Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : LPG w Vtecu?



Trokos
15-06-14, 11:26
Ma ktoś może lpg w silniku V-tec ? (1.5i 90km)
Można wiedzieć opinie, jak to chodzi, moc ta sama?
i czy silniki Vtec nadaja sie pod lpg?

reaktor
15-06-14, 21:54
tonie v-tec tylko vtec-e taki eko badziew

twizzter
07-07-14, 13:08
Podstawa to dobrać dobre podzespoły, reszta sukcesu to dobrze zestroić. Twój silnik nie jest trudnym pacjentem, nie powinno być z nim problemów. Wpadały mi na warsztat zagazowane vtec-e, akurat dwie sztuki na elektronice Staga, jedna z wtryskami Hana, druga tańsze Valteki - właściciele nie narzekali. Jak to mawiają fachowcy - gaz im smakuje :D

RobertVTI
10-07-14, 09:15
Eco vtec przyjmuje gaz tak samo jak każdy inny, nie sprawi większych problemów. Więc poszukaj dobrego gaziarza i montuj.

MarcinWL
10-07-14, 13:04
Tylko strojenie jest upierdliwe, ponieważ trzeba jeździć powyżej 3k rpm żeby silnik pracował normalnie na 16v i nie skracał czasów wtrysku, bo econo jeździ na econo nie tylko kiedy świeci się kontrolka ;)

snafu
10-07-14, 16:15
no przy zbieraniu mapy może być to upierdliwe :P

ma1ster
10-07-14, 22:04
mmmm... a nie powinno się zebrać mapy też poniżej 3000 min^-1??? przecież jak silnik będzie wchodził w takie zakresy na gazie, to będą bzdury podawane na wtryskiwacza...

Tu by pomogła chyba ISA ze staga 300 plus...

Wojtec12345678
10-07-14, 22:18
Tylko strojenie jest upierdliwe, ponieważ trzeba jeździć powyżej 3k rpm żeby silnik pracował normalnie na 16v i nie skracał czasów wtrysku, bo econo jeździ na econo nie tylko kiedy świeci się kontrolka ;)

A przy jakim aucie podczas strojenia nie trzeba wchodzić na wysokie obroty, proszę uświadom mnie :o


mmmm... a nie powinno się zebrać mapy też poniżej 3000 min^-1??? przecież jak silnik będzie wchodził w takie zakresy na gazie, to będą bzdury podawane na wtryskiwacza...

Tu by pomogła chyba ISA ze staga 300 plus...

Bzdury ? Wy wiecie w ogóle jak działają komputery od gazu ? Po zamontowaniu instalacji jeździsz dobre 50 km na pb ... komputer zbiera sobie dane o tym jak działają wtryski pb, MUSI to być tyle km aby komp zebrał sobie dane z całego zakresu obrotów , skąd ma wiedzieć na jaki czas otworzyć czas wtryskiwacza lpg skoro nie zebrał danych z wtrysku pb np przy 6k obr ? Potem przechodzisz na gaz i jeździsz tak długo aż mapy się pokryją (oczywiście nie same i oczywiście nie trzeba tego robić na raz tylko co kilka dni)

P.s. v -tec to tak trochę jak vanosy w bmw , a nie ma problemu z instalacjami w bmkach wiec czemu miałyby być w civickach ?

Dobra instalacja to połowa sukcesu, a druga połowa to MONTER

reaktor
10-07-14, 23:09
, skąd ma wiedzieć na jaki czas otworzyć czas wtryskiwacza lpg skoro nie zebrał danych z wtrysku pb np przy 6k obr ?
ratunku
poprawa innych a sam nie ma o tym pojecia...




Potem przechodzisz na gaz i jeździsz tak długo aż mapy się pokryją (oczywiście nie same i oczywiście nie trzeba tego robić na raz tylko co kilka dni)
na mapki to se mozesz malucha stroić

Wojtec12345678
11-07-14, 10:09
A Ty co ? Gazownik jesteś ? Na swojej instalacji zjadłem zęby, a w większości przypadków stroi się podobnie

ma1ster
11-07-14, 10:44
komputer zbiera sobie dane o tym jak działają wtryski pb, MUSI to być tyle km aby komp zebrał sobie dane z całego zakresu obrotów , skąd ma wiedzieć na jaki czas otworzyć czas wtryskiwacza lpg skoro nie zebrał danych z wtrysku pb np przy 6k obr ?

