PDA

Zobacz pełną wersję : Co zrobic zeby podnies moc do 150 KM



Mateussssz
03-06-08, 09:12
Mam silniczek d16y8 vtec czyli 125 KM!!Mam takie pytanie jakim koszte i co mosial bym wymienic zeby ten silnik podskoczyl na te powiedzmy 150 KM!!Oczywiscie nie iteresuje mnie tylko na silniku wolnossacym!!:)

hcc
03-06-08, 09:38
turbo, nitro, kompresor, lub w przypadku N/A doprezenie silnika tlokami, dolot , wydech, walek + strojenie :)

gruby1983
03-06-08, 10:13
mam ten sam silnik i raczej mierze w 190 HP przy turbince :) poczekamy aż dopłynie :)

Mateussssz
03-06-08, 10:44
Hcc a jaki oszacowal bys koszt tego;>?

Furious
03-06-08, 11:08
soft turbo to jakies 8tys PLN np w GMS

kenny
03-06-08, 11:12
soft turbo to jakies 8tys PLN np w GMS

+ strojenie w JHM ;)

wunat
03-06-08, 11:25
tez 8 tys ;p

gruby1983
03-06-08, 11:47
Ew mniej jak się samemu graty wyszuka ale to już zależy czy się coś trafi. A strojenie też będe robił w JHM :)

zed
03-06-08, 15:22
Jezeli chcesz okolo 150 to rob n/a (150< turbo) i wtedy wyniesie Cie to okolo ~5 tys. i tym zrobisz
-obrobke glowicy (zawory, planowanie, polerka powiekszania i spasowanie kanalow z kolektorami itd.)
-metalowa uszcz. glowicy
-dolot
-walek
-wydech
-strojenie

Z tlokami mysle ze mozna dopasowac jakies uzywki+nowe pierscienie zeby nimi i planowaniem podbic troche kompresje.Chyba ze zalozysz jakies nowki wtedy pewnie koszt pojdzie do gory bo nie wiem ile kosztuje komplet nowych do D serii.Grunt ze masz y8 to koszt mini me juz Ci odchodzi.Jezeli silnik zdrowy to okolo 150 powienienes wycisnac ;) powodzenia

sadam
03-06-08, 21:38
Furious napisał/a:
soft turbo to jakies 8tys PLN np w GMS


+ strojenie w JHM ;)
ale tam nie ma co stroic ;)

za 5 tys jak zed napisal mozna sporo.140 koni da sie uzyskac dzieki:dolot, wydech, kolektor.
do tego walek, do tego inny dolotowy kolektor, i strojenie finalne(albo analne :d )
da sie zrobic 150 bez wiekszego wow :)

havok
03-06-08, 22:04
I przypominam o hybrydzie skrzyni :D

OLO
03-06-08, 22:31
A może swap na b serie ?

Po 1wsze mniej latania, szukania, spawania i kombinowania a po 2 dłuższa żywotność bo silnik jest wysilony fabrycznie a nie przez ebay.

Później jak mocy będzie brakować to skrzynia s80 , dolot wydech itp.

pzdr.

grafix
04-06-08, 09:50
ale tez mniej satysfakcji ...

Pati
04-06-08, 18:58
nie jezdzisz satysfakcją ale efektem.

gruby1983
04-06-08, 19:37
Każdemu co innego pasuje to wiadomo. Trzeba się przejechać tym różnymi opcjami podliczyć wszelkie koszta i dojść do konsensusu. Ja chce b18c6 docelowo a narazie d16y8 turbo musi starczyć.

grafix
04-06-08, 22:44
nie jezdzisz satysfakcją ale efektem.

zależy gdzie, na wyprost czy na zakrętach ... :chinczykk:




kolega chce 150 KM, czyli taki sam plan jak u mnie,

w N/A celuje w dolot, wydech, wałki i kółko i na spokojnie 150 jest, na koniec strojonko.

w turbo to juz dowolnie, albo mocniej psik-wtedy zakuć, albo sofcik na seryjnych gratach, chociaz 150 KM przy turbo to niedosyt mały ...

