PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana przewodów hamulcowych.



Poll
13-07-14, 22:53
Witam.

Wyszukałem wszystkie wątki. Wszystko to prawie bezsensowne komentarze, że koniecznie wymieniać, ile kto bierze kasy i gdzie, że drogo, ale nic konkretnego ; ) Był jeden, ale przewody dużo powyżej oryginalnych średnice, a udoskonalać to nie ma co tego.

Interesują mnie kwestie:

1) Ile jest przewodów w MB2 z tarczami z tyłu i abs (nie bębnami, bo większość to na bębny)
2) Ile metrów przewodu miedzianego trzeba kupić, aby wymienić wszystkie przewody hamulcowe
3) Jakie muszą być średnice przewodów miedzianych, aby zachować parametry seryjne ( średnica wew, zew, grubość ścianki)
4) Jakie końcówki są potrzebne ( gwinty, rodzaje itp ile sztuk)
5) Jakieś dodatkowe rady albo co pominąłem ważnego
6) Jakie są długości poszczególnych przewodów występujących z 4 tarczami i abs (żeby ew zamówić wszystkie gotowe i zlecić wymianę)

Wiem, że wałkowane 1000 razy, ale serio nic konkretnego. Myślę, że przyda się każdemu. Nie wiem jaki stan jest przewodów, bo one chyba już po roku wyglądały jak kupa (co za idiota mógł wymyślić przewody ze stali normalnej jakości...), ale chyba czas je zmienić dla zdrowego snu...

Jakby mógł ktoś wypisać wszystkie potrzebne rzeczy to będę wdzięczny.

Znalazłem takie coś:
http://www.przewody-hamulcowe.pl/honda/201-honda-civic-eg3-eg4-zestaw-przewodow-hamulcowych-miedzianych.html

Ale wszystko z bębnami...

Karpiczek
13-07-14, 23:23
A czy przewody hamulcowe sztywne roznia sie pomiedzy bebnami a tarczami z tylu? Robilem swap hamulcow z bebnow na tarcze. Nie wymienialem przewodow jesli dobrze pamietam.

kamil39
14-07-14, 10:15
Ja bym prosil jeszcze o info o przewodach paliwowych:PP

Poll
14-07-14, 11:07
Moze dzisiaj napisze do nich. Albo abs sie rozni dla bebnow., masz abs? No nic czekam na te pytania co zadalem, bo ogolnie brak, a przydadza sie te dane bardzo.

Poll
14-07-14, 19:51
Ludziom chyba przestało się chcieć pomóc ; ( Wiem, że masa wymieniała, ale 0 info. Chyba, że posprzedawali i nie ma ich już tutaj. Naprawdę nikt nic nie wie? Chciałbym to skompletować, żeby dorobili na miejscu, ale tak to nic z tego.

Gnije tył czy z przódu też będą do wymiany?

raci
14-07-14, 20:50
Gnije tylko tył (oprócz hamulcowych też paliwowe). Ogólnie to przewody są w takiej otulinie (coś jak gruba warstwa lakieru), niestety w tunelu (pod plastikową osłoną) są puszczone gołe i tam najczęściej gniją. Przednie są w zasadzie całe pokryte otuliną, także powinny być ok, zresztą są na wierzchu w miarę, to można obejrzeć. Jak już wymieniać, to moim zdaniem wszystko co idzie do tyłu (2 hamulcowe, 3 paliwowe), da się samemu jak się ma kanał, ale roboty trochę jest.

Co do pytań to poszukam, jak wymieniałem u siebie to mierzyłem zdjęte przewody, ale znając życie to kartka gdzieś zniknęła. Tylko u mnie to MB2 bez ABSu i z bębnami, także trzeba by ustalić, czy nie ma różnic zbyt dużych.

Poll
14-07-14, 20:56
Dobrę będzie i to. Jakieś małe na pewno są różnice, ale zawsze będę wiedział cokolwiek. Dobrze, że tył, źle że te paliwo też. Chciałem na razie to z bezpieczeństwem wymienić a potem paliwowe, bo koszty wzrosną ; ), ale może za jednym zamachem już machnąć. Jutro podjadę do mechaniora, spytam ile by chciał za to. Mam kanał, ale czy czas mam. Pewnie, ze 2-3 dni bym to robił, bo o 17 moglbym zaczynać...

