Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kontrolka ABS + kontrolka recznego w 1.7 ctdi



pimbartosz
30-05-08, 21:10
Witam wszystkich!
Posiadam civica 1.7 ctdi z 2004 i czasami zapalaja mi sie jednoczesnie kontrolki ABS + kontrolka recznego. Po zapaleniu swieci sie az do zgaszenia silnika i ponownego uruchomienia.

Okolicznosci zapalenia sie tych kontrolek:
jadac sobie troche przycisnalem i przy 160km/h wchodzac w łuk zapalily sie, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu zagasly. za kilka dni to samo 160 na łuku i znow sie zapalily.

Ale co sie okazalo mojej zonie tez sie to przytrafilo, tylko ze nie przy takiej predkosci i nie na luka ale gdzies po przejechaniu 15-20km ( takie tam babskie gadanie-ja sobie ladnie i spokojnie jade a tu sie cos zapala i nie wiadomo czego chce!)

Hamulce oczywiscie dzialaja tylko ciekawe jak z abs-em?

prosze o pompc i pozdrawiam wszystkich!!

Aha, i dopatrzylem sie ze klocki z przodu sa juz troche zdarte. zostalo jescze kilka mm okolo 3-4.

Tompro
30-05-08, 21:18
Hej
Sprawdź poziom płynu hamulcowego i ewentualnie uzupełnij.

pimbartosz
30-05-08, 21:22
sprawdzalem, plyn jest ok.
Aha, i dopatrzylem sie ze klocki z przodu sa juz troche zdarte. zostalo jescze kilka mm okolo 3-4.

Tompro
31-05-08, 09:38
Nie wiem czy w twoim genie jest podłączony czujnik przy klockach (blaszka) i jeżeli są bardziej zużyte, to też może być zapalana kontrolka ręcznego. Ewidentnie masz coś z hamulcami a nie z ABS, ponieważ kontrolka ABS się włącza na skutek zapalenia się kontrolki od ręcznego (wyłącza wtedy ABS). Sprawdź też może czy ci przewód od ręcznego gdzieś nie zwiera. Trzeba by zerknąć w schemat elektryki do czego jest jeszcze kontrolka od ręcznego podpięta i te elementy posprawdzać.

Aha i odkręć jeszcze korek od zbiorniczka pompy hamulcowej i zobacz czy pływak sobodnie się daje przesuwać.

agent
31-05-08, 11:29
U mnie nie ma przewodów przy klockach i zużywają się do zera bez błędów. Ale z tego co się rozeznałem przy kupowaniu klocków możliwe są w ctdi różne systemy hamulcowe. A co do kontrolek to zobacz jeszcze włącznik - krańcówkę przy hamulcu ręcznym - moze sie coś poluzowało. No ale to nie tłumaczy wtedy zapalania się kontorlki ABS - u mnie moze palić się ręczny a ABS nie pali sie

Tompro
31-05-08, 11:45
To co mówisz jest prawdą, ale pod warunkiem, że auto stoi. Ale w przypadku gdy jedzie z zapaloną kontrolką od ręcznego to ABS łapie błąd i dopiero zapala się jego kontrolka. Jak dobrze pamiętam to jest coś około 20m i wtedy zgłasza błąd.

agent
31-05-08, 15:49
Możliwe że masz rację chociaz muszę to sprawdzić. Wiele razy jechałem sobie w korku z górki hamując trochę z nudów samym ręcznym i nic od ABS się nie paliło

pimbartosz
01-06-08, 01:08
dzieki za rady chlopaki, jak sie z tym uporam to dam znac.
pozdrawiam

fadro
03-06-08, 23:21
u mnie bylo tak jak kupowalem auto. usterke zauwazyl handlaz od ktorego kupowalem auto, jeszcze zanim zdazylem je odebrac, zadzwonil, powiedzial, ze podczas przejazdu z garazu do myjni (maja tam swoja reczna, z urocza pania polerujaca auta recznie po myciu) zaswiecila sie kontrolka. poogladalismy co to moze byc, okazalo sie ze auto stalo 3 m-ce i podrdzewial czujnik abs z prawej strony z przodu. zostal wymieniony w ciagu dwoch dni. cena koszmarna (w austrii kolo 180 euro), ale ja placilem cene wczesniej ustalona wiec ok.

w kazdym razie podrdzewialy czujnik sprawial ze raz na jakis czas zapalaly sie kontrolki recznego i ABS. rozmawialem z innym wlascicielem civica i mial tak samo tyle ze z lewej i kupil zamiennik za 110 euro

pimbartosz
17-03-09, 21:14
Pewnie się zdziwicie!
Blaszka kontrolna przy klockach była ale to nie to, płyn hamulcowy na odpowiednim poziomie, abs faktycznie odłączało bo sprawdziłem przy hamowaniu ale jakie bylo powiązanie za swiecily jednoczesnie kontrolki abs i ręcznego to nie mam pojęcia. Nie wspomniałem ze opony nie dość ze byłu juz mocno przydarte to jeszcze jakis badziew straszny i juz nawet spore bicie bylo pomimo wyważenia. Po zakupie nowych oponek problem znikną i już nigdy więcej sie nie pojawił!

Teraz bede wymienial tarcze, mam juz kupione BREMBO i klocki oczywiście, juz sobie szykuje klucze na weekend:)
No i te zakichane stuki nie wiadomo skąd! też jusz planowałem wymiane zawieszenia ale po kilku wizytach na stacjach diagnostycznych gdzie oczywiście wszystko było ok oraz przeczytaniu ze to standard to chyba tez sie dobiore do maglownicy, tylko czy w civicu VII generacji to tak samo wszystko wygląda jak w poprzednich modelach?

aha no i te skrzypiące nieszczęsne sprzęgło! masakra panowie i panie!

pozdrawiam