Zobacz pełną wersję : Kto jeździ na eibach pro kit w 8gen ?
Jak w temacie, proszę o opinię na temat sprężyn eibach pro kit. Ile siadły w stosunku do serii, na ile poprawiła się trakcja, amory seria czy zmienialiście, co z komfortem na ile ucierpiał.
Chyba że macie lepszą propozycję z innej firmy.
Miałem te sprężyny w innym aucie i sobie chwaliłem ale zapytam profilaktycznie jak sprawdzają się w hondzie.
… a może ma ktoś używki na pozbyciu :)
polecam
trakcja na plus
jak zapjerd***** to odczujesz dużą różnice
auto siadło, ale delikatnie ja dla mnie za mało
amortyzatory seria
Też polecam, obniżenie jest akurat, większą glebą już by sie częściej zahaczało. Jak kolega juz napisał, wszystko na plus :)
również polecam, wydaje mi się ze mniejsze nierówności wybiera lepiej niz seria, samochód usiadł równiutko z przodu i z tyłu choć wolałbym zeby przód był nieco niżej zeby sylwetka miała kształt klina.
Komfort jazdy praktycznie sie nie zmienił, też bym wolał większą glebę, ale już przy tych springach często robie przycierki tajpesową dokładką.
Generalnie jesli samochód ma słuzyć do codziennej jazdy bez zamulania a nie do lansu na glebie to jest to idealny zestaw - mam go już w drugim samochodzie.
butler.gdansk
09-06-14, 08:32
Eibach tłumi lepiej, nie dobija jak seria na większych dziurach. Na duży plus to że maksymalnie nie siada niżej co przy dużym bagażu jest bardzo dużą zaletą.
Dla mnie trochę teraz za nisko bo nowy wydech mam dość nisko poprowadzony i muszę być ostrożny, ale do serii i tak bym nie wrócił.
Dzięki wszystkim za opinię. Teraz na pewno się zdecyduję. Najtaniej znalazłem za 580zł, chyba niezła cena.
Jak w temacie, proszę o opinię na temat sprężyn eibach pro kit. Ile siadły w stosunku do serii, na ile poprawiła się trakcja, amory seria czy zmienialiście, co z komfortem na ile ucierpiał.
Chyba że macie lepszą propozycję z innej firmy.
Miałem te sprężyny w innym aucie i sobie chwaliłem ale zapytam profilaktycznie jak sprawdzają się w hondzie.
… a może ma ktoś używki na pozbyciu :)
dołącze do opinii zadowolonych uzytkownikow
mnie najbardziej ucieszyła prawa jednoczesnie prowadzenia jak i komfortu, duzo kulturalniej auto wybiera nierownosci
auto siadlo tyle, ile deklaruje producent - mierzone przed i po - wrzucalem nawet zdjecia, gdzie stoja obok siebie 2 auta: 1 z eibachem a drugie bez (chyba w temacie o amortyzatorach?)
jesli szukasz nowego zestawu to kolega _python_ ma chyba jeszcze swoj na zbyciu, tyle ze to jest do 2,2 a nie wiem czym Ty jezdzisz, bo nie napisales
w intercarsie (jak masz znizki) mozesz kupic pro kit do 1,8 za niecale 500 a do 2,2 niewiele ponad 500 - warto zadzwonic i zapytac ile teraz kosztuje bo zalezy to od kursu euro - jak kupoiwalem swoj cena troche byla inn niz jak zalatwialem dla chlopakow z forum jakis czas pozniej.
minus eibacha: jesli masz ksenony to poziomowanie moze nie działać, bo czujnik pracuje poza zakresem..
ja swoje kupowałem z 2 miechy temu, w intercarsie na tamten moment były niedostepne, wiec zdecydowalem sie zakupic od kolegi z tego forum o nicku chaves - wszystko zrealizowal szybko i za rozsądną kasę także polecam.
Motor 1.8, tak że od 2.2 odpadają niestety.
ja swoje kupowałem z 2 miechy temu, w intercarsie na tamten moment były niedostepne, wiec zdecydowalem sie zakupic od kolegi z tego forum o nicku chaves - wszystko zrealizowal szybko i za rozsądną kasę także polecam.
ja również polecę kolegę chaves w temacie sprężyn.
--
co do ksenonów - u mnie poziomowanie działa,
przy okazji sprężyn został wymieniony komplet amorów na kayaby - i stwierdzam ze na takim zestawie powinien standardowo pojawiać się gen. viii.
W porównaniu do zawieszenia z przedlifta 1,8 jest ,,miekko", choć - sprężynka na tyle sztywna, że (jak wspomniał kolega wyżej) nie siada przy dociążeniu,
obniżenie na warunki miejskie całkiem bezpieczne i śmiało w granicach dobrego smaku.
Ja kupowałem owy zestaw na autostradowe dojazdy do pracy - i stwierdzam że wybrał bym nieco większą glebę ;)
Bardzo ciekawy temat dla mnie :) Mieszkam w UK i tu na ebayu najtaniej pro kit jest za 170F około czyli 850zł .... DROGO!!!! Co myslicie o zestawie Apex? Niby obniżają 30/30mm ...
kup eibacha i wyślij do siebie
Bardzo ciekawy temat dla mnie :) Mieszkam w UK i tu na ebayu najtaniej pro kit jest za 170F około czyli 850zł .... DROGO!!!! Co myslicie o zestawie Apex? Niby obniżają 30/30mm ...
apexy są strasznie twarde, miałem zamontowane w leonie to mi plomby wypadały na dziurach ;) skusiłem sie bo były tansze niz eibachy. Chyba ze się coś zmieniło
marcin001984
09-06-14, 21:22
Ja też jeżdżę na Eibach pro kit i kupowałem w inter carsie po rabacie za 487zł. Jak dla mnie duża poprawa, buda się tak nie przechyla w zakrętach. Należy usunąć z przedniego zderzaka gumowe "płetwy" bo chaczy się nimi o byle co.
Potwierdzam :D Po przygodzie z krawężnikiem szybko się ich pozbyłem
Od wczoraj i ja mam zestaw założony+nowe amory, jeździ się o niebo lepiej :-D
Witam, też już je zakupiłem i bedę jeszcze wymieniał amory. Z jakimi amorami macie swoje zestawy?
Też ciekawe pytanie o amory. Honda sprytnie zrobiona, niby belka z tyłu, a trzyma się lepiej na zakrętach w serii niż golf 4 na eibachu, twardych amorach i trzech rozpórkach.
Bujniesz z tyłu to się wydaje tapczan, a zakręty pięknie przelatuje.
U mnie wszystko na plus:D polecam:p
A tak przy okazji, to czy ktoś miał jakieś doświadczenia z zestawami AP-sportfahrwerke?
(np.: http://www.mapet-tuning.com/sklep/honda-civic-hatchback-022006-012012-mm20-p-148170.html?osCsid=4qucf9ca2c3mui9nhlof35jbo2 )
A tak przy okazji, to czy ktoś miał jakieś doświadczenia z zestawami AP-sportfahrwerke?
(np.: http://www.mapet-tuning.com/sklep/honda-civic-hatchback-022006-012012-mm20-p-148170.html?osCsid=4qucf9ca2c3mui9nhlof35jbo2 )
Ja mialem kiedys w innym aucie sprezyny tej firmy. Komfortowo nie bylo :)
W niemieckim forum ludzie narzekają na jakość wykonania, w paru przypadkach jakiś otwór był za duży i całość nie trzymała się kupy... O komforcie nie wspominając, Eibachy rządzą :p
Tak autko siedzi na Eibachach po około 2 tysiącach km:
http://s7.directupload.net/images/140613/h7fucg7e.jpg (http://www.directupload.net)
Pozdrawiam :D
Winni
a porowanie seria fn2 do fn2+ eibach??
jest bardziej miekko czy sa twardsze??
