Zobacz pełną wersję : Niskoprofilowe opony a sportowe zawieszenie?
Czołem, mam do was banalne aczkolwiek dręczące mnie pytanie. Czy przy sportowym zawieszeniu (nie wiem dokładnie jakim) założenie opon 195/50 i rozmiarze alu 15 moze powodować że auto bedzie "chodziło po całej drodze" ? Teraz mam 195/50 z przodu i 195/65 z tylu i chciałbym na tył założyć taki rozmiar opon jak z przodu, ale sprzedający mi auto twierdził że jak zaloze niskoprofilowe opony auto bedzie sie tak zachowywać jak napisałem wyżej. Pomozecie? ;)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Ja jezdze druga Honda na niskim profilu i nie ma tego problemu, wazne zeby wszystkie tuleje w zawiasie byly w dobrym stanie i ustawiona geometria.
noo to przy 65 powinno bardziej tanczyc bo balon jest, wyższa scianka, bardziej sie będzie uginać
80% naszych Hond jeździ na 195/50R15. Sprzedający miał śmieszny setup i wlepił Ci bajkę jak to w sprzedaży.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
Zawias jest ok, nie mam pojęcia co to bo kolega od którego to autko kupiłem miał je kupione juz z tym zawieszeniem i sam nie wie co to, ale z mojej 3 miesięcznej jazdy wnioskuje że jeździ sie na nim bajecznie i na 90% jest w dobrym stanie :)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Proste wyjaśnienie na własnym przykładzie: niski profil i szeroka opona (205/50/15) w cięższym aucie=kierownicę ciągnie po koleinach, dlaczego? opona jest sztywna i ciągnie auto/kierownicę za każdą nierównością. Na zimówkach 185/65/15 nie było tego efektu, bo opona ma balon i jest miękka, więc pracuje bardziej bok opony i przyjmuje na siebie większość naprężeń. Na moje kiepskie oko, podobnie jak kolega Brylant1 napisał-sprawdź tylny zawias, wszystkie gumy itp. bo prawdopodobnie to jest problem, a sprzedający specjalnie założył balon i wcisnął ciemnotę na ten temat nieznającej się na temacie osobie... Jeżeli uważasz jednak, że zawias jest w porządku i nie chcesz wydawać kasy na gumy, aby się przekonać zrób prostą rzecz-przełóż opony przód na tył i sprawdź jak się będzie zachowywać, aby się przekonać, jeżeli tył tańczy to znaczy, że zawias tylny do konkretnej roboty (wszystkie gumy!). Ja też jeździłem na 195/50/15 (na początku na samym tyle było 205/50/15) i nie było żadnego problemu. Sprawdź w prosty sposób i daj znać
ps. kto zakłada do Hanki taki balon na tył przy sportowym zawieszeniu? Co znaczy sportowe zawieszenie to już pomijam, ale chyba nawet na seryjnym taki balon ledwo się mieści w nadkola (przy 195/50/15 jest już ciasnawo moim zdaniem ;) )
kto zakłada do Hanki taki balon na tył przy sportowym zawieszeniu? Co znaczy sportowe zawieszenie to już pomijam, ale chyba nawet na seryjnym taki balon ledwo się mieści w nadkola (przy 195/50/15 jest już ciasnawo moim zdaniem
Może ktoś kupił hondę z takim zawieszeniem twardym, że lekarz ortopeda stwierdził, bóle kręgosłupa które są spowodowane nie seryjnym twardym zawieszeniem, a nowego właściciela nie było stać na wymianę zawieszenia, wiec wybrał alternatywę w postaci balonów 195/65/15, co przynieść miało podobny efekt jak by było wszystko w serii... :D:D:D
Az tak twarde nie jest :p
Wysłane z mojego HTC Desire 300
195/50-55/15 chyba najlepsze rozwiązanie.
a co to za niski profil to 50? w qp chyba nawet jest to fabryczny profil, musiałbym zerknąć na nalepkę. Poza tym auto lata w koleinach 'szerokością' a nie 'profilem'.
Może ktoś kupił hondę z takim zawieszeniem twardym, że lekarz ortopeda stwierdził, bóle kręgosłupa które są spowodowane nie seryjnym twardym zawieszeniem, a nowego właściciela nie było stać na wymianę zawieszenia, wiec wybrał alternatywę w postaci balonów 195/65/15, co przynieść miało podobny efekt jak by było wszystko w serii... :D:D:D
może poprzedni właściciel lubił imprezy na tylnej kanapie i chciał mieć większy komfort "resorowania". xD
Zaczynam sie bać myśleć co mogło sie dziac w tym aucie :p
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Zaczynam sie bać myśleć co mogło sie dziac w tym aucie
Rypanie!!!
ps, Oczywiście piwa...
Co za baje... Załóż te same opony przód/tył, ewentualnie geometria i przegląd zawiasu - to musi hulać bez problemu. Sprawdź również stopień zużycia opon przód/tył.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.