PDA

Zobacz pełną wersję : Parówa prawdy czy mity ?



mrrod
01-07-14, 15:45
Czesc,
Niedawno kupiłem EJ9 ze zeswapowanym silnikiem D15B JDM 130koni, taki podobny do D16Z6. Mam w nim seryjny dolot właśnie z D16Z6. Chciałbym poznać Wasze opinie o dolocie Simota big tube zwanym potocznie parówą.
Przeczytałem wszystko co było na forum o dolotach i zauważyłem pewną tendencje. W postach z roku 2012 każdy zachwycał się parówą, a w temacie parówa vs CAI była typowana jako złoty środek, bo jest bezpieczniejszym rozwiązaniem niż ten drugi z uwagi na niebezpieczeństwo zaciągnięcia wody. W nowszych tematach już każdy pisze, że parówa buczy i nic więcej nie daje. W temacie kolegi H4WK, który ma mocno zmodyfikowany silnik można przeczytać, że parówa poprawiła mu dół w stosunku do poprzedniego dolotu. Jednym słowem nie wiem co mam myśleć. Mam ecu P28 i samochód już jest wystrojony, jednak po zmianie dolotu będę chciał auto wystroić ponownie. Jeśli decydowałbym się na parówę to oczywiście postaram się ją odgrodzić i doprowadzić do niej zimne powietrze. Tak więc doradzcie czy kupić Parówe czy CAI ? Auto typowo miejskie, bez jakiś wypadów na tor czy jakiś wyścigów po mieście.

Michał102
01-07-14, 15:51
Kup sobie parówkę, a CAIa wystrugaj z kibel rury. Taki CAI wyjdzie Cię około 18zł i będziesz mógł sobie na strojeniu porównać który dolot się lepiej sprawuje.
Jeśli CAI okaże się lepszy (a na 90% tak będzie), to kibel rurę zastąpisz kwasiakiem jeśli na tym Ci zależy:)

Podstawa przy CAIu, to dorobienie odpowiednich osłon żeby woda nie miała się tam jak dostać... wtedy by zaciągnąć wodę musiałbyś utopić auto w kałuży, która sięgnie filtra.

mrrod
01-07-14, 15:54
Dziękuje, za podjęcie tematu. Z konstrukcji CAIa, a raczej jego długości można wyciągnąć wnioski, że najbardziej poprawia górny zakres obrotów, a co za tym idzie daje najwyższy wynik na pomiarach mocy. Sęk w tym, że nie zależy mi na cyferkach ale na momencie obrotowym w dolnym i średnim zakresie. Jak pisałem z nikim się nie ścigam, więc mega mocna góra nie jest tym czego szukam. W takiej sytuacji nadal stawiasz na CAI ? Z logicznego punktu widzenia stal kwasoodporna na dolot to czysty snobizm ze względu na fakt, że szybciej się nagrzewa niż takie pcv

Michał102
01-07-14, 16:01
Nie mam porównania do parówy, bo osobiście takowej nie miałem, ale CAI względem OEM dolotu z D16Z6 wyrównał mi pięknie wszystkie dołki, co pięknie było widać na strojeniu. Moment obrotowy na pewno się poprawił, bo jeżdżąc normalnie na trasie bardzo wyraźnie to czuć - jadąc sobie spokojnie 100-110km/h na 5tym biegu w trasie i pokonując lekkie wzniesienie auto jedzie jak lokomotywa i nie zwalnia. Na OEM dolocie musiałem mocno docisnąć gaz lub zredukować do 4ki.

Ogólnie poprawiło się wszystko - dół, środek, góra - auto w całym zakresie jeździ bardzo przyjemnie:)

mrrod
01-07-14, 16:09
Zatem, czy można zaryzykować stwierdzenie, że CAI po za niebezpieczeństwem zassania wody i uśmiercenia silnika nie ma słabych stron ? O zgrozo ten jeden minus chyba dostatecznie powinien wystarczyć aby nie stosować takiego rozwiązania w naszym klimacie :). Zastanawia mnie teza kolegi H4WK, który to w parówie widzi poprawę dolnych partii względem innych dolotów, a na dole i średnim zakresie jak już pisałem najbardziej mi zależy. Czy może się wypowiedzieć ktoś, kto używał zarówno parówy jak i CAIa ? Ważne aby mapa paliwowa była chyba wystrojona oddzielnie dla jednego i oddzielnie dla drugiego dolotu. Jakby nie było rożnią się bardzo mocno budową, a co za tym idzie ich charakterystyka powinna być zupełnie inna. Jestem bardzo ciekawy jak sprawuje się parówa w D serii z dużymi kolektorami ssącymi jak D16Y8 i dużą przepustnicą. Dzięki swojej budowie jest chwalona za tzw. throttle response, czyli reakcje na gaz, a jak wiadomo przepustnica H22 wraz z rozwierconym kolektorem ssącym dodatkowo potęguje to zjawisko. H4WK u siebie ma aftermarketowy kolektor jak i przepustnice, może w tym leży sekret dobrego zachowania Simoty ?

