PDA

Zobacz pełną wersję : Kto jeździ na eibach pro kit w 8gen ?



mitusm
08-06-14, 22:58
Jak w temacie, proszę o opinię na temat sprężyn eibach pro kit. Ile siadły w stosunku do serii, na ile poprawiła się trakcja, amory seria czy zmienialiście, co z komfortem na ile ucierpiał.
Chyba że macie lepszą propozycję z innej firmy.
Miałem te sprężyny w innym aucie i sobie chwaliłem ale zapytam profilaktycznie jak sprawdzają się w hondzie.
… a może ma ktoś używki na pozbyciu :)

ArdianFK2
08-06-14, 23:06
polecam
trakcja na plus
jak zapjerd***** to odczujesz dużą różnice
auto siadło, ale delikatnie ja dla mnie za mało
amortyzatory seria

Winni
09-06-14, 00:34
Też polecam, obniżenie jest akurat, większą glebą już by sie częściej zahaczało. Jak kolega juz napisał, wszystko na plus :)

DŻEJKU
09-06-14, 08:11
również polecam, wydaje mi się ze mniejsze nierówności wybiera lepiej niz seria, samochód usiadł równiutko z przodu i z tyłu choć wolałbym zeby przód był nieco niżej zeby sylwetka miała kształt klina.
Komfort jazdy praktycznie sie nie zmienił, też bym wolał większą glebę, ale już przy tych springach często robie przycierki tajpesową dokładką.

Generalnie jesli samochód ma słuzyć do codziennej jazdy bez zamulania a nie do lansu na glebie to jest to idealny zestaw - mam go już w drugim samochodzie.

butler.gdansk
09-06-14, 08:32
Eibach tłumi lepiej, nie dobija jak seria na większych dziurach. Na duży plus to że maksymalnie nie siada niżej co przy dużym bagażu jest bardzo dużą zaletą.
Dla mnie trochę teraz za nisko bo nowy wydech mam dość nisko poprowadzony i muszę być ostrożny, ale do serii i tak bym nie wrócił.

mitusm
09-06-14, 09:11
Dzięki wszystkim za opinię. Teraz na pewno się zdecyduję. Najtaniej znalazłem za 580zł, chyba niezła cena.

buri
09-06-14, 10:46
Jak w temacie, proszę o opinię na temat sprężyn eibach pro kit. Ile siadły w stosunku do serii, na ile poprawiła się trakcja, amory seria czy zmienialiście, co z komfortem na ile ucierpiał.
Chyba że macie lepszą propozycję z innej firmy.
Miałem te sprężyny w innym aucie i sobie chwaliłem ale zapytam profilaktycznie jak sprawdzają się w hondzie.
… a może ma ktoś używki na pozbyciu :)

dołącze do opinii zadowolonych uzytkownikow
mnie najbardziej ucieszyła prawa jednoczesnie prowadzenia jak i komfortu, duzo kulturalniej auto wybiera nierownosci
auto siadlo tyle, ile deklaruje producent - mierzone przed i po - wrzucalem nawet zdjecia, gdzie stoja obok siebie 2 auta: 1 z eibachem a drugie bez (chyba w temacie o amortyzatorach?)
jesli szukasz nowego zestawu to kolega _python_ ma chyba jeszcze swoj na zbyciu, tyle ze to jest do 2,2 a nie wiem czym Ty jezdzisz, bo nie napisales
w intercarsie (jak masz znizki) mozesz kupic pro kit do 1,8 za niecale 500 a do 2,2 niewiele ponad 500 - warto zadzwonic i zapytac ile teraz kosztuje bo zalezy to od kursu euro - jak kupoiwalem swoj cena troche byla inn niz jak zalatwialem dla chlopakow z forum jakis czas pozniej.
minus eibacha: jesli masz ksenony to poziomowanie moze nie działać, bo czujnik pracuje poza zakresem..

DŻEJKU
09-06-14, 13:08
ja swoje kupowałem z 2 miechy temu, w intercarsie na tamten moment były niedostepne, wiec zdecydowalem sie zakupic od kolegi z tego forum o nicku chaves - wszystko zrealizowal szybko i za rozsądną kasę także polecam.

mitusm
09-06-14, 13:42
Motor 1.8, tak że od 2.2 odpadają niestety.

fr4n3k
09-06-14, 17:22
ja swoje kupowałem z 2 miechy temu, w intercarsie na tamten moment były niedostepne, wiec zdecydowalem sie zakupic od kolegi z tego forum o nicku chaves - wszystko zrealizowal szybko i za rozsądną kasę także polecam.

ja również polecę kolegę chaves w temacie sprężyn.
--
co do ksenonów - u mnie poziomowanie działa,
przy okazji sprężyn został wymieniony komplet amorów na kayaby - i stwierdzam ze na takim zestawie powinien standardowo pojawiać się gen. viii.
W porównaniu do zawieszenia z przedlifta 1,8 jest ,,miekko", choć - sprężynka na tyle sztywna, że (jak wspomniał kolega wyżej) nie siada przy dociążeniu,
obniżenie na warunki miejskie całkiem bezpieczne i śmiało w granicach dobrego smaku.
Ja kupowałem owy zestaw na autostradowe dojazdy do pracy - i stwierdzam że wybrał bym nieco większą glebę ;)

drako
09-06-14, 19:08
Bardzo ciekawy temat dla mnie :) Mieszkam w UK i tu na ebayu najtaniej pro kit jest za 170F około czyli 850zł .... DROGO!!!! Co myslicie o zestawie Apex? Niby obniżają 30/30mm ...

ArdianFK2
09-06-14, 19:19
kup eibacha i wyślij do siebie

agrttc
09-06-14, 20:36
Bardzo ciekawy temat dla mnie :) Mieszkam w UK i tu na ebayu najtaniej pro kit jest za 170F około czyli 850zł .... DROGO!!!! Co myslicie o zestawie Apex? Niby obniżają 30/30mm ...

apexy są strasznie twarde, miałem zamontowane w leonie to mi plomby wypadały na dziurach ;) skusiłem sie bo były tansze niz eibachy. Chyba ze się coś zmieniło

marcin001984
09-06-14, 21:22
Ja też jeżdżę na Eibach pro kit i kupowałem w inter carsie po rabacie za 487zł. Jak dla mnie duża poprawa, buda się tak nie przechyla w zakrętach. Należy usunąć z przedniego zderzaka gumowe "płetwy" bo chaczy się nimi o byle co.

kvas
10-06-14, 11:07
Potwierdzam :D Po przygodzie z krawężnikiem szybko się ich pozbyłem

niebyleco
10-06-14, 11:53
Od wczoraj i ja mam zestaw założony+nowe amory, jeździ się o niebo lepiej :-D

geo
10-06-14, 17:29
Witam, też już je zakupiłem i bedę jeszcze wymieniał amory. Z jakimi amorami macie swoje zestawy?

mitusm
10-06-14, 19:49
Też ciekawe pytanie o amory. Honda sprytnie zrobiona, niby belka z tyłu, a trzyma się lepiej na zakrętach w serii niż golf 4 na eibachu, twardych amorach i trzech rozpórkach.
Bujniesz z tyłu to się wydaje tapczan, a zakręty pięknie przelatuje.

grzegorc
13-06-14, 12:06
U mnie wszystko na plus:D polecam:p

Pik
13-06-14, 13:12
A tak przy okazji, to czy ktoś miał jakieś doświadczenia z zestawami AP-sportfahrwerke?
(np.: http://www.mapet-tuning.com/sklep/honda-civic-hatchback-022006-012012-mm20-p-148170.html?osCsid=4qucf9ca2c3mui9nhlof35jbo2 )

filipfm
13-06-14, 15:33
A tak przy okazji, to czy ktoś miał jakieś doświadczenia z zestawami AP-sportfahrwerke?
(np.: http://www.mapet-tuning.com/sklep/honda-civic-hatchback-022006-012012-mm20-p-148170.html?osCsid=4qucf9ca2c3mui9nhlof35jbo2 )

Ja mialem kiedys w innym aucie sprezyny tej firmy. Komfortowo nie bylo :)

Winni
13-06-14, 23:43
W niemieckim forum ludzie narzekają na jakość wykonania, w paru przypadkach jakiś otwór był za duży i całość nie trzymała się kupy... O komforcie nie wspominając, Eibachy rządzą :p

Tak autko siedzi na Eibachach po około 2 tysiącach km:

http://s7.directupload.net/images/140613/h7fucg7e.jpg (http://www.directupload.net)

Pozdrawiam :D

Winni

Tommi01
14-06-14, 12:52
a porowanie seria fn2 do fn2+ eibach??
jest bardziej miekko czy sa twardsze??

