PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrządu - Civic 1.4, 98'



remiqus
04-06-08, 08:44
Jestem nowym uzytkownikiem, mam pytanko?
Kiedy mam wymienić rozrząd, moje auto ma przejechane 158tyś, pierwsza wymiana była robiona na 94tyś.
Wyczytałem w książce serwisowej, ze wymiana jest co 100tyś.
Jeszcze jedno, czy jest konieczna wymiana pompy wody, czy wystarczy sam pasek???
Pozdrawiam

Pawlik1987
04-06-08, 08:57
Pasek wymienia się co 100tyś lub co 4 lata!! Dużo użytkowników zapomina o tym drugim..A pasek ile by nie miał przejechane jest po 4 latach do wymiany. Ja wymieniałem pasek i rolke napinacza.. Pompa zpstała i narazie nie widze żeby były jakieś problemy..

RADMAK
04-06-08, 09:00
Ja wymieniłem Pasek, pompę i rolkę . Za cały rozrząd dałem jakoś 113zł. Jeżeli masz pewność , że auto ma przejechane ile ma to poczekaj jeszcze z wymianą. Zasada jest taka, że przy każdym zakupionym aucie od razu powinno się wymienić rozrząd i olej dla świętego spokoju, bo tak naprawdę nie wiesz czy auto ma oryginalny przebieg.

remiqus
04-06-08, 09:07
Co do autentyczności przebiegu, to nigdy nie można mieć pewności, ale w moim przypadku jest to bardzo możliwe

Gruszka
04-06-08, 13:20
Pasek wymienia się (...) co 4 lata!!
Bzdura. W HC5D 97-00 pasek z pompa wody wymienia sie co 120 tys. km lub co 96 miesiecy (8 lat). Tanie zamienniki odpowiednio wczesniej.

remiqus
04-06-08, 14:04
Bzdura. W HC5D 97-00 pasek z pompa wody wymienia sie co 120 tys. km lub co 96 miesiecy (8 lat). Tanie zamienniki odpowiednio wczesniej.

co rozumiesz przez odpowiednio wczesniej, jezeli mozna prosić???

Civic '99
04-06-08, 18:14
Bzdura. W HC5D 97-00 pasek z pompa wody wymienia sie co 120 tys. km lub co 96 miesiecy (8 lat). Tanie zamienniki odpowiednio wczesniej.

co rozumiesz przez odpowiednio wczesniej, jezeli mozna prosić???

Większość zamienników jest na 60 000 KM

czester
05-06-08, 16:26
Ja wymieniłem Pasek, pompę i rolkę . Za cały rozrząd dałem jakoś 113zł. Jeżeli masz pewność , że auto ma przejechane ile ma to poczekaj jeszcze z wymianą. Zasada jest taka, że przy każdym zakupionym aucie od razu powinno się wymienić rozrząd i olej dla świętego spokoju, bo tak naprawdę nie wiesz czy auto ma oryginalny przebieg.

Zasada jak najbardziej sluszna jesli kupujesz auto niewiadomego pochodzenia w innych wypadkach nie ma potrzeby.
Co do wymiany rozrzadu za 113pln? Czy da sie u nas w kraju tak tanio to zrobic? No i jaka jest jakosc tych czesci? Mimo wszytko polecal bym oryginalne paski. Jest drozej ale mozna spokojnie jezdzic tyle ile zaleca producent. A ile zaleca to juz najlepiej sprawdzic indywidualnie. W silnikach d14z4 rozrzad ruszamy co 120 tys km. Jesli mnie pamiec nie myli to d14a2 co 90 tys km. Przy drugiej wymianie paska zaleca sie rowniez wymiane napinacza i pompy wody. Co do pierwszego ok ale pompa moze byc dosc droga wiec nie sadze by wielu uzytkownikow naszych aut sie na to decydowalo (chyba ze musza) Pracownicy serwisu z pewnoscia udziela wyczerpujacych informacji o rozrzadzie w naszych autach.
pozdrawiam

