The Stig
03-06-08, 14:22
Witam, ostatnio w związku ze zmianą miejsca pracy dosyć dużo podróżuję na trasie i tu mam pytanie jaką technikę stosujecie przy wyprzedzaniu tak powyżej 80 km/h.
Jak wiadomo D13B2 nie jest demonem szybkości a szczególnie przy wyższych prędkościach wyprzedzanie bez odpowiedniego operowania gazem i biegami sprawia problem. Więc ja opracowałem dwie techniki.
- redukcja na trzeci bieg, podkręcenie na wyższe obroty nabranie prędkości i wtedy manewr wyprzedzania
lub
- redukcja przy około 70km/h na 2 bieg i odrazu wyprzedzanie, w trakcie manewru zmiana na 3 bieg
Ta druga technika nie jest może najlepsza dla silnika ale na tych obrotach jest dobry moment i co za tym idzie przyspieszenie więc można wykonać wyprzedzanie gdy np. mamy mało miejsca.
A jakie techniki wy stosujecie podczas wyprzedzania i jaka wdg. was jest najbardziej optymalna?
Jak wiadomo D13B2 nie jest demonem szybkości a szczególnie przy wyższych prędkościach wyprzedzanie bez odpowiedniego operowania gazem i biegami sprawia problem. Więc ja opracowałem dwie techniki.
- redukcja na trzeci bieg, podkręcenie na wyższe obroty nabranie prędkości i wtedy manewr wyprzedzania
lub
- redukcja przy około 70km/h na 2 bieg i odrazu wyprzedzanie, w trakcie manewru zmiana na 3 bieg
Ta druga technika nie jest może najlepsza dla silnika ale na tych obrotach jest dobry moment i co za tym idzie przyspieszenie więc można wykonać wyprzedzanie gdy np. mamy mało miejsca.
A jakie techniki wy stosujecie podczas wyprzedzania i jaka wdg. was jest najbardziej optymalna?