Powinno być subjektywnie bardziej komfortowa w sensie nie ze będzie pływać tylko lepiej dziury etc. łykać, ale również lepiej w zakrętach się zachowywać. Obniżenie jest z tego co pamiętam 10mm, bo FN2 juz jest o 15mm niżej od FN/FK :)
Powinno być subjektywnie bardziej komfortowa w sensie nie ze będzie pływać tylko lepiej dziury etc. łykać, ale również lepiej w zakrętach się zachowywać. Obniżenie jest z tego co pamiętam 10mm, bo FN2 juz jest o 15mm niżej od FN/FK
aha to chyba nic z tego nie bedzie bo na twardym seryjnym przechyla sie strasznie to pewnie na eibachu bede progami szural po winklach hehe
https://lh3.googleusercontent.com/8SPHbNVW6uMxFRvKJP4HleCzyOsxcHrAg_oZssvs6RU=w958-h719-no
Właśnie nie, dziury lepiej wybiera bo progresja sprezyn jest inna, moja FN1 mimo mniejszego dobijania na dziurach to i tak dużo mniej sie w zakrętach pochyla ;)
To właśnie chciałem poprzednim postem wytłumaczyć ^^
Może ktoś z FN2 z Eibachami sie wypowie, albo w dziale Type R moze już ktoś kiedyś pisał :)
marcin001984
15-06-14, 17:00
na tym filmiku doskonale widać jak beznadziejne są seryjne sprężyny i zastosowanie tylnej belki zamiast wachaczy w UFOku
http://www.youtube.com/watch?v=XeGAmcLYGQ8
Podczas wyścigu większość tracił na prostych, przy takim samy stosunku mocy do wagi na mecie pewnie by byli równo.
Podczas wyścigu większość tracił na prostych, przy takim samy stosunku mocy do wagi na mecie pewnie by byli równo.
cos ty niemam pojecia dlaczego zrobil taki beznadziejny test , na prostej jedzie tak samo wiec niewiem dlaczego mu ep3 odchodzilo... kierowca pi..:cool: w lipcu pojade znow na jastrzebia ale teraz z kolega co ma ep3 i sprawdze jak to wypada czy tak jak na filmiku czy inaczej :cool:
marcin001984
16-06-14, 17:55
EP3 w zakrętach lepiej trzyma się drogi przez wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, a co do FN2 to sami widzieliście jak siła odśrodkowa wyrzuca auto na łukach. Założę się że wymiana sprężyn coś tam by pomogła. I może żółte poliuretany zamiast fabrycznych gum stabilizatora
Wsadziłem eibachy, prowadzenie i komfort super.
Ale niestety tył siedzi cm niżej, może przez lpg. W planach jest jeszcze troche audio i wtedy może być już naprawdę kiepsko.
Wiem że z przodem nic nie zrobie, ale jest opcja aby dzwignąć lekko tył (ok 1cm) jakąś podkładką ?
Na fotkach kolegi 'Winni' równo wszystko siedzi.
Jutro będzie lepsza pogoda to wkleję jaką fotke.
Hmmm, może jakiś dodatkowy/wyższy odbojnik wsadzić?
Zrobie troche km to może sie ułoży, później będę myślał co zrobić.
Ale pierwszy raz jak obniżam auto zyskałem na wygodzie jazdy i prowadzeniu :)
marcin001984
19-07-14, 21:44
No właśnie... to jest wręcz niedorzeczne, absurdalne :) mi koledzy z pracy mówili że pozałożeniu obniżających,rzekomo sportowych sprężyn będę jeździł jak walcem. A ja na to: eee... nie znacie się :p
Ja chcę założyć w przyszłym tygodniu. Dam znać jak wrażenia.
mariusz2605
29-12-14, 20:17
Witam a jaki indeks mają te sprężyny bo jeśli E10-40-011-01-22 to teraz z rabatem klienta w INTER CARSIE można je kupić za 430 polskich złociszy, taka promocja bo jakiś miesiąc temu wyjściowa była bodajże 588 zł a po rabacie 499,90. Pozdrawiam
Piszcie na Em2 Lans Squad,tam chłopaki dawali podkładkę pod sprężyny z tyłu,ktoś to ogaraniał ,RMD chyba .
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?80712-EM2-Lans-SQUAD-%29/page1502
Witam a jaki indeks mają te sprężyny bo jeśli E10-40-011-01-22 to teraz z rabatem klienta w INTER CARSIE można je kupić za 430 polskich złociszy, taka promocja bo jakiś miesiąc temu wyjściowa była bodajże 588 zł a po rabacie 499,90. Pozdrawiam
Ten numer jest do benzyn.
E10-40-011-01-22 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, Type R
E10-40-011-02-22 2.2 CTDi
Czyli promocja sie Mariuszowi przyda bo ma 1.8 :)
z ciekawosci sprawdzilem, ale mi sie wyswietla cena 472 dla sprezyn do benzynowca na stronie ic
mariusz2605
29-12-14, 21:51
Promocja już leży w garażu na półce jak i reszta fantów i czeka na lepsze cieplejsze dni bo nie widzi mi się zdejmować plastików i montować shorta, głosników i pieca-chociaż przy piecu w takich temperaturach powinno być ciepło:-) a i jeszcze do odbioru mam u kolegi lakiernika dokładkę przednią Grand Prix do wersji 5D i ona będzie założona razem ze sprężynami jak tylko przyjdzie wiosna. W planach na wiosnę są jeszcze fele a dokładnie Tomason TN1 ale zobaczymy czy starczy $
Mariusz możliwe, że ja będę sprzedał swoje TN1 to jak coś to PW :)
mariusz2605
31-12-14, 08:22
Ale ja chcę 17'' a z tego co widzę to masz 18 cali a dla mnie to za duży rozmiar. Ale dzięki za propozycje.
18 są w Ufo najlepszym wyborem jeśli chodzi o wygląd i zachowanie auta ma drodze :)
17 ki są okey ale nie urywają dupy, kiepsko nie wyglądają ale super też nie jest.
zachowanie auta ma drodze
Masz na myśli jazdę w koleinach,nierownościach wzdłużnych ?:cool:
17 jest bdb kompromisem pomiedzy wyglądem a trakcją .
pzdr
Masz na myśli jazdę w koleinach,nierownościach wzdłużnych ?:cool:
17 jest bdb kompromisem pomiedzy wyglądem a trakcją .
pzdr
Chodzi mi bardziej o stabilność przy większych prędkościach, brak pływania oraz subiektywnie lepszą przyczepność w zakrętach :)
Z koleinami etc. nie mam żadnych problemów, wiadomo, na porzadnych koleinach czuć ale na 17kach też będzie.
Zauważyłem że prawidłowe ciśnienie ma duży wpływ na normalną jazdę po koleinach.
Winni bardzo dobrze pisze
nie przesadzajcie z tymi drogami bo u nas jest coraz lepiej, a jak jest kiepska droga to można zwolnić za to jak jest dobra to można zapjerdalać w opór, a inni mogą tylko pomarzyć o takich właściwościach w zakrętach hamowanie etc
nie bez powodu w porządnych autach czy sportowych nie znajdziesz mniejszego koła niż 18
już gdzieś pisałem, że 18 w Ufo powinno być fabrycznie tak jak w FN2
oczywiście ebiach do takiego zestawu obowiązkowo
Mariusz możliwe, że ja będę sprzedał swoje TN1 to jak coś to PW :)
Czemu myślisz o sprzedaży? Zmiana na inny model?
jestem pedantem, a auto czasem bierze mój ojciec i przednie felgi mają zadrapania na rancie więc możliwe, że kupie na wiosne to samo ale nowe jak już się nauczy chłopina tym jeździć, albo zmienie na coś 18x8 a nie 18x8,5 żeby schować rant, ale póki co nie widzę alternatywy dla *****istych TN1 :(
czarne Ufo na tej feldze 18 w góre i eibachu jest kozak w opór te zdjęcia w necie w ogóle nie oddają ich efektu to trzeba zobaczyć na żywo :)
Dla 1.8 ciężka 18-ka to już trochę za dużo, myślę że między dobrą oponą 225/17 a 18" nie ma aż takiej różnicy w przyczepności no i kosztowo opony też droższe bo felgi w podobnej cenie. Nawet 19" kupi w podobnej cenie.
