PDA

Zobacz pełną wersję : Kosmetyczna dłubanina w D15Z3



ŁukaszR
28-06-14, 20:46
Cześć.
W zeszłym tygodniu miałem kilka dni wolnego. Wcześniej jednak kompletowałem sobie graty do montażu.
Po kupnie auta i wizycie u gazownika (który nie mógł mi ustawić LPG bo kostka od ecu lpg się rozpadła a wydech był na tyle dziurawy że nawet analizator dawał błędny odczyt), postanowiłem wymienić części układu wydechowego.
Jak się patrzyło pod maskę to płakać się chciało...
No syf, kiła, mogiła...

http://images62.fotosik.pl/1123/cb57f2c5ea88e941gen.jpg

umyty, wylizany :)

http://images65.fotosik.pl/1123/6cce085f95b3cf4agen.jpg

Ale pozostał niedosyt. Poza tym czysty silnik nie wystarczy żeby ustawić LPG.
Pierwsza rzecz do wymiany? Końcowy wydech (seryjny był tak dziurawy jak ser). Szukałem ciekawych rozwiązań po necie. WM Sport? W życiu.. Ulter? Nie.. Sebring? Nie stać mnie.
Wybór (za namową kolegi i po obejrzeniu na YT kilku filmików) padł na ProeX.
Prosty, cichy przelot z nierdzewki:

http://images63.fotosik.pl/1119/8cdc85e0484e1482gen.jpg http://images61.fotosik.pl/1120/ec77fdbf00ce58dbgen.jpg

330PLN razem z przesyłką.

Ale co mi po wydechu jak auto dalej "przytkane"... Nie lubię pakować do auta syfu, a nie chciałem mieć katalizatora z kilku względów, Zamówiłem więc coś co ucieszy każdego fana dobrego tuningu.
Po małych rozkminkach postanowiłem że 4-2-1 + Stożek to na początek dobre wyjście. Zwłaszcza że montaż to plug&play. Sonda jest przed katalizatorem.

http://images65.fotosik.pl/1123/9a05d0b2d44a8f9bgen.jpg

Koszt 273zł z wysyłką.
Razem na aucie wygląda to tak:

http://images62.fotosik.pl/1123/a74f0e0c8c8e12fegen.jpg

Na zdjęciu widać chłodnicę której wymianę i problemy z nią związane opisałem w innym wątku
Za stożek dałem 70PLN z wysyłką. Muszę dokupić sobie jeszcze chemię do czyszczenia i smarowania.

I dupeczka:

http://images61.fotosik.pl/1120/f6a89f2d51036e02gen.jpg

Ogólnie różnica między serią a tą kombinacją jest niesamowita..
Auto na benzynie wkręca się na obroty jak szalone. Jest głośno i to bardzo głośno ale dopiero powyżej 3000obr.
spokojna jazda po trasie (80-90km/h) nie sprawia problemów, nie jest uciążliwa.

NAPRAWDĘ POLECAM!! Nie ze względu na tuningi i cyrki jakieś. Ten zestaw naprawdę odtyka auto. Poprawia się reakcja na gaz, auto jest żwawe nie zamula się. Zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.

Nie wiem ile KM doszło, ale auto jedzie milion razy lepiej niż w serii :) Ponoć taki zestaw potrafi dodać do 15KM. Gdzieś tak w internetach wyczytałem.

Do poprawy jest kilka rzeczy i pewnie je ogarnę jakoś na dniach :)
1. przedłużenie tej rury od stożka do dolotu, żeby łapał powietrze z otworu po rezonatorze który już jest na śmietniku.
2. odgrodzenie dolotu od silnika żeby łapał i doprowadzał zimne nie ogrzane powietrze.
3. wymiana tłumika środkowego, prawdopodobnie na jakiś przelot ProeXa.

