PDA

Zobacz pełną wersję : Akumulator do bagażnika



Rutus
10-07-14, 13:52
Siemka,
Pacjet Del Sol D16y8 z dmuchanką
Wrzucam aku do bagażnika i mam pare pytań na które nie znalazłem odpowiedzi.
Aku będzie miało około 60ah (kupuje nowy bo stary zaliczył zgona).
Jaki pobór prądu ma rorusznik ?
Jaką moc ma alternator ?
I czy wystarczy kabel o rdzeniu 1cm ,dobrej jakości aby przeciągnąć go do bagażnika i nie było strasznych spadków napięcia ?

Bartko
10-07-14, 14:24
Jak chcesz zabezpieczyć ten kabel?

Rutus
10-07-14, 14:39
nie rozumiem o co CI chodzi z zabezpieczeniem kabla ?
Kabel będzie szedł tunelem środkowym a jest w grubej otulenie :)
Czekam na odpowiedzi do pytań :)

ma1ster
10-07-14, 22:01
Trzeba uważać, żeby się samochód nie spalił gdzieś na parkingu... sam niech się spali, ale gorzej jak spali się do niego 20 innych... trzeba będzie płacić za wszystko, biegli dojdą, że przyczyną pożaru była niedozwolona modyfikacja podzespołów elektrycznych samochodu, a ubezpieczalnia stwierdzi winę właściciela...

Rutus
10-07-14, 22:45
ja tam nie widze możliwości spalenia bo to nie będzie robione po druciarskiemu .......... widze że wypowiadasz się i nic nie wnosisz bo zapewne nie wiesz ..... zadałem pytania i oczekuje na nie odpowiedzi a nie niewiadomo jakich teorii które nic nie wnosza ....

reaktor
11-07-14, 02:27
ja tam nie widze możliwości spalenia
ale milion na pokrycie strat masz jak by sie jednak spaliło

Rutus
11-07-14, 09:22
Czyli według was każdy kto przerobi wiązke czy aku wrzuci do bagażnika musi mieć milion i czekać aż się coś stanie :D? Nie no ****a porażka :D Wszystko będzie zrobione na nowych kablach i zabezpieczone także ogarnijcie te czarne scenariusze xD

BartekGib
11-07-14, 14:14
Kupuj kable z BMW E46/E39 i ładuj do bagaja.

Rutus
11-07-14, 15:20
kable będę miał jeszcze grubsze niż w Bemkach są :) Miałem E36 coupe i pamietam jakie tam były ,a te będa jeszcze grubsze więc napewno uciągną :)

piroman
11-07-14, 16:47
jak zwykle sami specjaliści zamiast udzielić odpowiedzi na zadane pytanie wymyślają teorie spiskowe byleby tylko zabrać glos w temacie...
tak jakby był pierwszą osobą, która przenosi aku spod maski do bagażnika :rolleyes:

Dajesz przewód o przekroju min. 35mm2 i spokojnie wystarcza, jeśli Twój przewód ma średnicę żył wynoszącą 10mm to tym bardziej jest z zapasem.
Tylko pamiętaj jeszcze o dobrym połączeniu masy z budą

Rutus
11-07-14, 20:12
O mase nie ma sie co martwić :) będzie przymocowana do śruby od amora także będzie okej :) Dzięki za info :) Tak żyła będzie miała 10mm :)

BartekGib
12-07-14, 10:50
Na Twoim miejscu "raczej" wykonał bym masę na nowej dziurze bezpośrednio w budzie. Zjechać lakier do gołej blachy i zamocować bezpośrednio. Na koniec Cortanol albo inne ścierwo antyrude i będzie dobrze.

snafu
12-07-14, 19:28
rozrusznik w benzyniakach pobiera ok 120A prądu

alternator potrafi wyrzucić ok 45A

Rutus
15-07-14, 10:14
Nie gadaj bo alternator wali nawet 2 razy tyle co napisałeś :D
Wszystko bangla tak jak powinno :D!
Podłoga bagażnika i mocowanie się robi , aku będzie całe zabudowane , a mocowanie zrobione solidne :)
Krótka fotorelacja :
http://vpx.pl/i/2014/07/13/IMAG0975.jpg
http://vpx.pl/i/2014/07/13/IMAG0979.jpg
http://vpx.pl/i/2014/07/13/IMAG0980.jpg
http://vpx.pl/i/2014/07/13/IMAG0981.jpg
http://vpx.pl/i/2014/07/13/IMAG0982.jpg
http://vpx.pl/i/2014/07/13/IMAG0983.jpg

robivitez
16-07-14, 21:50
ja tam nie widze możliwości spalenia bo to nie będzie robione po druciarskiemu

