PDA

Zobacz pełną wersję : B16A2 - problem z przerywaniem na zimnym



Starstruck
08-07-14, 23:17
Cześć! Mam problem, którego od dłuższego czasu nie mogę rozwiązać. Pacjent to EK4 z B16A2. Pewnego razu auto zaczęło tracić moc na zimnym oraz przez pierwsze metry jak ciecz osiągnęła optymalną temperaturę pracy. Wymieniony został filtr paliwa, świece oraz wyregulowane zawory. Nie pomogło. Następnie wymieniona została sonda lambda - i tutaj - znaczna poprawa. Auto przerywało tylko "przez" chwilę, jak było zimne, zaraz po odpalaniu. Przez pierwsze metry zaczęło łapać temperaturę i problem ustąpił w 100% na rozgrzanym silniku. Ale jednak to nie to, wciąż jednak przerywa na tym zimnym. Dostało dzisiaj nową kopułkę i palec rozdzielacza. I niestety to też w 100% nie pomogło... Gdzie szukać, co robić? Przewody WN, map sensor brudny? Ciekawe jest, że wymiana sondy w 90% rozwiązała problem, ale co dalej :(?

Aha to nie jest takie przerywanie na ułamek sekundy, tylko czuć jakby załączyły się "dwie klimy" przez sekundę-dwie i potem normalnie. Głównie odczuwam to, jak wspomniałem, na zimnym, przez pierwsze trzy biegi, jak mozolnie przyspieszam.

RobertVTI
09-07-14, 14:50
Filtr paliwa, pompa do sprawdzenia. Może się przypychać lub pompa wysiada. A no i jeszcze przekaźnik od pompy.

ma1ster
09-07-14, 20:07
za bogata mieszanka może być, i wypada zapłon...

lozek
09-07-14, 22:54
Filtr paliwa, pompa do sprawdzenia. Może się przypychać lub pompa wysiada. A no i jeszcze przekaźnik od pompy.

pompa prędzej na wysokich nie będzie domagała ;) map sensor kalibrowałeś by sprawdzić czy jest git? choc w sumie jakby nie bylo to na cieplym tez by wariował cos...

Starstruck
09-07-14, 23:49
Map sensor został wykluczony. Filtr paliwa nowy (napisane w pierwszym poście). Gdyby pompa niedomagała problem byłby NON STOP a nie przez 5 sekund na odcinku 200 metrów...

Labed2007
10-07-14, 01:18
Sprawdziłbym wtryski, spróbuj też podmienić od kogoś na chwilę IAT. Możliwe również że problem leży w uszczelce ssącego.

Starstruck
10-07-14, 01:26
Sprawdziłbym wtryski, spróbuj też podmienić od kogoś na chwilę IAT. Możliwe również że problem leży w uszczelce ssącego.

Raczej nie na chwilę, tylko na dobę przynajmniej ;). Auto musi być po kilkugodzinnym postoju, całkowicie wystudzone, żeby "problem" się pojawił.

Spróbuję pożyczyć od kogoś. Czy jest różnica czy będzie to z D czy B-serii?

bednar_ek35
10-07-14, 04:49
Może wina leży w sondzie a dokłanie w grzałce.
Jeżeli masz możliwość to podmień z kimś sonde.

rem1k
10-07-14, 06:06
Jeżeli problem pojawia się tylko na zimnym silniku to poszedłbym tropem tej nieszczelności np. w kolektorze ssącym. Po rozgrzaniu się rozszerza i uszczelnienia:)

Starstruck
10-07-14, 12:20
Może wina leży w sondzie a dokłanie w grzałce.
Jeżeli masz możliwość to podmień z kimś sonde.


Jeżeli problem pojawia się tylko na zimnym silniku to poszedłbym tropem tej nieszczelności np. w kolektorze ssącym. Po rozgrzaniu się rozszerza i uszczelnienia:)

Panowie, fajnie, że chcecie pomóc, ale przeczytajcie pierwszy post.

1. Napisane, że sonda wymieniona na 100% sprawną i że w 90% rozwiązała problem;

2. Problem występuje na zimnym i również na zimnym znika - dzieje się przez pierwsze metry jazdy po odpaleniu.

Yotomeczek86
10-07-14, 15:18
Przewody możesz sprawdzić atomizerem... odpal silnik, popsikaj na przewody... Jak przerywać zacznie to wiesz już co do wymiany jest ;) Ja myślę że może być wina czujnika temp silnika też...

lozek
10-07-14, 15:21
Panowie, fajnie, że chcecie pomóc, ale przeczytajcie pierwszy post.

1. Napisane, że sonda wymieniona na 100% sprawną i że w 90% rozwiązała problem;

2. Problem występuje na zimnym i również na zimnym znika - dzieje się przez pierwsze metry jazdy po odpaleniu.

Zmień auto, to powinno rozwiązać problem :D

Starstruck
10-07-14, 23:28
Zmień auto, to powinno rozwiązać problem :D

Jakbym mógł to zrobić na chwilę obecną, to już bym to zrobił ;).

Eljasz
12-07-14, 01:07
Podepnę się do tematu. Mam taki problem w b16a2 ze na odcinku powiedzmy 1km i na zimnym silniku przy 3 i 4tysiacach obrotow na 1 i 2 biegu czuc cos takiego jakby auto hamowalo. Zlapie-puszcza(tak kilka razy) ii2bieg jest to samo . Co to moze byc??

raczas
12-07-14, 01:26
miałem takie objawy wymieniłem kable wysokiego napięcia i jest git ;)

Starstruck
12-07-14, 01:27
Zamówiłem nowe przewody NGK, jutro założę. Jak nie pomoże, to kładę lachę na tego ulepa ;).

raczas
12-07-14, 01:38
u mnie pomogło a miałem podobne objawy jakieś 2-3lata temu
tylko że auto wcześniej praktycznie nie było używane przez około 3 miesiące, tylko przepalane raz na tydzień
ja założyłem wtedy kable bosha i jest dżi do teraz ;)

Eljasz
12-07-14, 10:59
A moj stal pol roku. Świeżo po swapie dopiero. To z przewodami dam nowe świece od razu i zobaczymy czy problem zginie