Zobacz pełną wersję : Civic fastback 1.6 125km D16Y2 podrzuca nim/kopci na biało
Chmiel1910
22-06-14, 22:08
Witam serdecznie forumowiczów, po przejrzeniu 20 stron na forum w tym dziale nie uzyskałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, to też zakładam wątek mimo iz pewnie gdzieś podobny jest zakopany. Do konkretów: Nowy nabytek Civica z motorem D16y2 125km ile tych koni zostało? Trudno powiedzieć, lecz niepokoi mnie nierówna praca jednostki:
Przebieg 266tyś
- pobór oleju? po 100km nie widać :D
-Zaworów nie słychać
-kop, przewody świece ok.
- kompresja ? nie mam pojęcia
- Uszczelka głowicy? (przypuszczam)
- Pierścienie? (być może)
- uszczelniacze zaworów ? Po zdjęciu głowicy się okaże
Ogólnie drętwa jak na 125KM
Aleś to napisał.....
Odpowiem tylko na to co z głównego wykumałem. Jak kopci na biało to pewnie uszczelka pod głowicą. Ale musi ubywać płynu wtedy.
Chmiel1910
22-06-14, 22:25
Co do treści, to się nad nią nie spuszczałem. Liczy się przekaz i interpretacja w najkrótszej formie. Ubytku jako takiego nie zauważyłem, może być lipny korek od chłodnicy bo nie przelewa do wyrównawczego z chłodnicy(tworzy się mega ciśnienie) wywaliło mi litr płynu po jeżdzie. Wiadomo że się ciecz rozszerza pod wpływem temp. bąbli w chłodnicy jako takich nie zaobserwowałem. Jedynie tłuste firanki na wężyku w wyrównawczym. Pozdrawiam i sory za formę.
-Auto ma LPG ok 4 lata. Podrzuca i na jednym i na drugim paliwie
- były właściciel uszczelkę rzekomo wymieniał, jak i uszczelniacze Może nie OEM i wydmuchało ją.
http://i.imgur.com/6ItCfV5.jpg
A pod korkiem oleju nie ma nalotu białego? Jak uszczelka to tez będzie szarpać motorem.
Chmiel1910
22-06-14, 22:29
Przyznam szczerze, widzę pierwszy raz na oczy tego jpg-a :D
Pod korkiem nalotu brak, jeszcze jest opcja iż lewe powietrze ciągnie ssakiem bo chyba uszczelkę na dolocie założyli starą... na sylikon... Jak teraz sprawdzić co kuleje?
...
Uszczelka wydmuchana aż miło. Wali Ci spaliny do płynu stąd to ogromne ciśnienie. Plus kopcenie. Ktoś wcisnąl Ci, bo nie chciał ładować kasy. Padło UPG i poszło "do żyda". Zdejmuj czape, planuj, nowa uszczelka OEM i będzie dobrze. Podjedź i zró test na CO2 w układzie.
Chmiel1910
22-06-14, 22:40
A jak z tym Planowaniem? Bo zdania co do tego podzielone. Ktoś ma namiar gdzie nabyć OEM? HParts W-wa 250zł ... Trochę drogo. Ktoś wie czy taki Inter cars ma oryginały?
Ponoć montują elringi i hula, ale opinie też podzielone.
Planowanie, podzielone? Przecież to przefrezowanie głowicy. Rowniejsza powierzchnia, lepiej dla uszczelki. Kiedyś robili auta bez uszczelek, bo tak głowice były obrobione. A teraz kupsko, byle taniej.
skoro ledwo jedzie to pewnie dmuchnelo uszczelke miedzy cylindrami, jak odkrecisz korek oleju na odpalonym to duzo dymu widac? najlepiej podjedz na mierzenie kompresji i bedziesz juz co nieco wiedzial
Chmiel1910
22-06-14, 23:26
Właśnie nie widać dymu i nie wali mi z pod korka jak w Acco Type R , kompresję sam zmierzę. Jakie wartości są do tego motoru na cylinder?
