie z tym wesprzeć? Pytania ogólnikowe - bo jeszcze nie wiem o co pytać :) Do połowy następnego tygodnia chciałbym już mieć graty u siebie, więc liczę, że kilka dni na dywagacje wystarczy.
Co ważne:
1. Nie chcę kupować instalacji za chore pieniądze - te tańsze też jeżdżą.
2. Nie będę "upalał" na gazie - wystarczy mi jazda normalna.
I jak wygląda kwestia samodzielnej kalibracji gazu w Civie z OBD2B przeorobionym na OBD1?
Z góry dziękuję za pomoc ! :)
podziwiam upór w dążeniu do celu jakim jest posiadanie dobrze zrobionej instalki LPG ale tym razem mam wrażenie że chcesz kupić cały browar żeby napić się piwa. Z całym szacunkiem ale B18C4 jako pierwszy w życiu motor do zagazowania i to w sekwencji - no nie powiem - ambitnie... Ilość możliwych do popełnienia błędów (nawet w tak prozaicznej sprawie jak chociażby test szczelności) bez specjalistycznego sprzętu a przede wszystkim bez wiedzy i doświadczenia jest po prostu gigantyczna. Pomijając już fakt jakie potencjalne koszty naprawy / potencjalne szkody może taka instalacja wygenerować. Będę obserwował temat choć bardziej trzymam kciuki za zmianę decyzji niż za powodzenie ;)
instalacja to żadna filiozofia skoro tacy partacze przy tym pracują:D
problematyczne moze być układanie miedzi bez podnośnika
i podłączanie instalacji elektrycznej (łatwo sie pomylić a troche tego jest )
potrzebujesz zestawu tej klasy
http://allegro.pl/sekwencja-ac-stag-300-4-isa2-kme-gold-hana-h2001-i4387543464.html
hany zielone (chyba niech sie wypowie ktos kto ma lpg w tym silniku)
nie kupuj zestawu to może uda się urwać ze 2 stówki
reduktor mogł by byc tańszy i może tańsze wtryski
hany na baracudy
reduktor na ac r01 red
przewody takie jak wymaga tego reduktor 8mm prawdopodobnie
ściągnij sobie instrukcje ze strony staga i poczytaj na początek
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/q-box/05_2014/STAG-4%20Q-BOX%20-%20Instrukcja%20PL%20ver1_5.pdf
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/stag400dpi/Instrukcja_STAG_400_DPI.pdf
http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=fO-4Ys6UN2k
sa tez dostepne instrukcje montażu dla serwisów itd..
problematyczne moze być układanie miedzi bez podnośnika
Będzie podnośnik :) Normalnie w warsztacie ze wszelkimi narzędziami będę to robił, także tu spoko :)
podłączanie instalacji elektrycznej (łatwo sie pomylić a troche tego jest )
Dam radę:)
NO i właśnie proponowany zestaw - gaz może mi odcinać przy 5 tysiącach obrotów. W zeszłym miesiącu zrobiłem autem 3 tys. km. Już by się połowa zwróciła. Trasy. Nie potrzebuję mega wydajnych gratów, nie chcę za to dopłacać. Czy instalacja którą podałem na początku jest zła?
Reaktor - sugerujesz, żebym nie kupował zestawu, a ja się boję, że zabraknie głupot, typu jakiekolwiek uszczelki, mocowania itp :P No i cholera wie. Niemniej jednak nie neguję tego co napisałeś, bo gdybym był mądry, to bym się nie pytał o nic :) Zaraz przejrzę te instrukcje - może coś mi rozjaśni głowę :)
I z kolei osoba, która pracuje w Energy Gaz Polska poleca mi, żebym kupił KME NEVO zamiast STAGa. I to już drugi serwis w sumie, który poleca to zamiast STAGa.
potrzebujesz zestawu tej klasy
http://allegro.pl/sekwencja-ac-stag-...387543464.html
hany zielone (chyba niech sie wypowie ktos kto ma lpg w tym silniku)
mam dokładnie taki zestaw w b16a2 działa wyśmienicie , roznica to tylk owtryski nie zielone a niebieskie, różnicy miedzy benzynka a gazem nieczuc wcale , przejścia z benzynki na gaz również nie czuć
ogólnie kupiłem u tego sprzedawcy z allego ale byłem osobiście i wyszło sporo taniej ;)
NO i właśnie proponowany zestaw - gaz może mi odcinać przy 5 tysiącach obrotów.
sorry ale bez sensu myślenie
czeka cie sporoo roboty nerwów żeby zamontować cos co nie będzie działało na 100% a chcesz przyoszczędzić zaledwie 500zł na zestawie
W zeszłym miesiącu zrobiłem autem 3 tys. km. Już by się połowa zwróciła. Trasy. Nie potrzebuję mega wydajnych gratów, nie chcę za to dopłacać.
