Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic fastback 1.6 125km D16Y2 podrzuca nim/kopci na biało



Chmiel1910
22-06-14, 22:08
Witam serdecznie forumowiczów, po przejrzeniu 20 stron na forum w tym dziale nie uzyskałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, to też zakładam wątek mimo iz pewnie gdzieś podobny jest zakopany. Do konkretów: Nowy nabytek Civica z motorem D16y2 125km ile tych koni zostało? Trudno powiedzieć, lecz niepokoi mnie nierówna praca jednostki:
Przebieg 266tyś
- pobór oleju? po 100km nie widać :D
-Zaworów nie słychać
-kop, przewody świece ok.
- kompresja ? nie mam pojęcia
- Uszczelka głowicy? (przypuszczam)
- Pierścienie? (być może)
- uszczelniacze zaworów ? Po zdjęciu głowicy się okaże

Ogólnie drętwa jak na 125KM

fełtek
22-06-14, 22:14
Aleś to napisał.....
Odpowiem tylko na to co z głównego wykumałem. Jak kopci na biało to pewnie uszczelka pod głowicą. Ale musi ubywać płynu wtedy.

Chmiel1910
22-06-14, 22:25
Co do treści, to się nad nią nie spuszczałem. Liczy się przekaz i interpretacja w najkrótszej formie. Ubytku jako takiego nie zauważyłem, może być lipny korek od chłodnicy bo nie przelewa do wyrównawczego z chłodnicy(tworzy się mega ciśnienie) wywaliło mi litr płynu po jeżdzie. Wiadomo że się ciecz rozszerza pod wpływem temp. bąbli w chłodnicy jako takich nie zaobserwowałem. Jedynie tłuste firanki na wężyku w wyrównawczym. Pozdrawiam i sory za formę.

-Auto ma LPG ok 4 lata. Podrzuca i na jednym i na drugim paliwie
- były właściciel uszczelkę rzekomo wymieniał, jak i uszczelniacze Może nie OEM i wydmuchało ją.

reaktor
22-06-14, 22:28
http://i.imgur.com/6ItCfV5.jpg

fełtek
22-06-14, 22:29
A pod korkiem oleju nie ma nalotu białego? Jak uszczelka to tez będzie szarpać motorem.

Chmiel1910
22-06-14, 22:29
Przyznam szczerze, widzę pierwszy raz na oczy tego jpg-a :D

Pod korkiem nalotu brak, jeszcze jest opcja iż lewe powietrze ciągnie ssakiem bo chyba uszczelkę na dolocie założyli starą... na sylikon... Jak teraz sprawdzić co kuleje?

Poll
22-06-14, 22:33
...

Uszczelka wydmuchana aż miło. Wali Ci spaliny do płynu stąd to ogromne ciśnienie. Plus kopcenie. Ktoś wcisnąl Ci, bo nie chciał ładować kasy. Padło UPG i poszło "do żyda". Zdejmuj czape, planuj, nowa uszczelka OEM i będzie dobrze. Podjedź i zró test na CO2 w układzie.

Chmiel1910
22-06-14, 22:40
A jak z tym Planowaniem? Bo zdania co do tego podzielone. Ktoś ma namiar gdzie nabyć OEM? HParts W-wa 250zł ... Trochę drogo. Ktoś wie czy taki Inter cars ma oryginały?

Poll
22-06-14, 23:02
Ponoć montują elringi i hula, ale opinie też podzielone.

Planowanie, podzielone? Przecież to przefrezowanie głowicy. Rowniejsza powierzchnia, lepiej dla uszczelki. Kiedyś robili auta bez uszczelek, bo tak głowice były obrobione. A teraz kupsko, byle taniej.

siara87
22-06-14, 23:12
skoro ledwo jedzie to pewnie dmuchnelo uszczelke miedzy cylindrami, jak odkrecisz korek oleju na odpalonym to duzo dymu widac? najlepiej podjedz na mierzenie kompresji i bedziesz juz co nieco wiedzial

Chmiel1910
22-06-14, 23:26
Właśnie nie widać dymu i nie wali mi z pod korka jak w Acco Type R , kompresję sam zmierzę. Jakie wartości są do tego motoru na cylinder?
Bo jeśli chodzi o podrzucanie motoru to zastanawia mnie właśnie czy tylko wywalona uszczelka pomiędzy cylindrem a kanałami chłodzenia miała by taki skutek? A też może się układ chłodzenia przy tym zapowietrzać jak mniemam?

