Zobacz pełną wersję : B18c6 jaki wydech
Czesc,
Wlasnie zrobilEm swapa na b18c6.
Mam kolektor na wzor toda racing z wyjsciem 60mm.
Jaki wydech do tego pchac ? Chcialbym zeby byl cichy.
Polecany mi 2.5, czy to nie za duzo ?
Dzieli
za duzo 2.25 albo 2.0 wystarczy
za duzo 2.25 albo 2.0 wystarczy
are u kidding me?
Czesc,
Wlasnie zrobilEm swapa na b18c6.
Mam kolektor na wzor toda racing z wyjsciem 60mm.
Jaki wydech do tego pchac ? Chcialbym zeby byl cichy.
Polecany mi 2.5, czy to nie za duzo ?
Dzieli
2,5 to nie za dużo. Ładuj 2,5 na dobrych tłumikach to i nie bedzie glosno.
A to ze kolektor ma koncowke 60 mm czyli 2.38 nie przeszkadza?
Jakie te tlumiki byscie polecali tz jakiej firmy ?
Tx
za duzo 2.25 albo 2.0 wystarczy
Reaktor ja Cie nie mogę wyczuć Typie , czy Ty sobie w wielu tematach robisz jaja , czy odpisujesz ironicznie , czy to była w pełni świadoma wypowiedź żeby tak pytający uczynił ?
2.5 na dwóch na dwóch dobrych tłumikach i będzie naprawdę cicho
To jest kwestia Gustu ja mam w swoim "lekko dłubniętym" h22, 2,25 cala i na strojeniu jak najbardziej nic nie szkodziła średnica :)
Jak ktoś piszę, że 2,5 jest lepsze np: od 2,25 to niech poda wykresy tych samych setupów silnikowych w tym samym samochodzie tylko ze zmienionymi wydechami na te średnice :) Wtedy można jednoznacznie ocenić czy coś jest lepsze czy nie :)
Starstruck
29-06-14, 14:03
2,5" to do D14, ładuj 3,5"!!!
A tak na serio, 2,5" to jest max maxów w B-serii N/A (nawet dla C6). Będzie pięknie na górze szedł a na środku nie poczujesz tego spadku momentu.
Fazi , nikt nie napisał że 2.5 będzie lepsze od 2.25 , jak ja bym robił to bym robił 2.5" , miałem 2.75" przy turbo na jednym tłumiku i było znośnie.
A tak na serio, 2,5" to jest max maxów w B-serii N/A
bezeduuura :) Pytanie tylko do jak mocnych.. :)
A do C6 oczywiście, że 2,5". Mrck robił test dwóch wydechów na swoim B16 i niby wyszło gorzej na większym (już nie pamiętam średnic), jednak ja zdania nie zmieniam i powtórze po raz kolejny - moje B16 miało na 2,5" i BARDZO realistycznej hamowni 180KM i 167Nm na seryjnym wydechowym. Nieraz nie spotyka się takich kresek ze zmienionym wydechowym, innym dolotowym itp itd.
https://lh4.googleusercontent.com/-9TkROOpF9rc/UV29ZhH2LWI/AAAAAAAAAlw/3aqBPFGNTL8/w552-h823-no/scan0001.jpg
2 takie same sety 1 pomiar 2.5 cala temp 26 stopni , 2 pozostale 2.25 cala temp 16 stopni
bez strojenia mysle ze przy takiej samej temp na 2.5 bylo by wiecej koni jak na 2.25
Starstruck
29-06-14, 15:24
Ej, ludzie :cool:. To niszczy cały światopogląd. Wiadomo, jeden wykres nic nie udowadnia, ale 2,5" do tak małego silnika jakim jest 1.6?
a do k20 tylko 3 cale daje najwieksze przyrosty :cool:
Starstruck
29-06-14, 15:29
a do k20 tylko 3 cale daje najwieksze przyrosty :cool:
A 3" daje się też do mocnych turbo... i weź tu ogarnij te Hondy :eek:
Ponawiam pytanie
Czy to 60 mm na wyjsciu kolektora i 2.5 wydech ma sens ?
Ponawiam pytanie
Czy to 60 mm na wyjsciu kolektora i 2.5 wydech ma sens ?
tak ma sens. to tylko 3mm różnicy. A jak bardzo chcesz to możesz i wyjścvie kolektora zmienić na 2,5"
Daj wydech 2.25 a nie 2.5 jeśli to wolnossak.