Michał102
01-07-14, 16:18
Za jakis czas będziesz mieć dokładne porównanie, bo kolega Vipek obecnie ma CAI, a teraz będzie zakładał parówkę i będzie to oddzielnie strojone.
On ma też rozwiercony kolektor z dużą bańką i przepustnice z H22.

mrrod
01-07-14, 16:25
No to czekam z niecierpliwością na takie porównanie. Wiadomo, że parówa będzie słabsza, pytanie jak bardzo. Jeśli różnica nie będzie duża, to myślę, że rozsądniejsza będzie Simota ze względu na mniejszy stopień zasysania kurzu czy innego syfu. Nie każdego stać na markowa Fujite i markowego Hydroshield'a

vipek
01-07-14, 16:28
Też mam podobne dylematy z dolotami. Porównanie CAI vs Parówa powinno dojść do skutku jeszcze w tym miesiącu

marekcrx
01-07-14, 16:30
ja jeździłem na cai i parówie i odczucia były takie że na cai auto ciągnęło całym zakresem obrotów, na parówie dołu i środka w ogóle nie było i jak np dało się pedał w podłoge na 5ce od 80 to licznik stał praktycznie w miejscu, za to góra ciągnęła fajnie i po zmianach biegu auto cały czas fajnie szło, silnik d15z6 z 4-2-1 przelot, do takiej normalnej jazdy na co dzień wybrałbym cai, na stawiańska parówę.

FaziRBK
01-07-14, 16:35
A ja miałem wszystko CAI, Parówe, obecnie w h22 mam shorta z odgrodzeniem + doprowadzeniem zimnego ze zderzaka i też jest dobrze. Ale wybrałbym na Twoim miejscu CAI'a.

vipek
01-07-14, 17:02
na parówie dołu i środka w ogóle nie było i jak np dało się pedał w podłoge na 5ce od 80 to licznik stał praktycznie w miejscu, za to góra ciągnęła fajnie i po zmianach biegu auto cały czas fajnie szło, silnik d15z6 z 4-2-1 przelot, do takiej normalnej jazdy na co dzień wybrałbym cai, na stawiańska parówę.

To masz zupełnie inne odczucie niż ludziska na forum. Ja też zawsze czytałem, że parówa poprawia dół i środek. Ciekawe skąd się biorą te wszystkie rozbieżności.

Michał102
01-07-14, 17:07
ja jeździłem na cai i parówie i odczucia były takie że na cai auto ciągnęło całym zakresem obrotów, na parówie dołu i środka w ogóle nie było i jak np dało się pedał w podłoge na 5ce od 80 to licznik stał praktycznie w miejscu, za to góra ciągnęła fajnie i po zmianach biegu auto cały czas fajnie szło, silnik d15z6 z 4-2-1 przelot, do takiej normalnej jazdy na co dzień wybrałbym cai, na stawiańska parówę.

Góra pewno została jak była, ino przez ujowy środek miałeś wrażenie, że się poprawiło:)

vipek
01-07-14, 17:11
wykres ze starego tematu cai vs parówa testowane na B16B

http://i41.tinypic.com/16jhmvk.jpg

Widać tam, że parówa na dole idzie troszeczkę wyżej w zakresie 2-3k rpm, a później zalicza dołek, który doskonale był u mnie widoczny na seryjnym dolocie z EK3/EK4. Ważne, że auto było hamowane przy otwartej masce, gdyby dobrze odgrodzić parówę i doprowadzić do niej zimne powietrze wynik mógłby być lepszy...ale nie musi :)

Tak czy siak różnice chyba nie są jakieś duże i jeśli ktoś lata po mieście to można chyba rzucić monetą

Starstruck
01-07-14, 17:20
Jak miałem Y7 i parówczaka na parę miesięcy, to tylko umiejętne operowanie gazem dawało efekty. Wciśnięcie pedłau gazu na maksa na 3-4 biegu powodowało mega doła i buczenie, auto nie przyspieszało. Na górze oddychało dobrze względem seryjnego dolotu.