A jednak jest po druciarsku. :p

1. Przy aku niema bezbiecznika.
2. Kabel powinien byc w plastikowej rurze.

reaktor
16-07-14, 22:10
A jednak jest po druciarsku. :p

1. Przy aku niema bezbiecznika.
2. Kabel powinien byc w plastikowej rurze.

cicho ,kabelek sympatycznie owija sie w okół lewarka biegów
jak go popieści 240 amper to dostanie nagrode darwina

Rutus
16-07-14, 23:02
Przepraszam bardzo czegos nie rozumiem . Po co bezpiecznik przy aku skoro kabel od aku idzie odrazu do puszki z bezpiecznikami ?
Reaktor izolacja przewodu jest gruba i przy zakładaniu tunelu była odsunieta od lewarka po prawej stronie takze do lewarka nie ma prawa dotknąć.
I po co do dawać w peszel skoro całośc idzie w środku auta a nie pod ?

zakit
16-07-14, 23:34
ja zauważyłem ze wszyscy sie przysrywali na początku tematu bo nie było konkretów. ale teraz *******eś konkrety w postaci zdjęć na których ewidentnie robisz sobie sam ogromny problem.

dlaczego peszel? a no dlatego ze jak ta cieniutka plastikowa osłonka się przetrze to już masz pożar albo porażenie. a plastikowy peszel wytrzymuje dużo więcej niż seryjna otulina kabla.

jak na moje to ten kabel ma z 16mm ale mogę się mylić bo na zdjęciach nic nie widać.

po co bezpiecznik przy aku? no po to ze jak ci się przetrze gdzieś np przy tunelu środkowym to cały prąd pójdzie prosto w budę, robiąc masę iskier, co chyba nie muszę tłumaczyć czym się skończy? a jak masz bezpiecznik to po prostu strzeli i tyle. dla przykładu podam ci instalacje car audio, i zobacz po co tam jest bezpiecznik - dokładnie do tego samego co w tym przypadku.


podsumowując - daj peszel, i jeśli się upierasz, że nie, bo nie i twoje argumenty są mocniejsze, to daj go dla świętego spokoju, a kosztuje nic, bo można go zerwać ze starej instalacji, i daj bezpiecznik. chyba ze lubisz życie na krawędzi i niewiedzę kiedy ci się możne spalić fura.


takie argumenty cie przekonują czy dalej będziesz mądrzejszy?

reaktor
16-07-14, 23:47
Przepraszam bardzo czegos nie rozumiem . Po kiego wała bezpiecznik przy aku skoro kabel od aku idzie odrazu do puszki z bezpiecznikami ?
po to zeby prad był odciety u żrodła a nie po drugiej stronie auta


u mnie ostatnio zaczeły sie palić /topić przełączniki wycieraczek normalnie po 20 latach nagle im cos odjebało mimo ze nic nie grzebałem w instalacji
mimo ze wszystko fabryczne to widocznie producent dał za wysoki bezpiecznik jedynie 20A ale i tak było wystarczająco żeby zaczeło sie palić/topić



P
Reaktor izolacja przewodu jest gruba i przy zakładaniu tunelu była odsunieta od lewarka po prawej stronie takze do lewarka nie ma prawa dotknąć...I po co do dawać w peszel skoro całośc idzie w środku auta a nie pod ?
patrz wyzej nie jestes w stanie wszytskiego przewidzieć






Doszukujecie się błędów tylko dlatego żeby się przysrać ... Nie wiadomo po kiego wała .... No tak polaczkzna i cebulaczki już tak mają........
nikt ci nie kaze ale łamiesz elementarne zasady bezpieczeństwa i nawet nie daltego ze chcesz oszczedzic(co jeszcze można zrozumieć) tylko dlatego ze jesteś zarozumiały
idealny kandydat do nagrody darwina

robivitez
17-07-14, 08:19
Przepraszam bardzo czegos nie rozumiem . Po kiego wała bezpiecznik przy aku skoro kabel od aku idzie odrazu do puszki z bezpiecznikami ?


Kolega Zakit ładnie wytłumaczył jak i dlaczego.



dlaczego peszel? a no dlatego ze jak ta cieniutka plastikowa osłonka się przetrze to już masz pożar albo porażenie. a plastikowy peszel wytrzymuje dużo więcej niż seryjna otulina kabla.

jak na moje to ten kabel ma z 16mm ale mogę się mylić bo na zdjęciach nic nie widać.


Porazenie przy 12V raczej nie grozi. :D A 25mm^2 lub 35mm^2 ten kabel chyba ma.