Przód na eibachu siedzi mi z centymer wyżej niż tył, normalne to jest ?
Z tyłu lpg i troche audio, ale nie powinno być aż takie różnicy.
ja zmienilem 18" na 17" i roznicy nie widze zadnej.. nic w zakretach jezdzi jak na 18 nic sie niezmienilo nic nie plywa czy cos
Nie wiem od czego zależy myszkowanie auto w koleinach na szerokich oponach. Astra 1 na 205/15 nie dało sie utrzymać na drodze, na 195 było ok. Golf 4 ładnie jeździł nawet na 235/18, bmw e36 na 225/17 myszkowało po drodze, wszystkie auta miały 100% sprawne zawieszenie. Na razie hondą jeździłem na 225/17 i 205/16 i nie zawuważyłem problemu.
Równo Wam siedzi auto na eibachach ?
Wywale audio i zobacze na pustym zbiorniku lpg jak to będzie wyglądać.
Sprężyny kupiłem nowe, nie powinno być takiej różnicy (ok 1cm).
W poprzednim aucie na eibachu też był gaz nawet z większą butlą i to samo audio i nie było takiego problemu.
Masz gdzieś fotkę auta ?
napisz na PW coś podeśle :)
marcin001984
17-01-15, 10:13
U mnie też Eibachy na pokładzie i myszkuje w koleinach na 225 (letnie) i 205 (zimowe). Strach kierownicę puścić, a przy hamowaniu gdybym puścił ster to na bank bym wypadł na drugi pas lub pobocze. Na prostej drodze nic takiego się nie dzieje. Może felgi z mniejszym ET rozwiązałyby sprawę albo dystanse?
butler.gdansk
17-01-15, 11:35
Pamiętam że przechodząc z OEM 17" ET55 na ET33 nie mogłem się nadziwić jak to pozytywnie wpłynęło na jazdę w koleinach.
U mnie podobnie na 17" et55 nosi a na 18 " et 37 znacznie mniej :) rozmiar 225/40 ( bo szerokość opon ma tu duże znaczenie )
U mnie na zimę 16" et 48, na lato na pewno trochę mniejszy i nie zauważyłem problemu z myszkowaniem. Mam problem z lekkim ściąganiem w prawo, ale opowieść na innego posta… hehe.
właśnie przy hamowaniu mi ściąga na przeciwny pas :/ z czego to wynika ?
właśnie przy hamowaniu mi ściąga na przeciwny pas :/ z czego to wynika ?
Jak przy hamowaniu to prawdopodobnie zapieczone tłoczki w zacisku/ podwinięta uszczelka tłoczka.
Sam tak miałem, przy docieraniu hamulców przesadziłem, przez to uszczelka tłoczka się przez temperaturę podwinęła.
Uszczelka nie jest droga, z wymianą i sprawdzaniem na hamowni etc. płaciłem coś koło 150zł.
Mi auto ogólnie też sciagało w prawo, trzeba u porządnego speca ustawic geometrię oraz pozycje zerową kierownicy. U mnie zamontował poziomicę na kierwonicy i ustawił na geometrii 3D tak, że kierownica była wypoziomowana przy prostych kołach.
zajmę się tym wszystkim na wionsę :) dzięki za info :)
ktos z Was mierzyl - i moze podac w cm - jak siadlo jego auto (preferowani uzytkownicy 2.2 ictdi) na eibachu?
powoli dojrzewam do decyzji o zakupie tylko martwie sie o przednia dokladke gp :S
siedzi mi 13.5cm nad ziemia. moze nie jest to strasznie nisko, ale zastanawiam sie ile jeszcze pojdzie w dol...
licze na to, ze skoro dol z reguly obniza sie bardziej, to przod paradoksalnie obnizy sie ale jednoczesnie pojdzie troche do gory i obnizenie nie bedzie wieksze niz 1cm.
jesli mialby byc nizej, to chyba bede musial myslec o dolozeniu jakichs dokladek pod sprezyny, bo generalnie zalezy mi na poprawie komfortu - a to gwarantuje eibach - a nie obnizeniu auta /szczegolnie przodu/. - ewentualnie zrezygnuje z zakupu..
chodzi mi o jakies konkretne pomiary - przed i po w cm.
Ja mam taki sam dylemat. Buri mnie przewiozl swoim Civem i jezdzi fajniej niz na serii ale obnizenie bywa problematyczne. ZTCP gdzies Szymon butler pisal jaki ma przeswit na eibachu. Poszukaj
butler.gdansk
06-03-15, 13:30
Tutaj... Ale na zwykłym body jeszcze
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132960-spre%BFyna-obni%BFaj%B1ca-na-seryjny-amortyzator&p=2009837&viewfull=1#post2009837
dzieki. szkoda ze nie mierzyles przed zalozeniem springow eibacha.
wydaje mi sie ze dokladki od 3d przy progach siedza nizej.
Ja tam mam 14cm teraz jak nie 13.5, a Ty miales tam 14 na oem dokladkach po obnizeniu..
Ja mam taki sam dylemat. Buri mnie przewiozl swoim Civem i jezdzi fajniej niz na serii ale obnizenie bywa problematyczne. ZTCP gdzies Szymon butler pisal jaki ma przeswit na eibachu. Poszukaj
to powiem tak - po dolozeniu rozporki dopiero czuje co daja te springi i jestem w szoku:D
polecam polecam polecam a teraz jeszcze widzialem ze stanialy w ic...
co do przeswitu, to siada ile mowil producent, bo mierzylem, wiec mozesz pomierzyc swoj bolid, odjac 25mm i bedziesz wiedzial:)
to powiem tak - po dolozeniu rozporki dopiero czuje co daja te springi i jestem w szoku:D
polecam polecam polecam a teraz jeszcze widzialem ze stanialy w ic...
co do przeswitu, to siada ile mowil producent, bo mierzylem, wiec mozesz pomierzyc swoj bolid, odjac 25mm i bedziesz wiedzial:)
Kusisz :) z ulicy mozna je zlapac za 480, ciekawe za ile po jakis znizkach ...
moze zakup grupowy jakis jesli jest kilku chetnych, bo ja tez mysle powaznie o tych sprezynach
Ja również się zastanawiam, więc jestem za zakupem grupowym :)
Sprężyny są fajne ale progi to masakra
Od razu przychodzi na myśl potrzeba naklejki "nie trąb po***** bo jade na glebie"
No i notorycznie podjeżdzam za blisko krawężników rysując sobie zderzak od spodu (jak gamoń)
buri poleczasz do tego rozpurkę na przód ?
buri poleczasz do tego rozpurkę na przód ?
tak jak Ty lubisz sobie pozapier..lac, to na pewno to docenisz w zakretach :D
koszt rozporki zaden w porownaniu do felg w ktore tyle zainwestowales :-)
Nadal bardzo polecam Eibachy, mam je w FN1 razem z rozporka i jest bajka, jak jeszcze ARB wpadnie to bedzie mega :)
Wiadomo, przy parkowaniu rownleeglym trzeba uwazac zeby nie przyrysowac zderzaka ale to logiczne, i tak uwazam przy parkowaniu ze wzgledu na Tomasony :)
Przeswit do GP i progow moge jutro zmierzyc, ale mi auto na nich niezle siadlo, kazdy szacuje na wiecej niz 25mm, mi pasuje :p
zmierz :D ale w DE to mozesz miec i 8cm i Ci to nie bedzie przeszkadzac :D
Wiecej niz teraz by tez nie przeszlo bo mam podjazd o ktory zachaczam jak nie wjade pod katem :p
Robie rowniez pare tysiecy rocznie (4-6k) po Polsce i jak sie nie pcha w najwieksze dziury to nie ma zadnych problemow:)
tak jak Ty lubisz sobie pozapier..lac, to na pewno to docenisz w zakretach :D
koszt rozporki zaden w porownaniu do felg w ktore tyle zainwestowales :-)
dokladnie!