Obecnie w B16 mam CAIa i to jest wg mnie najlepszy dolot z możliwych. Dla mnie nie ma minusów. Nie mam żadnych bzdurnych hydroshieldów, jeżdżę codziennie, upał, deszcz i daje radę. Po prostu w ulewach nie wariuję i omijam kałuże a jak trzeba, to zwalniam i toczę się przez takową. Ot, tyle ode mnie,

vipek
01-07-14, 17:22
Wychodzi na to, że parówa działa dokładnie tak samo jak seryjny dolot z EK3/EK4 :) ...tam też tak było, że jak wciskało się pełnego buta to tylko buczało, a nie jechało

mrrod
01-07-14, 17:30
Dzięki wszystkim za tak aktywną pomoc. Skoro parówa bardziej buczy niż jedzie to co możecie powiedzieć o CAIu sygnowanym przez Fujite, a takim samym CAIu z rurek PCV ? Jest jakikolwiek powód wydawanie większej gotówki po za lansem ?
Gdzie kupie Fujite najtaniej ?
Szkoda, że kolega H4WK nie stanie w obronie parówy i nie poprze swoich słów jakimiś wykresami

vipek
01-07-14, 17:37
Ostatni wpis H4WKa w jego temacie...

Sprawdzaliśmy różne długości i jeśli chodzi o "rurę" to ta długość którą miałem była do tej pory najbardziej optymalna, krótszy dolot zabierał mi moc od samego dołu i im więcej obrotów tym większa różnica, poza tym pojawiało się okrutne stukowe. Dłuższa rura "CAI" zabierał mi dół którego i tak zbyt wiele nie mam a góry w ogóle nie zmieniał :) Parówa na wcześniejszym wałku też się nie spisywała wtedy dawała praktycznie sam środek i trochę dołu i góry ale i tak wypadała gorzej niż rura. Wiadomo że na ilość i prędkość przesuwanego powietrza na poszczególnych obrotach ma też wpływ średnica dolotu i doładowanie dynamiczne które zmienia się pomijając całą resztę silnika właśnie miedzy innym od długości i średnicy rury a tym samym pojemności dolotu. "Parówa" swoim kształtem działa jeszcze troszeczkę inaczej bo działa jak zwężka Venturiego. do parówy mam doprowadzone zimne ze zderzaka które zresztą było przy każdym rodzaju testowanego dolotu. AFR i knocksensor nie kłamie. Dzięki parówie niskie obroty mogliśmy podlać (najwięcej w średnim obciążeniu) a od 5500rpm tak jak Snafu pisał odzyskaliśmy trochę zapłonu. Sama kultura i dźwięk też się poprawił i jest bez większych zmian od 3400rpm

W kwestii dolotu możesz zagadać do Fawora, chłop wie sporo o dolotach. Może, zresztą sam tu zajrzy i rzuci swoje trzy grosze.

Starstruck
01-07-14, 19:22
Jeśli chodzi o Fujite to wal do modified.pl (Chaves z forum). Niestety doloty te już przeszłość, wyprzedają się stany magazynowe. Do B-serii już praktycznie nikt tego nie ma, czasem się trafi do D-serii (różnią się średnicą).

Tutaj masz filmik jak brzmi u mnie dolot Fujity przy przyspieszaniu na "2" biegu.


https://www.youtube.com/watch?v=X-U23qwQgxM

FaziRBK
01-07-14, 19:56
Pisz do Fawora niech Ci wyspawa dolot, on go porządnie pomierzy i będziesz musiał mu podać pewne dane o które Cię poprosi, ale serio robota jest profi :)

karamba
01-07-14, 22:09
CAI może wyspawać sobie każdy sam nawet. Każdy CAI bedzie działać lepiej od najlepiej odgrodzonej parówki.
Te mity o lepszym dole i srodku to efekt "odetkania" silnika na seryjnym dolocie i dużo hałasu.

snafu
02-07-14, 00:35
ta i D14 po odetkaniu wypluła 163 KM ;) :cool:

H4WK posiada w swojej motorowni bardzo ostry wałek przez co zakres 1000 RPM w ogóle nie istnieje (idle 1500RPM ) zaś dolne zakresy obrotów są troszkę mułowate
po zmianie na parówę i dostrojeniu dało się odczuć większa dynamikę w niskich zakresach ale co szczególnie nas ucieszyły udało się w znacznym stopniu zlikwidować detonacyjne w zakresie ok 6000 RPM

Fawor
02-07-14, 09:20
W kwestii dolotu możesz zagadać do Fawora, chłop wie sporo o dolotach. Może, zresztą sam tu zajrzy i rzuci swoje trzy grosze.
miło, że krążą takie opinie :)

Nie wiem po raz który już (tak samo, jak i o wydechach..), ale niech będzie :)

Jest sobie pewien wzór do obliczania częstotliwości rezonansowej długości układu dolotowego. Teoretycznie im krótszy dolot, tym więcej góry. W praktyce skonstruowałem sobie dolocik na zasadzie teleskopu i testowałem go na hamowni. Podstawą było już wcześniej wystrojone B16A2, ale na parówie. Same wyniki: regulując długość dolotu udało się manewrować między 178 a nawet 182KM (w peaku) jednocześnie zmieniając przebiegi krzywych w niższych partiach. Overall: wzór trzeba było 'skorygować' w taki sposób (znaleźć odpowiednie obroty, pod które trzeba obliczyć długość), aby podnosząc góre o ok 2KM jednocześnie poprawiać o kilka Nm cały przebieg aż od 2k obr. Pamiętać należy dodatkowo, ze są to wyniki bez korekt paliwa - mierząc AFR na każdym z setupów było widać zmiany o okolo 0,3 w różnych obszarach więc dolewając paliwa byłaby szansa na jakieś dodatkowe wzrosty. Pamiętam przynajmniej dwa setupy z policzoną moją długością, gdzie po dolaniu paliwa wyniki były na prawdę mierzalne i odczuwalne (Żaba z Poznania B18C4 i Omnimusha H22). Finalizując powiem oficjalnie, że pomimo stwierdzonych przyrostów absolutnie nigdy nie powiem, ze moje doloty są 'one and only' i zdaje sobie z tego sprawę :) Ktoś może sobie dociąć dolot z PCVki, który akurat trafi w odpowiednią długość do danego setupu i uzyska takie same przyrosty za 1/6tą tej ceny. Ale...co kto lubi :)

lozek
02-07-14, 14:53
Ja dodam od Siebie

Miałem w D16Z6 i B18C4 2 setupy dolotowe

1) Parówa z odgrodzeniem i doprowadzeinem zimnego ze zderzaka (czyli najlepszy setup parowy jaki moze byc :D )
2) CAI ze stozzkiem fujity.

Na parówie buczało to i było bez szału. CAI bije parówe w każdej partii obrotów wg. mnie. Założyłem CAIa - miało poprawić górę a jak dla mnie to nawet dołem lepiej jechało o środku i górze nie wspominajac ;)

Nigdy wiecej parówy.

H4WK
02-07-14, 15:13
To co mogę dodać jeszcze od siebie, różnice w mapach zapłonu i paliwa względem mojego długiego dolotu i parówy były dość wyraźne. Najdziwniejszy jest fakt że na wysokich obrotach dokładniej w zakresie ~7300 ~7600 obrotów musieliśmy ściągnąć nieznacznie paliwa ale przy okazji mogliśmy też przyśpieszyć zapłon. Ciekawe jak wyjdzie to mocowo, tak jak pisałem w swoim temacie w drugiej połowie lipca będą sprężynki BC i będziemy kręcić wyżej, wpadnie też filtr Fujity w miejsce Simoty i pojedziemy na hamownie. Wyniki nałożymy jeden na drugi i będzie wszystko jasne. Natomiast tak jak wielu pisało już wcześniej nie ma idealnego dolotu dla każdego setupu. Różnice są na każdym poziomie, długość i średnica samej rury to jedno ale filtr to drugie, poza tym przepustnica, kolektor (jego pojemność długość i średnica kanałów to wpływa znacząco na falę odbitą) no i wałek bo to on decyduje o długości i wysokości otwarcia zaworów, średnica zaworów. Poza tym istotny jest też wydech, długość średnica budowa kolektora czasy i wzniosy oraz średnica zaworów ale też mijanka. To przecież "wydech" tak mocno wpływa na opróżnianie komory spalania a tym samym może potęgować lub hamować zasysanie świeżej mieszanki. Tak więc najlepiej będzie jakby każdy miał hamownie w domu i w tych samych warunkach mógłby przy każdym nowy wprowadzonym modzie wprowadzić najlepsze zmiany w dolocie :)