Winni
15-06-14, 12:42
Powinno być subjektywnie bardziej komfortowa w sensie nie ze będzie pływać tylko lepiej dziury etc. łykać, ale również lepiej w zakrętach się zachowywać. Obniżenie jest z tego co pamiętam 10mm, bo FN2 juz jest o 15mm niżej od FN/FK :)

Tommi01
15-06-14, 12:50
Powinno być subjektywnie bardziej komfortowa w sensie nie ze będzie pływać tylko lepiej dziury etc. łykać, ale również lepiej w zakrętach się zachowywać. Obniżenie jest z tego co pamiętam 10mm, bo FN2 juz jest o 15mm niżej od FN/FK

aha to chyba nic z tego nie bedzie bo na twardym seryjnym przechyla sie strasznie to pewnie na eibachu bede progami szural po winklach hehe
https://lh3.googleusercontent.com/8SPHbNVW6uMxFRvKJP4HleCzyOsxcHrAg_oZssvs6RU=w958-h719-no

Winni
15-06-14, 12:56
Właśnie nie, dziury lepiej wybiera bo progresja sprezyn jest inna, moja FN1 mimo mniejszego dobijania na dziurach to i tak dużo mniej sie w zakrętach pochyla ;)

To właśnie chciałem poprzednim postem wytłumaczyć ^^

Może ktoś z FN2 z Eibachami sie wypowie, albo w dziale Type R moze już ktoś kiedyś pisał :)

marcin001984
15-06-14, 17:00
na tym filmiku doskonale widać jak beznadziejne są seryjne sprężyny i zastosowanie tylnej belki zamiast wachaczy w UFOku


http://www.youtube.com/watch?v=XeGAmcLYGQ8

mitusm
16-06-14, 07:58
Podczas wyścigu większość tracił na prostych, przy takim samy stosunku mocy do wagi na mecie pewnie by byli równo.

Tommi01
16-06-14, 10:05
Podczas wyścigu większość tracił na prostych, przy takim samy stosunku mocy do wagi na mecie pewnie by byli równo.

cos ty niemam pojecia dlaczego zrobil taki beznadziejny test , na prostej jedzie tak samo wiec niewiem dlaczego mu ep3 odchodzilo... kierowca pi..:cool: w lipcu pojade znow na jastrzebia ale teraz z kolega co ma ep3 i sprawdze jak to wypada czy tak jak na filmiku czy inaczej :cool:

marcin001984
16-06-14, 17:55
EP3 w zakrętach lepiej trzyma się drogi przez wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, a co do FN2 to sami widzieliście jak siła odśrodkowa wyrzuca auto na łukach. Założę się że wymiana sprężyn coś tam by pomogła. I może żółte poliuretany zamiast fabrycznych gum stabilizatora

mitusm
17-07-14, 19:19
Wsadziłem eibachy, prowadzenie i komfort super.
Ale niestety tył siedzi cm niżej, może przez lpg. W planach jest jeszcze troche audio i wtedy może być już naprawdę kiepsko.
Wiem że z przodem nic nie zrobie, ale jest opcja aby dzwignąć lekko tył (ok 1cm) jakąś podkładką ?
Na fotkach kolegi 'Winni' równo wszystko siedzi.
Jutro będzie lepsza pogoda to wkleję jaką fotke.

Winni
18-07-14, 00:28
Hmmm, może jakiś dodatkowy/wyższy odbojnik wsadzić?

mitusm
18-07-14, 05:52
Zrobie troche km to może sie ułoży, później będę myślał co zrobić.
Ale pierwszy raz jak obniżam auto zyskałem na wygodzie jazdy i prowadzeniu :)

marcin001984
19-07-14, 21:44
No właśnie... to jest wręcz niedorzeczne, absurdalne :) mi koledzy z pracy mówili że pozałożeniu obniżających,rzekomo sportowych sprężyn będę jeździł jak walcem. A ja na to: eee... nie znacie się :p

krynix
21-07-14, 11:24
Ja chcę założyć w przyszłym tygodniu. Dam znać jak wrażenia.

mariusz2605
29-12-14, 20:17
Witam a jaki indeks mają te sprężyny bo jeśli E10-40-011-01-22 to teraz z rabatem klienta w INTER CARSIE można je kupić za 430 polskich złociszy, taka promocja bo jakiś miesiąc temu wyjściowa była bodajże 588 zł a po rabacie 499,90. Pozdrawiam

UltrasSur
29-12-14, 20:25
Piszcie na Em2 Lans Squad,tam chłopaki dawali podkładkę pod sprężyny z tyłu,ktoś to ogaraniał ,RMD chyba .

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?80712-EM2-Lans-SQUAD-%29/page1502

filipfm
29-12-14, 21:13
Witam a jaki indeks mają te sprężyny bo jeśli E10-40-011-01-22 to teraz z rabatem klienta w INTER CARSIE można je kupić za 430 polskich złociszy, taka promocja bo jakiś miesiąc temu wyjściowa była bodajże 588 zł a po rabacie 499,90. Pozdrawiam

Ten numer jest do benzyn.
E10-40-011-01-22 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, Type R
E10-40-011-02-22 2.2 CTDi

Winni
29-12-14, 21:16
Czyli promocja sie Mariuszowi przyda bo ma 1.8 :)

filipfm
29-12-14, 21:39
z ciekawosci sprawdzilem, ale mi sie wyswietla cena 472 dla sprezyn do benzynowca na stronie ic

mariusz2605
29-12-14, 21:51
Promocja już leży w garażu na półce jak i reszta fantów i czeka na lepsze cieplejsze dni bo nie widzi mi się zdejmować plastików i montować shorta, głosników i pieca-chociaż przy piecu w takich temperaturach powinno być ciepło:-) a i jeszcze do odbioru mam u kolegi lakiernika dokładkę przednią Grand Prix do wersji 5D i ona będzie założona razem ze sprężynami jak tylko przyjdzie wiosna. W planach na wiosnę są jeszcze fele a dokładnie Tomason TN1 ale zobaczymy czy starczy $

ArdianFK2
30-12-14, 14:32
Mariusz możliwe, że ja będę sprzedał swoje TN1 to jak coś to PW :)

mariusz2605
31-12-14, 08:22
Ale ja chcę 17'' a z tego co widzę to masz 18 cali a dla mnie to za duży rozmiar. Ale dzięki za propozycje.

Winni
31-12-14, 11:54
18 są w Ufo najlepszym wyborem jeśli chodzi o wygląd i zachowanie auta ma drodze :)

17 ki są okey ale nie urywają dupy, kiepsko nie wyglądają ale super też nie jest.

artax
31-12-14, 12:56
zachowanie auta ma drodze
Masz na myśli jazdę w koleinach,nierownościach wzdłużnych ?:cool:
17 jest bdb kompromisem pomiedzy wyglądem a trakcją .
pzdr

Winni
31-12-14, 13:30
Masz na myśli jazdę w koleinach,nierownościach wzdłużnych ?:cool:
17 jest bdb kompromisem pomiedzy wyglądem a trakcją .
pzdr


Chodzi mi bardziej o stabilność przy większych prędkościach, brak pływania oraz subiektywnie lepszą przyczepność w zakrętach :)

Z koleinami etc. nie mam żadnych problemów, wiadomo, na porzadnych koleinach czuć ale na 17kach też będzie.

Zauważyłem że prawidłowe ciśnienie ma duży wpływ na normalną jazdę po koleinach.

ArdianFK2
31-12-14, 14:18
Winni bardzo dobrze pisze
nie przesadzajcie z tymi drogami bo u nas jest coraz lepiej, a jak jest kiepska droga to można zwolnić za to jak jest dobra to można zapjerdalać w opór, a inni mogą tylko pomarzyć o takich właściwościach w zakrętach hamowanie etc
nie bez powodu w porządnych autach czy sportowych nie znajdziesz mniejszego koła niż 18
już gdzieś pisałem, że 18 w Ufo powinno być fabrycznie tak jak w FN2

oczywiście ebiach do takiego zestawu obowiązkowo

shinoda
31-12-14, 15:59
Mariusz możliwe, że ja będę sprzedał swoje TN1 to jak coś to PW :)
Czemu myślisz o sprzedaży? Zmiana na inny model?