Nie "ledwo jedzie " tylko jedzie jak max 90KM kolega ma toyotkę 1.4 90KM i chodzi to żwawiej nawet...

siara87
22-06-14, 23:56
Przy tym przebiegu pewnie wyjdzie miedzy 11 a 13. Z tego co narazie napisales tylko cisnienie w ukladzie chlodzenia wskazuje na uszczelke pod glowica.Mialem pare razy taka awarie i nie bylo czuc jakiegos duzego spadku mocy , moze na poczatek zajrzec do ustawienia zaplonu, bialy dym moze byc równie dobrze nie spaloną mieszanką, albo nawet uszkodzona membrana w parowniku narobilaby ci takich atrakcji

Chmiel1910
24-06-14, 21:13
No to tak:
głowica zdjęta oddana do uszczelniania i planowania : Była uszczelka AJUSA nie wiem czemu podsmarowana sylikonem przy cylindrach który to odstał od uszczelki. :-/
W głowicy zawory szczelne (próba ciśnienia) uszczelniacze idą Reinza . Na dwóch środkowych cylindrach bardzo duża ilość czarnego nagaru na świecy i zaworach. Skrajne cylindry jasno brązowe zawory, brak nagaru czyste świece. Panowie przy oddaniu głowicy stwierdzili bym zainwestował w nowy komplet Pierścieni gdyż to raczej sprawka olejowych niż uszczelniaczy zaworowych.... Kompresja na Ciepłym silniku od 13,7 do 14.5.

Kucykov
24-06-14, 23:02
Czyli czeka Cie płacenie. Samie pierścienie nie są tanie, olej + jego kolejna zmiana po 500km.
Uszczelkę OEM możesz zastąpić Erlingiem i bedzie równie dobrze.

Chmiel1910
24-06-14, 23:25
Już uszczelka jest OEM. Wymiana oleju po 500km??? A to jaki olej wybrać ? 10W40???

Pierścienie RIKKEN ok?

Kucykov
25-06-14, 09:43
Pierścionki muszą się dotrzeć, 500km im wystarczy.
Ja polecam Motul 6100 Synergie + 10w40

Sunstrider
25-06-14, 12:25
Koszty nie są jakieś ogromne jeśli cylindry są w dobrej kondycji bez rys. Jeśli będą wymieniane pierścienie proponuję od razu zrobić panewki dla świętego spokoju ;)

reaktor
25-06-14, 12:33
K od razu zrobić panewki dla świętego spokoju ;)

zle proponujesz

Sunstrider
25-06-14, 22:43
zle proponujesz

A to niby dlaczego? Jeśli pierścienie będą w słabej kondycji to i panewki nie będą lepsze jeśli się jeździ często z małą ilością oleju ;)

reaktor
25-06-14, 22:51
A to niby dlaczego? Jeśli pierścienie będą w słabej kondycji to i panewki nie będą lepsze jeśli się jeździ często z małą ilością oleju ;)
iloswc oleju nie ma wpłuwyu na pierscienie....
brak jakich kolwiek powiazan po pierwsze po drugie
nikt nie dopoasuje panewek tak jak fabryka

Poll
25-06-14, 22:58
Jak już będziesz zmieniał po dotarciu olej, to nie lej 10W, tylko 5W. Jak silniczek już będzie zdrowy to szkoda 10W lać.

Chmiel1910
28-06-14, 13:00
Myślę że przy tym przebiegu oraz naszej strefie klimatycznej do normalnej jazdy w zupełności wystarczy 10W40 tak też zaleca Honda. Co do Panewek... Hm Korbowodowe były w bardzo dobrej kondycji, gorzej z podpory wału, bo tam dwie kwalifikowały się na wymianę, więc też je wymieniłem. Autko już się po woli dociera. Dzięki Panowie Za Pomoc!