Fawor
02-07-14, 15:42
H4WK, dziwi mnie jedynie fakt, że na parowie miałeś więcej stukowego niż na shorcie..czyli jednak dawała więcej powietrza? Po gdyby dawała mniej to auto byłoby po prostu bardziej podlane. Nie umiem znaleźć związku zmniejszonej (jak zakładam) ilości powietrza powiązanego z koniecznością ściągania zapłonu do eliminowania stuku..

H4WK
02-07-14, 16:17
H4WK, dziwi mnie jedynie fakt, że na parowie miałeś więcej stukowego niż na shorcie..czyli jednak dawała więcej powietrza? Po gdyby dawała mniej to auto byłoby po prostu bardziej podlane. Nie umiem znaleźć związku zmniejszonej (jak zakładam) ilości powietrza powiązanego z koniecznością ściągania zapłonu do eliminowania stuku..

Właśnie odwrotnie na parówie miałem znacznie mniej stukowego i mogłem dzięki temu przyśpieszyć zapłon, prawie w całym zakresie, w pewnych miejscach więcej w pewnych mniej ale dziwne jest to że na wysokich obrotach (~7300 ~7600) mimo możliwości przyśpieszenia zapłonu musiałem ściągnąć paliwa bo było delikatnie za bogato :)

garaż
02-07-14, 18:52
H4WK, dziwi mnie jedynie fakt, że na parowie miałeś więcej stukowego niż na shorcie..czyli jednak dawała więcej powietrza? Po gdyby dawała mniej to auto byłoby po prostu bardziej podlane. Nie umiem znaleźć związku zmniejszonej (jak zakładam) ilości powietrza powiązanego z koniecznością ściągania zapłonu do eliminowania stuku..
temperatura powietrza :) , moze w tych parowkach z laminatow (kompozytow bo chyba nie sa robione z czystego karbonu w cenie simoty) powietrze tak sie nagrzewalo ze sie dostatecznie nagzralo hehe (maslo maslane ;) a wzrost temperatury powietrza wplywa na samozaplon. Generalnie , aluminium material ktory latwo sie nagrzeje od silnika ale tez i bardzo szybko schlodzi od zassanego powietrza. Dolot z kwasiaka , dlugo sie nagrzewa ale tez i dlugo chlodzi (biorac pod uwage aluminium) , caly czas mnie fascynuje po co ludzie robia doloty z kwasiaka :) , raz ze ciezkie a dwa ze jakos takie malo termodynamiczne.

mrrod
02-07-14, 19:56
Czyli parówa działa dobrze tylko u H4WKa, a u innych buczy i nie jedzie ? :)

Fawor
02-07-14, 23:15
Właśnie odwrotnie na parówie miałem znacznie mniej stukowego i mogłem dzięki temu przyśpieszyć zapłon, prawie w całym zakresie, w pewnych miejscach więcej w pewnych mniej ale dziwne jest to że na wysokich obrotach (~7300 ~7600) mimo możliwości przyśpieszenia zapłonu musiałem ściągnąć paliwa bo było delikatnie za bogato
heh, ale powoli. Wy to odejmowanie paliwa i dodawanie zapłonu testowaliście na hamowni? Bo mniej stukowego i za bogato na górze wg mnie oznacza po prostu mniej dostarczonego powietrza...pytanie tylko czy więcej jest do uzyskania z mniejszej ilości powietrza z przyspieszonym zapłonem czy na odwrót.

snafu
03-07-14, 08:19
wpadną nowe sprężynki i wynik się sprawdzi, AFR ustawiamy w przedziale 12,6 do 12,3 po założeniu parówy potrafił zejść na 12,0 11,9 ale 1% paliwa w dół załatwił sprawę
dopiero po tym zabiegu zabraliśmy się za zapłon, tak więc brak stukowego nie wynikał z prze bogacenia mieszanki

Fawor
03-07-14, 12:20
nie widzę w tym logiki, ale nie chce mi się już wnikać..

garaż
03-07-14, 12:41
heh, ale powoli. Wy to odejmowanie paliwa i dodawanie zapłonu testowaliście na hamowni? Bo mniej stukowego i za bogato na górze wg mnie oznacza po prostu mniej dostarczonego powietrza...pytanie tylko czy więcej jest do uzyskania z mniejszej ilości powietrza z przyspieszonym zapłonem czy na odwrót.