Bo są bębny do MA z ABS zestaw, ale czy to podejdzie do MB2 z tarczami z ABS. Oto jest pytanie.
A do paliwa nie ma nic jak widzę.

raci
14-07-14, 22:12
No to z moimi zapiskami raczej słabo. Popatrzyłem sobie na rysunki na japancars.ru i wychodzi, że tylne przewody hamulcowe sztywne są takie same dla wersji z ABS i bez ABS, zresztą w tym temacie ktoś o tym wspominał: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?173868-jakie-macie-sposoby-na-przewody-paliwowe/page2.

Jeśli chodzi o długość, średnice i końcówki to w tym temacie ktoś podał, pewnie deczko za długie, ale to da się zgubić przy montażu:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?77655-zardzewia%B3e-przewody-hamulcowe&p=1051647&viewfull=1#post1051647

Ja kupiłem miedziane, na allegro, bo akurat było blisko, podjechałem i dorobili, ale w tym temacie podanym wyżej jakieś w plastikowym oplocie ktoś zakładał. Co do roboty, to lepiej wszystkie zrobić na raz, bo sam przewód drogi nie jest, a robocizny sporo. I jeszcze kwestia plastikowych uchwytów w tunelu środkowym, na pewno ci kilka popęka, do dostania tylko w ASO (cena w zależności od sztuki 10-30zł), ewentualnie kombinować opaskami.

Mały dopisek, w tym temacie, gdzie są podane długości, na pewno są sporo za długie (z tego co mi się przypomina). Dobrze jakby mechanik miał maszynkę do zarabiania końcówek, wtedy nie ma problemu, można elegancko przyciąć (a jak sam byś robił, to maszynki na alledrogo od 40zł http://allegro.pl/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-sn4019-i4385165552.html)

Poll
14-07-14, 22:30
Czyli co ostatecznie - mogę brać zestaw do MB2 bez ABS do bębnów?

http://www.przewody-hamulcowe.pl/honda/203-honda-civic-eg3-eg4-zestaw-przewodow-hamulcowych-miedzianych.html

Podejdzie to plug and play do tarcz ABS?

Paliwowe to już chyba kupie z metra i końcówki sobie sam dokupi mechanik, albo może znajdę.

Bo to karpiczek pisał, ale teraz sam miał wątpliwości. Szkoda trochę kasiory pchać, żeby nie pasowało. Podjadę do mechaniora. Jak będzie pewny swego, że wie co robić, to sam sobie dorobi wsio najwyżej.

raci
14-07-14, 22:46
Ręki sobie za to uciąć nie dam, ale zgodnie z dokumentacją, układ hamulcowy (przewody) czy z ABS czy bez ABS wygląda między korektorem siły hamowania a tyłem pojazdu tak samo. A jak szkoda ci kasiory, a mechanior będzie mógł końcówki zarobić, to weź z metra kup i będzie najprościej (14zł za mb wiadomo gdzie). Samo zarabianie też żadna filozofia, także będzie chyba bezpieczniej, zdejmie stare, odmierzy sobie od nich nowe, zarobi i będzie na pewno git.

Poll
14-07-14, 22:53
Może masz rację: tak jak było tam 8 metrów 6mm g=1 mm, na hamulce, 4 m 6mm na paliwo i 8 m na paliwo. I po 1 m 6 i 8 elastyczne.
A skąd masz dokumentację? Ja tylko od aero, a to całkiem inne auta. Jakbys mógł coś podrzucić ; ) Grube wydatki się szykują... jeszcze zerkne na kanale na ich stan i ocenię, ale cięzko stwierdzić ich stan. Są już przygnite to na pewno.

raci
14-07-14, 23:21
Dokumentacji sporo na forum jest http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?12626-Manuale-i-instrukcje-serwisowe-do-Hondy-Civic-5D-%281995-2000%29, ale to pewnie wiesz :). Jest jeszcze stronka (taki EPC prze neta): http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda i tam wpisujesz VIN i masz swoją Hanie na rysunkach. Są dla układów z ABS i bez ABS także możesz sobie sam porównać (na górze strony warto kliknąć w brytyjską flagę to po angielsku zawsze łatwiej ogarnąć, przynajmniej mi).

