Zobacz pełną wersję : Co zrobic zeby podnies moc do 150 KM
Mateussssz
03-06-08, 09:12
Mam silniczek d16y8 vtec czyli 125 KM!!Mam takie pytanie jakim koszte i co mosial bym wymienic zeby ten silnik podskoczyl na te powiedzmy 150 KM!!Oczywiscie nie iteresuje mnie tylko na silniku wolnossacym!!:)
turbo, nitro, kompresor, lub w przypadku N/A doprezenie silnika tlokami, dolot , wydech, walek + strojenie :)
mam ten sam silnik i raczej mierze w 190 HP przy turbince :) poczekamy aż dopłynie :)
Mateussssz
03-06-08, 10:44
Hcc a jaki oszacowal bys koszt tego;>?
soft turbo to jakies 8tys PLN np w GMS
soft turbo to jakies 8tys PLN np w GMS
+ strojenie w JHM ;)
Ew mniej jak się samemu graty wyszuka ale to już zależy czy się coś trafi. A strojenie też będe robił w JHM :)
Jezeli chcesz okolo 150 to rob n/a (150< turbo) i wtedy wyniesie Cie to okolo ~5 tys. i tym zrobisz
-obrobke glowicy (zawory, planowanie, polerka powiekszania i spasowanie kanalow z kolektorami itd.)
-metalowa uszcz. glowicy
-dolot
-walek
-wydech
-strojenie
Z tlokami mysle ze mozna dopasowac jakies uzywki+nowe pierscienie zeby nimi i planowaniem podbic troche kompresje.Chyba ze zalozysz jakies nowki wtedy pewnie koszt pojdzie do gory bo nie wiem ile kosztuje komplet nowych do D serii.Grunt ze masz y8 to koszt mini me juz Ci odchodzi.Jezeli silnik zdrowy to okolo 150 powienienes wycisnac ;) powodzenia
Furious napisał/a:
soft turbo to jakies 8tys PLN np w GMS
+ strojenie w JHM ;)
ale tam nie ma co stroic ;)
za 5 tys jak zed napisal mozna sporo.140 koni da sie uzyskac dzieki:dolot, wydech, kolektor.
do tego walek, do tego inny dolotowy kolektor, i strojenie finalne(albo analne :d )
da sie zrobic 150 bez wiekszego wow :)
I przypominam o hybrydzie skrzyni :D
A może swap na b serie ?
Po 1wsze mniej latania, szukania, spawania i kombinowania a po 2 dłuższa żywotność bo silnik jest wysilony fabrycznie a nie przez ebay.
Później jak mocy będzie brakować to skrzynia s80 , dolot wydech itp.
pzdr.
ale tez mniej satysfakcji ...
nie jezdzisz satysfakcją ale efektem.
Każdemu co innego pasuje to wiadomo. Trzeba się przejechać tym różnymi opcjami podliczyć wszelkie koszta i dojść do konsensusu. Ja chce b18c6 docelowo a narazie d16y8 turbo musi starczyć.
nie jezdzisz satysfakcją ale efektem.
zależy gdzie, na wyprost czy na zakrętach ... :chinczykk:
kolega chce 150 KM, czyli taki sam plan jak u mnie,
w N/A celuje w dolot, wydech, wałki i kółko i na spokojnie 150 jest, na koniec strojonko.
w turbo to juz dowolnie, albo mocniej psik-wtedy zakuć, albo sofcik na seryjnych gratach, chociaz 150 KM przy turbo to niedosyt mały ...
hmm
ja bym zaczal od glowicy, obrobka, zmiana cylindrow i sprezyn np na skunk2 , szlifowanie, wymiana walkow to jesli chodzi o glowice,
sportowy dolot - dobry markowy ssak , przepustnica/ ale nie przeginaj z wielkoscia ;) no i stozek
kompletny markowy wylot najlepiej w tym przypadku 4-1
wszystko to zestroic w kompie i bedzie latac ;)
jeszcze pobawilbym sie ze skrzynia ale jesli chodzi o to to ja mam zerowa wiedze
sadze ze 150 km to na miekiej bedziesz mial ;)
dobra wiem niepoprawny optymista ze mnie ;) pozdrawiam
A może swap na b serie ?
Po 1wsze mniej latania, szukania, spawania i kombinowania a po 2 dłuższa żywotność bo silnik jest wysilony fabrycznie a nie przez ebay.
Później jak mocy będzie brakować to skrzynia s80 , dolot wydech itp.
pzdr.
Zdecydowanie popieram :)
Naprawdę warto przemyśleć to co napisał OLO.
hmm
ja bym zaczal od glowicy, obrobka, zmiana cylindrow i sprezyn np na skunk2 , szlifowanie, wymiana walkow to jesli chodzi o glowice,
sportowy dolot - dobry markowy ssak , przepustnica/ ale nie przeginaj z wielkoscia ;) no i stozek
kompletny markowy wylot najlepiej w tym przypadku 4-1
wszystko to zestroic w kompie i bedzie latac ;)
jeszcze pobawilbym sie ze skrzynia ale jesli chodzi o to to ja mam zerowa wiedze
sadze ze 150 km to na miekiej bedziesz mial ;)
dobra wiem niepoprawny optymista ze mnie ;) pozdrawiam
no to teraz policz jakie to koszta, a ile wyjdzie wrzucenie tam seryjnego b16a2...
ja wiem jakie to sa koszta ,ale o kasie my nie rozmawiamy tylko o tym co mozna zrobic ;)
ja tez wolalbym cos z seri b wsadzic do niego ;)
ale rozmawiamy o podkreceniu jego silnika do 150km , a zeby zrobic to na poziomie i tak zeby silnik po paru tys nie byl do wymiany to trzeba troche kasy wsadzic w to , tuning to nie jest tania sprawa taka jest prawda
pzdr
to jak sobie tak teoretyzujemy to tam mozna zrobic duzo wiecej.
tak czy inaczej kosztem dojscia do tych 150 koni, mozna wsadzic silnik ktory seryjnie ma ich wiecej i zabawa w podkrecanie moze sie zacząć od wyższego pułapu.
ale te 150KM ma byc na wykresie, do używania na prostej, czy na zakręty?
bo każda z tych trzech opcji ma inną drogę
ten pan nade mna dobrze prawi ;)
zupelnie inaczej robisz fure na street a inaczej na 1/4m a jeszcze inaczej do wozenia dupska i lansowania sie ;)
no to teraz policz jakie to koszta, a ile wyjdzie wrzucenie tam seryjnego b16a2...
I nie zapomnij że silnik, który teraz masz też parę złotych jest wart i kupiec też się szybko znajdzie...
tylko ze te 150km w d16 z hybryda bedzie szybsze od b16 z dolotem i wydechem <LOL2>
sort to okolo 5 tysiakow ze strojeniem - samemu sie zbiera graty i samemu sie wklada (zadna filozofia) a strojenie kosztuje okolo 800zł
chociaz mozesz sprzedac swoj za okolo 2500 dolozyc i za 7000 masz b18c4, ktore jest szybsze od b16
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.