Zobacz pełną wersję : B16a2 dziwne dzwięki w silniku POMOCY
Witam, niedawno zrobiłem swapa do Civic IVg silnika b16a2.
Opowiem wszystko poklei. A więc silnik który kupiłem stał przez rok w garażu nie odpalany ale zalany olejem. Wcześniej silnik jeździł na 5w30 ja go zalałem nowym olejem przed odpaleniem 5w40. Jako że silnik stał rok to zrobiłem 400km powoli bez pałowania itd. Później kilka razy się nim przeleciałem i było ok <oczywiście był nagrzany i zaś schłodzony>. Wczoraj jak wracałem do domu jak stanąłem przed garażem wydobył się dziwny dźwięk z silnika. Po ostygnięciu silnika sprawdziłem poziom oleju, czy wydech się nie obluzował i czy coś nie lata ale wszystko wygląda w porządku. Dźwięk wychodzi tak jak by z miski olejowej i nie ma różnicy czy na ciepłym czy na zimnym. Najgłośniej słychać jak się odpala i na jałowym biegu i później miedzy 2500-3200 obrotów a powyżej tak jak by zanika.
Poniżej zamieszczam filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=bn1lKyMbTSk&feature=youtu.be
Pozdrawiam
UUUuuuu... chyba panewa:(
Posprawdzaj jeszcze dokładnie dokręcenie całego osprzętu silnika, bo może gdzieś coś się po prostu odkręciło i rezonuje.
puk puk
kto tam?
.....
Znam to bo miałem to w z5;) Ale brzmi to trochę inaczej i dlatego się zastanawiam.
A dokręcone jest nic się nie rusza itd.
Jakby było pod deklem to pewnie LMA. obroty, źródło dźwięku - wszystkio wskazuje na panewkę.
wiesko1261
15-06-14, 14:45
a koło pasowe dokręcone ,sprawdzone ?
ale napie.... :confused:
A najlepsze że chwile auto teraz pochodziło i dźwięk znikł. A później sprawdziłem koło pasowe i mogłem ciut przykręcić. Sprawdziłem kompresje na tłokach od strony aparatu: 12,8; 13-13,8; 11,5-12,5; 13; Co mnie całkowicie zbiło z stropu.
ale to, że ma dobrą kompreche nie eliminuje panewki :) Z drugiej strony dziwne, że dźwięk przepadł. Zostaje Ci chyba jeździć i sprawdzać czy po dokręceniu wszystko jest ok
Jak na B-serię, to ta komprecha za rewelacyjna chyba nie jest:)
Brzmi jak typowy Rod Knock, jeśli chodzi o LMA to one mlaskają i jest to zupełnie inny dźwięk. Ale skoro przestało to jeździj i obserwuj.
Brzmi jak typowy Rod Knock
Czyli może być np przez zbyt duże nagrzewanie się świecy?
Czyli może być np przez zbyt duże nagrzewanie się świecy?
Rod Knock w wolnym tłumaczeniu to pukanie panewki :)
Lepiej nie odpalaj silnika tylko zdejmij miskę olejową i sprawdź dół silnika. Szkoda, żeby pracował jeśli to panewka. Jeszcze wał się zarysuje.
generalnie nie brzmi to na panewke a na jakies popuszczone kolko, rozsypane lozysko.
Po kolei sprawdzic:
-Kolo pasowe
-Kolo alternatora i pompy wspomagania
-Sprawdzic na sprzegle i bez sprzegla
-Rozrzad
Jezeli dzwiek znika po rozgrzaniu - to wskazuje na panewke wlasnie...
a nie jest tak że panewka stuka cały czas niezależnie od temperatury?
Jak ci gaśnie konrolka oleju na kompletnie zimnym silniku?? Natychmiast czy jak 3-4sek po uruchomieniu?
Ogólnie to mi nie brzmi jak panweka, panewki wydaja stukot w znacznie wyzszym tonie, przerabialem dwa razy raz w d16z5 i raz b16a2 to wiem co na ten temat.
Tak jak napisałem wcześniej. Po sprawdzeniu kompresji silnika znikło to stukanie. Alternator dobry bo wymieniłem na drugi, sprzęgło od razu sprawdziłem ale jest tam nowe całe. Jedynie mogłem ciut dokręcić koło pasowe. A pukało na zimnym i ciepłym. Od razu gaśnie kontrolka oleju. Teraz jest cisza. Przejadę wieczorem i zaobserwuje co się dzieje. Dzięki wszystkim za podpowiedzi itd. :)
motomaniak1988
20-06-14, 00:29
a moze blacha miedzy blokiem a skrzynia zaslaniajaca kolo zamachowe sie poluzowala ?? albo kolo zamachowe sie poluzowalo ?? bo niby podobny dzwiek do panewki ale jednak chyba to nie to. tak mi sie bynajmniej wydaje.a tym bardziej jesli panewka by zaczela stukac to od tak sobie by nie ucichla :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.