Pozdrawiam :)

fakir
28-06-14, 21:26
Fajny mod :)
też wywaliłem sobie kata, wstawiłem kolektor od D16xx za jakieś śmieszne pieniądze i powiem że lepiej się zbiera
chociaż teraz latem i tak cały czas klima kręci to i tak jest mułek :)

zapytam z ciekawości, duża różnica w mocy między gaz/benzyna?
tak szczerze to jakie masz spalanie gazu w tym D15Z3? trasa/miasto

mam ten sam silnik ale w czystej benzynie, i spokojnie w trasie da się zejść do 5.0-5.5 litra na setkę , oczywiście to jazda bez szaleństw - taka przepisowa ;)

ŁukaszR
28-06-14, 22:53
Na LPG robiąc 90% trasa 10% miasto wychodzi mi około 7.0-7,5l przy spokojnej jeździe (tryb "emeryt" - 80-90km/h) we 2 osoby. Po miescie śmigam w 3 osoby i spalanie mam w granicach 9.5l. Na benzynie nie potrafię określić bo służy mi głównie do odpalania i wyprzedzania. Niestety życie.
Czy duża różnica w mocy? No dość odczuwalna. Ja na LPG nie ciskam auta powyżej 3000obr. gaz nadaje się do zapalniczek a nie do samochodów. Najchętniej bym się go pozbył.
Poprzednio jeździłem starym włoskim dieslem (Lancia Dedra SW 1.9TD.S). Auto nie do zarżnięcia. Ale spalanie w mieście w 4 osoby dochodziło do 9l ropy, w trasie około 6.. jak się przesiadłem do Hondy z LPG to normalnie kosmos. Kiedyś ludzie mówili: "nie kupuj japończyka bo będziesz płakał i płacił". Że niby drogi w utrzymaniu. Hahaha śmiech na sali..
Części za bezcen i się nie psują jak w golfach czy oplach, spalanie śmieszne.

mirasek
29-06-14, 00:25
Tuningi fajne, ale największy antytuning masz tuż przed przepustnicą.

Wydłuż rurkę od stożka i odgrodź go od komory, bo w tej chwili tylko buczy i zamula auto. I tak najlepsza jest seryjna puszka w tym silniku, pierwsze co go zatyka to sama głowica i kolektor ssący, walka z wiatrakami, sprzedać albo zmienić silnik jeśli komuś zależy na osiągach.

Kolektor 4-2-1 nie wisi za nisko po autem?

ŁukaszR
29-06-14, 13:38
Wydłuż rurkę od stożka i odgrodź go od komory,

Do poprawy jest kilka rzeczy i pewnie je ogarnę jakoś na dniach
1. przedłużenie tej rury od stożka do dolotu, żeby łapał powietrze z otworu po rezonatorze który już jest na śmietniku.

;) dokładnie to mam w planach tylko jakoś po robocie.
Kolektor idzie idealnie tak jak seria. nawet musiałem odkręcać mocowania seryjnego kolektora bo przeszkadzały.

mirasek
29-06-14, 14:57
To dobry 4-2-1 zanabyłeś, bo dużo tego typu kolektorów nisko schodzi i trzeba portki przerabiać żeby szły jak seria :) Szkoda że nie masz tu lpg na sekwencji.

ŁukaszR
29-06-14, 15:37
Ale portki były w zestawie z kolektorem. Wsio spasowane idealnie.
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-honda-civic-crx-d-seria-4-2-1-i4340930095.html
Planowałem tę instalkę zamienić na sekwencję bo straszny syf jest z tym lpg.
Za rok kończy mi się homologacja butli więc pomyślę ;) Miałbym spalanie mniej więcej jak na Pb.. :)

mirasek
29-06-14, 15:53
Chodziło mi właśnie o portki z zestawu, dobrze że trafiły się pasujące jak należy.
Tak jak piszesz, dlatego wszelakie tuningi zacząłbym od sekwencji waśnie :)

ŁukaszR
29-06-14, 18:34
a brzęczy to mniej więcej tak:

https://www.youtube.com/watch?v=TIbmB2QMeCA

Muszę zamówić środkowy ProeX bo na seryjnym to tragedia.