Daj wydech 2.25 a nie 2.5 jeśli to wolnossak.
co to ma do rzeczy?? wrzucilem wykres seryjnego b16 na 2 wydechach i wychodzi ze nawet w b16 2.5 jest lepszy
grpi > To ma do rzeczy ze zgodnie ze sztuka spaliny wraz z dlugoscia wydechu sa zimniejsze a zatem ich predkosc jest mniejsza. Szerszy wydech za kolektorem mija sie troche z celem bo tylko go rozprezy a predkosc spalin dodatkowo zmaleje.
No to chyba 60mm bedzie w sam raz ....
grpi > To ma do rzeczy ze zgodnie ze sztuka spaliny wraz z dlugoscia wydechu sa zimniejsze a zatem ich predkosc jest mniejsza. Szerszy wydech za kolektorem mija sie troche z celem bo tylko go rozprezy a predkosc spalin dodatkowo zmaleje.
to dlaczego w b18c jdm jest wyjscie seryjnego kolektora 2.5 cala?????? why ?
Czego Ty nie rozumiesz? Napisalem jasno, wydech nie powinien byc szerszy za kolektorem. Moze byc taki sam, moze byc węższy ale nie szerszy, jest to nie zgodne z teoria budowy ukladu wydechowego.
pamiętajcie że wykresy pokazują kreski na maxymalnie otwartej przepustnicy a rzadko kiedy tak jeździmy:(
Tommi , wydech w N/A powinien być na zasadzie lejka , Cywa napisał dlaczego.
Wyjście z kolektora ma 2.5 a nie wlot do tłumika.
Dealer - Chyba rzadko kiedy tak nie jeździmy :cool:
ale powinien bo co? Co to daje? Jest to czymś potwierdzone? Miałem 2,5" wychodzące z seryjnego wydechowego z B16 (chyba z 46mm a nie 60) i miało 180KM :)
Nie wydaje mi sie ze to bylo najlepsze rozwiazanie, a wartosci szczytowe wykresow nic mi nie mowia, pokaz przebieg calego wykresu, cos mi sie wydaje ze momentu to mu nie dalo...
Tommi , wydech w N/A powinien być na zasadzie lejka , Cywa napisał dlaczego.
tak brzmi teoria a w praktyce wylot z kolektora 2.5 i reszta 2.5 bardziej pomoze niz zaszkodzi.
Nie wydaje mi sie ze to bylo najlepsze rozwiazanie, a wartosci szczytowe wykresow nic mi nie mowia, pokaz przebieg calego wykresu, cos mi sie wydaje ze momentu to mu nie dalo...
a czytał co pisałem wczesniej? Seryjne B16 ma 145Nm, moje miało 167 i jebało wszystkie B16tki, które nie byly dopręzane. Ej2 Dibo (pctx'y plus itr, tez na seryjnym wydechowym ale seryjna skrzynia zamiast 4,4) objezdzalo mnie na wilczych max o 0,2sec. Ja robilem 14,9X, on 14,7.
Porównanie z B16A2 Romira: dolot, dolotowy B18C, wydech 2"! (czyli powinien poprawiać dół, tak? )
http://htp.info.pl/download.php?id=6344
I moje B16A2: dolot by me, wydech 2,5", strojenie RYŚ (ale jeszcze na parówie), nałożone jakieś dwa wykresy jak testowałem długości dolotów, które teraz obliczam. Ten 180KM to pomiar najbardziej optymalny maxa w stosunku do niskich - udało mi sie też zrobić 182 (cały czas bez strojenia), ale z pogorszeniem dołu.
http://images45.fotosik.pl/1710/1674dd79ba7dd712m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1674dd79ba7dd712.html)
Sami sobie porównajcie jakie są róznice w wysokości przebiegów krzywych np przy 3-4-5-6k. Miałbym jakiś interes w tym, zeby polecać ludziom mody niesprawdzone tudzież jeszcze gorzej - dające negatywny efekt? Miałem, sprawdziłem i nadal będę do każdej B16tki robił klientom 2,5". Jeśli ktoś tego nie przyswaja bądź się z tym nie zgadza - jego wola. Mi to bez różnicy, ale swojego zdania nie zmienię.