RADMAK
05-06-08, 17:54
czester, 113zł to koszt samych części a za robociznę dałem 200zł

grze
11-02-09, 21:23
witam,
przyłączę się do tematu. mam civica 1,4 iS z 2000r. (mb2) i mam zamiar wymienić rozrząd (pasek + rolka). czy do tego trzeba odkręcać silnik z łap? chciałbym przy okazji wymienić paski od klimy, alternatora i wspomagania

TeeS1975
11-02-09, 21:45
trzeba odkręcić pompę wspomagania.
Najbezpieczniej jest wymieniać pasek oryginał co 100kkm, pompa wody co drugą wymianę (pompa zazwyczaj wytrzymuje około 220kkm)
pasek zamiennik 60kkm.

grze
11-02-09, 21:51
dzięki za odpowiedź tees1975 :)
jeszcze mam ori pasek rozrządu. chcę go jak najszybciej zmenic. w ASO wołają za robociznę (z częściami) ponad 1000 zł ale zastanawiam się czy nie pojechac do jakiegoś innego warsztatu...

suchy2004
13-02-09, 12:58
Pasek Mitsuboshi - 50zł
Wymiana - 100zł
Święty spokój - bezcenne

grze
13-02-09, 15:10
Pasek Mitsuboshi - 50zł
Wymiana - 100zł
Święty spokój - bezcenne
planuję to jak najszybciej zrobić :)
rolka KOYO bedzie ok? czy przy tej okazji warto zmienić tez paski: alternatora, wspomagania i klimy? (auto ma dopiero 70 kkm przebiegu i jest z 2000r. - mam ja od nowosci).

suchy2004
13-02-09, 15:19
Niech ci mechanior ściągnie obudowe i zobaczy w jakim stanie jest rolka,pompa. Mi powiedział że widać ze niedawno zmieniane. : Rolka Koyo i pompa GMB i stwierdzil ze najlepiej sam pasek wymieniać. Paski też można obejżeć w jakim stanie są i jeśli widać że nie sa popekane to nie ma sensu wymieniać.

grze
13-02-09, 17:12
w ASO pytałem, to powiedzieli, że przy moim przebiegu nie ma sensu zmieniać pompy wody i żeby ją tylko sprawdzić czy nie cieknie a zmienić dopiero przy następnej wymianie rozrządu.
U mnie nie było jeszcze nic zmieniane - jeżdżę od nowości tym autem. Gadałem z mechaniorem i mówi, że pasek rozrządu tylko z rolką wymienia, w ASO to samo powiedzieli, bo pytałem. Pompy wody raczej nie będę zmieniał. Jeśli chodzi o pozostałe paski, to gołym okiem widać tylko jeden. nie jest w ogóle popękany i generalnie wygląda jak nowy. Chciałbym jednak wszystko załatwić za jednym razem. Zwłaszcza, że nie podniesie to zbytnio kosztu naprawy, bo te pozostałe paski nie są takie drogie, a boję się, że jednak mogą nie wytrzymac do następnej wymiany rozrządu.
Dzięki za rady. A c

skolopendra
13-02-09, 19:01
a boję się, że jednak mogą nie wytrzymac do następnej wymiany rozrządu.

średnio 20-30 zł wymień od razu

BolzZ
13-02-09, 19:25
A jaki jest koszt pompy? tylko GMB warto brać, czy jakąś inną?

Karuzel
13-02-09, 19:55
w rozrzadzie jest pasek+rolka+pompa wody i nie oszczedzaj kasy i wymien wszystko..koszt pompy okolo 100zl.
tak trzeba odkrecac lapy od gornej poduszki ale bez obaw silnik sie trzyma na reszcie poduszek wiec nie spadnie pietro nizej :P
a z tego co wiem to ktorys pasek ..chyba od klimy to przez niego jest przelozona lapa od poduszki dolnej wiec trzeba ja odkrecac.
a rozrzad wymienia sie max co 60 tys km

grze
13-02-09, 20:07
To już nie wiem czy wymieniać tą pompę wody czy nie. pytałem w ASO, to mi powiedzieli, że pompę dopiero przy następnej wymianie rozrządu, że oni zawsze tak robią. (teraz mam jeszcze ori pompę, ori pasek i całą resztę).