.to nie sa mega wydajne graty tylko instalacja sensowna do tego silnika
trzeba było sobie zeswapowac 1.6 vtec wtedy mógł byś sobie tamten ładować:D
Czy instalacja którą podałem na początku jest zła?
.
nie jest zła tylko po prostu nie do tego silnika/mocy
wtryski na pewno nie dadzą rady
z reduktorem tez moze być problem
komp nie wiem co to za dziwoląg (ale szpecem nie jestem)
Reaktor - sugerujesz, żebym nie kupował zestawu, a ja się boję, że zabraknie głupot, typu jakiekolwiek uszczelki, mocowania itp :P sugeruje tylko ze jak chcesz taniej to nie kupuj w zestawie, a nie kupuj ******wszy zestaw bo to bez sensu:D
I z kolei osoba, która pracuje w Energy Gaz Polska poleca mi, żebym kupił KME NEVO zamiast STAG
trzeba by uzasadnienie znać
energy gaz polska to chyba dziadowski zakłąd nawet na forum chyba ktos na nich narzekał ale moze mi siepomyliło
jak chcesz ja dla swietego spokoju bym brał staga bo jest popularny i jest sporo materiałow na jego temat w sieci
Nevo ma kilka fajnych opcji no pierwsza kalibracja jest precyzyjniejsza jednak jedno co mnie denerwuje w tym sterowniku to to że nie jest user friendly
A może warto kupić staga 200 gofast, tam pierwsza kalibracja jest chyba precyzyjniejsza od Nevo... a obsługa programu jak dla dziecka...
Utrę nosa Wam.
Utrę nosa sobie :)
Coś z tych dwóch. Zamówiłem zestaw, będzie relacja krok po kroku pewnie :)
1120 zł:
Instalacja KME NEVO z reduktorem KME SILVER, wtryski REG, Zbiornik 600/200 Bormech z wielozaworem, 12 metrów przewodu FARO 6mm, kabel do "strojenia", wlew chowany pod klapkę, wysyłka za pobraniem.
W tej cenie wydaje mi się to być dobrym deal`em :)
Przekazano mi, że w B18C4 nie montowano, ale montowali taki zestaw w sedanie EK4, był jeszcze zapas, całość przebiegła poprawnie. Co będzie - zobaczymy :)
no i jak sytuacja wygląda ?? :)
1120 zł:
Instalacja KME NEVO z reduktorem KME SILVER, wtryski REG, Zbiornik 600/200 Bormech z wielozaworem, 12 metrów przewodu FARO 6mm, kabel do "strojenia", wlew chowany pod klapkę, wysyłka za pobraniem.
W tej cenie wydaje mi się to być dobrym deal`em :)
Przekazano mi, że w B18C4 nie montowano, ale montowali taki zestaw w sedanie EK4, był jeszcze zapas, całość przebiegła poprawnie. Co będzie - zobaczymy :)
mam bardzo podobny zestaw u siebie, z tym, ze wtryski to barracuda czy jakos tak. Instalacje mam dopiero jakis miesiac, ciezko cokolwiek wypowiedziec sie. Jezdzi normalnie, nie szarpie, pali tez normalne ilosci paliwa, ale na pewno po vtecu nie jezdzi tak jak trzeba :) Ale wszystko kwestia dopracowania.
no i jak sytuacja wygląda ??
Na razie czasu prawie zero, w dodatku w ciągu dnia jest tak gorąco, że palcem się nie chce kiwnąć. Robię na raty, siedzi wlew pod klapką, butla siedzi w kole, wielozawór wkręcony, reduktor na miejscu. W sumie jak podciągnę przewody do gazu z butli do reduktora to zostanie tylko podmianka gotowego już kolektora i pociągnięcie wiązki :) Postaram się skończyć w przyszły weekend :) Znalazłem 4 zł jak kładłem wiązkę od wielozaworu i przy okazji "w końcu" kamery cofania, oraz - UWAGA: USDM - 50 centów! :) Także Fifty Cent był u mnie na pokładzie! :)
jakieś wieści? sam się przymierzam do montażu "podtlenku" u siebie i wszelkie info przydatne będzie
To juz miesiac ,miejmy nadzieje ze Saiti jeszcze zyje:)
Butla w kole, wlew zamontowany, reduktur wisiał, dopóki nie zmieniłem dolotu. Zmieniłem dolot i już nie pasuje, także się wkurzyłem, zostawiłem temat na obecną chwilę BO NIE MAM CZASU. W dodatku poginam służbowym autem za nie moje paliwko, Civ stoi, przynajmniej oleju nie bierze ;) Nie mam bladego pojęcia kiedy się za to wezmę.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.