Na wartosc zaplonu glownie ma wplyw:
- liczba oktanowa paliwa (wiecej oktan wolniej sie spala plomien
- sprezanie ( cr tlokow , doladowanie) im wiekszy sprez tym paliwo sie szybciej spala
- temperatura powietrza
- ksztalt tloka oraz komory spalan

Teraz popatrzcie sobie na animacje cyklu pracy silnika 4 suwowego i bedziecie mieli wszystkie odpowiedzi czy zaplon powinien miec wieksza czy tez mniejsza wartosc . Pozdrawiam :-)

vipek
04-07-14, 07:17
Może ktoś pokazać jak ma odgrodzona parówke ?

Gibbon
04-07-14, 16:33
Poproś Nowika to w piątek do piertolnika wrzuci zdjęcia :D

lozek
07-07-14, 15:37
Może ktoś pokazać jak ma odgrodzona parówke ?

ja mam jakieś prehistoryczne swoje

http://i57.tinypic.com/34zy9a0.jpg

vipek
07-07-14, 17:24
Taką miales ładna D serie :D
Nie została Ci przypadkiem ta pokrywa na parówczaka ?

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Infi
07-07-14, 22:14
http://i61.tinypic.com/23jjok3.jpg
tak mialem w b16. plus airduct w miejsca przeciwmgielnych i waz doprawadzajacy od dolu powietrze do odgordzenia

a teraz w b20 z uwagi na to ze parowa jest za glosna bede spawac CAI i zobacze na hamowni co bedzie lepsze

81saren
07-07-14, 22:36
jak bedziesz sobie spawal CAIa to zrob sobie tak ,zeby odlaczyc i zamontowac stozek ( taki short ) i obadac jak na shorcie ladnie sie wykres wygladzi , oczywiscie jezeli bedziesz to robil na hamowni.

Parowa KUPA, takie jest moje zdanie, w kazdym ze swoich aut byl policzony short z odgrodzeniem i robilo dobra robote , i robi nadal , CAI ok , Parowa hmm wyglad ( zalezy co kto lubi ) i dzwiek . NIC WIECEJ to cos nie wnosi. No moze zeby miec orginalny produkt , a nie kopie juz robionej kiedys kopii itp. Szkoda kasy na parowe , dobry stozek , short , odgrodzenie.

Infi jak bedziesz mial to wklej wykresy CAI vs Short .

Michał102
07-07-14, 23:15
Infi, co to jest za odgrodzenie?
Jakiś hołm mejd, czy kupiłeś gotowca?
Wygląda to na prawdę świetnie:)

Sam bym z chęcią oberżnął CAIa i zobaczył co to będzie na shorcie, ale główny problem, to to odgrodzenie. Nie mam pomysłu jak to schludnie ogarnąć :/

lozek
07-07-14, 23:20
Taką miales ładna D serie :D
Nie została Ci przypadkiem ta pokrywa na parówczaka ?

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Ta D seria nie była ładna, to jeszcze d14 :D D16 było ładne dopiero :P

A w temacie to - nie mam, oddałem parówę i odgrodzenie razem z D16 jak szla do żyda.

Te odgrodzenia są do kupienia przecież ;) Ja kupowałem za czasów jak były tylko do 5 gen i przerabiałem, ale do 6gen już też są. Balder chyba je robi jak dobrze pamietam.

Infi
08-07-14, 01:02
odgrodzenia do 5 i 6 gena(2rozne modele) forma robiona przez ZONER AT, a moje carbonowe ogarniete przez baldera

xxxPolakHondxxx
20-06-21, 12:51
Dobra ale pytanie podstawowe:
Co to jest ta parówa czy ktoś mi wytłumaczy wszyscy mówią zamontuj tą parówę w Jazz, a ja bladego pojęcia nie mam o co biega.
z góry dzięki za wytłumaczenie.

kazik2_h9w3
20-06-21, 22:42
To jest ta słynna parówa
https://www.olx.pl/d/oferta/dolot-parowa-big-tube-simota-red-CID5-IDG8zVE.html

Tylko raczej do Jazza Ci nie podejdzie
Szedł bym raczej w jakiś cai do tego auta
Ale w innym poście piszesz o turbo więc parówa i tak nie ma sensu