Ja wcale nie neguje wydechow 2,5 cala do B16 bo oczywiscie robia swoja robote tak jak 2'' czy 2,36''. Po prostu kazdy wydech bedzie mial inna charakterystyke i w innych miejscach bedzie wypadac moment "wsparcia" ze strony wydechu kiedy spaliny najefektywniej opuszczaja caly uklad wydechowy, istotnych jest tu sporo czynnikow takich jak pojemnosc wydechu jego budowa, srednica, dlugosc oraz kilka innych. Juz sama budowa kolektora wydechowego jest bardzo istotna, a porownywac dwa rozne silniki z odmiennymi setupami to mija sie troche z sensem.
Kazdy tez ma inne wymagania co do wydechu, jeden bedzie chcial jak najwyzszy peak w najwyzszym zakresie obrotow pod odcinka do jazdy torowej, druga osoba woli peak z wydechu w granicach obrotow do jazdy codziennej.
Temat rzeka i nie ma co tu gdybac. Dla mnie osobiscie chodzilo tylko o to ze czesc wydechu za kolektorem nie powinna miec wiekszej srednicy niz kolektor wydechowy.
jeden bedzie chcial jak najwyzszy peak w najwyzszym zakresie obrotow pod odcinka do jazdy torowej, druga osoba woli peak z wydechu w granicach obrotow do jazdy codziennej.
a Tobie się wydaje, ze rózne setupy wydechu dadzą odczuwalne przyrosty w innych totalnie innych partiach obrotów, a odczuwalne będą na tyle, jakbyś to zasofcił. Plus ogólnie wydech powinien mieć 45mm bo w końcu tyle ma wylot z kolektor...ok :)
To porównanie wyżej to nie jest porównanie dwóch totalnie różnych setupów - to po prostu b16 z dolotem i wydechem. Jeden ma kolektor dolotowy więcej, ot co. Ja już więcej nie wchodzę w dyskusję.
Fawor i na tych wykresach wydechy są po całej długości w tej samej średnicy od wyjścia z kolektora aż do wejścia w sam tłumik końcowy i wszystkie modyfikacje to tylko dolot i wydech ?
No to to jest jakaś kompletna paranoja , niech jakiś pseudomoderator odklei temat ciekawskiego i jego elaborat na temat wydechu bo jego tekst w teorii wydaje się być logiczny aż do bólu co chyba nie idzie w parze z praktyką.
Prosiłbym żeby ktoś poza Faworem podzielił się swoimi spostrzeżeniami ale raczej nikt tego nie zrobi...
Odbiegając od tematu , czemu po takich samych modyfikacjach na wykresie Tommiego ten sam silnik ma 10 koni mniej ?
Fawor i na tych wykresach wydechy są po całej długości w tej samej średnicy od wyjścia z kolektora aż do wejścia w sam tłumik końcowy i wszystkie modyfikacje to tylko dolot i wydech ?
u mnie tak, u Romira zapewne również, bo nikt w Poznaniu nie bawi się w jakieś zwęzki. I ogólnie nie spotkałem się, żeby ktokolwiek w PL robił to celowo i z głową :D Bo wstawić końcowy tłumik 2,25 na wydech 2,5" każdy potrafi sądząc, że właśnie robię lejkowaty wydech..
EDIT: dopiero zauważyłem przyklejony temat..wszystko fajnie, równanie Clapeyrona się zgadza, ale pytanie czy w dobrym miejscu leży odgórne założenie, ze ciśnienie w wydechu musi być stałe i czy spadek temperatury w funkcji odległości od wyjścia jest akurat taki, jakie były podane przykładowe średnice rur? Po jakich długościach mają następować kolejne zmiany średnic? Jeden tłumik jest 'standardowy', drugi 'powiększony' (środkowy), jedni stawiają go pół metra za kolektorem, ja stawiam gdzie indziej...a przecież zmiana średnic ma być adekwatna do miejsc spadków temperatury, a więc zmniejszenia ciśnienia i objętości gazu. bla bla bla :)
Odbiegając od tematu , czemu po takich samych modyfikacjach na wykresie Tommiego ten sam silnik ma 10 koni mniej ?