Karuzel
13-02-09, 20:41
wymien pompe tez...bo za jakis czas moze puscic i bedzie plyn lecial i kolejne koszta bo trzeba rozbierac rozrzad..a takto mniejszy wydatek i masz swiety spokoj i wiesz ze nic sie nie stanie :)

grze
13-02-09, 21:22
dzięki Karuzel za odpowiedź :)

BolzZ
13-02-09, 21:57
nie no, w hondzie pompą do 200 tys. martwić się na 100% nie musisz, chyba że nie masz pewności co do oryginalności przebiegu.

Karuzel
13-02-09, 22:04
przezorny zawsze ubezpieczony :)...
jak dla mnie jako mechanika przy kazdej wymianie rozrzadu nalezaloby wymieniac wszystko..lacznie z pompa wody o ile jest w rozrzadzie zeby miec pewnosc ze nic Ci sie nie stanie a jest to wydatek na 60 tys km.

grze
14-02-09, 15:25
pewność co do przebiegu mam, bo mam to auto do nowości.
dodam, że w ASO za wymianę paska i rolki (z częściami) wołają ponad 1000 zł (ale bez pompy), a w innym serwisie za to samo (razem z paskiem, rolką + pompa do tego) wołają 500 zł. Niby w ASO jak pytałem, to mówią, że nie trzeba zmieniać jeszcze pompy ale w sumie nie jest duża różnica w cenie (100 zł) więc chyba lepiej zrobić wszystko od razu i potem znowu nie otwierać maski przez parę lat. Mam tylko nadzieję, że mi w tym warsztacie dobrze rozrząd ustawią i nie rusza zapłonu. Do ASO wybieram się tylko po tym wszystkim na regulację luzu zaworowego, bo też tego nie robiłem. A to już wolę w ASO zrobic. Razem z uszczelką od klawiatury chcą za to 200 zł.

Karuzel
14-02-09, 16:01
to strasznie drogo w tym ASO :/ uszczelka pod pokrywe to koszt okolo 70zl a ustawienie zaworow to 30zl... mowie ceny takie jak ja biore...
do rozrzadu zaplonu niebeda Ci ruszac bo po co :)..

grze
14-02-09, 16:51
tak się składa, że ostatnio dzwoniłem do ASO i mogę podac jakie ceny wołają.
1) przegląd po 8 latach (m.in. wymiana oleju, filtra oleju, filtra przeciwpyłkowego) - cena ok. 1200
2) wymiana oleju w skrzyni z robocizną: 200
3) sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego (uszczelka dekla wliczona) - 220
4) rozrzad:
- rolka i napinacz: od 520 do 570 (w zależności od ASO bo dzwoniłem w kilka miejsc)
- robocizna: 500 z hakiem
(zauważcie, że w tej cenie nie ma pompy wody)
5) plyn chladzacy z wymianą: 150

Karuzel
14-02-09, 17:17
jezu jakie ceny kosmiczne :/
4) pasek okolo 70zl a rolka kolo 140 chyba..musialbym spr ceny a robocizna to 200zl....
a czesci ktore oni montuja to sa te same firmy ktore sa w hurtowniach tyle ze w oryginalnym pudelku..i placisz ta roznice w sumie za pudelko :/

grze
02-04-09, 16:41
Jestem świeżo po wymianie kompletnego rozrządu w ASO (pasek + rolka). Wymieniłem też przy okazji wszystkie paski klinowe.
Jeśli kogoś by interesowało, to ori pasek rozrządu ze znakiem Honda, który siedział w moim silniku wyprodukowany jest przez firmę Gates, natomiast ori rolka przez firmę KOYO.
Po wymianie okazało się, zarówno stary pasek, jak i rolka były w bardzo dobrym stanie.
Pompy wody nie wymieniałem, bo w ASO wymieniają tą pompę najwcześniej przy drugiej wymianie rozrządu.