mi jest wrecz wstyd ze sie nad tym zakupem zastanawialem..
a z tymi progami i kraweznikami to nie ma co przesadzac,25mm to jest na prawde minimalne obnizenie i samochod siada wlasnie tyle,ile mowi producent
dokladnie!
mi jest wrecz wstyd ze sie nad tym zakupem zastanawialem..
a z tymi progami i kraweznikami to nie ma co przesadzac,25mm to jest na prawde minimalne obnizenie i samochod siada wlasnie tyle,ile mowi producent
No nie wiem, dla mnie niskie progi to max 15-20 km/h Wyższe to 5km/h inaczej jest bardzo niefajne szuranie. Osobiście znam też niestety dwa takie progi gdzie jest 1km/h i modlitwa.
dokladnie!
mi jest wrecz wstyd ze sie nad tym zakupem zastanawialem..
a z tymi progami i kraweznikami to nie ma co przesadzac,25mm to jest na prawde minimalne obnizenie i samochod siada wlasnie tyle,ile mowi producent
No nie wiem, dla mnie niskie progi to max 15-20 km/h Wyższe to 5km/h inaczej jest bardzo niefajne szuranie. Osobiście znam też niestety dwa takie progi gdzie jest 1km/h i modlitwa.
Where is the truth? :D u mnie na osiedlu sa dosc pokazne progi, ale buri sie kiedys tu dostal i wydostal, wiec chyba nie ma tragedii :) ale na bank chlapacze out by poszly
moga byc tez roznice ze wzgledu na opony. moje letnie gumy dosc latwo sie uginaja z przodu mimo 2.5 bara, mam wrazenie, ze musialbym wpompowac z 3.0 zeby bylo ok. powinienem byl wybrac index 94 zamiast 91 ;] - no ale przez to mysle ze spokojnie moje auto siedzi nizej niz jakas benzyna 1.8...
Musze jutro pomierzyc jak to u mnie wyglada i ile by zostalo jak odejme 2.5cm
Where is the truth? :D u mnie na osiedlu sa dosc pokazne progi, ale buri sie kiedys tu dostal i wydostal, wiec chyba nie ma tragedii :) ale na bank chlapacze out by poszly
Dokładki pod zderzakiem (nie wiem czy nazwać to chlapaczem) usunąłem już dawno
szura raczej plastikowa osłona.
Swoją drogą już raz przebiłem miskę olejową w zeszłym roku (jeszcze przed obniżeniem) i tanie to nie było :(
wtrace sie w wasza dyskusje z moim malym silniczkiem,wiem ze przez to patrzy sie na mnie jak na biedaczka:) ale ja na ori sprezynach rozwalilem uchwyty od tych plastikowych oslon progow na spiacych policjantach wlasnie,kolo mnie, a silniczek maly to auto stoi wyzej. Rozumiem to ze fajnie i wygodniej na eibachach przy szybkosci ale ja tam nizej bym nie chcial. Pospawali mi uchwyty plastiku prawego a lewy czeka az zdejme,zapinki juz kupione i ja naprawde uwazam na tych progach i biore je jedna strona a i tak zdazy sie "szszszszut" fakt panna pokonuje je troche szybciej:)
Honda to moje 4-te obniżone auto i nie miałem z tego powodu żadnych nieszczęść. Co do moich eibachów to tył siedzi mi z 1cm niżej od przodu ale doszedłem do tego że to przez gaz i audio któte troche waży. Zastanawiam się jak lekko podnieść auto z tyłu, od zawsze byłem przeciwnikiem wkładania gum w sprężyny, ale dwa dolne zwoje i tak leżą praktycznie na sobie i wsadzenie tam gumy nie powinno wpłynąć na prowadzenie. O ile oczywiście znajdę takie cienkie.
jestem zaskoczony wasza opinią na temat przedniej rozpórki bo kiedyś gdzieś czytałem, że w tym aucie nic nie daje :D faktycznie lubię szybko jeździć tym bardziej w zakrętach więc chyba się skuszę, ale to chyba z 500 PLN kosztuje ? co byście mi polecili to może sobie sprawię z okazji wiosny ? :D
Rozpórka to koszta około 200zł, w grupowcu jeszcze mniej, gorąco polecam bo właśnie w naszym Ufo mega dużo daje :)
jestem zaskoczony wasza opinią na temat przedniej rozpórki bo kiedyś gdzieś czytałem, że w tym aucie nic nie daje :D faktycznie lubię szybko jeździć tym bardziej w zakrętach więc chyba się skuszę, ale to chyba z 500 PLN kosztuje ? co byście mi polecili to może sobie sprawię z okazji wiosny ? :D
rozumiem, ze dzial zakupow grupowych na forum nie jest przez Ciebie najczesciej odwiedzanym... :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?228095-Rozp%F3rki-do-Civic-VIII-gen
polecam tez temat o ARB. z tym masz szanse jeszcze sie zapisac na 1 edycje zakupu grupowego :)
Miałem rozpórki w poprzednim samochodzie (golf mk4) i też potwierdzam ich magiczne działanie Tu przednia na pewno wpadnie, ale przy wymianie amorów. Montował ktoś tylną w bagażniku ?
Miałem rozpórki w poprzednim samochodzie (golf mk4) i też potwierdzam ich magiczne działanie Tu przednia na pewno wpadnie, ale przy wymianie amorów. Montował ktoś tylną w bagażniku ?
Kali gdzieś pisał iż zostało to zmierzone, tył jest sztywny i jakakolwiek rozpórka jest zbędna. W tej chwili nie mogę odnaleźć w którym to było wątku.
Kali gdzieś pisał iż zostało to zmierzone, tył jest sztywny i jakakolwiek rozpórka jest zbędna.
Z uwagi na konstrukcję tylnego zawieszenia (belka skrętna,sprężyna i amortyzator oddzielnie) nie ma takich sił działających na górne części mocowania zawieszenia, większość sił działa na poziomie dolnych części nadwozia. W autach co mają kolumny resorujące (amortyzator razem ze sprężyną) siły przenoszone są na kielichy i tam rozpórki są jak najbardziej potrzebne. A w UFO rozpórka jest nie potrzebna, nie ma jej do czego zamocować (pozostaje spawanie do nadwozia) to jeszcze przebiegała by przez środek bagażnika. Dla upartego jak ktoś nie ma gdzie suszyć skarpetek może sobie takie coś zainstalować,ale wtedy szyby będą na 100% parować. Wybór należy do Was. :p ;) :D :o
dzięki shinoda bo faktycznie nigdy tam nie byłe :D
zamówie sobie sam i mam nadzieję, że bedzie poprawa chociaż na moich kołach i eibachu i tak jest ogień w zakrętach :D
pozdr !
Pan_Ciastek
28-03-15, 12:57
Panowie, jeżdżę na tomasonach tn1 18' i zaczynam rozważać obniżenie swojego batmobila. Problem jednak w tym, że mam wrażenie, iż te -25mm deklarowane przez producenta, to będzie bariera nie do przejścia dla Hanny w konfrontacji z muldami. Wymieniłem parę wiadomości z Winnim, który zapewnia mnie, że nie muszę się niczego obawiać i nawet bez negatywu nic nie będzie obcierać. Obserwuję jednak to co się dzieje na przedniej osi i mam mega wątpliwości, z których mam nadzieję mnie wyleczycie...
http://files.tinypic.pl/i/00648/qaz6te992ytt_t.jpg (http://www.tinypic.pl/qaz6te992ytt)
I jak to wygląda wg Was?