I moje B16A2: dolot by me, wydech 2,5", strojenie RYŚ
moje nie bylo strojone parowa+ narrow style wyjscie 2.5cala + reszta 2.5 cala
Fawor i na tych wykresach wydechy są po całej długości w tej samej średnicy od wyjścia z kolektora aż do wejścia w sam tłumik końcowy i wszystkie modyfikacje to tylko dolot i wydech ?
u mnie tak, u Romira zapewne również, bo nikt w Poznaniu nie bawi się w jakieś zwęzki. I ogólnie nie spotkałem się, żeby ktokolwiek w PL robił to celowo i z głową :D Bo wstawić końcowy tłumik 2,25 na wydech 2,5" każdy potrafi sądząc, że właśnie robię lejkowaty wydech..
ale powinien bo co? Co to daje? Jest to czymś potwierdzone? Miałem 2,5" wychodzące z seryjnego wydechowego z B16 (chyba z 46mm a nie 60) i miało 180KM
Ciekawi mnie po co ludzie laduja fure kasy w kolektory skoro mozna zostawic seryjny z takim samym rezultatem, przerabiajac tylko sam catback :)
Starstruck
01-07-14, 16:01
No dobra Panowie, mieliście całość na 2,5" a bardzo to ryja darło? Nie ukrywam, że skoro taki setup ma sens, to czemu by się na to nie zdecydować, ale żeby dało się w miarę cywilizowanie jeździć.
Ciekawi mnie po co ludzie laduja fure kasy w kolektory skoro mozna zostawic seryjny z takim samym rezultatem, przerabiajac tylko sam catback
ale teorie wykminiłeś...wiesz po co ładują furę kasy w kolektory? Bo dają bardzo dużo i z wymienionym wydechowym miałbym więcej...
No dobra Panowie, mieliście całość na 2,5" a bardzo to ryja darło? Nie ukrywam, że skoro taki setup ma sens, to czemu by się na to nie zdecydować, ale żeby dało się w miarę cywilizowanie jeździć.
jak zrobisz na dobrych tłumikach to nie będzie. Mam u siebie w wydmuszce i jest akceptowalnie, w sobotę powinienem skończyć w cywilnym Ek4 więc też mogę wyrazić swoją opinię.
Jeden woli mieć 178 KM i móc pojechać autem nad morze z dziećmi, a drugi woli mieć 180 KM, 0,1 do setki szybciej i więcej hałasu niż przyjemności. Walka o ogórka, naprawdę. 2,16 - 2,36 cala i naprawdę starczy. I polecam to pierwsze rozwiązanie.
Dla mnie na 2,5'' po calosci jest troche przyglosnawo. Nie przekszkadza jak jade sam i muza napie*dala, ale jak jade z ludzmi to w okolicach 120-140 w trasie trzeba podnosic glos zeby rozmawiac.
Jeden woli mieć 178 KM i móc pojechać autem nad morze z dziećmi, a drugi woli mieć 180 KM, 0,1 do setki szybciej i więcej hałasu niż przyjemności. Walka o ogórka, naprawdę. 2,16 - 2,36 cala i naprawdę starczy. I polecam to pierwsze rozwiązanie.
za założenia, że średnicę wydechu łączysz jednocześnie z poziomem głosnosci. Słyszałem 2", które urywały łeb. Robiłem 2,5", które były przyjemne i ostatnio 3" w 2,5TFSI, który okazał sie za cichy :D Wszystko kwestia tłumików..
Starstruck
01-07-14, 19:18
w sobotę powinienem skończyć w cywilnym Ek4 więc też mogę wyrazić swoją opinię.
Będę wdzięczny za opinię a nawet za filmik jak uda Ci się coś nagrać :).
Czy mówimy o średnicach zewnętrznych czy wewnętrznych rury?
Prawidłowa nomenklatura rur zawsze opiera się o średnice zewnętrzne.
Również czekam , jak z głośnością , Fawor - bo ty masz ek4 czy ek4 z b20 ?
no co to za pytanie... :p ja mam EJ9 z B20, a robie wlasnie EK4 z mocnym B18.
Wiecie ze ilosc zakretow wplywa na koncowy halas ? Wiecie ze srednica koncowki wydechu wplywa na jego ton ? :)
Starstruck
02-07-14, 19:15
Wiecie ze ilosc zakretow wplywa na koncowy halas ? Wiecie ze srednica koncowki wydechu wplywa na jego ton ? :)
Wiemy :).