ArdianFK2
31-12-14, 16:08
jestem pedantem, a auto czasem bierze mój ojciec i przednie felgi mają zadrapania na rancie więc możliwe, że kupie na wiosne to samo ale nowe jak już się nauczy chłopina tym jeździć, albo zmienie na coś 18x8 a nie 18x8,5 żeby schować rant, ale póki co nie widzę alternatywy dla *****istych TN1 :(
czarne Ufo na tej feldze 18 w góre i eibachu jest kozak w opór te zdjęcia w necie w ogóle nie oddają ich efektu to trzeba zobaczyć na żywo :)

mitusm
01-01-15, 11:57
Dla 1.8 ciężka 18-ka to już trochę za dużo, myślę że między dobrą oponą 225/17 a 18" nie ma aż takiej różnicy w przyczepności no i kosztowo opony też droższe bo felgi w podobnej cenie. Nawet 19" kupi w podobnej cenie.
Przód na eibachu siedzi mi z centymer wyżej niż tył, normalne to jest ?
Z tyłu lpg i troche audio, ale nie powinno być aż takie różnicy.

Tommi01
01-01-15, 13:25
ja zmienilem 18" na 17" i roznicy nie widze zadnej.. nic w zakretach jezdzi jak na 18 nic sie niezmienilo nic nie plywa czy cos

mitusm
04-01-15, 17:39
Nie wiem od czego zależy myszkowanie auto w koleinach na szerokich oponach. Astra 1 na 205/15 nie dało sie utrzymać na drodze, na 195 było ok. Golf 4 ładnie jeździł nawet na 235/18, bmw e36 na 225/17 myszkowało po drodze, wszystkie auta miały 100% sprawne zawieszenie. Na razie hondą jeździłem na 225/17 i 205/16 i nie zawuważyłem problemu.
Równo Wam siedzi auto na eibachach ?

ArdianFK2
04-01-15, 23:12
idelanie :D

mitusm
07-01-15, 09:39
Wywale audio i zobacze na pustym zbiorniku lpg jak to będzie wyglądać.
Sprężyny kupiłem nowe, nie powinno być takiej różnicy (ok 1cm).
W poprzednim aucie na eibachu też był gaz nawet z większą butlą i to samo audio i nie było takiego problemu.
Masz gdzieś fotkę auta ?

ArdianFK2
11-01-15, 16:24
napisz na PW coś podeśle :)

marcin001984
17-01-15, 10:13
U mnie też Eibachy na pokładzie i myszkuje w koleinach na 225 (letnie) i 205 (zimowe). Strach kierownicę puścić, a przy hamowaniu gdybym puścił ster to na bank bym wypadł na drugi pas lub pobocze. Na prostej drodze nic takiego się nie dzieje. Może felgi z mniejszym ET rozwiązałyby sprawę albo dystanse?

butler.gdansk
17-01-15, 11:35
Pamiętam że przechodząc z OEM 17" ET55 na ET33 nie mogłem się nadziwić jak to pozytywnie wpłynęło na jazdę w koleinach.

Madras
17-01-15, 14:23
U mnie podobnie na 17" et55 nosi a na 18 " et 37 znacznie mniej :) rozmiar 225/40 ( bo szerokość opon ma tu duże znaczenie )

mitusm
17-01-15, 20:46
U mnie na zimę 16" et 48, na lato na pewno trochę mniejszy i nie zauważyłem problemu z myszkowaniem. Mam problem z lekkim ściąganiem w prawo, ale opowieść na innego posta… hehe.

ArdianFK2
18-01-15, 13:49
właśnie przy hamowaniu mi ściąga na przeciwny pas :/ z czego to wynika ?

Winni
18-01-15, 14:16
właśnie przy hamowaniu mi ściąga na przeciwny pas :/ z czego to wynika ?

Jak przy hamowaniu to prawdopodobnie zapieczone tłoczki w zacisku/ podwinięta uszczelka tłoczka.

Sam tak miałem, przy docieraniu hamulców przesadziłem, przez to uszczelka tłoczka się przez temperaturę podwinęła.

Uszczelka nie jest droga, z wymianą i sprawdzaniem na hamowni etc. płaciłem coś koło 150zł.



Mi auto ogólnie też sciagało w prawo, trzeba u porządnego speca ustawic geometrię oraz pozycje zerową kierownicy. U mnie zamontował poziomicę na kierwonicy i ustawił na geometrii 3D tak, że kierownica była wypoziomowana przy prostych kołach.

ArdianFK2
19-01-15, 19:17
zajmę się tym wszystkim na wionsę :) dzięki za info :)

shinoda
06-03-15, 13:11
ktos z Was mierzyl - i moze podac w cm - jak siadlo jego auto (preferowani uzytkownicy 2.2 ictdi) na eibachu?
powoli dojrzewam do decyzji o zakupie tylko martwie sie o przednia dokladke gp :S
siedzi mi 13.5cm nad ziemia. moze nie jest to strasznie nisko, ale zastanawiam sie ile jeszcze pojdzie w dol...
licze na to, ze skoro dol z reguly obniza sie bardziej, to przod paradoksalnie obnizy sie ale jednoczesnie pojdzie troche do gory i obnizenie nie bedzie wieksze niz 1cm.
jesli mialby byc nizej, to chyba bede musial myslec o dolozeniu jakichs dokladek pod sprezyny, bo generalnie zalezy mi na poprawie komfortu - a to gwarantuje eibach - a nie obnizeniu auta /szczegolnie przodu/. - ewentualnie zrezygnuje z zakupu..

chodzi mi o jakies konkretne pomiary - przed i po w cm.

filipfm
06-03-15, 13:22
Ja mam taki sam dylemat. Buri mnie przewiozl swoim Civem i jezdzi fajniej niz na serii ale obnizenie bywa problematyczne. ZTCP gdzies Szymon butler pisal jaki ma przeswit na eibachu. Poszukaj

butler.gdansk
06-03-15, 13:30
Tutaj... Ale na zwykłym body jeszcze
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132960-spre%BFyna-obni%BFaj%B1ca-na-seryjny-amortyzator&p=2009837&viewfull=1#post2009837

shinoda
06-03-15, 13:38
dzieki. szkoda ze nie mierzyles przed zalozeniem springow eibacha.
wydaje mi sie ze dokladki od 3d przy progach siedza nizej.
Ja tam mam 14cm teraz jak nie 13.5, a Ty miales tam 14 na oem dokladkach po obnizeniu..

buri
06-03-15, 15:02
Ja mam taki sam dylemat. Buri mnie przewiozl swoim Civem i jezdzi fajniej niz na serii ale obnizenie bywa problematyczne. ZTCP gdzies Szymon butler pisal jaki ma przeswit na eibachu. Poszukaj

to powiem tak - po dolozeniu rozporki dopiero czuje co daja te springi i jestem w szoku:D
polecam polecam polecam a teraz jeszcze widzialem ze stanialy w ic...

co do przeswitu, to siada ile mowil producent, bo mierzylem, wiec mozesz pomierzyc swoj bolid, odjac 25mm i bedziesz wiedzial:)

filipfm
06-03-15, 16:22
to powiem tak - po dolozeniu rozporki dopiero czuje co daja te springi i jestem w szoku:D
polecam polecam polecam a teraz jeszcze widzialem ze stanialy w ic...

co do przeswitu, to siada ile mowil producent, bo mierzylem, wiec mozesz pomierzyc swoj bolid, odjac 25mm i bedziesz wiedzial:)

Kusisz :) z ulicy mozna je zlapac za 480, ciekawe za ile po jakis znizkach ...

greku1410
06-03-15, 17:43
moze zakup grupowy jakis jesli jest kilku chetnych, bo ja tez mysle powaznie o tych sprezynach

fokusek
06-03-15, 18:10
Ja również się zastanawiam, więc jestem za zakupem grupowym :)

krynix
06-03-15, 18:14
Sprężyny są fajne ale progi to masakra
Od razu przychodzi na myśl potrzeba naklejki "nie trąb po***** bo jade na glebie"
No i notorycznie podjeżdzam za blisko krawężników rysując sobie zderzak od spodu (jak gamoń)

ArdianFK2
06-03-15, 20:39
buri poleczasz do tego rozpurkę na przód ?

shinoda
06-03-15, 20:49
buri poleczasz do tego rozpurkę na przód ?

tak jak Ty lubisz sobie pozapier..lac, to na pewno to docenisz w zakretach :D
koszt rozporki zaden w porownaniu do felg w ktore tyle zainwestowales :-)

Winni
06-03-15, 21:45
Nadal bardzo polecam Eibachy, mam je w FN1 razem z rozporka i jest bajka, jak jeszcze ARB wpadnie to bedzie mega :)

Wiadomo, przy parkowaniu rownleeglym trzeba uwazac zeby nie przyrysowac zderzaka ale to logiczne, i tak uwazam przy parkowaniu ze wzgledu na Tomasony :)

