Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lewe koło przednie - dziwne odgłosy



tshooda
14-06-14, 21:23
Witam,
od pewnego czasu mam niekomfortowy problem z moją Hondą. Jest to MB1 z 95 roku, 1.6 D16Y3. Od około września ubiegłego roku z lewego przedniego koła zaczął dobiegać dziwny dźwięk. Na początku sporadycznie, raz na jakiś czas. Teraz już po przejechaniu kilku kilometrów występuje zawsze. Jest to dziwny dźwięk - na początku jakby "głuche chrupanie" później przechodzące w głośne skrzypienie przy minimalnym skręcie kierownicy w obydwu kierunkach. Co ciekawe, w zimie przy niskich temperaturach na zewnątrz tego odgłosu nie było słychać. O tej porze roku natomiast po wyjechaniu z garażu przez chwilę jest spokój, dopiero po rozgrzaniu autka - przejechaniu kilku kilometrów - chrupanie i skrzypienie powraca (tylko przy lekkim skręcie kierownicy).

Trochę przy tym pogrzebałem. Wymieniłem: górny lewy wahacz - Ruville (gniazdo sworznia było wyrobione, wcześniej sworzeń chwilowo został przyspawany do starego wahacza i czekał na wymianę), sprężyny osi przedniej - KYB (właśnie przy lewym kole około 3cm zwoju było ułamane), wszystkie tuleje na osi przedniej - poliuretany czerwone (autko ma prawie 20 lat więc gumy były w opłakanym stanie). Miałem nadzieję że po tych wymianach wkońcu się uspokoi i będzie cicho jednak tak się nie stało. "Kupa" kasy w części bez większego efektu (nie licząc poliuretanów:)). Pomysły mi się skończyły.

Dodam że te dziwne dźwięki występują również na postoju, przy wyłączonym silniku. Energiczne obroty kierownicą prawo-lewo wywołują głośne skrzypienie z lewego przedniego koła.

W najbliższym tygodniu będę jeszcze chciał zrzucić zacisk hamulca i skontrolować klocki - założone są EBC GreenStuff. Z tym że zakładałem je jakieś 80tys. km temu wraz z tarczami ale tarcza równiutko ścięta a okładzina na klockach z zewnątrz ma jeszcze z 7mm grubości.

Może ktoś się spotkał z czymś takim, ewentualnie pokieruje gdzie jeszcze można szukać.

Za wszystkie rady będę wdzięczny :)

zenekqa89
15-06-14, 01:27
kolego a sprawdzałeś sworzeń dolnego wahacza? bo nic o jego wymianie i o nim samym nie piszesz...

Marecki
15-06-14, 02:13
X2. Mysle, ze powinienes to zrobic jak najszybciej aby nie stracic kola podczas jazdy.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

tshooda
15-06-14, 08:36
Dolnego sworznia nie sprawdzałem... widzę że czeka mnie znowu rozdzieranie zawieszenia. Sprawdzę w tygodniu. Gdyby był padnięty to jaką firmę polecacie?

Rzyq
15-06-14, 09:56
Najlepiej wstrzyknij trochę WD40 przez tą gumową osłonke do sworznia. Jeżeli dźwięk ustanie to znaczy, że to sworzeń do wymiany. Ja u siebie wrzuciłem zachwalany przez większość osób sworzeń firmy 555. Odpukać nic sie nie dzieje jak dotąd przez 5 tys km.

tshooda
15-06-14, 10:05
Ok, tak zrobię. A sama wymiana dolnego sworznia jest ciężka? Zwrotnicę trzeba mieć na stole żeby go wymienić?

zenekqa89
15-06-14, 10:47
ja śmigam już ze sworzniem 555 ponad 20tys km i jak sprawdzałem to jest w stanie dobrym... nie trzeba mieć zwrotnicy na stole... ja to robię zawsze na samochodzie. Rozszczepiasz sworzeń dolny poprzez wyjecie zawleczki, odkręcenie śruby zabezpieczającej i z tego co pamiętam to trzeba końcówkę drążka odpiąć żeby był dostęp i później wybijasz go ze zwrotnicy... trzeba lekko gniazdo przeczyścić i wbijasz nowy sworzeń oczywiście za pomocą jakiegoś klocka( nie wal młotkiem w sworzeń ;) )roboty na pól godziny;) Na twoim miejscu nie czekał bym z tym bo im wcześniej to zrobisz tym większa szansa ze będziesz miał swoje koło tam gdzie powinno być:) no i od razu wymień dwa sworznie dla spokoju własnego... się rozpisałem... powodzenia

dezeRRter
15-06-14, 11:08
U mnie identyczne skrzypienie. Na przeglądzie jeszcze bardziej się upewniłem że to sworznie. Zakupiłem już na obie strony sworznie 555. Niestety brak czasu zmusił do oddania auta do znajomego mechanika, oprócz tego końcówkę będę wymieniał plus przegub także za jednym zamachem zrobi się to co wymaga wymiany:)

Momek
15-06-14, 20:49
Witam.
U mnie dolny 555 starczył na niewiele ponad 20000 .To samo końcówka drążka również 555 i niecałe 20000 więc średnio polecam :mad:
Pozdro

tshooda
16-06-14, 06:58
Dziękuję za opinie. Mam możliwość kupna 2 sworzni zwrotnicy GMB po 50zł sztuka. Ktoś jeździ z tymi sworzniami? Wolałbym kilkadziesiąt tys km na nich zrobić nie zaglądając tam wcale.

Andrejjo
16-06-14, 07:15
555 przejadą tyle napewno, jak nie to ctr, yamato.

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalk 4

dezeRRter
16-06-14, 23:15
Dziękuję za opinie. Mam możliwość kupna 2 sworzni zwrotnicy GMB po 50zł sztuka. Ktoś jeździ z tymi sworzniami? Wolałbym kilkadziesiąt tys km na nich zrobić nie zaglądając tam wcale.
Jak płaciłem 51zł za sztukę 555 w IC po zniżkach. Autko już po wymianie i zero skrzypienia, auto lepiej się prowadzi oraz kierownica lżej chodzi:)

tshooda
17-06-14, 16:53
A na GMB nikt nie jeździ? Sworznie już do mnie jadą. W sobotę wymiana. Miałem też możliwość wzięcia CTR za 40zł sztuka. Mam nadzieję że te GMB dadzą radę.

W sumie bez znaczenia czy jeździ czy nie :) mam nadzieje że moje pojeżdżą :)

Dam znać w weekend jak poszło.

A teraz offtop.. po wymianie tych sworzni, tulei wahaczy, jednego wahacza górnego i sprężyn zawieszenia z przodu trzeba robić zbieżność?

pajac_am
19-06-14, 08:53
Ja nie robilem po podobnej operacji i nic nie sciaga, ale to nie oznacza, ze nie trzeba ;)

tshooda
21-06-14, 20:58
I po sprawie. Wymienione sworznie zwrotnic i nic nie chrupie w kole. Wydarłem zwrotnice na stół żeby łatwiej było wybić stare sworznie i przy okazji dokładnie wyczyścić. Stary sworzeń z lewego koła miał w pionie około 5mm luzu, nie wspominając o tym że końcówka latała tak luźno że przeciąg w garażu wystarczył aby poruszyć końcówką.. :-) prawy ciut lepszy ale powinien też być wymieniony minimum rok temu. Zbieżność niestety mnie czeka bo przy jeździe na wprost kierownica jest lekko ścięta w prawo.

Dziękuję wszystkim za pomoc w zlokalizowaniu problemu.

Pozdrawiam.