Poll
15-07-14, 13:53
No po angielsku dobrze, ze jest. Po ruski nie panimaju haha. Dzisiaj ogarne, bo mobilnie teraz : D

raci
15-07-14, 14:02
Tak z ciekawości, jak już odwiedzisz mechanika, daj znać ile sobie za robotę zażyczy.

WojTEC
15-07-14, 18:24
Temat na pewno się przyda wielu użytkownikom bo raczej u 70% z nas te przewody kwalifikują się do wymiany. Mnie też to czeka :(

Poll
15-07-14, 21:44
A jak myślę ile hajsu pójdzie to masakra... Muszę jeszcze inspekcje tych zrobić co są... A temacik się przyda. Czekam jeszcze - może ktoś robił MB2 z ABS i ma wszystko ogarnięte ; )

Co ciekawe jest zamiennik tych przewodów hondy (też stal O.o?) U ruskich 512 zł sztuka haha.

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18524,18525,18526,18527,18528,18529,18530, 18531,18532,18533,18534,18535,18536,18537,18538,18 539,18540,18541,18542,18543,18544,18545,18546,1854 7,18548,18549,18550,18551,18552,18553,18554&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1999&carea=KE&ctrsmtyp=4AT&xgrade=1.4I&nplblk=B__2501

Najgorzej do szkoda to ryć - te osłony, plastiki. Jak ja nie lubie takich robót.

raci
15-07-14, 22:58
No cena tych zamienników piękna i to w dodatku za stalowe. Roboty trochę niestety jest, jeśli chodzi o hajs, to jak zrobisz samemu, to nie ma tragedii (no chyba, że ci ktoś to za 200-300zł ogarnie to można się skusić). Sam materiał ze 250zł, a jak już będziesz rozbebeszał to nie ma co się zastanawiać tylko całość od razu, jak dasz miedź, to już tam zaglądał nie będziesz.

Karpiczek
16-07-14, 00:55
Byłem bez dostępu do internetu. Oryginalnie nie miałem ABS + bębny z tyłu. Zamontowałem całe zawieszenie/hamulce z MB6, które w ABS wyposażone jest jak wiadomo. Różnicy nie ma w przewodach sztywnych. Możesz śmiało kupić ze sklepu podanego przez siebie. Daj znać później jak poszło. Uważaj na tę plastikową rynienkę w której puszczone są przewody. Jeśli chodzi o paliwo to kupują niektórzy miedziane u gazowników. Bodajże 8 na zasilaniu, 6 mm na powrocie.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?152319-MB6-B18C4-Home-Made-Turbo-by-pigut/page69 Sprawdź.

Poll
16-07-14, 20:54
Bo babka ze sklepu mówiła, że się różnią, bo z ABS idą do pompy ABS? Ale to te sztywne? Te sztywne chyba idą tylko do pompy hamulcowej - 2 na tył koło L i P. Tylko czemu mają tyle honda MA, MB z ABS, bez i sprzedają jako oddzielne. To mnie zastanawia.

Mówisz, żeby brać do MA z ABS czy do MB bez ABS jak coś?? Zgłupiałem już. Ona coś mówi, że się różnią, ale przecież te auta to jeden uj... Wszystko to same. Jak do ABSu idzie tutaj?

Brylant1
16-07-14, 21:13
Przewody hamucowe tylnych kol powinny byc bardzo podobnej dlugosci czy to w wersji z abs czy bez bo dochodza do korektora sily hamowania ktory jest na grodzi w obydwu wersjach w tym samym miejscu.

Karpiczek
16-07-14, 21:29
Jeśli masz ABS to weź dla ABS, cena taka sama?

raci
16-07-14, 21:30
Przewody hamucowe tylnych kol powinny byc bardzo podobnej dlugosci czy to w wersji z abs czy bez bo dochodza do korektora sily hamowania ktory jest na grodzi w obydwu wersjach w tym samym miejscu.

