Zobacz pełną wersję : wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
witam, mam problem z civic aerodeck 1.6 pb+lpg silnik d16b2, wyrzuca mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego :/ czy pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego powinna być uszczelka? Pod korkiem chłodnicy i oleju nic nie widać, jest czysto. Temperatura w normie, węże nie są twarde. W wyrównawczym nie widzę żeby bulgotało,olej też jest ok.Z tego co czytałem może to być uszczelka pod głowicą, czy można to jeszcze jakoś sprawdzić?
może korek chłodnicy nie trzyma ciśnienia, jeśli nie masz bulgotania, masła pod korkami, nie włącza Ci się za często wentylator i nie dymi to raczej nie wina uszczelki
Tak.
Test prosty: Butelka z woda, do niej wąż z wyrównawczego i dawaj gazu. Jak będą szły bąble - UPG
Test zaawansowany: Jechać do diagnosty, który ma aparaturę do pomiaru zawartości CO2 w płynie.
Kolego UP. Jakby korek nie działał to by z chłodnicy nie mogło wyjść. A z wyrównawczego by nie wywalało. UPG w hondach rzadko daje masło, nie zawsze dymi. Wystarczy, że płyn nie przedostaje się do oleju i Twoje objawy nie mają tu racji bytu.
zrobiłem test z butelka z woda i jednak pokazuje bąbelki :/ czyli uszczelka pod głowica? jakie mogą być koszty wymiany uszczelki?
Zależy, czy zrobisz sam, czy u mechanika. Myślę, że w max, podkreślam max 500 zł powinieneś się zmieścić, ale niech wypowiedzą się też bardziej kompetentni ludzie :D
u mechanika, jaka uszczelkę kupić, jakiej firmy?
Jak chcesz mieć spokój to kup OEM Honda. Ale, żeby nie wydać fortuny to nie w ASO a np. haparts czy coś.
Jestem w trakcie wymiany uszczelki i wygląda to tak:
Uszczelka Elring - 100zł (równie dobra jak OEM Honda, tylko, że 100zł tańsza)
Olej Motul 6100 -105zł
Płyn Chłodniczy Prestone - 48zł
Filtr oleju Filtron - 18zł
Uszczelka pod kolektor ssący - 37zł
Uszczelka pod kolektor wydechowy - 30zł
Termostat - 33zł
Planowanie od 60zł wzwyż (w zależności, czy wystarczy tylko liznąć głowicę, czy coś więcej)
Robocizna u mechanika(znajomego) - ok. 250zł (większość warsztatów do których dzwoniłem w Wawie, krzyczała sobie 600zł)
Reasumując: operacja do tanich nie należy.
Uszczelka Elring - 100zł (równie dobra jak OEM Honda, tylko, że 100zł tańsza)
Haha, jasne. Miałem 3 Elringi i niby nawet różne bo były lepsze i gorsze a wszystkie poszły dopiero OEM śmigał dwa lata
Haha, jasne. Miałem 3 Elringi i niby nawet różne bo były lepsze i gorsze a wszystkie poszły dopiero OEM śmigał dwa lata
W poprzednich autach zawsze wsadzałem Elringi (takie moje szczęście, co auto, to UPG:) ) i złego słowa powiedzieć nie mogę.
W Twoim przypadku, może dopiero przy uszczelce OEM ktoś poprawnie splanował głowicę.
własnie zmieniłem korek chłodnicy i nie widać żeby wywalało płyn, dzisiaj mam dłuższa trasę zobaczymy co po niej bedzie
Chłopie, bąble napierdzielają z węża, więc nie pocieszaj się korkiem. To na pewno uszczelka. Jeździj w trasy dłuższe to w końcu będziesz nowego silnika szukał, bo ten przegrzejesz.
Jeżeli będzie zaciągało powietrze przez nieszczelny korek chłodnicy, to też będą bąble.
Nie spotkałem się. Ale tak szczerze mowiąc tam nie ma co zasysać, bo ten korek po prostu puszcza nadmiar płynu i w wyrównawczym nawet nie ma uszczelki i gwint jest kiepskiej jakości. Czyli jak lecą bąble to idą z chłodnicy. Jechać n a badanie co2 w układzie i wtedy to wyjaśni sytuację.
Ja się właśnie spotkałem i musiałem zmienić korek od chłodnicy w Hance :)
EDIT
Ale mówimy o korku w chłodnicy, a nie w wyrównawczym.
Wiem wiem tym ciśnieniowym.
jak wrócę w następny week dam znać czy korek rozwiązał problem, mam nadzieje że tak bo w około komina jak dzisiaj jeździłem było ok
wróciłem, trasa 800 km i jest ok, przyczyną był korek chłodnicy. Temat można zamknąć. ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.