Masz 3D czy 5D? Ja mam 5D, te same felgi i też w planach eibachy, ale trochę mnie przeraziło, jak bardzo koło wystaje poza obrys. Myślałem, że będzie bardziej schowane.
Pan_Ciastek
28-03-15, 15:00
5D. To jest akurat zdjęcie przodu, także nie ma znaczenia wersja nadwozia. Jeżeli chodzi o tył, to tutaj nie mam obaw bo koło ładnie idzie w nadkole. Skoro masz te same felgi to dlaczego Cię przeraził ten widok? ;)
Skoro masz te same felgi to dlaczego Cię przeraził ten widok? ;)
Ponieważ wczoraj pierwszy raz je przymierzyłem ;)
Panowie, jeżdżę na tomasonach tn1 18' i zaczynam rozważać obniżenie swojego batmobila. Problem jednak w tym, że mam wrażenie, iż te -25mm deklarowane przez producenta, to będzie bariera nie do przejścia dla Hanny w konfrontacji z muldami. Wymieniłem parę wiadomości z Winnim, który zapewnia mnie, że nie muszę się niczego obawiać i nawet bez negatywu nic nie będzie obcierać. Obserwuję jednak to co się dzieje na przedniej osi i mam mega wątpliwości, z których mam nadzieję mnie wyleczycie...
http://files.tinypic.pl/i/00648/qaz6te992ytt_t.jpg (http://www.tinypic.pl/qaz6te992ytt)
I jak to wygląda wg Was?
Wkładaj eibacha, dopiero wtedy auto zaczyna jakoś wyglądać.
Gdybyś chciał do kompletu, mam amory koni do pozbycia (sam tył)
Pan_Ciastek
28-03-15, 20:46
mitusm, oczywiście, wiem, że będzie wyglądać o niebo lepiej, natomiast oprócz aspektów wizualnych liczą się również te czysto techniczne. Niestety mam nieco muld na trasie dom - robota i boję się, że nie dojadę w całości...
Wymieniłem parę wiadomości z Winnim, który zapewnia mnie, że nie muszę się niczego obawiać i nawet bez negatywu nic nie będzie obcierać. Obserwuję jednak to co się dzieje na przedniej osi i mam mega wątpliwości, z których mam nadzieję mnie wyleczycie...
tak tylko Winni mieszka w D.Tam chyba trochę rowniejsze drogi mają...:cool:
pzdr
Panie Ciastku,
Już parę osób mówi ze będzie a okey a Pan Ciastek dalej swoje...
Przez obniżenie tył będzie miał okolo - 1 negatyw, przód też. Że felga wystaje poza nadwozie nie przeszkadza, najważniejsze że przez naciąg opony nie będzie trzeć bieżnik wewnątrz, lekki negatyw też robi swoje.
ArdianFK2 jeździ na takim samym setupie i nie przypominam sobie, żeby mówił coś o jakiś problemach.
Ja po Polsce jeżdżę rocznie około 3-4tys. i nie mam żadnych problemów.
Szczerze to nie wiem co i ile razy jeszcze nie licząc wiadomości na PM napisać bo i tak widocznie nie przemawiają do Ciebie żadne argumenty ;)
Jak masz dalej wątpliwość to zostaw jak jest i problem z głowy :)
Pan_Ciastek
28-03-15, 21:14
Winni, to nie tak, że nic do mnie nie trafia. Po prostu chciałem posłuchać paru opinii więcej. Twoje PMy i tak mnie mocno nastawiły na zakup, ale taki już jestem, że wolę wszystko 10 razy przemyśleć, niż iść na żywioł i później żałować decyzji.
Nie mniej jednak chyba swoim ostatnim postem spowodowałeś, że się skuszę. Jak będzie tarło to zdemontuję i wyślę Ci te springi z bombą w ramach wdzięczności ;P.
Mówisz, że przednia oś też idzie na -1? W takim wypadku wszystko powinno ładnie się chować.
Jak będzie trzeć na tych twoich muldach to załatwisz śruby, dasz większy negatyw i git ;)
Bez śrub miałem z jednej strony jak dobrze pamiętam - 0.7, z drugiej - 0.9 :)
Pan_Ciastek
28-03-15, 21:20
No dobra. Kupuję. :)
Uff * ocieram pot z czoła *
:D
Zdaj relacje jak wszystko zamontujesz i pojeździsz chwile :)
Pan_Ciastek
28-03-15, 21:25
Myślę, że będzie to kwestia dwóch - trzech tygodni bo czekam na rozpórkę i będę wrzucać wszystko na raz. Na pewno dam znać jak wszystko wyszło.
Dzięki Winni za pomoc w podjęciu decyzji ;).
Jeżdżę na setupie -25mm + 8,5J + z tyłu dystanse po 10mm na stronę. Tak jak mówili poprzednicy, po obniżeniu zrobił się lekki negatyw i mimo, że koła lekko wystają, nic nie obciera :) Dodam, że robię ok. 15k rocznie, a auto jest często załadowane. Jedyne co, to trzeba się nauczyć wypatrywać dziury na drodze, odpuścić wyższe krawężniki i zatrzymywać się przed progami. To niewiele, przy efekcie wizualnym Waszych Hani :D
Szukam i znaleźć nie mogę...
Może ktoś się wypowiedzieć na temat Prokitów do FN2? Jaka różnica względem ori spirngów?
Szukam i znaleźć nie mogę...
Może ktoś się wypowiedzieć na temat Prokitów do FN2? Jaka różnica względem ori spirngów?
pytales w dziale type-R w temacie z szybkimi pytaniami? :D
Ogłaszam wszem i wobec... u mnie tez zagoscil Eibach Pro-Kit -25mm w wersji dla Dieselka :D
Bałem sie tego jak ognia i teraz moja czujnosc przy parkowaniu wzrosla 20krotnie :D - na razie bez strat.
Odczucia - nie jezdze po autostradach ani ekspresowkach, wiec nie wiem, jak jest przy duzych szybkosciach i bocznych wiatrach - ale zdaje sie na odczucia innych :D
Co do tego, co do tej pory moglem samemu poczuc, to najbardziej czuc roznice w zakretach, co jest oczywiste. Auto duzo mniej buja na boki i przez to pewniej sie jedzie. Rozporka mysle, ze tez dodatkowo pomaga.
Odnosnie kultury pracy - tutaj moja ocena jest utrudniona bo zmienilem dodatkowo cale zawieszenie z przodu i wrzucilem poliuretany. Chwilami mam wrazenie ze jest gorzej, a chwilami ze lepiej jak bylo - jednak coraz czescie ze wskazaniem na to drugie :D na pewno jest inaczej. Jest sztywniej.
Generalnie polecam. koszt nie jest duzy, w stosunku do poprawy wlasciwosci jezdnych - podobnie jak rozporka od gorny-sport. :)
Kolejny krok... zmiana felg :)
Pan_Ciastek
24-04-15, 12:37
Wrzuciłem Eibachy. Efekt wizualny jak i względy trakcyjne na meeega plus.
Niestety muszę nauczyć się jeździć nieco wolniej przy słabszej nawierzchni bo udało mi się już parę razy przytrzeć na odcinku 10 kilometrów. Ewentualnie może jakaś osłona na dół, ale na chwile obecną trzeba poświęcić nieco więcej uwagi na drogę.
No widzisz, dobrze że się mnie posłuchałeś :p
Czy z Eibachami czy bez i tak trzeba na polskich drogach szczególnie uważnie jeździć i omijać dziury/garby.
Dla mnie jedyna "nowość" była szczególna ostrożność na krawężniki, ne tylko przy parkowaniu równoległym ale też przodem, bo dokladką bardzo łatwo zachaczyć.