Przeswit do GP i progow moge jutro zmierzyc, ale mi auto na nich niezle siadlo, kazdy szacuje na wiecej niz 25mm, mi pasuje :p

shinoda
06-03-15, 21:47
zmierz :D ale w DE to mozesz miec i 8cm i Ci to nie bedzie przeszkadzac :D

Winni
06-03-15, 21:53
Wiecej niz teraz by tez nie przeszlo bo mam podjazd o ktory zachaczam jak nie wjade pod katem :p

Robie rowniez pare tysiecy rocznie (4-6k) po Polsce i jak sie nie pcha w najwieksze dziury to nie ma zadnych problemow:)

buri
06-03-15, 22:04
tak jak Ty lubisz sobie pozapier..lac, to na pewno to docenisz w zakretach :D
koszt rozporki zaden w porownaniu do felg w ktore tyle zainwestowales :-)

dokladnie!
mi jest wrecz wstyd ze sie nad tym zakupem zastanawialem..

a z tymi progami i kraweznikami to nie ma co przesadzac,25mm to jest na prawde minimalne obnizenie i samochod siada wlasnie tyle,ile mowi producent

krynix
06-03-15, 22:23
dokladnie!
mi jest wrecz wstyd ze sie nad tym zakupem zastanawialem..

a z tymi progami i kraweznikami to nie ma co przesadzac,25mm to jest na prawde minimalne obnizenie i samochod siada wlasnie tyle,ile mowi producent

No nie wiem, dla mnie niskie progi to max 15-20 km/h Wyższe to 5km/h inaczej jest bardzo niefajne szuranie. Osobiście znam też niestety dwa takie progi gdzie jest 1km/h i modlitwa.

filipfm
06-03-15, 22:55
dokladnie!
mi jest wrecz wstyd ze sie nad tym zakupem zastanawialem..

a z tymi progami i kraweznikami to nie ma co przesadzac,25mm to jest na prawde minimalne obnizenie i samochod siada wlasnie tyle,ile mowi producent

No nie wiem, dla mnie niskie progi to max 15-20 km/h Wyższe to 5km/h inaczej jest bardzo niefajne szuranie. Osobiście znam też niestety dwa takie progi gdzie jest 1km/h i modlitwa.

Where is the truth? :D u mnie na osiedlu sa dosc pokazne progi, ale buri sie kiedys tu dostal i wydostal, wiec chyba nie ma tragedii :) ale na bank chlapacze out by poszly

shinoda
06-03-15, 23:11
moga byc tez roznice ze wzgledu na opony. moje letnie gumy dosc latwo sie uginaja z przodu mimo 2.5 bara, mam wrazenie, ze musialbym wpompowac z 3.0 zeby bylo ok. powinienem byl wybrac index 94 zamiast 91 ;] - no ale przez to mysle ze spokojnie moje auto siedzi nizej niz jakas benzyna 1.8...

filipfm
06-03-15, 23:20
Musze jutro pomierzyc jak to u mnie wyglada i ile by zostalo jak odejme 2.5cm

krynix
06-03-15, 23:47
Where is the truth? :D u mnie na osiedlu sa dosc pokazne progi, ale buri sie kiedys tu dostal i wydostal, wiec chyba nie ma tragedii :) ale na bank chlapacze out by poszly

Dokładki pod zderzakiem (nie wiem czy nazwać to chlapaczem) usunąłem już dawno
szura raczej plastikowa osłona.
Swoją drogą już raz przebiłem miskę olejową w zeszłym roku (jeszcze przed obniżeniem) i tanie to nie było :(

kobert
06-03-15, 23:52
wtrace sie w wasza dyskusje z moim malym silniczkiem,wiem ze przez to patrzy sie na mnie jak na biedaczka:) ale ja na ori sprezynach rozwalilem uchwyty od tych plastikowych oslon progow na spiacych policjantach wlasnie,kolo mnie, a silniczek maly to auto stoi wyzej. Rozumiem to ze fajnie i wygodniej na eibachach przy szybkosci ale ja tam nizej bym nie chcial. Pospawali mi uchwyty plastiku prawego a lewy czeka az zdejme,zapinki juz kupione i ja naprawde uwazam na tych progach i biore je jedna strona a i tak zdazy sie "szszszszut" fakt panna pokonuje je troche szybciej:)

mitusm
07-03-15, 07:08
Honda to moje 4-te obniżone auto i nie miałem z tego powodu żadnych nieszczęść. Co do moich eibachów to tył siedzi mi z 1cm niżej od przodu ale doszedłem do tego że to przez gaz i audio któte troche waży. Zastanawiam się jak lekko podnieść auto z tyłu, od zawsze byłem przeciwnikiem wkładania gum w sprężyny, ale dwa dolne zwoje i tak leżą praktycznie na sobie i wsadzenie tam gumy nie powinno wpłynąć na prowadzenie. O ile oczywiście znajdę takie cienkie.

ArdianFK2
08-03-15, 14:24
jestem zaskoczony wasza opinią na temat przedniej rozpórki bo kiedyś gdzieś czytałem, że w tym aucie nic nie daje :D faktycznie lubię szybko jeździć tym bardziej w zakrętach więc chyba się skuszę, ale to chyba z 500 PLN kosztuje ? co byście mi polecili to może sobie sprawię z okazji wiosny ? :D

Winni
08-03-15, 16:21
Rozpórka to koszta około 200zł, w grupowcu jeszcze mniej, gorąco polecam bo właśnie w naszym Ufo mega dużo daje :)

shinoda
08-03-15, 17:30
jestem zaskoczony wasza opinią na temat przedniej rozpórki bo kiedyś gdzieś czytałem, że w tym aucie nic nie daje :D faktycznie lubię szybko jeździć tym bardziej w zakrętach więc chyba się skuszę, ale to chyba z 500 PLN kosztuje ? co byście mi polecili to może sobie sprawię z okazji wiosny ? :D

rozumiem, ze dzial zakupow grupowych na forum nie jest przez Ciebie najczesciej odwiedzanym... :)

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?228095-Rozp%F3rki-do-Civic-VIII-gen

polecam tez temat o ARB. z tym masz szanse jeszcze sie zapisac na 1 edycje zakupu grupowego :)

mitusm
09-03-15, 06:51
Miałem rozpórki w poprzednim samochodzie (golf mk4) i też potwierdzam ich magiczne działanie Tu przednia na pewno wpadnie, ale przy wymianie amorów. Montował ktoś tylną w bagażniku ?

krynix
09-03-15, 11:47
Miałem rozpórki w poprzednim samochodzie (golf mk4) i też potwierdzam ich magiczne działanie Tu przednia na pewno wpadnie, ale przy wymianie amorów. Montował ktoś tylną w bagażniku ?

Kali gdzieś pisał iż zostało to zmierzone, tył jest sztywny i jakakolwiek rozpórka jest zbędna. W tej chwili nie mogę odnaleźć w którym to było wątku.

piter7766
09-03-15, 12:21
Kali gdzieś pisał iż zostało to zmierzone, tył jest sztywny i jakakolwiek rozpórka jest zbędna.

Z uwagi na konstrukcję tylnego zawieszenia (belka skrętna,sprężyna i amortyzator oddzielnie) nie ma takich sił działających na górne części mocowania zawieszenia, większość sił działa na poziomie dolnych części nadwozia. W autach co mają kolumny resorujące (amortyzator razem ze sprężyną) siły przenoszone są na kielichy i tam rozpórki są jak najbardziej potrzebne. A w UFO rozpórka jest nie potrzebna, nie ma jej do czego zamocować (pozostaje spawanie do nadwozia) to jeszcze przebiegała by przez środek bagażnika. Dla upartego jak ktoś nie ma gdzie suszyć skarpetek może sobie takie coś zainstalować,ale wtedy szyby będą na 100% parować. Wybór należy do Was. :p ;) :D :o

ArdianFK2
10-03-15, 13:49
dzięki shinoda bo faktycznie nigdy tam nie byłe :D
zamówie sobie sam i mam nadzieję, że bedzie poprawa chociaż na moich kołach i eibachu i tak jest ogień w zakrętach :D

pozdr !

Pan_Ciastek
28-03-15, 12:57
Panowie, jeżdżę na tomasonach tn1 18' i zaczynam rozważać obniżenie swojego batmobila. Problem jednak w tym, że mam wrażenie, iż te -25mm deklarowane przez producenta, to będzie bariera nie do przejścia dla Hanny w konfrontacji z muldami. Wymieniłem parę wiadomości z Winnim, który zapewnia mnie, że nie muszę się niczego obawiać i nawet bez negatywu nic nie będzie obcierać. Obserwuję jednak to co się dzieje na przedniej osi i mam mega wątpliwości, z których mam nadzieję mnie wyleczycie...

http://files.tinypic.pl/i/00648/qaz6te992ytt_t.jpg (http://www.tinypic.pl/qaz6te992ytt)

I jak to wygląda wg Was?

fokusek
28-03-15, 14:31
Masz 3D czy 5D? Ja mam 5D, te same felgi i też w planach eibachy, ale trochę mnie przeraziło, jak bardzo koło wystaje poza obrys. Myślałem, że będzie bardziej schowane.