Wiemy :).
No wlasnie , wiec skoro wiecie to nie ma sensu porownywac wydechow o roznych srednicach nie majace tego samego ksztaltu , materialow tlumiacych itp itd. Ja mam w swoim ITR B20VTEC 2.5" na przelocie i jest cicho(bynajmniej by miec punkt odniesienia na wolnych jest bardzo cichy) , fakt ze tlumiki byly robione pod nasze indywidualne zamowienie .
mam 2,36 jeden srodkowy koncowy Twin Loop i jest cicho/przyjemny dla ucha.
podepne sie,pierwsze pytanie gdzie dostałeś swapa B18C6 jesli jest godny polecenia(sprzedajacy)wal na PW.dwa: miałem H serie 2.5cala EG darło ryja,2.25 bedzie ok
Ile ma seryjny wydech w C6 wewnętrznie?
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
2 cale
2 cale to ma ek4 itr ma 2.25 na zewnatrz
ja u siebie w b16 mam po całości 2,5"" i kolektor ma na wyjsciu tyle samo. nie zamieniłbym tego na nic węższego. jest bardzo przyjemnie - na dwoch powiekszonych oem lookach. ciezko mi czytac glupoty takie jak 'zakladaj 2,16 / 2,25 i bedzie cicho' :D
Kurde, ten gosc co ma mi robic wydech cos nie odpowiada, a tyle czekalem ehhh. Czy mozliwe jest ze przez ten wydech stary z 14 mam obecnie mniej koni o jakies powiedzmy 50 ?
Starstruck
10-08-14, 18:28
Nie ma takiej opcji.
To ile np moge miec mniej ?
z 20, ale i tak odczujesz to dośc mocno. Nie rób nic innego niż 2,5.
Wlasnie na tym starym 1.4 mam wrazenie ze jedzie tylko na niskich obrotach, nie ma sensu krecic, vtec sie wlacza ale efektu nie ma, ehhh, szukam dalj kogos kto to ogarnie
Robilem pomiar przyspieszenia so 100 korzystajac z jakiegos softu na telefon i mi wyszlo obecnie 9s , cos musze miec jeszcze spartolone :(
jak serio 9s masz to moc oscyluje w okolicy 130KM bo tyle to robi D15
Robilem pomiar przyspieszenia so 100 korzystajac z jakiegos softu na telefon i mi wyszlo obecnie 9s , cos musze miec jeszcze spartolone
byly wlasciciel robil na 1/4 ckpl bodaj 14.6s cos takiego chyba mozesz w czasach zobaczyc
Skad to wiesz ?
To jedt chyba ok czas co nie? Problem ze u mnie to jest o wiele wolniejsze. Musze sirle upewnic czy np rozrzad i zaplon mam dobrze ustawione
Bo skoro mial 14.6 na 1/4 to musial miec ponizej 7 0-100 . No nic, za rydzien moze juz w koncu ten wydech bedr mial robiony to sie zobaczy ale watpie ze bedzie az taka roznica
Skad to wiesz ?
bo scigalem sie z nim i mnie objechal mocno hehe ale dymilo tez dobrze
Te jego opony pewnie tez zrobily swoje, ciekawe jak mu sie tym po deszczu jezdzi Oo
grpi
Te jego opony pewnie tez zrobily swoje, ciekawe jak mu sie tym po deszczu jezdzi Oo
ja mialem takie same tylko on 195 a ja 235.. akurat bylo cieplo i bardzo dobrze kleily w deszczu da sie jezdzic
Silnik
B16A2
Wałki ITR
Dolot seria EK4 z ominięciem rezonatorów
Kolektor wydechowy B18C4 4-2-1 wyjście 2,5 cala
RUN 1 - wydech o średnicy wewnętrznej 57mm ~ 2.36 cala
RUN 2 - wydech o średnicy wewnętrznej 52mm ~ 2 cale
Wydechy o takiej samej budowie, na 1 tłumiku środkowym, tłumik końcowy to Spoon style o wlocie 55mm i wylocie 60mm
RUN 2 czyli wydech o średnicy wewnętrznej 52mm (~ 2 cale) lepiej daje rade u mnie w B16.
