Zobacz pełną wersję : Regulacja wysokości świateł
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem (mam nadzieje szczesliwym) civica 1.6 5d 2002r.
Bylem raz w trasie w nocy i chcialem sobie swiatła troche wyregolowac (polozenie). gdy zacząłem krecic pod kierownicą i ustawilem wpozycji 0 (bylo 3) to tylko prawy leflektor (ten od pasazera) powedrowal mi do gory a lewy stoi w miejscu i sie nie chce podniesc ani opuscic. Czy to normalne? bo przez to malo mi oswietla droge i sie...owo jedzie.
pozdrawiam
Cholera, wlasnie sobie przypomnialem ze ja mam podobna sytuacje.
Tylko u mnie prawy reflektor stoi w miejscu, a lewy sie reguluje. WTF?!
nie banglaja silniczki. sprawdzcie pierw kabelki a potem same silniczki.
A ja sobie wlasnie przypomnialem, ze mam regulacje swiatel kolo hamulca recznego, ale nigdy nie sprawdzalem czy dziala :D Jutro zobacze...
a ja sobie przypomnialem, ze mam jogurt owocowy, ktorego dawno nie jadłem... :roll:
ja miałem to samo okazało się że silniczek od regulatora wysokości się zjarał. Wymieniłem i jest ok
a ja sobie przypomnialem, ze mam jogurt owocowy, ktorego dawno nie jadłem... :roll:
to może być nieświerzy :grin:
może być tylko np. kostka wypięta (trzy przewody) albo cięgno silnika zakończone kulką wyskoczyło z gniazda, albo zesrany silniczek regulacji
Albo był walony i ktoś założył reflektor bez silniczka.
Albo był walony i ktoś założył reflektor bez silniczka.
:shock:
To mi nawet przez mysl nie przeszlo...
YO! tak sobie czytam i wiecie co..dziś znalazłem blok regulacji koło ręcznego..i wyjąłem bez problemu i fakt..są 3 kabelki tylko do cholery gdzie je podłączyć szukałem w manualu ale nie znalazłem :/ HELP Pliiiiz !! :afro:
Piotrek_87
27-09-10, 09:24
Witam.
Mam taki problem. Ostatnio wymieniłem u siebie lampę przednią (VI gen. HB 99r.). Po tym chciałem wyregulować wysokość świecenia. Gdy zacząłem kręcić tą śrubkę od regulacji na silniczku elektrycznym celem podniesienia wysokości światła to w pewnym momencie dokręciłem ją do końca. Niestety snop światła jest stanowczo za nisko w porównaniu z drugim reflektorem, który jest ustawiony prawidłowo.
Co zrobić żeby można było jeszcze podregulować wysokość do góry? :(
Proszę o podpowiedzi.
A w która stronę kreciłeś tą śróbką w silniczku?
Piotrek_87
27-09-10, 10:33
Kręciłem w prawą stronę i widziałem na ścianie, że światło podnosi się. I w pewnym momencie już nie mogłem dalej kręcić. Tzn. śruba jest już na maxa (nie idzie dalej), a światło jeszcze jest za nisko. Może źle włożyłem silniczek regulacji? Tzn. chodzi mi o to, że może trzeba najpierw odpowiednio go wyregulować na śrubie i dopiero włożyć w lampę... Jeśli tak to jak to ma być? :confused:
Ja proponuję najpierw podnieść minimalnie cały reflektor ale na tyle by się zgrywał z budą
Piotrek_87
27-09-10, 11:20
Już z tym kombinowałem, ale większej poprawy nie ma. Do prawidłowego ustawienia brakuje paru centymetrów, a przecież powinno dać się podregulować nawet wyżej. Dodam, ze silniczek regulacji jest w 100% sprawny. I tak jak już pytałem wcześniej: Czy to możliwe, że mogłem źle włożyć silniczek regulacji? Tzn. chodzi mi o to, że może trzeba najpierw odpowiednio go wyregulować na śrubie i dopiero włożyć w lampę? A może lampa sama w sobie jest wadliwa?
Jest możliwe to, że źle go ułożyłeś w lampie... Jeżeli masz wkrecane to moze krzywo gwint wkreciles.
A co do regulacji to skad wiesz, ze dobrze ustawiasz?? Tylko w stacji diagnostycznej masz te maszyny do sprawdzenia poprawnosci ustawienia swatla....
Piotrek_87
27-09-10, 23:36
Silniczek mam do lamp typu valeo, więc wciskam trzpień (tą białą "śrubę") od silniczka w lampę i przekręcam... Tylko nie wiem jak ten trzpień ma być ustawiony w momencie wkładania go do lampy itd. ? Czy to robi w ogóle jakąś różnicę?
Co do regulacji to mam tamtą lampe ustawioną perfekt, bo byłem na stacji zanim okazało się, ze muszę wymienić drugą lampę.
podpinam się do pytania, czy ma znaczenie jak ten trzpień ma być ustawiony w momencie wkładania go do lampy... muszę wyregulować tą śrubką na silniczku, ale co jeśli jej zakres się skończy...? bo muszę sporo obniżyć...
(tylko w moim przypadku chodzi o civic aerodeck)
Piotrek_87
25-01-11, 14:00
Ja podobnie (wcześniej) nie uzyskałem niestety konkretnej odpowiedzi, ale jeśli chodzi o ten trzpień to wg. mnie nie musi być on jakoś ustawiony. Wiadomo, że musi troche wystawać żeby można było go lepiej "wczepić" do lampy. Co do regulacji (jeśli skończy się zakres na silniczku) to ja osobiście polecam trochę pokombinować z lampą na zaczepach. To dużo daje jesli chodzi o pozycję światła góra-dół czy lewo-prawo.
na zaczepach już mam optymalnie ustawione, wiec jesli chodzi o dopasowanie do budy to juz lepiej zrobic nie mogę, a że to nowe zamienniki to już nie pasują idealnie jak oryginały. pokombinuje i zobacze co z tego wyjdzie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.