Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : [D15Z6] Problem z wolnymi obrotami na włączonej klimatyzacji



Matt_Btw
07-07-14, 10:58
Witam.
Ostatnio montowałem do mojego EK3 klimatyzację, i mam z nią mały problem a mianowicie obroty silnika przy wysprzęglaniu/na biegu jałowym wynoszą z włączoną klimatyzacją ok 500-600 rpm co jest stanowczo za mało, do tego stopnia, że w pierwszym momencie gdy obroty opadają jest rozłączana sprężarka, no i nie trzeba dodawać, że lata z tego tytułu cała buda. Z wyłączoną klimą wszystko działa jak należy.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Czy w Civikach to norma ;p
Poniżej zamieszczam nagrany przed chwilą film pokazujący owy problem.
https://www.youtube.com/watch?v=H9muS64B-ik&feature=youtu.be

Pozdrawiam

maxicas
07-07-14, 14:10
Ja u siebie w EK3 mam to samo, i chyba tak musi byc ;) ale jest latwe rozwiazanie, swap ma b18 i po problemie ;P

kaktusr
08-07-14, 03:03
W d16z6 z seyjna klima same shit wcześniej było b7 i tez tak telepalo

Michael83
08-07-14, 11:40
W moim EK3 też to samo na benzynie zarówno na lpg.

MarcinWL
08-07-14, 13:49
Niestety to prawda, kompresor strasznie obciąża silnik... i też mnie to wkurza

RobertVTI
09-07-14, 14:51
A łożyska na kompresorze sprawdzone ? Może się przyciera już i dlatego daje takie obciążenie.

Matt_Btw
09-07-14, 18:44
Kółko kręciło się bez żadnych oporów więc raczej wszystko sprawne..
Dzis pojechalem dopełnic klime po 200km trasy gdzie wlaczona byla non stop, po powrocie do domu i wlaczeniu klimy obroty byly tak niskie, ze potrafilo 5 razy wylaczyc i wlaczyc kompresor. Próbowałem regulować obroty jałowe, ale jak wychodziło 850 na klimie tak bylo 1500 bez niej na nagrzanym silniku.. Obecnie mam ustaione 1000-950 bez klimy i ok 700 z nią, i poki co nic nie rozlacza, wiec moze bedzie dobrze, serwisant klimy stwierdził, ze moze sie przegrzewać kompresor..
Sprawdzałem ładowanie tez, ale chyba miernik miałem pod reka niesprawny bo pokazywalo 17v bez zapłonu i ok 19v na odpalonym silniku... :D

Irbis056
09-07-14, 18:59
Sprawdź akumulator, mi też obroty spadają i wiem, że mój niedlugo idzie na smietnik, bo po chwili obciążenia juz ma problem z rozruchem. :)

Matt_Btw
09-07-14, 19:15
Aku ma rok, wiec z nim nie ma problemu. :)

Troche to wyglada jakby ECU nie podbijał wogole obrotów, a chyba niemozliwe jest ze byly inne ECU do aut z klima i bez nich (przypominam, miesiac temu dokladalem klime)

Matt_Btw
10-07-14, 22:32
Problem wyglada na rozwiazany po ustawieniu jałowych na 1000 rpm i resecie ECU. Obroty sa podbijane zanim zostanie zalaczona sprezarka w okolice 1200 rpm i z wlaczona klima jest przy wysprzeglaniu jest spadek w okolice 650 rpm (nie zawsze) aby w ułamku sekundy zostały ustabilizowane na poziomie 800-900 rpm, bez klimy 900-1000 :)

MarcinWL
15-07-14, 10:32
Czyli ustawiłeś jałowe bez klimy na 1000 i potem reset ecu?

Matt_Btw
15-07-14, 18:03
@up

Tak. Jałowe ustawiane srubka przy przepustnicy
Aczkolwiek zostały teraz troche przeze mnie zmiejszone, poniewaz po wysprzegleniu na 2-3 sekundy obroty z 1000 podchodziły do 1500, po czym opadały na stabilne 1000. teraz sa ustawione na 900-1200, z klima 700-750