Cały zakres obrotów... hmmm... nie wygląda to tak prosto, bo zbieramy mapę w trzech wymiarach prędkość obrotowa, czas wtrysku i podciśnienie kolektora... nie jest to takie kolorowe jak Ci się wydaje... wystarczy że jedziesz 800 obr na 5 biegu, przy minimalnie otwartej przepustnicy i przy max... To już dwa różne punkty, a tych położeń może być nieskończenie wiele...

Wejdziesz w takie położenie którego nie zbierałeś nigdy, i czas wtrysku jest uśredniony po krzywej mnożnika czasu wtrysku, ale nie jest on idealny, stąd częste później problemy...

Wojtec12345678
11-07-14, 14:26
Cały zakres obrotów... hmmm... nie wygląda to tak prosto, bo zbieramy mapę w trzech wymiarach prędkość obrotowa, czas wtrysku i podciśnienie kolektora... nie jest to takie kolorowe jak Ci się wydaje... wystarczy że jedziesz 800 obr na 5 biegu, przy minimalnie otwartej przepustnicy i przy max... To już dwa różne punkty, a tych położeń może być nieskończenie wiele...

Wejdziesz w takie położenie którego nie zbierałeś nigdy, i czas wtrysku jest uśredniony po krzywej mnożnika czasu wtrysku, ale nie jest on idealny, stąd częste później problemy...

Dlatego napisałem że jeździ się sporo na gazie zanim będzie idealna mapa,a nie to co robią gazownicy godzina jazdy i są zadowoleni ... ja mam zrobione dobre 1000 km i jeszcze nie jest tak jakbym chciał

MarcinWL
11-07-14, 18:49
Dlatego napisałem że jeździ się sporo na gazie zanim będzie idealna mapa,a nie to co robią gazownicy godzina jazdy i są zadowoleni ... ja mam zrobione dobre 1000 km i jeszcze nie jest tak jakbym chciał

Nie masz racji. Mapy można bez problemu zebrać na kilkunastokilometrowym odcinku trasy szybkiego ruchu. Obie mapy trzeba zbierać w takich samych warunkach (mówie to u stagu bo z innymi instalkami nie miałem do czynienia).
Ponadto eco vtec ma do vanosa tyle co święta wielkanocy do bożego narodzenia, nie masz pojęcia jak działa ten system i piszesz że to to samo. Tutaj do 3k rpm jest obcinany czas wtrysku i silnik pracuje w trybie 12v, mieszanka jest zubożona. Jeśli zbierasz mapy jeżdżąc na econo to nie zestroisz dobrze instalki, ponieważ jeśli depniesz w zakresie do 3k rpm to komputer benzynowy będzie wydłużał czasy wtrysku ponieważ sterownik gazowy będzie miał zapisane mapy w trybie econo ze skróconym czasem wtrysku. Spowoduje to że korekty w komputerze benzynowym rozjadą się mocno na plus i nie dostroisz nigdy dobrze instalacji gazowej. Jeśli mapy są zebrane podczas normalnego trybu pracy, to przy przejściu w econo podczas jazdy na lpg komputer benzynowy obetnie czas wtrysku, a gazowy sterowany jest sygnałem z wtryskiwaczy benzynowych

Najlepiej by było w ogóle zdeaktywować vtec-e podczas strojenia instalacji.

Wojtec12345678
11-07-14, 19:39
Nie masz racji. Mapy można bez problemu zebrać na kilkunastokilometrowym odcinku trasy szybkiego ruchu.

W każdym komputerze gazowym jest coś takiego jak Filtr ms i można sobie ustawić jak szybko mają się pojawiać punkty na mapie ... przy najniższym filtrze zgadzam się z Tobą że można zebrać mapy przez kilkanaście km , ale żeby były one dokładne lepiej jest ten filtr powiększyć, przez co zbieranie mapy trwa dłużej, u mnie mniej więcej co tydzień mogę zrobić korektę, a uwierz mi że różnica z jazdy z dokładniejszymi mapami jest KOLOSALNA