Pan_Ciastek
28-03-15, 15:00
5D. To jest akurat zdjęcie przodu, także nie ma znaczenia wersja nadwozia. Jeżeli chodzi o tył, to tutaj nie mam obaw bo koło ładnie idzie w nadkole. Skoro masz te same felgi to dlaczego Cię przeraził ten widok? ;)

fokusek
28-03-15, 15:18
Skoro masz te same felgi to dlaczego Cię przeraził ten widok? ;)

Ponieważ wczoraj pierwszy raz je przymierzyłem ;)

mitusm
28-03-15, 17:00
Panowie, jeżdżę na tomasonach tn1 18' i zaczynam rozważać obniżenie swojego batmobila. Problem jednak w tym, że mam wrażenie, iż te -25mm deklarowane przez producenta, to będzie bariera nie do przejścia dla Hanny w konfrontacji z muldami. Wymieniłem parę wiadomości z Winnim, który zapewnia mnie, że nie muszę się niczego obawiać i nawet bez negatywu nic nie będzie obcierać. Obserwuję jednak to co się dzieje na przedniej osi i mam mega wątpliwości, z których mam nadzieję mnie wyleczycie...

http://files.tinypic.pl/i/00648/qaz6te992ytt_t.jpg (http://www.tinypic.pl/qaz6te992ytt)

I jak to wygląda wg Was?

Wkładaj eibacha, dopiero wtedy auto zaczyna jakoś wyglądać.
Gdybyś chciał do kompletu, mam amory koni do pozbycia (sam tył)

Pan_Ciastek
28-03-15, 20:46
mitusm, oczywiście, wiem, że będzie wyglądać o niebo lepiej, natomiast oprócz aspektów wizualnych liczą się również te czysto techniczne. Niestety mam nieco muld na trasie dom - robota i boję się, że nie dojadę w całości...

artax
28-03-15, 20:52
Wymieniłem parę wiadomości z Winnim, który zapewnia mnie, że nie muszę się niczego obawiać i nawet bez negatywu nic nie będzie obcierać. Obserwuję jednak to co się dzieje na przedniej osi i mam mega wątpliwości, z których mam nadzieję mnie wyleczycie...
tak tylko Winni mieszka w D.Tam chyba trochę rowniejsze drogi mają...:cool:
pzdr

Winni
28-03-15, 20:56
Panie Ciastku,

Już parę osób mówi ze będzie a okey a Pan Ciastek dalej swoje...

Przez obniżenie tył będzie miał okolo - 1 negatyw, przód też. Że felga wystaje poza nadwozie nie przeszkadza, najważniejsze że przez naciąg opony nie będzie trzeć bieżnik wewnątrz, lekki negatyw też robi swoje.

ArdianFK2 jeździ na takim samym setupie i nie przypominam sobie, żeby mówił coś o jakiś problemach.

Ja po Polsce jeżdżę rocznie około 3-4tys. i nie mam żadnych problemów.

Szczerze to nie wiem co i ile razy jeszcze nie licząc wiadomości na PM napisać bo i tak widocznie nie przemawiają do Ciebie żadne argumenty ;)

Jak masz dalej wątpliwość to zostaw jak jest i problem z głowy :)

Pan_Ciastek
28-03-15, 21:14
Winni, to nie tak, że nic do mnie nie trafia. Po prostu chciałem posłuchać paru opinii więcej. Twoje PMy i tak mnie mocno nastawiły na zakup, ale taki już jestem, że wolę wszystko 10 razy przemyśleć, niż iść na żywioł i później żałować decyzji.

Nie mniej jednak chyba swoim ostatnim postem spowodowałeś, że się skuszę. Jak będzie tarło to zdemontuję i wyślę Ci te springi z bombą w ramach wdzięczności ;P.

Mówisz, że przednia oś też idzie na -1? W takim wypadku wszystko powinno ładnie się chować.

Winni
28-03-15, 21:18
Jak będzie trzeć na tych twoich muldach to załatwisz śruby, dasz większy negatyw i git ;)

Bez śrub miałem z jednej strony jak dobrze pamiętam - 0.7, z drugiej - 0.9 :)

Pan_Ciastek
28-03-15, 21:20
No dobra. Kupuję. :)

Winni
28-03-15, 21:21
Uff * ocieram pot z czoła *

:D

Zdaj relacje jak wszystko zamontujesz i pojeździsz chwile :)

Pan_Ciastek
28-03-15, 21:25
Myślę, że będzie to kwestia dwóch - trzech tygodni bo czekam na rozpórkę i będę wrzucać wszystko na raz. Na pewno dam znać jak wszystko wyszło.

Dzięki Winni za pomoc w podjęciu decyzji ;).

qbeu
29-03-15, 13:31
Jeżdżę na setupie -25mm + 8,5J + z tyłu dystanse po 10mm na stronę. Tak jak mówili poprzednicy, po obniżeniu zrobił się lekki negatyw i mimo, że koła lekko wystają, nic nie obciera :) Dodam, że robię ok. 15k rocznie, a auto jest często załadowane. Jedyne co, to trzeba się nauczyć wypatrywać dziury na drodze, odpuścić wyższe krawężniki i zatrzymywać się przed progami. To niewiele, przy efekcie wizualnym Waszych Hani :D

cyborgwrc
14-04-15, 23:35
Szukam i znaleźć nie mogę...
Może ktoś się wypowiedzieć na temat Prokitów do FN2? Jaka różnica względem ori spirngów?

shinoda
17-04-15, 15:47
Szukam i znaleźć nie mogę...
Może ktoś się wypowiedzieć na temat Prokitów do FN2? Jaka różnica względem ori spirngów?

pytales w dziale type-R w temacie z szybkimi pytaniami? :D


Ogłaszam wszem i wobec... u mnie tez zagoscil Eibach Pro-Kit -25mm w wersji dla Dieselka :D
Bałem sie tego jak ognia i teraz moja czujnosc przy parkowaniu wzrosla 20krotnie :D - na razie bez strat.

Odczucia - nie jezdze po autostradach ani ekspresowkach, wiec nie wiem, jak jest przy duzych szybkosciach i bocznych wiatrach - ale zdaje sie na odczucia innych :D
Co do tego, co do tej pory moglem samemu poczuc, to najbardziej czuc roznice w zakretach, co jest oczywiste. Auto duzo mniej buja na boki i przez to pewniej sie jedzie. Rozporka mysle, ze tez dodatkowo pomaga.

Odnosnie kultury pracy - tutaj moja ocena jest utrudniona bo zmienilem dodatkowo cale zawieszenie z przodu i wrzucilem poliuretany. Chwilami mam wrazenie ze jest gorzej, a chwilami ze lepiej jak bylo - jednak coraz czescie ze wskazaniem na to drugie :D na pewno jest inaczej. Jest sztywniej.

Generalnie polecam. koszt nie jest duzy, w stosunku do poprawy wlasciwosci jezdnych - podobnie jak rozporka od gorny-sport. :)

Kolejny krok... zmiana felg :)

Pan_Ciastek
24-04-15, 12:37
Wrzuciłem Eibachy. Efekt wizualny jak i względy trakcyjne na meeega plus.

Niestety muszę nauczyć się jeździć nieco wolniej przy słabszej nawierzchni bo udało mi się już parę razy przytrzeć na odcinku 10 kilometrów. Ewentualnie może jakaś osłona na dół, ale na chwile obecną trzeba poświęcić nieco więcej uwagi na drogę.

Winni
24-04-15, 16:07
No widzisz, dobrze że się mnie posłuchałeś :p

Czy z Eibachami czy bez i tak trzeba na polskich drogach szczególnie uważnie jeździć i omijać dziury/garby.

Dla mnie jedyna "nowość" była szczególna ostrożność na krawężniki, ne tylko przy parkowaniu równoległym ale też przodem, bo dokladką bardzo łatwo zachaczyć.

A i tak nawet jak bardzo się uważa czasami zdarzy się gdzieś albo felgą albo dokladką zachaczyć, trzeba sie nauczyć nie panikować tylko znieść to po męsku (co nie zawsze jest łatwe :D)

butler.gdansk
24-04-15, 16:10
Ja takie rzeczy bardzo męsko znoszę.
KU%$!A M#@ J* PI%#@*#E, H&@, F^%$ itd...

