Zobacz pełną wersję : Bierze mi olej!!!!
Witam
Mam pytanie moja Honda Civic VI gen 1,4is 90 km 1998r
Bierze mi olej na jakieś 2500km muszę muszę dolać około 250 ml oleju
Pomożecie co to może być ?
Od wymiany do wymiany wychodzi litr wiec tragedii nie ma. A na jakim oleju jezdzisz 5w, 10w?
Mogą to być uszczelniacze pierscienie itd itd...
Przedtem lałem taki jak był orginał 5w30 Mobil 1 ale rozmawiałem z mechanikiem i mówił żeby na 10w i tak zrobiłem i dalej bierze.
Tematow o braniu oleju na tym forum jest w ch.. Poszukaj, ratuje Cie remont lub zmiana slupka, D14 do drogich nie naleza wiec raczej nikt Ci tu remontu nie poleci skoro za 400pln mozna kupic drugi slupek. A co dokladnie puszcza to nawet Hary z tybetu by Ci nie powiedzial bez rozbierania silnika ;)
Dzieki za rady poszukamy zobaczymy
Olej ten olej :) To są małe ubytki, nie szukałbym problemu póki nie bierze 3x więcej niż piszesz. I tak Ci zostaje 1 albo 2 litry w bańce po wymianie, więc pilnuj stanu, dolej w razie potrzeby i po kłopocie, to nie nowy silnik.
bartek_levis
06-06-14, 16:43
dokładnie mi na 10w40 (castol, mobil zalezy co taniej wychodzi) od wymiany do wymiany z bagnetu z max schodzi na min ok 1l czasami przed wymianą doleję ze 2 setki dolewam ale ale to nie powód do remontu jeździć upalać honda musi dymić :) a jak silnik padnie to 400-500 złociszy masz drugi może nawet w dobrej kondycji
A mam pytanie chciałbym coś dodać pod maską jakaś estetykę . Macie jakieś propozycje zaczynam się dopiero bawić więc mam pole do manewru.
Wejdz w "nasze hondy" i sobie popatrz. To nie po to temat zakładałeś...
http://oi60.tinypic.com/2a5yzxk.jpg
Wcale nie musi :) moja ma prawie 270 kkm, jeździ na 5w40 i co 15 tysięcy nie ma ubytków. Co Wy robicie z tymi silnikami?:)
Wcale nie musi :) moja ma prawie 270 kkm, jeździ na 5w40 i co 15 tysięcy nie ma ubytków. Co Wy robicie z tymi silnikami?:)
Może to że jak kupował ją to na liczniku jest 200 a silnik tyle miał 10lat temu :)? 80% przypadków tak ma przy "200k\km przebiegu"
Wlał bym Valvo maxlife i patrzył jakie ubytki, jak 1l na 10k\km oszczał bym temat i zbierał powoli na swap d16 :D
a co mam powiedzieć jak na tyś km bierze 0,7?:P to już jest masakra:P w****ia to że ***** strasznie przy samochodzie
U mnie czuć we wnętrzu spalonym olejem. Ktoś ma pomysł skąd ten zapach może się wydobywać, bo podczas jazdy to raczej nie z wydechu...
U mnie czuć we wnętrzu spalonym olejem. Ktoś ma pomysł skąd ten zapach może się wydobywać, bo podczas jazdy to raczej nie z wydechu...
Olej który sie wypala przez rozgrzanie np na silniku ma całkiem inny smród niż ten co idzie przez wydech ;) Więc możesz się szybko określić co go boli
Hehe, mi brał na 1k 4 litry oleju, jeździłem z bańką 5 l oleju. Śmiałem się, że na stacjach tankuję paliwo i olej. A za mną zostawiałem lepszą zasłonę dymną niż na wojnie podczas manewrów odwrotowych. Jak za dużo oleju bierze to odradzam nawet remont.
bartek_levis
09-06-14, 18:30
U mnie czuć we wnętrzu spalonym olejem. Ktoś ma pomysł skąd ten zapach może się wydobywać, bo podczas jazdy to raczej nie z wydechu...
pewnie Ci z dekla na kolektor wydechowy leci uszczelnij umyj benzyną ekstrakcyjna i powinno przejść
Hehe, mi brał na 1k 4 litry oleju, jeździłem z bańką 5 l oleju. Śmiałem się, że na stacjach tankuję paliwo i olej.
Jak dwusów :)
Zadne auto nie musi brac!
Moj były opel wsysał 1l na 1k km. Jezdzilem tak 3 lata ;)
Za to Honda, ktora "musi dymic" nie bierze mi nic, przebieg ponad 270 k km.
Tak jak Subaru, ktore wg. powszechnych opinii tez ma prawo brac, to moje tez nic nie bierze, a ma ponad 300 k km. Jezdzi na 5W30.
A teraz ciekawostka.
W ASO, akurat Subaru, ale mysle, ze Hondy tez sie to tyczy, uslyszalem uzalanie sie wlasciciela nowego (max. 2-3 letniego) auta, na temat brania oleju.
Jak gosc poszedl to zapytalem serwisanta.
Czemu w nowym aucie trzeba wozic banke na dolewki, a w mojej 17 latce nie bierze nic?
Odpowiedzial, ze jakos po 97 czy 98r zmienily sie jakies normy czy cos. Chodzilo o luzniejsze pasowanie pierscieni.
Przez to zmniejszylo sie tarcie, ale mogl zwiekszyc sie apetyt na olej.