A i tak nawet jak bardzo się uważa czasami zdarzy się gdzieś albo felgą albo dokladką zachaczyć, trzeba sie nauczyć nie panikować tylko znieść to po męsku (co nie zawsze jest łatwe :D)
butler.gdansk
24-04-15, 16:10
Ja takie rzeczy bardzo męsko znoszę.
KU%$!A M#@ J* PI%#@*#E, H&@, F^%$ itd...
Pan_Ciastek
06-05-15, 22:16
Panowie, czy montaż takiego ustrojstwa ma większy lub mniejszy sens?
http://www.szalonymax.pl/product-pol-42477-01642477-Oslona-podwozia-ALUMINIOWA-Honda-Civic-5dr-rocznik-2006-2012-Oslona-silnika-oraz-skrzyni-biegow.html
Może to być sensowny dodatek w autach pozbawionych osłony. My mamy taką fabryczną, co prawda z tworzywa, ale spełnia swoją rolę, także inwestowanie tysiaka aby zamienić siekierkie na kijek pachnie rorzutnością. IMHO oczywiście.
Pan_Ciastek
06-05-15, 23:15
Pytam raczej w kontekście wytrzymałościowym. Po obniżce zdarza się przytrzeć i zastanawiam się na ile takie tworzywo jest wytrzymałe. Dodatkowo ta osłona stanowi najniższy prześwit w samochodzie co skutecznie pomaga w przycierkach, nie wiem jak to jest w przypadku stalowego zamiennika?
Z tego co zauważyłem od osłony do jakiegoś elementu silnika to jest jeszcze parę centymetrów więc jak zaczniesz trzeć osłoną to masz jeszcze spokojnie kilka cm zapasu zanim o coś faktycznie zahaczysz. Ta osłona chyba jest nieco bliżej silnika nie jest tak opadnięta, jak w przypadku diesla przynajmniej.
Ale dochodzi jeszcze inna rzecz, OEM osłona zakrywa wszystko łącznie z bokami więc nie leci ci tyle syfu na silnik, a tutaj jest wszystko na wierzchu i z pod kół całe błoto wędruje prosto do komory silnika.
Wymiana sprężyn to nie amputacja ręki, nie spasuje to wracasz do serii a spreżyny sprzedasz bez wiekszej straty.
Jak ktos ma einbacha na pogonke do 1,8 to na pm niech da znac przebieg, stan, cene :)
tak czytam ten temat i gryzę się z myślami ... mam oem zawias puki co i nigdy jeszcze nie przytarłem spodem a mam ufo już ponad 2 lata... Eibach to "zaledwie" -25mm a czytam że trzeba uczyć sie jeździć na nowo ... aż taka różnica jest?
Różnica jest spora.
z moich doświadczeń:
Plusy:
Nie zwiewa Cie wiatr
Mniejsze spalanie na autostradzie
Mniej buja, lepiej trzyma się drogi
Minusy:
Skok amora pozostaje ten sam więc na bujnięciach trzesz spodem o progi zwalniające
Po standardowych prograch max 20km/h
na niektórych nawet 5 KM/h
Mam wgnieciony tłumik środkowy bo raz się zapomniałem
Również w trasie potrafi mi przytrzeć jak są nierówności na drodze (nie dziury ale pofałdowania) trzeba uważać
Wjechać gdzieś w teren - zapomnij
Składane słupki na miejscach parkingowych - masakra - ostatnio zaparkowałem na takim miejscu podejrzewając, że wszystko będzie ok, Wyjeżdzając słupek zaczepił o metalowy fragment osłony, pogiął ją i poodrywał. Trzeba było to wyklepać młotkiem i przywiercić na wkręty.
Ogólnie na trasę jest bardzo spoko, na "miejską dżunglę" potrafi niemile zaskoczyć.
Też sądziłem, że te 25mm to nic a jednak bardzo duża różnica.
EDIT: Mam diesla więc nie gwarantuje, że u Ciebie będzie identycznie. Nie wiem jak wygląda osłona w 1.8 i na jakiej jest wysokości. Poza tym diesel ma cięższy przód.
Poza tym diesel ma cięższy przód.
Ale ma tez inne sprezyny :) wiec w tej kwestii nie powinno byc roznic.
jeździłem ufo 2.2 kolegi i silnik jest odczuwalnie cięższy zwłaszcza jak przy około 100km/h jak "bujnie" autem na niewierności... hmm zastanawiam sie czy ktoś kto ma 1.8 ma podobne doświadczenia jak Ty krynix.
Minusy:
Skok amora pozostaje ten sam więc na bujnięciach trzesz spodem o progi zwalniające
Po standardowych prograch max 20km/h
na niektórych nawet 5 KM/h
Mam wgnieciony tłumik środkowy bo raz się zapomniałem
Również w trasie potrafi mi przytrzeć jak są nierówności na drodze (nie dziury ale pofałdowania) trzeba uważać
Wjechać gdzieś w teren - zapomnij
Składane słupki na miejscach parkingowych - masakra - ostatnio zaparkowałem na takim miejscu podejrzewając, że wszystko będzie ok, Wyjeżdzając słupek zaczepił o metalowy fragment osłony, pogiął ją i poodrywał. Trzeba było to wyklepać młotkiem i przywiercić na wkręty.
Ogólnie na trasę jest bardzo spoko, na "miejską dżunglę" potrafi niemile zaskoczyć.
Też sądziłem, że te 25mm to nic a jednak bardzo duża różnica.
Mnie to rypie. Ma wyglądać i dobrze wybierać dziury :)
Przód przy dużej prędkości lubi bujnąć na eibachu + seria amor. Tył sprawuje się super.
Po zmianie na koni sport dużo lepiej się prowadzi.
Panowie jak coś to:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?251570-Sprzedam-Eibach-Prokit-Civic-VIIIgen-1-4-1-8-2-0
A co fajnego wpada Kuba zamiast Eibachow? :)
A co fajnego wpada Kuba zamiast Eibachow?
Mocno dyskusyjny temat ;)
Wywaliłem całe zawieszenie FN2 i wstawiłem FN1. Po prostu ten samochód na polskich drogach, był bardzo nieznośny. Szczególnie w trasach. Samochód prowadził się świetnie ale był bardzo niewygodny na dystansach 500km i więcej.
Niezle :D
No to dawaj Eibachy dedykowane do FN1 i bedzie miodzio :)
Niezle :D
No to dawaj Eibachy dedykowane do FN1 i bedzie miodzio :)
ZTCP sprezyny Eibach do ufo dzieli sie na te do benzyny (1.4, 1.8, 2.0) i do diesla. Nie ma dedykowanych do FN2.
Tez nie pamietam dokladnie, jak tak to montuj Eibachy do zawieszenia FN1, przy normlanej jezdzie nie bedzie mniej wygodnie :)
ZTCP sprezyny Eibach do ufo dzieli sie na te do benzyny (1.4, 1.8, 2.0) i do diesla. Nie ma dedykowanych do FN2.
dokładnie, Eibachy (E10-40-011-01-22) są te same do wszystkich benzyn łącznie z FN2, z tym, że 1.4 i 1.8 obniżają nominalnie -25, a w 2.0 tylko -15 mm.
Tez nie pamietam dokladnie, jak tak to montuj Eibachy do zawieszenia FN1, przy normlanej jezdzie nie bedzie mniej wygodnie :)
Obiżenie w moim wypadku to było 2,0 cm z przodu i ponad 1,0cm z tyłu. I niestety, ileś razy w roku jeżdżę w góry i każde zjechanie na pobocze czy parkowanie na nieubitej ziemi to była walka. Kto wytrzyma- przedni zderzak czy ja? ;) Muszę sobie to póki co darować hehe Amortyzatory i sprężyny z fn2 zostawiam dla przyszłego właściciela. Prokity mogą się sprzedać bo już mi na nich nie zależy.
Nie wiem gdzie Wy mieszkacie, ale ja od 1.5r jeżdze na eibachu i nie miałem jeszcze żadnej przygody. Trzeba uważać i tyle.
