Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : pomoc w uturbieniu B serii



motomaniak1988
24-06-14, 23:31
pytanie do uzytkownikow uturbionych B serii prosil bym was o jakies info i podpowiedzi dotyczace uturbienia takiego silnika mowa tu o sofcie jakie graty potrzebne do tego zeby to wszystko gralo ??
nie jestem jakims laikiem w temacie chodz wszystkich rozumow tez nie zjadlem
przymierzam sie na powaznie a ludzie w kolo gadaja to czy tamto chce miec info od ludzi ktorzy na tym smigaja i maja wiarygodne info

jakich podzespolow uzyc zeby to wszystko poszlo w miare sprawnie i bezproblemowo np jakie polecacie blow off wg MBC wtryski itd jaka srednica orurowania, gdzie kupic tanie graty zlaczki sylikonowe IC itd...
niech sie wypowiedza osoby ktore maja takie cos u siebie czy np potrzebuje chlodnice oleju i do tego podstawke z termostatem? czy wystarczy oem chlodnica wody? potrzebuje regulatora cisnienia paliwa ? od czego wtryski i jakiej wydajnosci ? czy pompa paliwa od H serii pociagnie wieksze wtryski ? czy oem sprzeglo zniesie softa ? polosie i przeguby dadza rade czy szykowac sie na ich wymiane po niedlugim czasie :) ? ile macie km u siebie na sofcie ? ile bezpiecznie dmuchac ?jakis pasowny IC zebym zderzaka nie musial wycinac (ej2) ?
a moze ktos ma jakies graty an handel to moze sie dogadamy ??

i jeszcze takiej malej podpowiedzi potrzebuje czy turbo KKK k24 nada sie do b16 ?(bo takie posiadam w nienagannym stanie) ktos cos orientuje sie w temacie jak to bedzie dmuchac
jaki zastosowac kolektor wydechowy zebym mogl klime zostawic czy tylko spawac samemu czy mozna jakis gotowy kupic ? zeby bylo szybciej bez rzezby ?

za wszystkie info i cenne podpowiedzi z gory dziekuje
jesli ktos ma u siebie klime i turbo to moze niech zapoda foto jak to jest rozwiazane jak puscic orurowanie itd
jak by co to mam u siebie b16a2 auto sluzy na codzien do jazdy ,do pracy i wekendowe wypady (jakies 35tys km rocznie) a czasem jakies objechanie nowszego ,,lepszego,, drozszego auta :P

sodemarco
24-06-14, 23:43
Użytkownik wwljohn odpowie Ci na wszystkie pytania od A do Z , zaproś go do rozmowy - jego byłe auto jest celującym odzwierciedleniem tego czego oczekujesz.
Napisz jeszcze jaka moc Cię "zadowoli"
kkk k24 odpuść sobie na starcie , małe to , będzie puchło przy lutowaniu , MBC - zdania podzielone , wiem że Jonatan od razu powie że NIE !
Jeśli klima to kolektor raczej custom , IC , kup ten mały custom z fmic.pl ogarnie do 250 koni.

maciu$
24-06-14, 23:51
K24 małe? W 2.2T dmucha do 300 koni po programie i wydechu, co nie zmienia faktu, że do softa to kasztan i w kieszonkowym 1.6 startując z Warszawy wstanie Ci pod Radomiem...

motomaniak1988
24-06-14, 23:51
taka moc jaka jest bezpieczna i bezawaryjna na dluzsza mete na sofcie w B serii( 0,4 0,5 0,6 ?? ) nie wiem ile ludzie wyciagaja dodam tyle ze mam seryjny osprzet czyli walki kolektor... :)
slyszalem niby ze te turbiny do 300km daja rade jest to turbo z jakiegos audi quattro coupe 2.3 turbo chyba?? jesli sie nie myle, napewno to mialo 5 ,garow, :)

w temacie turbo nie jestem az tak mocny przyznaje sie :) ale chyba jesli turbo wstaje z samego dołu to tez niedobrze prawda ?? dostaja panewy,korby po dupie ? powiem szczerze ze krecac sie ,,kolo domu,, turbo nie musi mi wstawac przy 2 czy 3 tys obr zeby jechalo to jak diesel :) bo mam skrzynie krotka wiec jezdzac spokojnie ,,kolo domu,, nie musi mi caly czas dmuchac, bynajmnijej tak sobie to wymyslilem ale jesli jestem w bledzie to mnie naprowadzcie na dobra droge:)

sodemarco
25-06-14, 00:50
O panowie ale faux pas.
Poyebały mi się kompletnie sprężareczki , zwracam honor Macieju , czy to jest ten ślimaczek z audi s6 tego samego co wygląda jak 100 po lifcie ?
Artur bierz najpopularniejszą td04hl-16T.

motomaniak1988
25-06-14, 01:19
to turbo jest z jakiegos starszego audi tyle wiem... tego slimaka mam za smieszne pieniadze (aż zal bylo nie brac :P ) przy okazji wyrwalem chlodnice oleju w cenie :P myslalem ze zrobie z niego uzytek ale skoro mowicie ze sie nie nada... :/

wiem ze kazdy poleca turbo z volvo ale myslalem ze to zda egzamin tymbardziej ze je wyrwalem za ,,pare groszy,, a slimak z volvo troche kosztuje :P

tak to wyglada

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/312da17e8df4.jpg (http://naforum.zapodaj.net/312da17e8df4.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d44cfba13523.jpg (http://naforum.zapodaj.net/d44cfba13523.jpg.html)

sodemarco
25-06-14, 18:49
No to montuj kolego :)
Nieszablonowe projekty sa najciekawsze.

maciu$
26-06-14, 00:06
O panowie ale faux pas.
Poyebały mi się kompletnie sprężareczki , zwracam honor Macieju , czy to jest ten ślimaczek z audi s6 tego samego co wygląda jak 100 po lifcie ?
Artur bierz najpopularniejszą td04hl-16T.

Dokładnie K24 pochodzi z S4/S6 C4 i S2.
Dalej obstaje przy tym, że k24 w 1.6 będzie słabo wstawać, mam w tym momencie pod blokiem 2.2T i tam na wałkach z silnika NA brakuje momentu z dołu, a sam silnik ma 6 setek pojemności i jeden gar więcej.

sodemarco
26-06-14, 10:16
Macieju , to jest taka opcja że to będzie wstawać przy 4-5 tysięcy i urywać łeb ?

Fawor
26-06-14, 10:27
Nie urwie łba, bo i tak wstanie na softowe pól bara :P K24 to moim zdaniem nie jest dobra opcja...oprócz samego spoola będzie miało jeszcze słabą reakcję na gaz. No ale dla początków zabawy z doładowaniem za niskie koszty..po prostu jest i można wykorzystać :)