Pan_Ciastek
06-05-15, 22:16
Panowie, czy montaż takiego ustrojstwa ma większy lub mniejszy sens?

http://www.szalonymax.pl/product-pol-42477-01642477-Oslona-podwozia-ALUMINIOWA-Honda-Civic-5dr-rocznik-2006-2012-Oslona-silnika-oraz-skrzyni-biegow.html

Pik
06-05-15, 22:56
Może to być sensowny dodatek w autach pozbawionych osłony. My mamy taką fabryczną, co prawda z tworzywa, ale spełnia swoją rolę, także inwestowanie tysiaka aby zamienić siekierkie na kijek pachnie rorzutnością. IMHO oczywiście.

Pan_Ciastek
06-05-15, 23:15
Pytam raczej w kontekście wytrzymałościowym. Po obniżce zdarza się przytrzeć i zastanawiam się na ile takie tworzywo jest wytrzymałe. Dodatkowo ta osłona stanowi najniższy prześwit w samochodzie co skutecznie pomaga w przycierkach, nie wiem jak to jest w przypadku stalowego zamiennika?

Saawrel
06-05-15, 23:31
Z tego co zauważyłem od osłony do jakiegoś elementu silnika to jest jeszcze parę centymetrów więc jak zaczniesz trzeć osłoną to masz jeszcze spokojnie kilka cm zapasu zanim o coś faktycznie zahaczysz. Ta osłona chyba jest nieco bliżej silnika nie jest tak opadnięta, jak w przypadku diesla przynajmniej.

Ale dochodzi jeszcze inna rzecz, OEM osłona zakrywa wszystko łącznie z bokami więc nie leci ci tyle syfu na silnik, a tutaj jest wszystko na wierzchu i z pod kół całe błoto wędruje prosto do komory silnika.

mitusm
09-05-15, 10:51
Wymiana sprężyn to nie amputacja ręki, nie spasuje to wracasz do serii a spreżyny sprzedasz bez wiekszej straty.

przemek82
10-05-15, 16:17
Jak ktos ma einbacha na pogonke do 1,8 to na pm niech da znac przebieg, stan, cene :)

Nypel
16-01-16, 13:39
tak czytam ten temat i gryzę się z myślami ... mam oem zawias puki co i nigdy jeszcze nie przytarłem spodem a mam ufo już ponad 2 lata... Eibach to "zaledwie" -25mm a czytam że trzeba uczyć sie jeździć na nowo ... aż taka różnica jest?

krynix
16-01-16, 13:51
Różnica jest spora.
z moich doświadczeń:
Plusy:
Nie zwiewa Cie wiatr
Mniejsze spalanie na autostradzie
Mniej buja, lepiej trzyma się drogi

Minusy:
Skok amora pozostaje ten sam więc na bujnięciach trzesz spodem o progi zwalniające
Po standardowych prograch max 20km/h
na niektórych nawet 5 KM/h
Mam wgnieciony tłumik środkowy bo raz się zapomniałem
Również w trasie potrafi mi przytrzeć jak są nierówności na drodze (nie dziury ale pofałdowania) trzeba uważać
Wjechać gdzieś w teren - zapomnij
Składane słupki na miejscach parkingowych - masakra - ostatnio zaparkowałem na takim miejscu podejrzewając, że wszystko będzie ok, Wyjeżdzając słupek zaczepił o metalowy fragment osłony, pogiął ją i poodrywał. Trzeba było to wyklepać młotkiem i przywiercić na wkręty.
Ogólnie na trasę jest bardzo spoko, na "miejską dżunglę" potrafi niemile zaskoczyć.
Też sądziłem, że te 25mm to nic a jednak bardzo duża różnica.


EDIT: Mam diesla więc nie gwarantuje, że u Ciebie będzie identycznie. Nie wiem jak wygląda osłona w 1.8 i na jakiej jest wysokości. Poza tym diesel ma cięższy przód.

filipfm
16-01-16, 14:04
Poza tym diesel ma cięższy przód.

Ale ma tez inne sprezyny :) wiec w tej kwestii nie powinno byc roznic.

Nypel
17-01-16, 11:37
jeździłem ufo 2.2 kolegi i silnik jest odczuwalnie cięższy zwłaszcza jak przy około 100km/h jak "bujnie" autem na niewierności... hmm zastanawiam sie czy ktoś kto ma 1.8 ma podobne doświadczenia jak Ty krynix.

Lucas.FK2
17-01-16, 11:56
Minusy:
Skok amora pozostaje ten sam więc na bujnięciach trzesz spodem o progi zwalniające
Po standardowych prograch max 20km/h
na niektórych nawet 5 KM/h
Mam wgnieciony tłumik środkowy bo raz się zapomniałem
Również w trasie potrafi mi przytrzeć jak są nierówności na drodze (nie dziury ale pofałdowania) trzeba uważać
Wjechać gdzieś w teren - zapomnij
Składane słupki na miejscach parkingowych - masakra - ostatnio zaparkowałem na takim miejscu podejrzewając, że wszystko będzie ok, Wyjeżdzając słupek zaczepił o metalowy fragment osłony, pogiął ją i poodrywał. Trzeba było to wyklepać młotkiem i przywiercić na wkręty.
Ogólnie na trasę jest bardzo spoko, na "miejską dżunglę" potrafi niemile zaskoczyć.
Też sądziłem, że te 25mm to nic a jednak bardzo duża różnica.


Mnie to rypie. Ma wyglądać i dobrze wybierać dziury :)

mitusm
26-01-16, 08:13
Przód przy dużej prędkości lubi bujnąć na eibachu + seria amor. Tył sprawuje się super.
Po zmianie na koni sport dużo lepiej się prowadzi.

kuba_ce
26-01-16, 09:53
Panowie jak coś to:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?251570-Sprzedam-Eibach-Prokit-Civic-VIIIgen-1-4-1-8-2-0

Winni
26-01-16, 10:07
A co fajnego wpada Kuba zamiast Eibachow? :)

kuba_ce
26-01-16, 10:27
A co fajnego wpada Kuba zamiast Eibachow?

Mocno dyskusyjny temat ;)
Wywaliłem całe zawieszenie FN2 i wstawiłem FN1. Po prostu ten samochód na polskich drogach, był bardzo nieznośny. Szczególnie w trasach. Samochód prowadził się świetnie ale był bardzo niewygodny na dystansach 500km i więcej.

Winni
26-01-16, 10:32
Niezle :D

No to dawaj Eibachy dedykowane do FN1 i bedzie miodzio :)

filipfm
26-01-16, 10:34
Niezle :D

No to dawaj Eibachy dedykowane do FN1 i bedzie miodzio :)

ZTCP sprezyny Eibach do ufo dzieli sie na te do benzyny (1.4, 1.8, 2.0) i do diesla. Nie ma dedykowanych do FN2.

Winni
26-01-16, 10:37
Tez nie pamietam dokladnie, jak tak to montuj Eibachy do zawieszenia FN1, przy normlanej jezdzie nie bedzie mniej wygodnie :)

incognito
26-01-16, 11:04
ZTCP sprezyny Eibach do ufo dzieli sie na te do benzyny (1.4, 1.8, 2.0) i do diesla. Nie ma dedykowanych do FN2.

dokładnie, Eibachy (E10-40-011-01-22) są te same do wszystkich benzyn łącznie z FN2, z tym, że 1.4 i 1.8 obniżają nominalnie -25, a w 2.0 tylko -15 mm.

kuba_ce
26-01-16, 11:18
Tez nie pamietam dokladnie, jak tak to montuj Eibachy do zawieszenia FN1, przy normlanej jezdzie nie bedzie mniej wygodnie :)

Obiżenie w moim wypadku to było 2,0 cm z przodu i ponad 1,0cm z tyłu. I niestety, ileś razy w roku jeżdżę w góry i każde zjechanie na pobocze czy parkowanie na nieubitej ziemi to była walka. Kto wytrzyma- przedni zderzak czy ja? ;) Muszę sobie to póki co darować hehe Amortyzatory i sprężyny z fn2 zostawiam dla przyszłego właściciela. Prokity mogą się sprzedać bo już mi na nich nie zależy.

mitusm
26-01-16, 21:01
Nie wiem gdzie Wy mieszkacie, ale ja od 1.5r jeżdze na eibachu i nie miałem jeszcze żadnej przygody. Trzeba uważać i tyle.
Piszę to jako mieszkaniec wioski koło pagórkowatej Limanowej :)

kuba_ce
27-01-16, 09:41
Trzeba uważać i tyle.

