Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : szarpanie na zimnym po przelaczeniu na lpg



rosa81
08-06-14, 23:50
Witam ,silnik d14a4 ,gaz sekencja ,diego g3,wtryski valtek 3ohm .Po wymianie ssaka na d15b7 przy przelaczaniu zaczelo jakby delikatnie szarpac "bulgotac" ,po chwili ok . teraz auto po przelaczeniu na lpg szarpie i chodzi jakby na 3 garach ,gdy sie rozgrzeje jest wiele lepiej ,jedzie ale nadal nie jest plynnie jak na poczatku zycia lpg :( rozebralem wtryski ,czyscilem choc nie bylo widocznych zanieczyszczen ,filtry wymienione ,przewody wysokiego rowniez ,swiece niedawno zalozone nowe ngk.Na pb wszystko git smiga .Co to moze byc ? kupilem kabel interfejs i zamierzam podpiac i cos tam popatrzec :) jakie rady i co to moze byc?

cor7ez
09-06-14, 07:09
Gaz po kazdej takiej modyfikacji powinien byc na nowo strojony. Dostal duzo wiecej powietrza to sie i cyrki zaczely dziac

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

rooter666
09-06-14, 09:18
na nowych świecach zmniejszyłeś przerwe ?

rosa81
09-06-14, 10:03
Nie zmniejszalem poniewaz wymienialem juz swiece i bez zmniejszania bylo ok. kabel kupiony okazal sie nie taki jak powinien i nic nie moge zobaczyc podpinajac kompa :( mialem zamiar sam to ogarnac ,ale chyba trzeba bedzie zostawic 50zl u gazownika "grzebka" niestety :( pewnie zrobi kalibracje albo podniesie temp.przelaczania na gaz i tyle.wiadomo jak oni dzialaja :(

rosa81
09-06-14, 12:01
dobra interfejs zadzialal :) na zgaszonym silniku nie do konca zimny bo przejechane moze 100metrow,

cisnienie 1,54 / t.red 35 st.
podcisnienie 1,02 / temp. gaz 35,5 st.



na wl.silniku i wolnych obrotach : 1010 obr.

1,46 / 38,6
0,37 ?? / 35,7

benz. 4,04 ms gaz 4,27 ms

test wtryskow :(
1- 18,9 / -40%
2- 11,1 /1 %
3- 11 / 2%
4- 11,2 / 0% komunikat " wtryskiwacze do wymiany "

plus komunikat " niskie cisnienie gazu" blad E 1041

co robimy ? podejrzewalem ten jeden wtrysk ,bo gdy odlaczam od niego wtyczke ,auto chodzi jak chodzilo a chyba powinno byc czuc zmiane ,w obrotach np. ?? cisnienie ? jKIE POWINNO BYC? to co wyczytalem ,sory ze nie foty ale nie zapisalem pomiarow niestety :( pozdro

ma1ster
10-06-14, 18:53
mmmm... piszesz o rozbieraniu i czyszczeniu listwy, przecież jak odkręciłeś cylinderek od szyny, to zniszczyłeś kalibrację listwy i trzeba ustawić ją na nowo czujnikiem zegarowym...

Po czym po takiej modyfikacji trzeba przeprowadzić autokalibrację mnożnika czasów wtrysku, oraz ustawić ten mnożnik na drodze, oraz dobrze zerknąć jak zachowuje się wszystko w open-loop...

rosa81
13-06-14, 23:24
czy po tych pomiarach nalezy wymienic listwe? i czy mozna ten jeden wtrysk tylko wymienic? dodam ze po rozgrzaniu auto jedzie dosc normalnie ,w miare rowno i nie szarpie, na "swiezo " przelaczonym gazie jest porazka ,brak mocy ,dlawienie itd. chodzi jak V6 i jakby na 3 garach :(

ma1ster
14-06-14, 15:19
mmmm... napewno masz listwę do kalibracji...

A jeśli świeżo po przełączeniu masz delikatne falowanie silnika, to może być tak, że masz włączoną funkcję podgrzewania wtryskiwaczy i gaz ucieka z listwy już podczas pracy na benzynie, a po przełączeni kilka wtrysków jest ubogich...

Dalej może być nieszczelność i schodzi ciśnienie po reduktorze...

Może być tak, że masz włączone przełączenie wszystkich wtryskiwaczy na raz, co również może spowodować taki problem...

Kolejnym może być, źle ustawiona dawka gazu, lub trzeba zrobić korektę po temperaturze gazu...

Można również sprawdzić układ zapłonowy silnika, bo wiadomo, że gaz jest bardziej wrażliwy na jego niedociągnięcia niż benzyna...

rosa81
14-06-14, 17:15
Witam, napewno nie jest to mega wystrojone i jak byc powinno ale,
wymienilem ten jeden tloczek w podejrzanym wtrysku ( 12zl -uklad naprawczy ) gumka byla praktycznie wklesla i walil metal o metal , ogolnie wtryski byly czyste, podejrzewalem tez ta jedna cewke .Cewka okazala sie dobra,a po wymianie jednego tloczka auto wrocilo do normy ,wtrysk juz nie wali jak diesel ,przelaczania na gaz nawet nie czuc :) chodzi plynnie i juz nic mnie nie wkur..... :) mysle ze kalibracji nie bede robil bo szkoda hajsu , wogole nie widze tam zadnej srubki do podkrecania na tych wtryskach ( to sa raile IG 1 jednak ,ponoc jeden pies co valtek?! ) dzieki ma1ster za pomoc :) dobrze ze nie pojechalem do gazownika bo juz pewnie bylbym ze 300zl w plecy :P pozdro

ma1ster
15-06-14, 10:16
to sa raile IG 1 jednak ,ponoc jeden pies co valtek?

Powinna być śrubka do regulacji z tyłu tłoczka, na cewce, zdaje się na imbus 5, czasami jest zalepione to naklejką lub jakimś lepiszczem...

Że, wszystko działa poprawnie, to nie oznacza, że jest dobrze...

Może być tak, że zaraz Ci wypali gniazda w głowicy, na części której wymieniałeś tłoczek...

Może być tak że na pozostałych trzech masz skoki 0,45mm, a teraz po wymianie na tym jednym jest 0,40mm...

snafu
15-06-14, 12:15
zdaje się na imbus 5

Imbus 4mm

rosa81
16-06-14, 15:36
Napewno macie racje :) a czy jesli wymienie cala listwe wtryskow to musze to rowniez koniecznie kalibrowac i stroic? koles w nagaz powiedzial mi ze nowej raczej nie trzeba?!

ma1ster
18-06-14, 19:59
koles w nagaz powiedzial mi ze nowej raczej nie trzeba?!

valtec jak nowy jest, to jak montowałem je za czasów gdy nie było ac-w01, to każdą nową ustawiałem po wyjęciu z pudełka, bo zdarzały się odchyły, od normy, czasami znaczne...

Kup sobie ac-w01, albo poczekaj jeszcze miesiąc na ac-w02... przypuszczam, że parametrami pobije nawet hana...