Piszę to jako mieszkaniec wioski koło pagórkowatej Limanowej :)
Trzeba uważać i tyle.
Jednie wolą jeździć a inni uważać ;)
Ale fn2 chyba nieco niżej siada niż fn1. Ale mogę się mylić.
Jednie wolą jeździć a inni uważać ;)
Ale fn2 chyba nieco niżej siada niż fn1. Ale mogę się mylić.
FN2 seryjnie siedzi 10 mm niżej niż 1.8
Dlatego kit Eibacha obniża 1.8 nominalnie o 25 mm, a FN2 o 15 mm
FN2 seryjnie siedzi 10 mm niżej niż 1.8
Dlatego kit Eibacha obniża 1.8 nominalnie o 25 mm, a FN2 o 15 mm
Wydaje mi sie, ze moga byc delikatne roznice, w koncu K20 bedzie ciezsze niz L13 czy R18 wiec nominał nominałem a grawitacja może zrobić swoje :) Zresztą kuba_ce pisał, że jego FN2 zeszło bardziej niż 15mm
Wydaje mi sie, ze moga byc delikatne roznice, w koncu K20 bedzie ciezsze niz L13 czy R18 wiec nominał nominałem a grawitacja może zrobić swoje :) Zresztą kuba_ce pisał, że jego FN2 zeszło bardziej niż 15mm
dlatego napisałem, że są to wartości nominalne ("książkowe") wiadomo, że będą różnice miedzy modelami :)
do tego wyczytałem gdzieś na Civinfo, że jakaś firma w GB przerabia sprężyny Eibacha tak, że obniżają nominalnie FN2 o 25 mm, a co ciekawsze podobno sam Eibach testował te zmiany i autoryzuje ich robotę :)
...do tego wyczytałem gdzieś na Civinfo, że jakaś firma w GB przerabia sprężyny Eibacha tak, że obniżają niminalnie FN2 o 25 mm, a co ciekawsze podobno sam Eibach testował te zmiany i autoryzuje ich robotę :)
EIBACH ProKit firmy ABP motorsport obniża o równe 30mm.
Czytałem gdzieś o "regeneracji" sprężyn i napisane tam było, że jak orginalna sprężyna jest siadnięta, to rozciąga się ją na gorąco i na jakiś czas wraca do pierwotnych wymiarów. Może takie naciągnięcie to jest droga, żeby Eibach mniej obniżał prześwit.
Ja pamietam z czasow jak zrobilem prawko i marzeniem bylo CC Sporting to byly zaklady, ktore zajmowaly sie przeróbkami sprężyn. Zamiast jak niektorzy ciąć brzeszczotem tam rozhartowywali zmieniali wysokosc i hartowali na nowq dlugosc. Pewnie z rozciagnieciem tez by taki manewr byl mozliwy
Pisząc na gorąco miałem właśnie to na myśli. Na szybko znalazłem nawet mały artykulik:
http://www.autocentrum.pl/nasze-porady/odzyskana-sprezystosc/
Siema,
jako, ze przyszla pora poskladac auto do kupy i zalozyc Eibachy (przed urlopem zabralem sie za wymiane sprezyn i okazalo sie, ze amory kaputt, a nie bylo juz czasu na zmontowanie).
I mam rokminke z odbojami. Jak powszechnie wiadomo, te dodawane w zestawie ze sprzezynami nie pasuja, bo nie blokuja sie w gniezdzie lozyska. Mam kupione nowe, ale one sa oczywiscie wysokosci OEM, czyli na oko jakies 2,5 cm wiecej niz te Eibachowe. Wydaje mi sie, ze faktycznie, skoro sprezyna skraca zakres pracy amora to warto by nie ograniczac tego dodatkowo odbojem - i teraz pytanie - moze obciac te nowe odboje do wysokosci analogicznej jak te Eibachowe - co o tym myslicie?
Dziwne. Od kilku lat jeżdżę z Eibach Pro Kit z odbojami z zestawu. Nic nigdy nie wypadło, siedzi mocno, czego nie mogę powiedzieć o oryginalnych odbojach.
Dziwne. Od kilku lat jeżdżę z Eibach Pro Kit z odbojami z zestawu. Nic nigdy nie wypadło, siedzi mocno, czego nie mogę powiedzieć o oryginalnych odbojach.
Paru chłopaków pisało o odbojach z zestawu Eibacha, m.in. Buri tutaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132960-spre%BFyna-obni%BFaj%B1ca-na-seryjny-amortyzator&p=1904057&viewfull=1#post1904057)
Z mojej obserwacji przy demontażu zawiasu i przymiarek - jest dokładnie jak napisał Buri - kołnierz Eibachowego odboju jest na tyle mały, że nie pozwala zablokować odboju w osłonie łożyska. I to nie nawet na zasadzie, że wchodzi luźno i jest obawa, że wypadnie przy mocniejszych działaniach, tylko wypada pod własnym ciężarem
Paru chłopaków pisało o odbojach z zestawu Eibacha, m.in. Buri tutaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132960-spre%BFyna-obni%BFaj%B1ca-na-seryjny-amortyzator&p=1904057&viewfull=1#post1904057)
Z mojej obserwacji przy demontażu zawiasu i przymiarek - jest dokładnie jak napisał Buri - kołnierz Eibachowego odboju jest na tyle mały, że nie pozwala zablokować odboju w osłonie łożyska. I to nie nawet na zasadzie, że wchodzi luźno i jest obawa, że wypadnie przy mocniejszych działaniach, tylko wypada pod własnym ciężarem
Dla potomnych. Zawias zmontowany. Odboje z zestawu ze sprezynami zalozone. One wprawdzie sie nie klinuja w obudowie lozyska, ale za to sa ciasne i trzymaja swoja pozycje na tloczysku dosc skutecznie.
Witam,
Panowie jest taki temat - droga z domu do roboty i co za tym idzie, wyjazd i wjazd do garażu podziemnego a po drodze z ośmiu śpiących policmajstrów. Do tego raz na ruski rok kobita siada za sterem. Da rade jeździć po wymianie na pro-kity czy raczej tarcie wpisze się w codzienność?
Da rade ale dla wysokich progow predkosc 5 dla srednich 10-15
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Ja jak na razie przytarlem na krótkim garbie samorobce na jednym z osiedli. Tam prędkość nie miała nic do rzeczy, przeturlalem się z prędkością ślimaka. Na garbach u mnie na osiedlu zupełnie bez zmian - ale to progi mająceze 2 m długości. Najgorsze są takie, po których przednie koło zaraz zjeżdża i wtedy jeżeli wysokość progu odpowiada za to czy przytrzesz, czy nie
Panowie a takie pytanko. Ile eibachy jeszcze siadają jak mamy komplet pasażerów o tylnią oś mi bardziej chodzi. Tak mniej więcej.
zależy jacy pasażerowie
jak wezmę 3 małolatki to razem 150 kilko
jak wezmę 3 kolegów to razem 300 kilo
robi różnice
tak czy siak jak załadujesz maksymalnie to siadzie tak, że rant opony schowa się w nadkola, ale wszystko śmiga :D
No to nie dobrze. Bo mam taki felunek, że już na serii na dołach w załadowanym aucie coś tam przyciera o nadkole. No nic trzeba nowe sprężyny kupić i nie bawić się w obniżanie bo powyrywam tam wszystko :P Dzięki za info.
Czy warto wymienić seryjne sprężyny z FK2 na sprężyny z FN2 ? Niby obniżają o 15mm co by mi pasowało bo 25mm z Eibachów to nieco za dużo jak dla mnie.
15mm było by ok. Ale czy jest sens takiej podmianki ?
Czy warto wymienić seryjne sprężyny z FK2 na sprężyny z FN2 ? Niby obniżają o 15mm co by mi pasowało bo 25mm z Eibachów to nieco za dużo jak dla mnie.
15mm było by ok. Ale czy jest sens takiej podmianki ?