Jednie wolą jeździć a inni uważać ;)
Ale fn2 chyba nieco niżej siada niż fn1. Ale mogę się mylić.

incognito
27-01-16, 14:26
Jednie wolą jeździć a inni uważać ;)
Ale fn2 chyba nieco niżej siada niż fn1. Ale mogę się mylić.

FN2 seryjnie siedzi 10 mm niżej niż 1.8
Dlatego kit Eibacha obniża 1.8 nominalnie o 25 mm, a FN2 o 15 mm

filipfm
27-01-16, 14:30
FN2 seryjnie siedzi 10 mm niżej niż 1.8
Dlatego kit Eibacha obniża 1.8 nominalnie o 25 mm, a FN2 o 15 mm

Wydaje mi sie, ze moga byc delikatne roznice, w koncu K20 bedzie ciezsze niz L13 czy R18 wiec nominał nominałem a grawitacja może zrobić swoje :) Zresztą kuba_ce pisał, że jego FN2 zeszło bardziej niż 15mm

incognito
27-01-16, 14:39
Wydaje mi sie, ze moga byc delikatne roznice, w koncu K20 bedzie ciezsze niz L13 czy R18 wiec nominał nominałem a grawitacja może zrobić swoje :) Zresztą kuba_ce pisał, że jego FN2 zeszło bardziej niż 15mm

dlatego napisałem, że są to wartości nominalne ("książkowe") wiadomo, że będą różnice miedzy modelami :)
do tego wyczytałem gdzieś na Civinfo, że jakaś firma w GB przerabia sprężyny Eibacha tak, że obniżają nominalnie FN2 o 25 mm, a co ciekawsze podobno sam Eibach testował te zmiany i autoryzuje ich robotę :)

andkas
27-01-16, 16:32
...do tego wyczytałem gdzieś na Civinfo, że jakaś firma w GB przerabia sprężyny Eibacha tak, że obniżają niminalnie FN2 o 25 mm, a co ciekawsze podobno sam Eibach testował te zmiany i autoryzuje ich robotę :)

EIBACH ProKit firmy ABP motorsport obniża o równe 30mm.

TRAFO
27-01-16, 18:22
Czytałem gdzieś o "regeneracji" sprężyn i napisane tam było, że jak orginalna sprężyna jest siadnięta, to rozciąga się ją na gorąco i na jakiś czas wraca do pierwotnych wymiarów. Może takie naciągnięcie to jest droga, żeby Eibach mniej obniżał prześwit.

filipfm
27-01-16, 18:39
Ja pamietam z czasow jak zrobilem prawko i marzeniem bylo CC Sporting to byly zaklady, ktore zajmowaly sie przeróbkami sprężyn. Zamiast jak niektorzy ciąć brzeszczotem tam rozhartowywali zmieniali wysokosc i hartowali na nowq dlugosc. Pewnie z rozciagnieciem tez by taki manewr byl mozliwy

TRAFO
27-01-16, 20:40
Pisząc na gorąco miałem właśnie to na myśli. Na szybko znalazłem nawet mały artykulik:
http://www.autocentrum.pl/nasze-porady/odzyskana-sprezystosc/

filipfm
21-03-16, 12:24
Siema,
jako, ze przyszla pora poskladac auto do kupy i zalozyc Eibachy (przed urlopem zabralem sie za wymiane sprezyn i okazalo sie, ze amory kaputt, a nie bylo juz czasu na zmontowanie).

I mam rokminke z odbojami. Jak powszechnie wiadomo, te dodawane w zestawie ze sprzezynami nie pasuja, bo nie blokuja sie w gniezdzie lozyska. Mam kupione nowe, ale one sa oczywiscie wysokosci OEM, czyli na oko jakies 2,5 cm wiecej niz te Eibachowe. Wydaje mi sie, ze faktycznie, skoro sprezyna skraca zakres pracy amora to warto by nie ograniczac tego dodatkowo odbojem - i teraz pytanie - moze obciac te nowe odboje do wysokosci analogicznej jak te Eibachowe - co o tym myslicie?

4gotten
21-03-16, 16:20
Dziwne. Od kilku lat jeżdżę z Eibach Pro Kit z odbojami z zestawu. Nic nigdy nie wypadło, siedzi mocno, czego nie mogę powiedzieć o oryginalnych odbojach.

filipfm
21-03-16, 16:39
Dziwne. Od kilku lat jeżdżę z Eibach Pro Kit z odbojami z zestawu. Nic nigdy nie wypadło, siedzi mocno, czego nie mogę powiedzieć o oryginalnych odbojach.

Paru chłopaków pisało o odbojach z zestawu Eibacha, m.in. Buri tutaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132960-spre%BFyna-obni%BFaj%B1ca-na-seryjny-amortyzator&p=1904057&viewfull=1#post1904057)

Z mojej obserwacji przy demontażu zawiasu i przymiarek - jest dokładnie jak napisał Buri - kołnierz Eibachowego odboju jest na tyle mały, że nie pozwala zablokować odboju w osłonie łożyska. I to nie nawet na zasadzie, że wchodzi luźno i jest obawa, że wypadnie przy mocniejszych działaniach, tylko wypada pod własnym ciężarem

filipfm
22-03-16, 01:40
Paru chłopaków pisało o odbojach z zestawu Eibacha, m.in. Buri tutaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132960-spre%BFyna-obni%BFaj%B1ca-na-seryjny-amortyzator&p=1904057&viewfull=1#post1904057)

Z mojej obserwacji przy demontażu zawiasu i przymiarek - jest dokładnie jak napisał Buri - kołnierz Eibachowego odboju jest na tyle mały, że nie pozwala zablokować odboju w osłonie łożyska. I to nie nawet na zasadzie, że wchodzi luźno i jest obawa, że wypadnie przy mocniejszych działaniach, tylko wypada pod własnym ciężarem

Dla potomnych. Zawias zmontowany. Odboje z zestawu ze sprezynami zalozone. One wprawdzie sie nie klinuja w obudowie lozyska, ale za to sa ciasne i trzymaja swoja pozycje na tloczysku dosc skutecznie.

Retro
22-04-16, 14:49
Witam,

Panowie jest taki temat - droga z domu do roboty i co za tym idzie, wyjazd i wjazd do garażu podziemnego a po drodze z ośmiu śpiących policmajstrów. Do tego raz na ruski rok kobita siada za sterem. Da rade jeździć po wymianie na pro-kity czy raczej tarcie wpisze się w codzienność?

krynix
22-04-16, 15:01
Da rade ale dla wysokich progow predkosc 5 dla srednich 10-15

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

filipfm
22-04-16, 15:16
Ja jak na razie przytarlem na krótkim garbie samorobce na jednym z osiedli. Tam prędkość nie miała nic do rzeczy, przeturlalem się z prędkością ślimaka. Na garbach u mnie na osiedlu zupełnie bez zmian - ale to progi mająceze 2 m długości. Najgorsze są takie, po których przednie koło zaraz zjeżdża i wtedy jeżeli wysokość progu odpowiada za to czy przytrzesz, czy nie

Tarnowska
22-04-16, 21:18
Panowie a takie pytanko. Ile eibachy jeszcze siadają jak mamy komplet pasażerów o tylnią oś mi bardziej chodzi. Tak mniej więcej.

ArdianFK2
22-04-16, 22:28
zależy jacy pasażerowie
jak wezmę 3 małolatki to razem 150 kilko
jak wezmę 3 kolegów to razem 300 kilo
robi różnice

tak czy siak jak załadujesz maksymalnie to siadzie tak, że rant opony schowa się w nadkola, ale wszystko śmiga :D

Tarnowska
23-04-16, 07:01
No to nie dobrze. Bo mam taki felunek, że już na serii na dołach w załadowanym aucie coś tam przyciera o nadkole. No nic trzeba nowe sprężyny kupić i nie bawić się w obniżanie bo powyrywam tam wszystko :P Dzięki za info.

MikeFoto
26-05-16, 22:05
Czy warto wymienić seryjne sprężyny z FK2 na sprężyny z FN2 ? Niby obniżają o 15mm co by mi pasowało bo 25mm z Eibachów to nieco za dużo jak dla mnie.
15mm było by ok. Ale czy jest sens takiej podmianki ?

Labed2007
26-05-16, 22:09
Czy warto wymienić seryjne sprężyny z FK2 na sprężyny z FN2 ? Niby obniżają o 15mm co by mi pasowało bo 25mm z Eibachów to nieco za dużo jak dla mnie.
15mm było by ok. Ale czy jest sens takiej podmianki ?