Jak wiadomo wykres na hamowni to jest tylko 100% otwarcia przepustnicy, a jak wiadomo nie tylko na 100% sie jeździ, u mnie przy obecnym wydechu auto "chce jechać" w każdym zakresie obrotów, a na 57mm (~2.36 cala) trzeba było je "prosić"... mowa tu o elastyczności oczywiście, tak wiec mój test znów pokazał że przelot 52mm (~ 2 cale) jest wydechem optymalnym dla mojego B16 w obecnym setupie.
http://www.iv.pl/images/25074277003040375567.jpg (http://www.iv.pl/)
zdajesz sobie sprawę, że rozmawiamy o C6, które w serii w ogole miało 2,25?
2 cale to ma ek4 itr ma 2.25 na zewnatrz
a teraz idz sie schowaj ...
zdajesz sobie sprawę, że rozmawiamy o C6, które w serii w ogole miało 2,25?
więcej spalin bez doładowania chyba nie będzie produkował co?
zreszta ten jego złom to c4
Fawor...
Po pierwsze, zdaje sobie sprawę że chodzi o C6
Po drugie, na kiego grzyba wspominasz w takim razie na pierwszej stronie o moim teście skoro chodzi o C6...?! :D
Po trzecie NIE GWIAZDORZ! ZJEDZ SNICKERSA! :D
więcej spalin bez doładowania chyba nie będzie produkował co?
ma więcej mocy pewnie z tej samej ilosci powietrza i paliwa? Ale ok, już nie GWIAZDORZE. Róbcie wydechy 1,75", żeby mieć doły jak w TDI. Może chociaż to poratuje najprostszy brak pojemności..
RUN 2 - wydech o średnicy wewnętrznej 52mm ~ 2 cale
run1 2.36" czyli 2.5 " po zew? moc 180,5 KM 161NM temp 21.5 stopnia
run2 2.0" czyli 2.25" po zew? moc 181 KM 166NM temp 14.6 stopnia......
ciekawe ile by wyszlo na 2.0" przy 21 stopniach
a teraz idz sie schowaj ...
?????
Jaki jest DOKŁADNIE wydech ITR w serii? Średnice wewnętrznie po kolei. Ma ktoś takie dane? Wiem że wydech z MB6 ma wewnętrznie 1,8 cala. Mierzone. Wiem że wydech z ITR nie ma tej samej średnicy wszędzie, to jest lejek chyba właśnie. Te wszystkie średnice podajecie wewnętrznie czy zewnętrznie?
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
więcej spalin bez doładowania chyba nie będzie produkował co? Wydech wiekszy robisz po to zeby spaliny szybciej sie wydostaly z komory spalania..
Róbcie wydechy 1,75", żeby mieć doły jak w TDI. Może chociaż to poratuje najprostszy brak pojemności.. Taka rurke srednicy kielbaski mialo d15z3 i nie czulem sie jak w tdi :D
Taka rurke srednicy kielbaski mialo d15z3 i nie czulem sie jak w tdi
Czytanie ze zrozumieniem sie kłania.
Koledze chodziło o taki wydech do silników pokroju b16, b18
Jaki jest DOKŁADNIE wydech ITR w serii? Średnice wewnętrznie po kolei. Ma ktoś takie dane?
W serii ITR na wyjściu z kolektora było 42,7mm wew!!!
Ameryki nie odkryłeś. A jaki wydech jest dalej? I dlaczego po zmianie na nieseryjny pokazują sie przyrosty? :D Zabawne są te dyskusje o wydechach, na prawdę..
Zabawne ale ustalmy jakieś pewniki jako dane króre będą podstawą i odnośnikiem do tej dyskusji dla ludzi którzy nie mają tyle lat doświadczenia i praktyki w budowie układów wydechowych jak Wy Panowie. Mnie na przykład nie interesuje zupełnie peak a przebieg kreski momentu. Wstawić 2,5" po całości do B18 każdy może bo tak pisze na forum. Papier wszystko przyjmie, cyfra z hamowni będzie.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
1. Mam wrażenie, że wielu z Was zapomina, że nawet w autach sportowego pokroju - i to nie tylko takie Integry, a auta jeszcze szybsze i nowsze - jest jedna ważna rzecz: muszą one dostać homologację. Muszą spełniać dane warunki.
Aftermarketowe graty raczej nie ustawiają się pod ekologię i nie hałas jest tam głównym priorytetem.
