Zobacz pełną wersję : Brak zasilana w lewej szybie.
Witam wszystkich, mój pierwszy post więc sory za jakiekolwiek niedomówienia.
Mam civic'a VI gen. 5D z 99r, MB2, kod silnika D14Z4.
Problem jest taki że nie mam zasilania w szybie lewej. Gość od którego kupiłem mego potwora poradził z tym w ten sposób że wziął zasilanie ze sterowania lusterek i działało . Niestety to ma minusy bo:
1. jak się domyślam spaliło ścieżkę w przełączniku sterowania lusterek (brak sterowania w górę - zmostkowałem i działa)
2. działało tylko przy równoczesnym trzymaniu przycisku sterowania lusterek i przełączniku szyby (w trasie kompletnie niepraktyczne )
W związku z powyższym zastanawiam się czy nie szukać problemu w wiązce przewodów doprowadzających do drzwi :-).
Pytania:
Jak wymontować tą wiązkę?
Jaki jest schemat bezpieczników dla tego modelu?
Czy ma ktoś inne pomysły co może być przyczyną problemu ?
Dzięki z góry za jakiekolwiek podpowiedzi ;-)
Do zobaczenia na trasie!
Poprzedni właściciel za takie coś powinien dostać 10 lat łagrów. ;-)
Zacznij od skasowania tej partaniny bo szkoda obwodu lusterek.
A naprawę zacznij od złącza drzwi tego przy zawiasie. Rozepnij i wyczyść, sprawdź stan styków.
Drzwi kierowcy są najczęściej otwierane a w 5D ta właśnie kostka lubi się delikatnie wysunąć.
Jak już rozepniesz to sprawdź czy dochodzi tam (+) dla szyby.
Poprzedni właściciel za takie coś powinien dostać 10 lat łagrów. ;-)
Zacznij od skasowania tej partaniny bo szkoda obwodu lusterek.
A naprawę zacznij od złącza drzwi tego przy zawiasie. Rozepnij i wyczyść, sprawdź stan styków.
Drzwi kierowcy są najczęściej otwierane a w 5D ta właśnie kostka lubi się delikatnie wysunąć.
Jak już rozepniesz to sprawdź czy dochodzi tam (+) dla szyby.
Też uważam że to było głupie rozwiązanie i dość niebezpieczne ;-). Ok ale czy wie ktoś jak się dobrać i wypiąć ten przewód bez zdejmowania drzwi? Czy wogóle się da?
Rozepnij ogranicznik otwarcia drzwi i da radę bez zdejmowania drzwi.
Zresztą, żeby zdjąć drzwi to trzeba najpierw właśnie tę wiązkę rozpiąć... :-)
Rozepnij ogranicznik otwarcia drzwi i da radę bez zdejmowania drzwi.
Zresztą, żeby zdjąć drzwi to trzeba najpierw właśnie tę wiązkę rozpiąć... :-)
I właśnie takiej podpowiedzi szukałem ;-) Dzięki. Spróbuję powalczyć w czwartek bo niestety do środy od 7 do 20 w pracy ;]. A jakiś schemat bezpieczników do mego silnika (D14Z4, 1999, MB2, 5D fastback) czy jakoś tak to się pisze ;)?
Schematy znajdziesz w przyklejonym temacie tego forum.
Rozepnij ogranicznik otwarcia drzwi i da radę bez zdejmowania drzwi.
Niestety nic to nie zmienia bo rozpiąłem ogranicznik ale dostęp do wiązki jest wciąż kiepski. O ile kostkę przy drzwiach jeszcze jako tako dałoby się wypiąć to już do kostki przy błotniku już się nie dostanę. Spróbuję wypiąć kostkę przy drzwiach i sprawdzę czy do niej dochodzi prąd.
Zacznij od tej:
http://zapodaj.net/93838b8fd805c.jpg.html
ok ale żeby wypiąć wiązkę to i tak chyba będę musiał zdjąć drzwi ;-) bo do drugiego końca już nie ma jak się dostać. Ok dam znać jak już jakiś postęp zrobię bo od gdybania się nie zrobi ;-).
Ok. Szyba zrobiona. Niestety nic nie pomogło zdejmowanie drzwi bo wiązki i tak nie dałem rady wypiąć. Tam już ktoś kombinował i przez wiązkę i pepesze idzie jeszcze jeden kabel, wygląda to tak jakby ktoś przewiercił kostkę i przeciągnął przez nią kabel (chyba centralny zamek).
W każdym bądź razie elektryk za 80zł zrobił zasilanie prowadząc nowy kabel.
PS. Czy możliwe że jak drzwi były odkręcone to się trochę opuściły? Mam wrażenie że spod uszczelki trochę zawiewa a wcześniej tego nie było. Nie wieje tak że liście wpadają ale świszcze a to denerwuje jak człowiek chce muzyki posłuchać w spokoju ;-). Czy wie ktoś jak mogę je wyregulować?
Bez zdjęcia boczku raczej nie wypniesz tej wtyczki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.