Doszukujecie się błędów tylko dlatego żeby się przysrać ... Nie wiadomo po kiego wała .... No tak polaczki cebulaczki już tak mają........


Po pierwsze widac ze sie nieznasz jak pytasz po co bezpiecznik przy aku.

A po drugie to troche szacunku i moze mnie nie obrazaj, co?

zakit
17-07-14, 08:35
Kolega Zakit ładnie wytłumaczył jak i dlaczego.



Porazenie przy 12V raczej nie grozi. :D A 25mm^2 lub 35mm^2 ten kabel chyba ma.





chyba nie dostales nigdy 120A po ręku...:D

robivitez
17-07-14, 09:31
Hahaha, ty tez nie, jak jeszcze piszesz po forum. ;) 200mA wystarczy by zabic dorosłego człowieka. Pewnie poraziłes sie przy spawaniu, z 120A na spawarce. Ale uwierz ze nie poraziło cie 120A. Napiecie w spawarce jest kilkadziesiant volt AC, co juz moze zabolec, ale napewno nie dostałes 120A pradu, ale bardziej jakies 10, 20, 50 mA. ;)

Rutus
17-07-14, 09:43
Ze spawarki i ja nie raz dostałem . A co do bezpiecznika ok będzie dodany . Zdenerwowałem się bo zamiast opisać to wszystko odrazu to bawicie się w jakieś gierki itp . Peszel też w sumie można dać ale to juz innym razem jak na jesieni będę rozbierał auto. Jaki bezpiecznik ? Kabel ma o ile dobrze pamietam 35mm^2.A izolacja przewodu jest gruba i to bardzo . Nawet ostrym nożem bardzo ciężko ją przeciąć

robivitez
17-07-14, 09:59
Bezpiecznik 80 lub 100A jak seryjny w aucie. Ten peszel do jesieni moze poczekac, ale bezpiecznik wkładaj odrazu. ;)

EDIT:

Patrze teraz na shematy, sam rozrusznik nie jest podłaczony przez głowny bezpiecznik 80A, wiec tutaj te 100A bezpiecznik nie wystarczy, ja bym dał 200A, ale miał jeszcze 250A w zapasie w samochodzie.

Rutus
17-07-14, 10:34
ok czyli kupie 200A i 250A i założe zapewne w weekend . No peszel musi poczekac bo teraz auto ma jeździć i dopiero na jesień będzie cała przebudowa robiona.

rooter666
17-07-14, 17:28
bez przesady rozrusznik w hondzie ma od 0,8kw do 1,2kw czyli 100a przy 12v, 150A bezpiecznik wystarczy.

robivitez
17-07-14, 19:33
Przy 12V jest 100A. Ale przy rozruchu, napiecie na aku moze spasc nawet do 8-9V, potem jeszcze jakis volt sie zgubi na kablu i stykah i moze nam sie zrobic te 150A. Ale chyba jednak tez bym najpierw sprobował 150A, jak cos to kosztuje grosze. ;)

Rutus
17-07-14, 19:36
kuźwa :D
To zrobie po kolei metodą prób i błędów :D zaczne od 150 potem jak walnie to 200A i tak dalej :P

reaktor
17-07-14, 21:01
Przy 12V jest 100A. Ale przy rozruchu, napiecie na aku moze spasc nawet do 8-9V, potem jeszcze jakis volt sie zgubi na kablu i stykah i moze nam sie zrobic te 150A. Ale chyba jednak tez bym najpierw sprobował 150A, jak cos to kosztuje grosze. ;)

no tak ale przeciez nie tylko rozrusznik działą podczas uruchomienia auta czesto swiatła , audio , dmuchawy itd..

rooter666
17-07-14, 21:47
no tak ale przeciez nie tylko rozrusznik działą podczas uruchomienia auta czesto swiatła , audio , dmuchawy itd..
tylko u mnie gasną światła i inne odbiorniki są odłączane na czas kręcenia rozrusznika?

reaktor
17-07-14, 21:56
tylko u mnie gasną światła i inne odbiorniki są odłączane na czas kręcenia rozrusznika?

przygasa ale to chyba z braku prądu a nie programowo:D

MM63
17-07-14, 22:11
tylko u mnie gasną światła i inne odbiorniki są odłączane na czas kręcenia rozrusznika?

U mnie tylko radio. I nawiew chyba.

Cywa
17-07-14, 23:28
Doplyw pradu odcinany jest na wszystko, a to ze cos "przygasa" to dostaje juz jakies napiecie od alternatora podczas krecenia rozrusznikiem..