ŁukaszR
28-06-14, 20:46
Cześć.
W zeszłym tygodniu miałem kilka dni wolnego. Wcześniej jednak kompletowałem sobie graty do montażu.
Po kupnie auta i wizycie u gazownika (który nie mógł mi ustawić LPG bo kostka od ecu lpg się rozpadła a wydech był na tyle dziurawy że nawet analizator dawał błędny odczyt), postanowiłem wymienić części układu wydechowego.
Jak się patrzyło pod maskę to płakać się chciało...
No syf, kiła, mogiła...
http://images62.fotosik.pl/1123/cb57f2c5ea88e941gen.jpg
umyty, wylizany :)
http://images65.fotosik.pl/1123/6cce085f95b3cf4agen.jpg
Ale pozostał niedosyt. Poza tym czysty silnik nie wystarczy żeby ustawić LPG.
Pierwsza rzecz do wymiany? Końcowy wydech (seryjny był tak dziurawy jak ser). Szukałem ciekawych rozwiązań po necie. WM Sport? W życiu.. Ulter? Nie.. Sebring? Nie stać mnie.
Wybór (za namową kolegi i po obejrzeniu na YT kilku filmików) padł na ProeX.
Prosty, cichy przelot z nierdzewki:
http://images63.fotosik.pl/1119/8cdc85e0484e1482gen.jpg http://images61.fotosik.pl/1120/ec77fdbf00ce58dbgen.jpg
330PLN razem z przesyłką.
Ale co mi po wydechu jak auto dalej "przytkane"... Nie lubię pakować do auta syfu, a nie chciałem mieć katalizatora z kilku względów, Zamówiłem więc coś co ucieszy każdego fana dobrego tuningu.
Po małych rozkminkach postanowiłem że 4-2-1 + Stożek to na początek dobre wyjście. Zwłaszcza że montaż to plug&play. Sonda jest przed katalizatorem.
http://images65.fotosik.pl/1123/9a05d0b2d44a8f9bgen.jpg
Koszt 273zł z wysyłką.
Razem na aucie wygląda to tak:
http://images62.fotosik.pl/1123/a74f0e0c8c8e12fegen.jpg
Na zdjęciu widać chłodnicę której wymianę i problemy z nią związane opisałem w innym wątku
Za stożek dałem 70PLN z wysyłką. Muszę dokupić sobie jeszcze chemię do czyszczenia i smarowania.
I dupeczka:
http://images61.fotosik.pl/1120/f6a89f2d51036e02gen.jpg
Ogólnie różnica między serią a tą kombinacją jest niesamowita..
Auto na benzynie wkręca się na obroty jak szalone. Jest głośno i to bardzo głośno ale dopiero powyżej 3000obr.
spokojna jazda po trasie (80-90km/h) nie sprawia problemów, nie jest uciążliwa.
NAPRAWDĘ POLECAM!! Nie ze względu na tuningi i cyrki jakieś. Ten zestaw naprawdę odtyka auto. Poprawia się reakcja na gaz, auto jest żwawe nie zamula się. Zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.
Nie wiem ile KM doszło, ale auto jedzie milion razy lepiej niż w serii :) Ponoć taki zestaw potrafi dodać do 15KM. Gdzieś tak w internetach wyczytałem.
Do poprawy jest kilka rzeczy i pewnie je ogarnę jakoś na dniach :)
1. przedłużenie tej rury od stożka do dolotu, żeby łapał powietrze z otworu po rezonatorze który już jest na śmietniku.
2. odgrodzenie dolotu od silnika żeby łapał i doprowadzał zimne nie ogrzane powietrze.
3. wymiana tłumika środkowego, prawdopodobnie na jakiś przelot ProeXa.
Pozdrawiam :)
W zeszłym tygodniu miałem kilka dni wolnego. Wcześniej jednak kompletowałem sobie graty do montażu.
Po kupnie auta i wizycie u gazownika (który nie mógł mi ustawić LPG bo kostka od ecu lpg się rozpadła a wydech był na tyle dziurawy że nawet analizator dawał błędny odczyt), postanowiłem wymienić części układu wydechowego.
Jak się patrzyło pod maskę to płakać się chciało...
No syf, kiła, mogiła...
http://images62.fotosik.pl/1123/cb57f2c5ea88e941gen.jpg
umyty, wylizany :)
http://images65.fotosik.pl/1123/6cce085f95b3cf4agen.jpg
Ale pozostał niedosyt. Poza tym czysty silnik nie wystarczy żeby ustawić LPG.
Pierwsza rzecz do wymiany? Końcowy wydech (seryjny był tak dziurawy jak ser). Szukałem ciekawych rozwiązań po necie. WM Sport? W życiu.. Ulter? Nie.. Sebring? Nie stać mnie.
Wybór (za namową kolegi i po obejrzeniu na YT kilku filmików) padł na ProeX.
Prosty, cichy przelot z nierdzewki:
http://images63.fotosik.pl/1119/8cdc85e0484e1482gen.jpg http://images61.fotosik.pl/1120/ec77fdbf00ce58dbgen.jpg
330PLN razem z przesyłką.
Ale co mi po wydechu jak auto dalej "przytkane"... Nie lubię pakować do auta syfu, a nie chciałem mieć katalizatora z kilku względów, Zamówiłem więc coś co ucieszy każdego fana dobrego tuningu.
Po małych rozkminkach postanowiłem że 4-2-1 + Stożek to na początek dobre wyjście. Zwłaszcza że montaż to plug&play. Sonda jest przed katalizatorem.
http://images65.fotosik.pl/1123/9a05d0b2d44a8f9bgen.jpg
Koszt 273zł z wysyłką.
Razem na aucie wygląda to tak:
http://images62.fotosik.pl/1123/a74f0e0c8c8e12fegen.jpg
Na zdjęciu widać chłodnicę której wymianę i problemy z nią związane opisałem w innym wątku
Za stożek dałem 70PLN z wysyłką. Muszę dokupić sobie jeszcze chemię do czyszczenia i smarowania.
I dupeczka:
http://images61.fotosik.pl/1120/f6a89f2d51036e02gen.jpg
Ogólnie różnica między serią a tą kombinacją jest niesamowita..
Auto na benzynie wkręca się na obroty jak szalone. Jest głośno i to bardzo głośno ale dopiero powyżej 3000obr.
spokojna jazda po trasie (80-90km/h) nie sprawia problemów, nie jest uciążliwa.
NAPRAWDĘ POLECAM!! Nie ze względu na tuningi i cyrki jakieś. Ten zestaw naprawdę odtyka auto. Poprawia się reakcja na gaz, auto jest żwawe nie zamula się. Zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.
Nie wiem ile KM doszło, ale auto jedzie milion razy lepiej niż w serii :) Ponoć taki zestaw potrafi dodać do 15KM. Gdzieś tak w internetach wyczytałem.
Do poprawy jest kilka rzeczy i pewnie je ogarnę jakoś na dniach :)
1. przedłużenie tej rury od stożka do dolotu, żeby łapał powietrze z otworu po rezonatorze który już jest na śmietniku.
2. odgrodzenie dolotu od silnika żeby łapał i doprowadzał zimne nie ogrzane powietrze.
3. wymiana tłumika środkowego, prawdopodobnie na jakiś przelot ProeXa.
Pozdrawiam :)