Zobacz pełną wersję : szarpanie na zimnym po przelaczeniu na lpg
Witam ,silnik d14a4 ,gaz sekencja ,diego g3,wtryski valtek 3ohm .Po wymianie ssaka na d15b7 przy przelaczaniu zaczelo jakby delikatnie szarpac "bulgotac" ,po chwili ok . teraz auto po przelaczeniu na lpg szarpie i chodzi jakby na 3 garach ,gdy sie rozgrzeje jest wiele lepiej ,jedzie ale nadal nie jest plynnie jak na poczatku zycia lpg :( rozebralem wtryski ,czyscilem choc nie bylo widocznych zanieczyszczen ,filtry wymienione ,przewody wysokiego rowniez ,swiece niedawno zalozone nowe ngk.Na pb wszystko git smiga .Co to moze byc ? kupilem kabel interfejs i zamierzam podpiac i cos tam popatrzec :) jakie rady i co to moze byc?
Gaz po kazdej takiej modyfikacji powinien byc na nowo strojony. Dostal duzo wiecej powietrza to sie i cyrki zaczely dziac
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
na nowych świecach zmniejszyłeś przerwe ?
Nie zmniejszalem poniewaz wymienialem juz swiece i bez zmniejszania bylo ok. kabel kupiony okazal sie nie taki jak powinien i nic nie moge zobaczyc podpinajac kompa :( mialem zamiar sam to ogarnac ,ale chyba trzeba bedzie zostawic 50zl u gazownika "grzebka" niestety :( pewnie zrobi kalibracje albo podniesie temp.przelaczania na gaz i tyle.wiadomo jak oni dzialaja :(
dobra interfejs zadzialal :) na zgaszonym silniku nie do konca zimny bo przejechane moze 100metrow,
cisnienie 1,54 / t.red 35 st.
podcisnienie 1,02 / temp. gaz 35,5 st.
na wl.silniku i wolnych obrotach : 1010 obr.
1,46 / 38,6
0,37 ?? / 35,7
benz. 4,04 ms gaz 4,27 ms
test wtryskow :(
1- 18,9 / -40%
2- 11,1 /1 %
3- 11 / 2%
4- 11,2 / 0% komunikat " wtryskiwacze do wymiany "
plus komunikat " niskie cisnienie gazu" blad E 1041
co robimy ? podejrzewalem ten jeden wtrysk ,bo gdy odlaczam od niego wtyczke ,auto chodzi jak chodzilo a chyba powinno byc czuc zmiane ,w obrotach np. ?? cisnienie ? jKIE POWINNO BYC? to co wyczytalem ,sory ze nie foty ale nie zapisalem pomiarow niestety :( pozdro
mmmm... piszesz o rozbieraniu i czyszczeniu listwy, przecież jak odkręciłeś cylinderek od szyny, to zniszczyłeś kalibrację listwy i trzeba ustawić ją na nowo czujnikiem zegarowym...
Po czym po takiej modyfikacji trzeba przeprowadzić autokalibrację mnożnika czasów wtrysku, oraz ustawić ten mnożnik na drodze, oraz dobrze zerknąć jak zachowuje się wszystko w open-loop...
czy po tych pomiarach nalezy wymienic listwe? i czy mozna ten jeden wtrysk tylko wymienic? dodam ze po rozgrzaniu auto jedzie dosc normalnie ,w miare rowno i nie szarpie, na "swiezo " przelaczonym gazie jest porazka ,brak mocy ,dlawienie itd. chodzi jak V6 i jakby na 3 garach :(
mmmm... napewno masz listwę do kalibracji...
A jeśli świeżo po przełączeniu masz delikatne falowanie silnika, to może być tak, że masz włączoną funkcję podgrzewania wtryskiwaczy i gaz ucieka z listwy już podczas pracy na benzynie, a po przełączeni kilka wtrysków jest ubogich...
Dalej może być nieszczelność i schodzi ciśnienie po reduktorze...
Może być tak, że masz włączone przełączenie wszystkich wtryskiwaczy na raz, co również może spowodować taki problem...
Kolejnym może być, źle ustawiona dawka gazu, lub trzeba zrobić korektę po temperaturze gazu...
Można również sprawdzić układ zapłonowy silnika, bo wiadomo, że gaz jest bardziej wrażliwy na jego niedociągnięcia niż benzyna...
Witam, napewno nie jest to mega wystrojone i jak byc powinno ale,
wymienilem ten jeden tloczek w podejrzanym wtrysku ( 12zl -uklad naprawczy ) gumka byla praktycznie wklesla i walil metal o metal , ogolnie wtryski byly czyste, podejrzewalem tez ta jedna cewke .Cewka okazala sie dobra,a po wymianie jednego tloczka auto wrocilo do normy ,wtrysk juz nie wali jak diesel ,przelaczania na gaz nawet nie czuc :) chodzi plynnie i juz nic mnie nie wkur..... :) mysle ze kalibracji nie bede robil bo szkoda hajsu , wogole nie widze tam zadnej srubki do podkrecania na tych wtryskach ( to sa raile IG 1 jednak ,ponoc jeden pies co valtek?! ) dzieki ma1ster za pomoc :) dobrze ze nie pojechalem do gazownika bo juz pewnie bylbym ze 300zl w plecy :P pozdro
to sa raile IG 1 jednak ,ponoc jeden pies co valtek?
Powinna być śrubka do regulacji z tyłu tłoczka, na cewce, zdaje się na imbus 5, czasami jest zalepione to naklejką lub jakimś lepiszczem...
Że, wszystko działa poprawnie, to nie oznacza, że jest dobrze...
Może być tak, że zaraz Ci wypali gniazda w głowicy, na części której wymieniałeś tłoczek...
Może być tak że na pozostałych trzech masz skoki 0,45mm, a teraz po wymianie na tym jednym jest 0,40mm...
zdaje się na imbus 5
Imbus 4mm
Napewno macie racje :) a czy jesli wymienie cala listwe wtryskow to musze to rowniez koniecznie kalibrowac i stroic? koles w nagaz powiedzial mi ze nowej raczej nie trzeba?!
koles w nagaz powiedzial mi ze nowej raczej nie trzeba?!
valtec jak nowy jest, to jak montowałem je za czasów gdy nie było ac-w01, to każdą nową ustawiałem po wyjęciu z pudełka, bo zdarzały się odchyły, od normy, czasami znaczne...
Kup sobie ac-w01, albo poczekaj jeszcze miesiąc na ac-w02... przypuszczam, że parametrami pobije nawet hana...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.