P.s. v -tec to tak trochę jak vanosy w bmw ,

Jeżeli wg Ciebie to stwierdzenie oznacza że są takie same to sorry


Jeśli zbierasz mapy jeżdżąc na econo to nie zestroisz dobrze instalki, ponieważ jeśli depniesz w zakresie do 3k rpm to komputer benzynowy będzie wydłużał czasy wtrysku ponieważ sterownik gazowy będzie miał zapisane mapy w trybie econo ze skróconym czasem wtrysku. Spowoduje to że korekty w komputerze benzynowym rozjadą się mocno na plus i nie dostroisz nigdy dobrze instalacji gazowej. Jeśli mapy są zebrane podczas normalnego trybu pracy, to przy przejściu w econo podczas jazdy na lpg komputer benzynowy obetnie czas wtrysku, a gazowy sterowany jest sygnałem z wtryskiwaczy benzynowych

Rozumiem o czym piszesz, ale wg mnie nie ma to znaczenia, czy wyłączysz econo czy będziesz jeździł z nim, ale w takim wariancie trzeba być w pełnym zakresie obrotów

snafu
12-07-14, 01:06
W każdym komputerze gazowym jest coś takiego jak Filtr ms

nieprawda np stag oraz Agis mają te parametry na sztywno

thegentleman
14-07-14, 01:54
Witam.

Widzę dyskusja spora.
Nie będę nic nikomu udowadniać. Wysuncie wnioski sami.
Strojenie zależne jest od sterownika. Jedne są bardziej intuicyjne w innych sporo za nas obliczy sam komputer i podpowie np. mnożnik na pasku mieszanki (fajna opcja w Techu z Lpgtech).
Jest KING, BRC, Prins, Zavoli i oczywiście opiewany Stag (Nie powiem że nie jest dobry ale w 90% aut gdzie Stag działa i Tech poradzi bez problemu, a jest tańszy i moim subiektywnym zdaniem dużo prostszy do wystrojenia)
Mój Samochód posiada Turbo z pełnym boostem, wtryski które leją PB a powyżej 18ms zazwyczaj pętlą i jakoś na zwyklym sterowniku bez OBD ani nie świeci się check ani nie jest ubogo.
Nic nie przerywa, pali 10% więcej niż PB (podlewam mocniej niż mój Trionic bo standard w Saabach Aero z 260 kucami jest bardzo ubogi w dolnym zakresie obrotów, zaczyna od 14.7 ale u mnie na sondzie jest 10.8 przy 5000obr.i tak ma być. AFR to bardzo istotny parametr i warto stroić z sondą AFR szerokopasmową obraz sytuacji jest wtedy jasny).
Jeśli mocne turbo które pętli i ma 65 kucy na cylinder działa na lpg bez zarzutu to bez urazy ale Vtec też bedzie.
Jeśli ktoś zarzuci i że nie jeżdżę hondą to dodam że osobiście załatwiłem graty bratu do Hondy Type S 2.4vtec i działa bez zarzutu.
Ważne aby odpowiednio dobrać wtryski i dysze.
Znam ludzi którzy założyli niebieską Hanę do civica 1.6 Vtec i stroili tygodniami i wmawili klientowi że to najlepsze wtryski Hana i musi dzialac. Żaden debil się nie przyznał że wtryski są za duże jak na tę moc i obwiniali Vtec za problem.
Odpowiednie graty są podstawą. Żaden instalator z g...bicza nie ukreci.
Jak graty złe i ubogi nieaktualny sterownik ECU to potem się człowiek nameczy żeby coś z tego zrobić a nigdy nie będzie jak powinno być od początku.
Hanki sprzedałem już z kilkaset sztuk i jakoś nikt nie narzekał że w japoncach nie działa mimo że to Korea.
Na forum sporo osób na pewno potwierdzi że na dobrze dobranych gratach Hondzie śmigają że aż miło.
Piotr (szkolenia odebrałem w KME i LPGTECH)
Sprzedaję Lpg i Cng i na co dzień doradzam co założyć i w jaki sposób ale auta ciągle ewolułują i pojawiają się coraz to nowsze i szybsze sterowniki, wtryski, itd. Vtec to żadna nowość, trudności można mieć w TSI, FSI, i dieslach chociaż i ten temat powoli rozgryzają spece od Lpg. Jak ktoś twierdzi że jest ciężko z lpg w Vtec to niech porówna z byle jakim nowym bezposrednim wtryskiem plus turbo a zrozumie że Vtec jest całkiem prosty z lpg czy bez.

HND_PARTS
18-08-14, 21:18
zakładaj nitro lpg i rura;)