Wiem, że to oczywiste, ale czasem dywagacje "ile miało w serii" nie mają sensu :). BTW - moje seryjne B18C4 na 2,5 cala jedzie zdecydowanie mocniej na górze (z kolektorem EBAY 4-1) niż na wcześniejszych dwóch calach i jednym końcowym. Dupy nie urywa, bo nawet do 200KM daleko, ale mimo wszystko - jak wrzucam B18, robię przelot, czyli poniekąd wyzbywam się komfortu i ekonomii, to naprawdę mało mnie obchodzi, że auto jedzie trochę słabiej na dole :) No ale ;)
run1 2.36" czyli 2.5 " po zew? moc 180,5 KM 161NM temp 21.5 stopnia
run2 2.0" czyli 2.25" po zew? moc 181 KM 166NM temp 14.6 stopnia......
Tak, run 1 - 2,5 po zewn, a Run 2 - 2,25 po zewn.
ciekawe ile by wyszło na 2.0" przy 21 stopniach
A wiesz o czymś takim jak korekta DIN na hamowni ?
Wiec raczej na pewno więcej by nie wyszło :)
No ku*wa miałem się nie odzywać, ale nie wytrzymam - a czy znasz takie zjawisko, ze pomimo korekty mocy tak czy siak auto zasysające zimniejsze powietrze zrobi lepszy wynik, niż z tą samą korektą przy temp wyzszej o 10stopni? Stroisz podobno Hondy, ma się tam wgląd do kilku czujników w Cromie..
Fawor, Twoje zachowanie mnie zadziwia... zachowujesz sie tak, jak to Ty bys miał tylko racje... a sam sie przekonałem że niestety tak nie jest ;) bo po twoich radach zdecydowałem sie na zrobienie wydechu o większej średnicy :) a jak widać gówno to dało :) bynajmniej u mnie, i dziele się Tym z innymi ;)
Odpowiadając na twoje pytanie, znam takie zjawisko ;)
Pomijając korektę, to wg Ciebie ile by wyszło przy takich samych warunkach ? :D wielkie gówno wyszło by więcej...
na tyle pomiarów swoją honda na tych wydechach co robiłem błąd pomiarowy sięgał 3-4KM i tyle samo NM
kolejna sprawa dla mnie najważniejszą (dla Ciebie jak widać NIE!), na mniejszym wydechu auto jest elastyczniejsze, czyli co jest dla mnie ważne szybciej się napędzało nie tylko przy WOT...
Ale dla Ciebie liczy się Tylko WOT, to nic że aby przyspieszyć podczas normalnej jazdy trzeba zawsze zredukować bo auto na niższych partiach obrotów jest totalnym "mułem" :)
I kolejna sprawa, to że u Ciebie na 2,5 wyszło ileś tam KM i ileś tam NM, nie pokazuje ile wyszło by na wydechu o mniejszej średnicy...
A tak jak sam pisałeś takiego testu nie robiłeś aby w jednym aucie założyć dwa wydechy i pojechać sprawdzić ile wyjdzie na jednym ile na drugim... a upierasz się tylko przy jednym....
Ja kończę na tym dyskusje, nie przekonuje nikogo do żadnej średnicy, ale mój przypadek pokazuje tylko że większa średnica nic nie dała, a zabrała elastyczność auta.... A ile powinno byc w C6 tego nie wiem, bo ja sie nie znam....
RUN 1 - wydech o średnicy wewnętrznej 57mm ~ 2.36 cala
RUN 2 - wydech o średnicy wewnętrznej 52mm ~ 2 cale
Tak dla jasnosci bo mieszasz okrutnie w tych wymiarach: 57mm po wewnatrz to jest 2,36 po zewnatrz, nie 2,5.
52mm po wewnatrz to nie jest 2,25 po zewnetrznej.
