Zobacz pełną wersję : Czasem zapalajacy sie check engine
Witam
Pacjentka to Civic VI HB, 1.4 iS. Czasem zapala sie check engine, mechanik po podlaczeniu stwierdzil, ze sonda lambda. Czy jest to mozliwe, biorac pod uwage, ze czasem swieci, a czasem nie?
Auto swiezo kupione, az sie zastanawiam czy bledu nie popelnilem :( Zwlaszcza, ze po zakupie naczytalem sie, ze 1.4 iS to nie byl udany silnik i problem z czesciami...
W razie czego http://www.e-ngk.pl/ngk-oza333h26-sonda-lambda-ngk-dedykowana-do-honda-0299-p-1126.html czy ta sonda pasuje?
Z mechanikami jest roznie wiekszosc stara sie Ciebie naciagnac na koszta w tych czasach jeden musi stracic aby drugi mogl zyskac, zrob lepiej samodiagnostyke dla swietego spokoju.. Instrukcje do samodiagnostyki znajdziesz na forum. Pozdro
bartek_levis
15-07-14, 07:41
masz gaz ?
jeśli tak to normalne musisz jechać na regulację albo coś się wali, a 1,4 czyli d14 to nie takie złe silniki wiele znoszą może mocy nie ma ale raczej trwałe jeśłi masz olej to go nie zamęczysz ale to już poza tematem, a i części są do każdego silnika nie słuchaj mechaników i fanatyków vw
Witam
... 1.4 iS to nie byl udany silnik i problem z czesciami...
Raczej człowiek gadający takie bzdury nie jest udany. :-)
Dla mechanika najlepiej jakbyś miał Forda albo Alfe i meldował się u niego co miesiąc.
A wracając do usterki to jeśli ten twój mechanik jest OK i mu ufasz to wymień sondę.
Więcej tutaj nie poradzimy przy tak skąpym opisie problemu.
Przed wymianą sondy można ją z powodzeniem sprawdzić (co powinien zrobić już sam mechanik) dodatkowo warto zrobić sobie samodiagnostykę (minuta roboty a może pomóc).
Jeśli autko jest z lpg to warto od tego zacząć, często zdarza się tak, że przez źle wyregulowane lpg sonda będzie wskazywała zbyt ubogą/bogatą mieszankę, co nie oznacza uszkodzenia samej sondy (jeśli była by definitywnie uszkodzona to check świecił by się cały czas).
Pytanie jakie to D14 ? Może pacjent ma D14Z4 z dwoma sondami i ma z nim standardowy problem ;P
Witam ponownie
Bledy wyblyskam przy najblizej okazji, bo to nie moje auto.
Auto nie ma gazu, ale ma miec gaz - wiadomo, bez sprawnej sondy lambda to nawet nie ma co zakladac. Wprawdzie z silnikiem nic sie nie dzieje, nie szarpie, nie przerywa itd, ale check sie zapala co jakis czas.
Dzisiaj odczytalem oznaczenie silnika - D14Z2 - w tym silniku sa tez dwie sondy 4 zylowe tak jak w D14Z4?
Co do mechanika to nigdy nie mam pewnosci, tez mi sie wydawalo, ze sonde lambda to mozna sprawdzic czy padla, zwlaszcza, ze to duzy warsztat, z tego co wiem tylko podlaczyli do komputera, odczytali blad i skasowali (blad i 20 zl ;-))
Tutaj na forum tez wyczytalem, ze uszkodzony moze byc katalizator...?
Witam ponownie
Samodiagnostyka wskazala blad 63 - czyli grzalka drugiej sondy lambda
Badalem pierwsza sonde woltomierzem i pokazywalo tak okolo 0-0,7 V, z tego co wiem, powinno wahac sie od 0-1V? Czy druga sonda mialaby wplyw na pierwsza? (wydaje mi sie, ze tak)
Gdzie jest druga sonda? Rozbieralem konsole w srodku i sprawdzalem jakas wtyczke omomierzem, byla na niej zolta naklejka o numerze 32102 - pokazywalo 14,5 Ohma rezystancji, co wg znajomego jest wartoscia poprawna - natomiast nie bylismy pewni, czy to na 100% ta wtyczka. Gdzies na zdjeciach widzialem ,ze powinna wychodzic kolo hamulca recznego?
Jezeli sonda nr 2 bylaby sprawna, to pewnie uwalone gniazdo na komputerze, a wtedy pewnie jestem w czarnej dupie? :(
Druga sonda kolego na logikę powinna znajdować się za katalizatorem ja mam OBD1 więc mam tylko jedną :)
Grzaka 2 sondy, oznacza problem z samą grzałką w sondzie lub z jej połączeniem (kostka). Jeśli wyskakuje tylko od czasu do czasu (a nie np za każdym odpalaniem na zimno) to obstawiałbym że grzałka się kończy (a co za tym idzie i sama sonda).
Spróbuj wpiąć się omomierzem w komputerze w obwód grzałki sondy i ruszać wtykiem sondy i kablem przy samej sondzie sprawdzając czy rezystancja się nie zmienia.
Witam ponownie
Dziewczyna byla u mechanika - sonda NGK jakas uniwersalna za 80 zl rzuca bledem, zamowili Boscha za okolo 150 zl tez ponoc uniwersalna, rowniez rzuca bledem.
Maja zamowic jeszcze jedna, ponoc montowali zawsze uniwersalne i problemow nie bylo - ile w tym prawdy, nie wiem.
Czy jest cos co moge wymusic na nich? Bo zastanawia mnie czy np gniazdo na komputerze nie jest uwalone (chociaz to by sie klocilo z objawami - bo czasem check sie zapala, a czasem nie - to by oznaczalo martwy lut, a nie uwalone gniazdo).
A moze jedyna nadzieja jest ngk oza 333-h4 za 300 zl? Dedykowana do d14z2 (wg forum)
Czy te uniwersalne od razu by rzucaly bledami po zamonotowaniu gdyby silnik ich nie chcial przyjac, czy po jakim czasie? Bo teraz bledy od razu po zamonotowaniu byly
Civic VI HB, 1.4 iS
Ile ty drzwi masz w tej Hondzie lub jakie dokładnie nadwozie ?
Bo z tego co kojarzę to D14Z2 to silnik z EJ9 a nie MB 5D.
Zgadza sie, jesli mozna, prosilbym moderatora o przeniesienie do dzialu HB3d
Chociaz problem sond wystepuje w kazdym silniku, wiec jezeli ktokolwiek umie odpowiedziec na pytanie wyzej, to bylbym wdzieczny
U mnie problem check pojawia się gdy jadę np 4g i mam poniżej 2tys obrotów,zgaszenie i ponowne odpalenie rozwiązuje problem.Silnik d16w4
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.