25mm to takie obniżenie jakby go nie było :) Pewnie ze jest sens bo auto będzie się lepiej prowadzić.
analyzer64
26-05-16, 22:13
Ja bym założył Eibachy, z twardo będzie na sprężynach z FN2, a w tej generacji zawieszenie i tak jest mocno sztywne.
Prawda jest taka ze na Eibachach jest bardziej komfortowo niż na OEM.
Wysłane z kalkulatora
Prawda jest taka ze na Eibachach jest bardziej komfortowo niż na OEM.
Wysłane z kalkulatora
No właśnie, spotkałem się już z takim określeniem, więc chyba coś w tym jest. Z chęcią założyłbym te Eibachy z uwagi na komfort ale 2,5 cm w dół to dla mnie za duże wyzwanie. Nie chcę mieć problemów z pokonywaniem niektórych progów zwalniających czy podjazdem podczas parkowania po wysokie krawężniki. Już na obecnym prześwicie (zwłaszcza śnieżną zimą) trzeba uważać a co dopiero 2.5cm niżej. Szkoda że Eibach nie robi identycznych rozmiarem co OEM.
No właśnie, spotkałem się już z takim określeniem, więc chyba coś w tym jest. Z chęcią założyłbym te Eibachy z uwagi na komfort ale 2,5 cm w dół to dla mnie za duże wyzwanie. Nie chcę mieć problemów z pokonywaniem niektórych progów zwalniających czy podjazdem podczas parkowania po wysokie krawężniki. Już na obecnym prześwicie (zwłaszcza śnieżną zimą) trzeba uważać a co dopiero 2.5cm niżej. Szkoda że Eibach nie robi identycznych rozmiarem co OEM.
Biłem sie z myslami prawie 2 lata, i w koncu sie zdecydowalem na Eibachy ... i zaluje, ze tak dlugo czekalem. Jak na razie przytarlem raz na jakims wydumanym progu zwalniajacym. Ale i tak warto. W zestawie z rozporka przednia jest naprawde ekstra
Witam, proszę mi powiedzieć pro-kit eibach podejdzie bez problemu z Type R VIII GEN do 1.8 Type S+? Zrzucam obecne sprężyny i bezproblemowo powinno się obejść? Pro kit różni się springami jeśli chodzi o diesla, tak?
Tak tylko chyba jest inny kod tej sprężyny do diesla do benzynowego. Upewnij się że kupisz dedykowane do twojego modelu :)
Witam, proszę mi powiedzieć pro-kit eibach podejdzie bez problemu z Type R VIII GEN do 1.8 Type S+? Zrzucam obecne sprężyny i bezproblemowo powinno się obejść? Pro kit różni się springami jeśli chodzi o diesla, tak?
http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?11=279&14=19&1115=1&10=AA3D2D7B85BC46AB864BD9C27A0F38D7279019&12=102&52=1&30=45&1250=1&31=5498&330=480
Trochę odświeżę temat, bo jestem ciekawa, a nigdzie nie znalazłam odpowiedzi: po założeniu Eibachów (do FN1) auto rzeczywiście siada te 2,5cm i ani mm więcej czy zdarza się, że samochód zejdzie niżej?
Deadline92
10-05-17, 12:18
Jaka cena tych sprężyn ?
Ok 570 zł (+/- 20zł), zależy gdzie kupujesz.
Trochę odświeżę temat, bo jestem ciekawa, a nigdzie nie znalazłam odpowiedzi: po założeniu Eibachów (do FN1) auto rzeczywiście siada te 2,5cm i ani mm więcej czy zdarza się, że samochód zejdzie niżej?
Siada tak jak producent piszę. No bez przesady żeby było dokładnie 2,5 cm bez mm więcej czy mniej aż tak to tego pewnie nikt nie sprawdzał z suwmiarką do 1 mm...
Ok 570 zł (+/- 20zł), zależy gdzie kupujesz.
Kiedys znalazlem http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-kit-honda-civic-viii-ufo-2005-i6801239597.html
500 plus kurier 14zl :)
Kiedys znalazlem http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-kit-honda-civic-viii-ufo-2005-i6801239597.html
500 plus kurier 14zl :)
Jak ma ktoś zniżki w intercxxxxs na numer to wyjdą 450 zł po zniżce :)
Trochę odświeżę temat, bo jestem ciekawa, a nigdzie nie znalazłam odpowiedzi: po założeniu Eibachów (do FN1) auto rzeczywiście siada te 2,5cm i ani mm więcej czy zdarza się, że samochód zejdzie niżej?
W 1.4 siądzie mniej niż w 1.8 z uwagi na masę, podobnie w wersji bieda Comf. mniej jak w najcięższym Executivie. Czasem jak parkuje koło Sporta to odnoszę wrażenie, że moje auto jest ze 2 cm niżej(rozmiar opon ten sam).
Zależało by mi na poprawie kultury pracy zawieszenia (bardziej gładkie wybieranie małych nierówności) ale chciałbym także mieć taką progresywność sprężyn jak w Eibach Pro Kit (do szybszego pokonywania zakrętów coby buda się nie wychylała). Na pewno nie chcę żadnego obniżania ani o 10mm. Czy istnieją takie sprężyny? Co do kultury pracy zawiasu to może sama wymiana amortyzatorów na jakieś lepsze?
butler.gdansk
11-05-17, 09:45
Na obecną chwilę nie masz chyba opcji by zachować kulturalne zachowania zawieszenia oprócz zastosowania właśnie Eibachów.
Najsensowniejszą opcją dla Ciebie jest chyba rozpórka od GSG. Koszt względnie niewielki, a zachowanie auta w zakrętach zauważalnie lepsze.
Mam już założoną rozpórkę od gsg. No to nic, pewnie wymienię amorki na Bilstein B6 i tyle w temacie zawiasu.
Do sprawdzenia, ale ztcp to gwint Eibacha mozna ustawic na seryjnej wysokosci. Tylko to juz koszty wieksze niz same sprezyny
Bilstein B6 to chyba cywilna wersja amorów, więc powinny współgrać z seryjną sprężyną. A jakość pewnie sporo wyższa niż seryjne Sachs albo zamiennik Kayaba?
B4 to cywilny zamiennik. B6 jest juz twardszy
Mój błąd w takim razie. A czy takie B4 będzie jakościowo lepsze od Sachsa lub Kyb?
Mój błąd w takim razie. A czy takie B4 będzie jakościowo lepsze od Sachsa lub Kyb?
Biorac pod uwage jakimi bublami byly Sachsy na pierwszy montaz chyba nie powinno byc gorzej ;) na KYB sa ludzie narzekaja, ze potrafia stukac. Wiec dlatgo ja wybralem bramke nr 3 czyli Bilsteina. Dodatkowo, okazal sie byc najtanszy z calej trojki.
Biorac pod uwage jakimi bublami byly Sachsy na pierwszy montaz chyba nie powinno byc gorzej ;) na KYB sa ludzie narzekaja, ze potrafia stukac. Wiec dlatgo ja wybralem bramke nr 3 czyli Bilsteina. Dodatkowo, okazal sie byc najtanszy z calej trojki.
I ja poszedłem z Twoje ślady i też to samo wybrałem, kiedyś zawieszenie tylko brałem do merca bilstein i nigdy się nie przyjechałem.
gdzie można kupić najtaniej te B6 z pewnego źródła? w IC po zniżkach? (bo mam)
Chyba taniej niż po zniżkach w IC już nie znajdziesz.
Deadline92
18-05-17, 18:50
http://allegro.pl/amortyzator-przod-bilstein-honda-civic-viii-8-ufo-i6152698817.html O te amorki chodzi ? bo jestem niedługo umówiony do mechanika bo coś stuka mi w zawieszeniu z prawej strony i albo to amor albo łożysko jak padł amor to zastanawiam sie nad tymi Bilstein I Do tego te sprężyny eibach
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.