Bo jeśli chodzi o podrzucanie motoru to zastanawia mnie właśnie czy tylko wywalona uszczelka pomiędzy cylindrem a kanałami chłodzenia miała by taki skutek? A też może się układ chłodzenia przy tym zapowietrzać jak mniemam?
Nie "ledwo jedzie " tylko jedzie jak max 90KM kolega ma toyotkę 1.4 90KM i chodzi to żwawiej nawet...
Przy tym przebiegu pewnie wyjdzie miedzy 11 a 13. Z tego co narazie napisales tylko cisnienie w ukladzie chlodzenia wskazuje na uszczelke pod glowica.Mialem pare razy taka awarie i nie bylo czuc jakiegos duzego spadku mocy , moze na poczatek zajrzec do ustawienia zaplonu, bialy dym moze byc równie dobrze nie spaloną mieszanką, albo nawet uszkodzona membrana w parowniku narobilaby ci takich atrakcji
Chmiel1910
24-06-14, 21:13
No to tak:
głowica zdjęta oddana do uszczelniania i planowania : Była uszczelka AJUSA nie wiem czemu podsmarowana sylikonem przy cylindrach który to odstał od uszczelki. :-/
W głowicy zawory szczelne (próba ciśnienia) uszczelniacze idą Reinza . Na dwóch środkowych cylindrach bardzo duża ilość czarnego nagaru na świecy i zaworach. Skrajne cylindry jasno brązowe zawory, brak nagaru czyste świece. Panowie przy oddaniu głowicy stwierdzili bym zainwestował w nowy komplet Pierścieni gdyż to raczej sprawka olejowych niż uszczelniaczy zaworowych.... Kompresja na Ciepłym silniku od 13,7 do 14.5.
Czyli czeka Cie płacenie. Samie pierścienie nie są tanie, olej + jego kolejna zmiana po 500km.
Uszczelkę OEM możesz zastąpić Erlingiem i bedzie równie dobrze.
Chmiel1910
24-06-14, 23:25
Już uszczelka jest OEM. Wymiana oleju po 500km??? A to jaki olej wybrać ? 10W40???
Pierścienie RIKKEN ok?
Pierścionki muszą się dotrzeć, 500km im wystarczy.
Ja polecam Motul 6100 Synergie + 10w40
Sunstrider
25-06-14, 12:25
Koszty nie są jakieś ogromne jeśli cylindry są w dobrej kondycji bez rys. Jeśli będą wymieniane pierścienie proponuję od razu zrobić panewki dla świętego spokoju ;)
K od razu zrobić panewki dla świętego spokoju ;)
zle proponujesz
Sunstrider
25-06-14, 22:43
zle proponujesz
A to niby dlaczego? Jeśli pierścienie będą w słabej kondycji to i panewki nie będą lepsze jeśli się jeździ często z małą ilością oleju ;)
A to niby dlaczego? Jeśli pierścienie będą w słabej kondycji to i panewki nie będą lepsze jeśli się jeździ często z małą ilością oleju ;)
iloswc oleju nie ma wpłuwyu na pierscienie....
brak jakich kolwiek powiazan po pierwsze po drugie
nikt nie dopoasuje panewek tak jak fabryka
Jak już będziesz zmieniał po dotarciu olej, to nie lej 10W, tylko 5W. Jak silniczek już będzie zdrowy to szkoda 10W lać.
Chmiel1910
28-06-14, 13:00
Myślę że przy tym przebiegu oraz naszej strefie klimatycznej do normalnej jazdy w zupełności wystarczy 10W40 tak też zaleca Honda. Co do Panewek... Hm Korbowodowe były w bardzo dobrej kondycji, gorzej z podpory wału, bo tam dwie kwalifikowały się na wymianę, więc też je wymieniłem. Autko już się po woli dociera. Dzięki Panowie Za Pomoc!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.