25mm to takie obniżenie jakby go nie było :) Pewnie ze jest sens bo auto będzie się lepiej prowadzić.

analyzer64
26-05-16, 22:13
Ja bym założył Eibachy, z twardo będzie na sprężynach z FN2, a w tej generacji zawieszenie i tak jest mocno sztywne.

kvas
27-05-16, 16:04
Prawda jest taka ze na Eibachach jest bardziej komfortowo niż na OEM.


Wysłane z kalkulatora

Civmann
27-05-16, 23:18
Prawda jest taka ze na Eibachach jest bardziej komfortowo niż na OEM.


Wysłane z kalkulatora
No właśnie, spotkałem się już z takim określeniem, więc chyba coś w tym jest. Z chęcią założyłbym te Eibachy z uwagi na komfort ale 2,5 cm w dół to dla mnie za duże wyzwanie. Nie chcę mieć problemów z pokonywaniem niektórych progów zwalniających czy podjazdem podczas parkowania po wysokie krawężniki. Już na obecnym prześwicie (zwłaszcza śnieżną zimą) trzeba uważać a co dopiero 2.5cm niżej. Szkoda że Eibach nie robi identycznych rozmiarem co OEM.

filipfm
27-05-16, 23:27
No właśnie, spotkałem się już z takim określeniem, więc chyba coś w tym jest. Z chęcią założyłbym te Eibachy z uwagi na komfort ale 2,5 cm w dół to dla mnie za duże wyzwanie. Nie chcę mieć problemów z pokonywaniem niektórych progów zwalniających czy podjazdem podczas parkowania po wysokie krawężniki. Już na obecnym prześwicie (zwłaszcza śnieżną zimą) trzeba uważać a co dopiero 2.5cm niżej. Szkoda że Eibach nie robi identycznych rozmiarem co OEM.

Biłem sie z myslami prawie 2 lata, i w koncu sie zdecydowalem na Eibachy ... i zaluje, ze tak dlugo czekalem. Jak na razie przytarlem raz na jakims wydumanym progu zwalniajacym. Ale i tak warto. W zestawie z rozporka przednia jest naprawde ekstra

kusiu
27-12-16, 09:47
Witam, proszę mi powiedzieć pro-kit eibach podejdzie bez problemu z Type R VIII GEN do 1.8 Type S+? Zrzucam obecne sprężyny i bezproblemowo powinno się obejść? Pro kit różni się springami jeśli chodzi o diesla, tak?

Nypel
27-12-16, 13:45
Tak tylko chyba jest inny kod tej sprężyny do diesla do benzynowego. Upewnij się że kupisz dedykowane do twojego modelu :)

andkas
27-12-16, 19:09
Witam, proszę mi powiedzieć pro-kit eibach podejdzie bez problemu z Type R VIII GEN do 1.8 Type S+? Zrzucam obecne sprężyny i bezproblemowo powinno się obejść? Pro kit różni się springami jeśli chodzi o diesla, tak?

http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?11=279&14=19&1115=1&10=AA3D2D7B85BC46AB864BD9C27A0F38D7279019&12=102&52=1&30=45&1250=1&31=5498&330=480

Paulina_M
10-05-17, 11:57
Trochę odświeżę temat, bo jestem ciekawa, a nigdzie nie znalazłam odpowiedzi: po założeniu Eibachów (do FN1) auto rzeczywiście siada te 2,5cm i ani mm więcej czy zdarza się, że samochód zejdzie niżej?

Deadline92
10-05-17, 12:18
Jaka cena tych sprężyn ?

Paulina_M
10-05-17, 12:47
Ok 570 zł (+/- 20zł), zależy gdzie kupujesz.

przemek82
10-05-17, 16:55
Trochę odświeżę temat, bo jestem ciekawa, a nigdzie nie znalazłam odpowiedzi: po założeniu Eibachów (do FN1) auto rzeczywiście siada te 2,5cm i ani mm więcej czy zdarza się, że samochód zejdzie niżej?

Siada tak jak producent piszę. No bez przesady żeby było dokładnie 2,5 cm bez mm więcej czy mniej aż tak to tego pewnie nikt nie sprawdzał z suwmiarką do 1 mm...

jelczyk
10-05-17, 20:15
Ok 570 zł (+/- 20zł), zależy gdzie kupujesz.

Kiedys znalazlem http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-kit-honda-civic-viii-ufo-2005-i6801239597.html
500 plus kurier 14zl :)

przemek82
10-05-17, 22:06
Kiedys znalazlem http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-kit-honda-civic-viii-ufo-2005-i6801239597.html
500 plus kurier 14zl :)

Jak ma ktoś zniżki w intercxxxxs na numer to wyjdą 450 zł po zniżce :)

Civmann
11-05-17, 06:45
Trochę odświeżę temat, bo jestem ciekawa, a nigdzie nie znalazłam odpowiedzi: po założeniu Eibachów (do FN1) auto rzeczywiście siada te 2,5cm i ani mm więcej czy zdarza się, że samochód zejdzie niżej?
W 1.4 siądzie mniej niż w 1.8 z uwagi na masę, podobnie w wersji bieda Comf. mniej jak w najcięższym Executivie. Czasem jak parkuje koło Sporta to odnoszę wrażenie, że moje auto jest ze 2 cm niżej(rozmiar opon ten sam).

donelvis
11-05-17, 09:35
Zależało by mi na poprawie kultury pracy zawieszenia (bardziej gładkie wybieranie małych nierówności) ale chciałbym także mieć taką progresywność sprężyn jak w Eibach Pro Kit (do szybszego pokonywania zakrętów coby buda się nie wychylała). Na pewno nie chcę żadnego obniżania ani o 10mm. Czy istnieją takie sprężyny? Co do kultury pracy zawiasu to może sama wymiana amortyzatorów na jakieś lepsze?

butler.gdansk
11-05-17, 09:45
Na obecną chwilę nie masz chyba opcji by zachować kulturalne zachowania zawieszenia oprócz zastosowania właśnie Eibachów.
Najsensowniejszą opcją dla Ciebie jest chyba rozpórka od GSG. Koszt względnie niewielki, a zachowanie auta w zakrętach zauważalnie lepsze.

donelvis
11-05-17, 09:59
Mam już założoną rozpórkę od gsg. No to nic, pewnie wymienię amorki na Bilstein B6 i tyle w temacie zawiasu.

filipfm
11-05-17, 10:59
Do sprawdzenia, ale ztcp to gwint Eibacha mozna ustawic na seryjnej wysokosci. Tylko to juz koszty wieksze niz same sprezyny

donelvis
11-05-17, 11:03
Bilstein B6 to chyba cywilna wersja amorów, więc powinny współgrać z seryjną sprężyną. A jakość pewnie sporo wyższa niż seryjne Sachs albo zamiennik Kayaba?

filipfm
11-05-17, 11:16
B4 to cywilny zamiennik. B6 jest juz twardszy

donelvis
11-05-17, 11:27
Mój błąd w takim razie. A czy takie B4 będzie jakościowo lepsze od Sachsa lub Kyb?

filipfm
11-05-17, 11:34
Mój błąd w takim razie. A czy takie B4 będzie jakościowo lepsze od Sachsa lub Kyb?

Biorac pod uwage jakimi bublami byly Sachsy na pierwszy montaz chyba nie powinno byc gorzej ;) na KYB sa ludzie narzekaja, ze potrafia stukac. Wiec dlatgo ja wybralem bramke nr 3 czyli Bilsteina. Dodatkowo, okazal sie byc najtanszy z calej trojki.

przemek82
12-05-17, 16:04
Biorac pod uwage jakimi bublami byly Sachsy na pierwszy montaz chyba nie powinno byc gorzej ;) na KYB sa ludzie narzekaja, ze potrafia stukac. Wiec dlatgo ja wybralem bramke nr 3 czyli Bilsteina. Dodatkowo, okazal sie byc najtanszy z calej trojki.

I ja poszedłem z Twoje ślady i też to samo wybrałem, kiedyś zawieszenie tylko brałem do merca bilstein i nigdy się nie przyjechałem.

ArdianFK2
14-05-17, 21:23
gdzie można kupić najtaniej te B6 z pewnego źródła? w IC po zniżkach? (bo mam)

Paulina_M
18-05-17, 10:05
Chyba taniej niż po zniżkach w IC już nie znajdziesz.

Deadline92
18-05-17, 18:50
http://allegro.pl/amortyzator-przod-bilstein-honda-civic-viii-8-ufo-i6152698817.html O te amorki chodzi ? bo jestem niedługo umówiony do mechanika bo coś stuka mi w zawieszeniu z prawej strony i albo to amor albo łożysko jak padł amor to zastanawiam sie nad tymi Bilstein I Do tego te sprężyny eibach