Właśnie to samo mi wychodzi po obejrzeniu rysunków dla układu z ABS i bez ABS, w przypadku ABS przewody z tylnych kół dochodzą do korektora i od korektora do pompy ABS. Możesz jeszcze porównać numery katalogowe przewodów dla układu z ABS i bez ABS (chyba są takie same). Albo nawet zadzwonić do ASO i poprosić, żeby ci sprawdzili te numerki dla Civica z ABS i bez ABS.

Poll
16-07-14, 21:58
Z ABS 5 zł droższe. A może dają kawałeczek od korektora?

Tak znalazło 1999 D14Z4:
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18524,18525,18526,18527,18528,18529,18530, 18531,18532,18533,18534,18535,18536,18537,18538,18 539,18540,18541,18542,18543,18544,18545,18546,1854 7,18548,18549,18550,18551,18552,18553,18554&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1999&carea=KE&ctrsmtyp=4AT&xgrade=1.4I&nplblk=B__2501

A tak 1997:
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18204,18205,18206,18207,18208,18209,18210, 18211,18212,18213,18218,18219,18220,18221,18222&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1996&carea=KE&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4I&nplblk=B__2513

Różni się to, chyba, że coś porąbałem.

Ok już mam z ABS i bez dla D14Z4

Wszystko jasne:
Bez ABS:
8 46330-ST3-E01 PIPE COMP. C, BRAKE 001 Price
10 46340-ST3-E01 PIPE COMP. D, BRAKE 001 Price

Z ABS:
5 46330-ST3-E01 PIPE COMP. C, BRAKE 001 Price
6 46340-ST3-E01 PIPE COMP. D, BRAKE 001 Price

Toć to to samo kruca bomba Panie kierowniku ; )

raci
16-07-14, 22:48
No to chyba sprawa się wyjaśniła, a w końcu sam będziesz robił, czy jednak jakiś mechanior? Interesuje mnie cena takiej usługi (tak z ciekawości, bo mnie już problem nie dotyczy).

Poll
16-07-14, 23:16
Sam raczej nie, dlaczego:
1) Raz, ze tyle srania, że odechciewa się, choć bym chciał, jeszcze odpowietrzanie wszystkiego...
2) Brak czasu. Jakbym tak miał kilka dni to może, ale wracam koło 17 to co ja zrobie.

Jak będę robił to dam tu znać.

dezeRRter
17-07-14, 10:41
Daj znać bo mnie też to czeka. Już gadałem z kumplem mechanikiem co też w swoim Civicu wymieniał także ma już w tym doświadczenie, ale chętnie dowiem się coś o więcej o tej "operacji" a przyda się na pewno kilku osobom.

blaszka
17-07-14, 13:06
Podbija. Ciekawa sprawa. Zdaj relacje jak to wyszło. Pozdro

raci
17-07-14, 14:07
Ogólnie robota nie jest trudna, ale paprania przy tym jest sporo, trzeba zrzucić bak, stare przewody wyszarpać, trochę się namęczyć, żeby przepchnąć nowe przez małą dziurę między karoserią a sankami (chyba tak to się nazywa) - i to jest najbardziej wkurzające. Uważać na uchwyty które trzymają przewody w osłonie w tunelu środkowym, chociaż jak są mocno pordzewiałe przewody, to prawdopodobnie plastiki i tak się posypią.

Krótko mówiąc, filozofii w tym nie ma, ale czasu trochę zjada.

krzysiora
17-07-14, 19:15
Ja u siebie wymienialem chyba rok temu paliwowe i heble tez. I polecam miedziane przewody po calosci. Od pompy do absu nie trzeba ale reszta niech bedzie nie pamietam juz srednic tych przewodow ale do teraz spokoj jak bylo tak jest. No i lepiek zrobic pomiar kupic normalnie na metry jaki od hebli jaki od paliwa no i zakladanko. Nie zapomnij o koncowkach tylko i milego giecia :)