czara
03-04-09, 09:29
Nie wiem jak jest w Waszych ASO ale w moim dogadałem sie z dwoma pracownikami ASO honda i robię u nich wszystko po pracy(po godzinach) czyli bez prowizji serwisu. Np ostatnio wymieniłem pasek rozrządu, napinacz, pompę wody, pasek wspomagania, pasek alternatora, olej, filtr oleju, filtr paliwa, wymieniłem także uszczelkę pod pokrywa zaworów ustawili mi zawory sprawdzili ciśnienie w kolach, wszystkie lampki, przeczyścili świece i zapłaciłem za to 290zł. Fakt jest taki ze jak cos wymieniam to tylko u nich może dlatego cena taka niska ale to zawsze wymiana w ASO :D

grze
03-04-09, 12:25
Ja się dogadałem z ASO gdzie serwisuję auto. Co roku jeżdżę na przeglądy i wymiany oleju. Kupiłem od nich ori rozrząd (pasek i rolkę), to jako dla stałego klienta opuścili mi całkiem sporo za montaż, a w gratisie zamontowali mi też paski klinowe alternatora, wspomagania i klimy, które kupiłem oddzielnie w motoryzacyjnym gdyż w ASO są one kosmicznie drogie, do tego sprawdzili luz zaworowy. Dostałem też wpis w książce serwisowej pojazdu i pełną gwarancję na rozrząd wraz z fakturą. Więc jak kto woli :D

Marecki
05-04-09, 00:44
Po wymianie okazało się, zarówno stary pasek, jak i rolka były w bardzo dobrym stanie.

To dlaczego wymieniałeś? Nie lepiej najpierw zdjąc obudowę i sprawdzic w jakim stanie jest pasek?
Chyba da się to zrobic - a może nie mam racji:confused:

grze
05-04-09, 21:43
Po wymianie okazało się, zarówno stary pasek, jak i rolka były w bardzo dobrym stanie.

To dlaczego wymieniałeś? Nie lepiej najpierw zdjąc obudowę i sprawdzic w jakim stanie jest pasek?
Chyba da się to zrobic - a może nie mam racji
jasne, że da się to zrobić ale chodziło o wiek paska, który był tam od nowości (2000r.), a jak wiadomo guma się starzeje i pasek w tym wieku może wyglądać super, a nikt nie da Ci gwarancji, że się lada moment nie urwie. Wymiana teraz czy za rok, to dla mnie praktycznie niewielka różnica, a nie chciałbym sobie potem w brodę pluć, że zaniedbałem sprawę (sam chyba rozumiesz). więc postanowiłem wymienić ten pasek dla świętego spokoju, mimo tego, że ze względu na przebieg jeszcze się nie kwalifikował do wymiany. jeżdżę tym autem od nowości i jeszcze bym chciał trochę pojeździć nim.

grze
27-06-09, 12:27
Witam, jak już wcześniej pisałem, jestem po wymianie rozrządu i pozostałych pasków w ASO.
Przejechałem od tego czasu coś ok. 2 kkm i pojawiło mi się lekkie chrobotanie na wolnych obrotach. Domyślam się, że to może być wina zbyt mocno naprężonego któregoś z pasów klinowych, co przecież może doprowadzić do przegrzania łożyska, urwania paska, a także spowodowania uszkodzenia całego koła. Wybieram się do nich po niedzieli niech to teraz poprawiają.

Mam jednak do Was pytanie: czy samo poluzowanie tego z pasków klinowych, który jest za bardzo napięty, rozwiąże problem, czy to chrobotanie jest już objawem zużytego łożyska?

Ps.
Jak widać, drogo nie zawsze oznacza dobrze.

skolopendra
27-06-09, 21:56
czy samo poluzowanie tego z pasków klinowych, który jest za bardzo napięty, rozwiąże problem,

nie

grze
27-06-09, 22:12
skolopendra, to co mam zrobić? mogło zużyć się łożysko?

WaQL
28-06-09, 09:38
Mam wymieniony pasek rozrzadu na "Gates-Powergrip", rozumiem, ze jest to pasek montowany oryginalnie i mozna na nim przejechac ok. 100tys. km?