Zobacz pełną wersję : d16y3 spory problem z dziwnym stukaniem
witam. Mam mały problem z moim d16y3 problem polega z dziwnym stukotem spod klawiatury zaworki były nie dawno regulowane lecz stukot nie ustaje przy czym stęka jak diesel ale to jeszcze nie koniec, na jednym garczku po stronie paska rozrządu słychać bardzo dziwny stukot typowo metaliczny jakby tłok podczas spalania domykał zawory może źle to opisuje ale gdy wyciągnąłem kapturek stukot ucichał (silnik chodził na 3 gary) stukot rośnie wraz z obrotami który zamienia się w jeden szum, najbardziej słyszalny jest jadąc na jałowym biegu sprawdzałem kompresje na każdym garczku i wynosiła 12,1 bara a z tego co wyczytałem norma jest między 13,0 a 9,0 więc nie jest źle. chciałbym się coś więcej dowiedzieć co to może być żeby nie dawać od razu mechanikowi nie wiadomo jakich pieniędzy. przepraszam za interpunkcje temat pisany na szybkości
wiesko1261
28-06-14, 17:00
było by dobrze ,jak byś to nagrał i wrzucił do posłuchania ;)
ale miejmy nadzieje że nie panewka :confused:
dorzucam nagranie mam nadzieje że długość wystarczająca https://www.youtube.com/watch?v=senYwMJ1tNk&feature=youtu.be
Ja mialem to samo w swoim identyczne klekotanie okazalo sie ze panewki do wymiany. Byc moze sie myle.
A ze tak jeszcze zapytam czy na walku rozrzadu są jakies tuleje które mogłyby zlapać luz przez ktory klepota zaworami ?
A które te panewki ? Główne czy korwobodowe ?
tulei nie ma ale luz na walku to raczej nie jest. Co do panewek to mi ogolnie dostal rozrzad wiec panewki ogolnie poobracalo jak sie to mowi. Dzwiek jest metaliczny a przyczyn moze byc duzo. Kiedy wymieniales rozrzad?
Nie mam pojęcia kiedy był wymieniany jestem włascixielem haliny od rownego miesiąca i od poczatku troszke te zaworki szukały ale sprawdzalem wałek to nie byl nigdzie zrysowany czy tam przytarty jakos dziwnie teraz w tygodniu pojade do znajomego co tez caly czas śmiga hondami i zobaczy się co on powie na ten temat :)
wiesko1261
29-06-14, 19:49
jak u mojego sąsiada zalane motodoktorem na sprzedasz i po miesiącu panewka ,dosłownie to samo :confused:
najlepiej dla pewności zrzucić misę i sprawdzić korbowodowe
jak potwierdzisz najgorszy scenariusz (obym się mylił) widziałem w dziale giełda wał od D16
za 200
Moga byc rowniez wykrzywione np 2 zawory i dlatego stuka.
Moga byc rowniez wykrzywione np 2 zawory i dlatego stuka.
Ale wtedy równie dobrze mógłby nie chodzić na wszystkie gary, przynajmniej ja tak miałem w pezocie po tym jak urwał mi się pasek.
Ale wtedy równie dobrze mógłby nie chodzić na wszystkie gary
Z pokrzywionymi zaworami na jednym cylindrze chodzi na pozostałych trzech, bo niby czemu miałby nie chodzić :) co więcej nawet 11 atm. kompresji może mieć na tym popsutym cylindrze :) wiem bo miałem.
Posłuchaj silnika na 2500-3500 rpm, jak stukot się wtedy nasila to panewka, szczególnie po rozgrzaniu. Inne opcje to sworzeń tłoka, piston slap, itd.
Dokladnie. Bedzie chodzil na wszystkich. Mi jak dostal rozrzad to mialem 14 skrzywionych i utrata kompresji byla 1 bar tylko tylko ze silnik chodzil jak stary żuk. Ale u ciebie obstawiam panewke. daj to komus kto ogarnia i glowica wek do ogledzin miska wek i sprawdzic panewki na podporze. Mozliwe ze obrocilo jesli nawet bedzie 1 zalecam dla swietego spokoju wymienic wszystkie koszt nie jest drogi a zawsze to pewniej.
Należy zadać dwa pytania:
1. Objawy na ciepłym ustają?
2. Podczas spadania z obrotów też przestaje?
Jeśli obie odpowiedzi na 'tak' to albo pierścienie albo sworzeń tłoka.
a może masz to samo co stało się w moim silniku.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?213455-Silnik-D14Z4-i-niepokoj%B1ce-d%BCwi%EAki
Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok. a pod dźwigienką zaworową zonk. Stukało podobnie jak u ciebie.
Jeżeli z klawiaturą i zaworami jest wszystko ok. to pozostają trzy elementy które mogą się tłuc:
- panewki korbowe
- panewki główne
- sworzeń tłoka
Sprawa wyjasniona wyje***y sworzeń na wałku i pare zaworow do regeneracji i teraz zastanawiam sie czy od razu nie zrobic swapa na 1.8 bez vitolda
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.