btrl
27-01-09, 00:49
hmm
ja bym zaczal od glowicy, obrobka, zmiana cylindrow i sprezyn np na skunk2 , szlifowanie, wymiana walkow to jesli chodzi o glowice,
sportowy dolot - dobry markowy ssak , przepustnica/ ale nie przeginaj z wielkoscia ;) no i stozek
kompletny markowy wylot najlepiej w tym przypadku 4-1
wszystko to zestroic w kompie i bedzie latac ;)
jeszcze pobawilbym sie ze skrzynia ale jesli chodzi o to to ja mam zerowa wiedze
sadze ze 150 km to na miekiej bedziesz mial ;)
dobra wiem niepoprawny optymista ze mnie ;) pozdrawiam

RYS
27-01-09, 11:04
A może swap na b serie ?

Po 1wsze mniej latania, szukania, spawania i kombinowania a po 2 dłuższa żywotność bo silnik jest wysilony fabrycznie a nie przez ebay.

Później jak mocy będzie brakować to skrzynia s80 , dolot wydech itp.

pzdr.

Zdecydowanie popieram :)
Naprawdę warto przemyśleć to co napisał OLO.

Pati
27-01-09, 13:41
hmm
ja bym zaczal od glowicy, obrobka, zmiana cylindrow i sprezyn np na skunk2 , szlifowanie, wymiana walkow to jesli chodzi o glowice,
sportowy dolot - dobry markowy ssak , przepustnica/ ale nie przeginaj z wielkoscia ;) no i stozek
kompletny markowy wylot najlepiej w tym przypadku 4-1
wszystko to zestroic w kompie i bedzie latac ;)
jeszcze pobawilbym sie ze skrzynia ale jesli chodzi o to to ja mam zerowa wiedze
sadze ze 150 km to na miekiej bedziesz mial ;)
dobra wiem niepoprawny optymista ze mnie ;) pozdrawiam

no to teraz policz jakie to koszta, a ile wyjdzie wrzucenie tam seryjnego b16a2...

btrl
27-01-09, 14:43
ja wiem jakie to sa koszta ,ale o kasie my nie rozmawiamy tylko o tym co mozna zrobic ;)
ja tez wolalbym cos z seri b wsadzic do niego ;)
ale rozmawiamy o podkreceniu jego silnika do 150km , a zeby zrobic to na poziomie i tak zeby silnik po paru tys nie byl do wymiany to trzeba troche kasy wsadzic w to , tuning to nie jest tania sprawa taka jest prawda
pzdr

Pati
27-01-09, 15:09
to jak sobie tak teoretyzujemy to tam mozna zrobic duzo wiecej.
tak czy inaczej kosztem dojscia do tych 150 koni, mozna wsadzic silnik ktory seryjnie ma ich wiecej i zabawa w podkrecanie moze sie zacząć od wyższego pułapu.

kenny
27-01-09, 15:28
ale te 150KM ma byc na wykresie, do używania na prostej, czy na zakręty?

bo każda z tych trzech opcji ma inną drogę

btrl
27-01-09, 15:34
ten pan nade mna dobrze prawi ;)
zupelnie inaczej robisz fure na street a inaczej na 1/4m a jeszcze inaczej do wozenia dupska i lansowania sie ;)

taz666
01-02-09, 23:45
no to teraz policz jakie to koszta, a ile wyjdzie wrzucenie tam seryjnego b16a2...

I nie zapomnij że silnik, który teraz masz też parę złotych jest wart i kupiec też się szybko znajdzie...

dark
06-02-09, 10:42
tylko ze te 150km w d16 z hybryda bedzie szybsze od b16 z dolotem i wydechem <LOL2>

sort to okolo 5 tysiakow ze strojeniem - samemu sie zbiera graty i samemu sie wklada (zadna filozofia) a strojenie kosztuje okolo 800zł

chociaz mozesz sprzedac swoj za okolo 2500 dolozyc i za 7000 masz b18c4, ktore jest szybsze od b16