Tak dla jasności masz podana dokładną średnice wewnętrzna ;) mój błąd dla tego niżej sprostowanie
52mm wewnątrz , zewnątrz 55mm czyli odpowiednio 2,04 cala po wewnątrz oraz 2,17 cala po zewnątrz
57mm wewnątrz , zewnatrz 60mm czyli odpowiednio 2,25 cala po wewnątrz oraz 2,36 cala po zewnątrz
Gora c4 dol c6 , czy zlom, to nie tak do konca, ale teraz to faktycznie bym to inaczej ogarnial
grpi
cała magia w głowicy :D
że jedno 1.6 wypluwa 105 a drugie 180km:D
doły pewnie podobne
1. tak Saiti seria to ekologia i homologacja ale jest coś ważniejsze - koszty, prościej walnąć jeden wydech do kilku silników i jest taniej niż do każdego z osobna robić zoptymalizowany - chodzi mi o wnętrze bo to co na zewnątrz to tylko dla oka a nie dla silnika
2. jest kilka prostych zasad które jeszcze w latach 90 były stosowane przez europejskie firmy moto - mocny silnik = odpowiednia średnica
np oplowskie c20ne miało 50mm a c20xe to 55mm
3. to że u Favora 2,5cal wyszło dobrze a u innego źle zależy jeszcze od kilku innych czynników
a. odległość każdego tłumika od silnika - chodzi o zjawiska falowe
b. wnętrza tłumików - perforacja, materiał, wielkośc oczek
c. grubość ścianki
dla b18 optimum to 55mm na ściance 1,5mm - jesteśmy w PL i obowiązuje tu system METRYCZNY
idę dalej pić
55mm wew czy zew?
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
Skoro na ściance 1,5mm to raczej wew.
Nie wiem co miał na myśli autor posta. 55mm na ścannce 1,5mm czyli 55 wew i ścianka 1,5mm czyli 58mm zew czy 55mm zew i ścianka 1,5mm czyli 52mm wew... Niesprecyzowane to jest.
...
Tak, tak wiem: 2,5" wew po całości się daje.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
Wszystkie miary standardowo podawe przy wydechach sa po zewnetrznej czyli z uwzgledniona gruboscia scianek czy tak trudno to zrozumiec?
Tak, tak wiem: 2,5" wew po całości się daje.
raczej 2.5 cala po zew
A ja cały czas myślałem że po wew.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
A ja cały czas myślałem że po wew.
Wszystkie miary standardowo podawe przy wydechach sa po zewnetrznej czyli z uwzgledniona gruboscia scianek czy tak trudno to zrozumiec?
piszcie tak jak ma byc
Hehehhee. To jak ktoś podaje średnicę to wew czy zew? Bo ja nie wiem, dla mnie liczy się wnętrze i tak podaję. Nomenklatura rura. Nie jestem hydraulikiem, mam prawo się nie znać na nomenklaturze.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
Nomenklatura rura
no i własnie nomenklatura rur podaje zawsze średnicę zewnętrzną. Rura 2,5" ma napisane na sobie 63,5 x 1,5 więc WEWNĄTRZ zmierzymy 60,5mm.
O i wreszcie mam jakieś dane. A mogę być na 100% pewny że każdy wymiar podany w tym i podobnych wątkach to średnica zew? Pytam tak bo ja i osoby które znam w realu zawsze podajemy średnice wew, całe życie bo nie jesteśmy hydraulikami ani tłumikarzami i się nie znamy.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
nie wiem czemu ale wydaje mi się, że wyczuwam kręcenie beki w tym temacie ;)
A co do wątków - ludzie piszą przeróżnie, czesto piszą nawet 50mm nazywają 2", 55mm nazywają 2,25", 60mm nazywaja 2,5" itd. Ludzie piszą różne głupoty nie mniej jednak poprawne jest podawanie średnicy zewnętrznej rury. Jak kupujesz rury to zawsze jest podana średnica zewnętrzna i grubość ścianki abyś mógł sobie wyliczyć średnicę wewnętrzną jak Ci jest potrzebne ;)
A mogę być na 100% pewny że każdy wymiar podany w tym i podobnych wątkach to średnica zew?
niestety nie :D Nie wiem skąd sie biorą inne nazewnictwa, ale np Italinox robi jakąs totalną kaszankę z wymiarami calowymi - dla nich 3" to 89mm i nie zgadza się to obojętnie w którą stronę nie odejmowałbyś bądź dodawał ścianki. Najpewniej kupować p oprostu w mm i wtedy wiadomo, ze 76,1 x 1,5mm to 3".
Mam kolektor wydechowt z B18C6 i tam jest właśnie na wyjściu 1,6-1,7" (cala) wew dokłdnie tak jak podał remi_k.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.