Btw: moja nie dymi... w ogóle. :cool:

gumis1990
29-06-14, 19:18
napewno przy odcince pusci chumrke

mirasek
29-06-14, 23:19
Ha, moja też nie dymi... bo ma nowe pierścienie ;) ale nie ma reguły, to stare auta różnie eksploatowane, bywają całkiem zdrowe egzemplarze co nawet przy odcince nie puszczą chmurki.

kamil39
30-06-14, 13:58
Moj nie puszcza wogole dymkow- olej wczesniej 5w50 teraz 5w40, 272 tys przebiegu .. Do tego zestawu co zmodziles mozesz wrzucic ssacy d16z6, tez sporo daje na gorze.
Ja u siebie astanawiam sie jeszcze nad skrzynia ale juz tyle kasy w auto idzie a dalej jedzie powoli niestety ...

ŁukaszR
30-06-14, 19:00
Nad ssakiem z D16Z6 myślałem jak i nad ssakiem z D15Z6 też. różnica w pieniądzach niewielka różnica w uzyskaniu przyrostu (miedzy D15 a D16) dość spora.
ale nie wszystko na raz. Jeśli chodzi o Hondy jestem świeżak, więc tym bardziej muszę wszystko dobrze rozplanować. Perspektywa jest, zobaczymy jak z wykonaniem będzie.

tyle kasy w auto idzie a dalej jedzie powoli niestety ...
Mam identycznie, więc postanowiłem że w tym roku to raczej doprowadzę auto do stanu używalności. Poprzedni właściciel (pierwszy w Polsce od 2006r) w ogóle o nią nie dbał. W zasadzie dbał "tyle o ile". Stan oleju jest (Lotos 10w40 przy przebiegu 244k :confused: ), auto jeździ. Ale było zaniedbane pod względem detali. Na razie doprowadziłem układ chłodzenia do porządku i wydech. Najbardziej zależało mi na tym żeby zrobić to na dobrych gratach a nie na jakichś chińskich śmieciach. Autem jeżdżę na co dzień, poza tym jak Bóg da w styczniu powiększy mi się rodzina, więc są/będą tez inne wydatki. ;) no ale w miarę możliwości..

Dziś miałem trochę ostrzejsze hamowanie na dość lichych oponach zimowych na mokrej nawierzchni bez ABS.. tragedia.
Pozdrawiam panią w Lanosie z miną "karpia" (O.O). Jeżdżę nie od wczoraj, więc dzięki Bogu nic się nie stało. Moja lancia miała hamulce *****iste i ABS.
Opony w Hondzie do wymiany ABS do ogarnięcia (pali się kontrolka). To jest w pierwszej kolejności. A potem (w przyszłym roku) pomyślę nad lekkim podniesieniem mocy.


bywają całkiem zdrowe egzemplarze co nawet przy odcince nie puszczą chmurki. do odcinki nie cisnąłem jeszcze ale pod 6000 i było czysto, nawet pod obciążeniem. Ciekaw jestem jak jest przy odcięciu.

gumis1990
30-06-14, 21:21
przy przelocie i depnieciu w podłoge musi chociaz by małego dymka puscic:D

kamil39
01-07-14, 07:08
Dziś miałem trochę ostrzejsze hamowanie na dość lichych oponach zimowych na mokrej nawierzchni bez ABS.. tragedia.
Pozdrawiam panią w Lanosie z miną "karpia" (O.O). Jeżdżę nie od wczoraj, więc dzięki Bogu nic się nie stało. Moja lancia miała hamulce *****iste i ABS.
Hamulce w tym modelu nie sa zle, moze zaciski Ci stoja no i fakt zimowek latem i pewnie w deszcz to nie dobrze wrozy:P, fakt ABS tez mi nie dziala - kod bledu nie wiadomo skad wziety ale wsumie nie pomierzylem do tej pory czujnikow hehhe i pewnie kupic jakies sprawne ciezko bedzie.
Z wymiana ssacego przygotuj sie na jakies 3 godz roboty:P ja godzine zdrapywalem z glowicy stara uszczelke...