Jezeli to prawda, to nie pozostaje nic innego jak szukac zadbanych klasykow ;)
Przedtem lałem taki jak był orginał 5w30 Mobil 1 ale rozmawiałem z mechanikiem i mówił żeby na 10w i tak zrobiłem i dalej bierze.
zmiana oleju nie spowoduje jego mniejszego poboru tylko jeszcze szybsze zużywanie silnika (szczególnie zimą)
olej "dobre rady" i dolewaj 5w40 tragedii nie ma
a może po prostu spróbuj pogodzić się ze świadomością że teraz jeździsz dieslem:p
Przy takim poborze oleju spróbowałbym wymienić uszczelniacze zaworowe, a nóż może się poprawi :) Ostatnia dolewka u mnie w D14 to było 500 ml po 2000 tys km.
Witam
Mam pytanie moja Honda Civic VI gen 1,4is 90 km 1998r
Bierze mi olej na jakieś 2500km muszę muszę dolać około 250 ml oleju
Pomożecie co to może być ?
Raczej braniem oleju bym tego nie nazwał. 100ml/1000 km to żadne zużycie. Niczego bym nie robił, żadnego słupka czy uszczelniaczy - szkoda kasy i czasu. Kup lepiej dobry olej i śmigaj. Każde auto zużywa olej i to że czasem tego nie widać, to zasługa tego, że do oleju przedostaje się benzyna w niewielkich ilościach. U Ciebie mógł się tak po prostu ułożyć silnik i takie zużycie będzie występować przez następnych 300 000 km, oczywiście jak będziesz lał dobry olej i przestrzegał serwisu oraz pewnych dobrych praktyk - nie pałować na zimnym, schłodzić po ostrej jeździe miskę spokojną jazdą itd. U mnie znika około 100 ml na 4000 km i uważam to za normalne. Więcej dolewam odrobinę w zimie - około 150 ml. Ogólnie między wymianami poszło mi 4 litry, z tym że cały czas miałem na maks, bo dolewałem 2 razy i chciałem się pozbyć pustej prawie butelki. Można powiedzieć, że jak ktoś nie umie mierzyć, to nie widać aby brał. Moja rada, to dobierz sobie olej w temacie o tym i przy następnej wymianie koniecznie pozbądź się tego 10W40 kosztem jakiegoś lepszego typu np 0W40 lub przynajmniej 5W40, ewentualnie 0W30 ale to zależy do czego auto używasz. Ja mam LPG i leję Motul Specific LPG/CNG i nie zauważyłem zużycia ale ten olej ciężko odparować, więc i mniej go na LPG bierze.
Przy takim poborze oleju spróbowałbym wymienić uszczelniacze zaworowe, a nóż może się poprawi :) Ostatnia dolewka u mnie w D14 to było 500 ml po 2000 tys km.
No no i później płacz "czemu hunda pali jeszcze więcej oleju" operacja godna Mietka z pod sklepu który kiedyś rozebrał poldka ;)
Skoro na siłę chce ten silnik reperować to niech próbuje ;) Ja bym zostawił ten olej w spokoju tak jak koledzy wyżej pisali :)
Moje obecne B18C4 nie pali w ogóle oliwy. Zrobiłem nim 4000 i nic nie ruszyło z bagnetu. Kolega mówi ze mi się pewnie bagnet wydłuża :-P
oczywiście poprzednie Hondy brały mi olej.
Uważam ze kolegi auto pobiera ksiazkowo.
I tak najlepsza jest toyota, która pisze, że 1l/1000km to jest ok zużycie i żeby im gitary nie zawracać haha
wulkanisko
23-06-14, 22:54
Honda też dopuszcza takie zużycie oleju :)
Przecież to chmura już... To jest robienie z klienta durnia...
W dobrych autach jest norma 0,5l/1000km np Subaru taką normę ma. 1l to jeszcze nie chmura ale w zależności co to jest to zaczyna być wyczuwalne ale bez tragedii, półsyntetyk bardziej lepki i śmigasz, szykując kasę na remont. Podstawowy przebieg na jaki ten motor był przewidziany, to mniej więcej 500 000 km. Większość tych silników, przy dobrym traktowaniu i dobrym oleju, regularnie zmienianym, spokojnie bez remontu dojeździ tego przebiegu. Inne albo będą miały pecha i się źle ułożą, zdefektują albo właściciele je zaniedbają i będą żłopać. Mówię tu o silniku bez VTEC oczywiście, bo z VTEC ma swoją przypadłość - szalonych właścicieli w swojej młodości ;)
0,5l /1000km, to 5l na 10tyś (bo co tyle wypada wymiana), czyli tak naprawdę nie ma co wymieniać.
Nie dawaj takich głupich rad. A filtr, a zanieczyszczenia, które gromadzą się na dnie? Paradoksalnie przy takim zużyciu olej dostaje dużo bardziej w kość, bo przedostają się do niego w większej ilości szkodliwe substancje po spaleniu mieszanki. Oprócz tego, że się olej wymienia, to powinno się śmignąć co drugą wymianę płukankę. Wtedy jest szansa, że zostanie zużycie na tym poziomie i nie będzie się powiększać.
jaką dokładnie płukankę masz na myśli?
Nie miałem na celu udzielać rady, po prostu stwierdziłem, że 5l od wymiany do wymiany to dość sporo.
jaką dokładnie płukankę masz na myśli?
Motul Engine Clean lub taka sama Liqui Moly.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.