Zobacz pełną wersję : [D15Z6] Problem z wolnymi obrotami na włączonej klimatyzacji
Witam.
Ostatnio montowałem do mojego EK3 klimatyzację, i mam z nią mały problem a mianowicie obroty silnika przy wysprzęglaniu/na biegu jałowym wynoszą z włączoną klimatyzacją ok 500-600 rpm co jest stanowczo za mało, do tego stopnia, że w pierwszym momencie gdy obroty opadają jest rozłączana sprężarka, no i nie trzeba dodawać, że lata z tego tytułu cała buda. Z wyłączoną klimą wszystko działa jak należy.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Czy w Civikach to norma ;p
Poniżej zamieszczam nagrany przed chwilą film pokazujący owy problem.
https://www.youtube.com/watch?v=H9muS64B-ik&feature=youtu.be
Pozdrawiam
Ja u siebie w EK3 mam to samo, i chyba tak musi byc ;) ale jest latwe rozwiazanie, swap ma b18 i po problemie ;P
W d16z6 z seyjna klima same shit wcześniej było b7 i tez tak telepalo
W moim EK3 też to samo na benzynie zarówno na lpg.
Niestety to prawda, kompresor strasznie obciąża silnik... i też mnie to wkurza
A łożyska na kompresorze sprawdzone ? Może się przyciera już i dlatego daje takie obciążenie.
Kółko kręciło się bez żadnych oporów więc raczej wszystko sprawne..
Dzis pojechalem dopełnic klime po 200km trasy gdzie wlaczona byla non stop, po powrocie do domu i wlaczeniu klimy obroty byly tak niskie, ze potrafilo 5 razy wylaczyc i wlaczyc kompresor. Próbowałem regulować obroty jałowe, ale jak wychodziło 850 na klimie tak bylo 1500 bez niej na nagrzanym silniku.. Obecnie mam ustaione 1000-950 bez klimy i ok 700 z nią, i poki co nic nie rozlacza, wiec moze bedzie dobrze, serwisant klimy stwierdził, ze moze sie przegrzewać kompresor..
Sprawdzałem ładowanie tez, ale chyba miernik miałem pod reka niesprawny bo pokazywalo 17v bez zapłonu i ok 19v na odpalonym silniku... :D
Sprawdź akumulator, mi też obroty spadają i wiem, że mój niedlugo idzie na smietnik, bo po chwili obciążenia juz ma problem z rozruchem. :)
Aku ma rok, wiec z nim nie ma problemu. :)
Troche to wyglada jakby ECU nie podbijał wogole obrotów, a chyba niemozliwe jest ze byly inne ECU do aut z klima i bez nich (przypominam, miesiac temu dokladalem klime)
Problem wyglada na rozwiazany po ustawieniu jałowych na 1000 rpm i resecie ECU. Obroty sa podbijane zanim zostanie zalaczona sprezarka w okolice 1200 rpm i z wlaczona klima jest przy wysprzeglaniu jest spadek w okolice 650 rpm (nie zawsze) aby w ułamku sekundy zostały ustabilizowane na poziomie 800-900 rpm, bez klimy 900-1000 :)
Czyli ustawiłeś jałowe bez klimy na 1000 i potem reset ecu?
@up
Tak. Jałowe ustawiane srubka przy przepustnicy
Aczkolwiek zostały teraz troche przeze mnie zmiejszone, poniewaz po wysprzegleniu na 2-3 sekundy obroty z 1000 podchodziły do 1500, po czym opadały na stabilne 1000. teraz sa ustawione na 900-1200, z klima 700-750
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.