Zobacz pełną wersję : rozmiar dysz, zalecane ciśnienie
zmieniam moje wtryskiwacze gazowe tomasetto niebieskie na barracudy i chciałbym się zapytać bardziej doświadczonych lub osob z takim samym silnikiem do jakiego ciśnienia zeszli z jakiej wielkości dyszami. Mam reduktor alaskę i sterownik kme nevo. Większość mówi że powinno być ciśnienie 1-1,2 ,a w jakiejś tabelce producenta sterowników widziałem zalecane 1,4bar w civicu z dyszami 1,8 i reduktorem tomasetto z waldemarami. Kupiłem wiertła 1.8mm 2mm i 2,2mm mam nadzieję że co 0,2 wystarczą mi do regulacji. Ewentualnie zrobię dysze 1,8mm i będę schodził ciśnieniem śrubą na reduktorze. Jak bardzo można tą śrubę wykręcać- wkręcać? Jest jakieś ograniczenie że nie da się bardziej kręcić?
Trzeba zrobić tak, aby na wolnych obrotach nie przekroczyć czasu wtrysku którego wtryskiwacz nie obsłuży, a jedynie poleje więcej i będą wypadać zapłony, a z drugiej strony trzeba wyjść tak, aby nie zapętlać przy max obciążeniu...
a tak z doświadczenia to na ile przy takich podzespołach wierci się dysze?
Dodaję mapkę, mam zmieniać ciśnienie czy takie zostawiać na alasce i barracudach?, dysze mam 2mm.
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/673/3ddc08.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/673/3ddc08.jpg/)
za małe dysze
2.3 albo 2.5
no ale jak nie ma zapętlenia to ni wiem czy trzeba to zmieniać
czyli ile ma mieć mnożnik? nie chce by były problemy z wolnymi obrotami jak będę powiększał dysze za bardzo. Po czym konkretnie poznam zapętlanie? delikatne szarpanie? Chodzi o to by mnożnik nie szedł tak pionowo do góry i zmienie go zwiększając dysze-zmniejszając ciśnienie?
1.2 na pocztaku potem 1.2 i koło 1 na końcu
Czyli mnoznik powinien iść do 1.2 max? Rozwierce na 2.2 a wrazie czego dysze do barracudy można kupić w intercars?
Czyli mnoznik powinien iść do 1.2 max? Rozwierce na 2.2 a wrazie czego dysze do barracudy można kupić w intercars?
tak by było najlepiej około 1.2 ale nie wiem czy sa jakies negatywne konsekwencje jeśli zostawisz tak jak teraz o ile nie zapętla(był by bład widoczny)
a mnoznik to raczej bedzie 2.5 ale tak asekuracyjnie mówie 2.3:D
2,5mm to już chyba całkiem bez dysz będzie, przewiercę wobec tego na te 2,2 i wstawię mapkę. Zawodowo się zajmujesz lpg czy hobbistycznie?? Czyli w intercarsie są dostępne wrazie czego dysze? jak przewiercę na 2,2 to nie zejdzie mi poniżej 1 początkowy mnożnik?
Te wtryski założyłem wczoraj to może jeszcze poczekać jak się rozrobią czy to nic nie zmieni?. Cieszę się z tak szybkiej odpowiedzi:)
Mnożnik tak naprawdę nie ma znaczenia, jak masz wtryskiwacze i reduktor które pracują dobrze na wysokim ciśnieniu to możesz zejść z mnożnikiem poniżej 1 a i tak będzie poprawnie. Mnożnik razy czas wtrysku benzyny = czas wtrysku gazu. Więc to czy mnożnik wynosi 0.9 czy 1.5 nie ma znaczenia, sprawdzić to możesz dość łatwo. Na obecnej mapce podczas jazdy utrzymuj stałe obciążenie i przełączaj pb-lpg, jeśli czas wtrysku benzyny na benzynie = czasowi wtrysku benzyny podczas jazdy na lpg to znaczy że mnożnik dobrałeś prawidłowo.
Im większe ciśnienie reduktora/większe dysze tym mnożnik bardziej spada (krótszy czas wtrysku) i odwrotnie - im mniejsze ciśnienie/mniejsze dysze tym większy mnożnik - czas wtrysku gazu wydłuża się.
Istotą jest tak jak napisał ma1ster - tak dobrać dysze i ciśnienie żeby na jałowych obrotach mnożnik wynosił minimum 1.2 czyli czas wtrysku gazu był o 1.2 razy dłuższy niż benzynowego.
U mnie czas wtrysku na jałowych to 2.7-3.3ms a minimalny czas otwarcia wtryskiwaczy hana to ~2.9ms, ponadto warto żeby było trochę zapasu na korekty. Więc mnożnik można ustawić dowolnie pod warunkiem że czasy się zgadzają.
W barracudzie czas otwarcia to 1,9 a zamknięcia 1,2 czyli rozumiem że czas wtrysku lpg na jalowych nie powinien być niższy niż 3,1ms? Bo zamknięcie i otwarcie wtrysku tyle wychodzi:)
Na innych mapkach widzę że instalację mają linie mnoznika bardziej plaska, u mnie gwałtownie wzrasta i nie wiem czy to też jest poprawne. Wstawie sobie więcej punktów na mnozniku by było dokładniej wyregulowane
Czasu zamknięcia nie liczysz bo na to wtryskiwacz ma czas w którym dokonują się zapłony w pozostałych trzech garach, więc jest to nieistotne. Podczas strojenia najlepiej jest znaleźć najwyższe ciśnienie przy którym silnik pracuje bezproblemowo na jałowych obrotach, wtedy z ogarnięciem góry nie będzie problemu.
Ps. jeśli wykres rozciągniesz mocno w prawo, to linia mnożnika ulegnie spłaszczeniu, tak jak jest w programie do staga ;) u mnie mapa mnożnika wygląda podobnie.
u mnie na wolnych jest 1,19 i myślę że jest optymalnie, przy większym przebiegu będę mógł jeszcze ewentualnie to sobie korygować, na razie jest dobrze:) alaska też podobno najlepiej działa przy 1,2 a barracudy bez problemu sobie radzą
dodaje zdjęcie po wyjęciu filtra w alasce po ok15tyś km.
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/540/9f37f1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/540/9f37f1.jpg/)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.