Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Bierze mi olej!!!!



mini1503
06-06-14, 11:46
Witam
Mam pytanie moja Honda Civic VI gen 1,4is 90 km 1998r

Bierze mi olej na jakieś 2500km muszę muszę dolać około 250 ml oleju
Pomożecie co to może być ?

Vincent
06-06-14, 12:40
Od wymiany do wymiany wychodzi litr wiec tragedii nie ma. A na jakim oleju jezdzisz 5w, 10w?
Mogą to być uszczelniacze pierscienie itd itd...

mini1503
06-06-14, 13:16
Przedtem lałem taki jak był orginał 5w30 Mobil 1 ale rozmawiałem z mechanikiem i mówił żeby na 10w i tak zrobiłem i dalej bierze.

Vincent
06-06-14, 13:26
Tematow o braniu oleju na tym forum jest w ch.. Poszukaj, ratuje Cie remont lub zmiana slupka, D14 do drogich nie naleza wiec raczej nikt Ci tu remontu nie poleci skoro za 400pln mozna kupic drugi slupek. A co dokladnie puszcza to nawet Hary z tybetu by Ci nie powiedzial bez rozbierania silnika ;)

mini1503
06-06-14, 13:35
Dzieki za rady poszukamy zobaczymy

mirasek
06-06-14, 16:19
Olej ten olej :) To są małe ubytki, nie szukałbym problemu póki nie bierze 3x więcej niż piszesz. I tak Ci zostaje 1 albo 2 litry w bańce po wymianie, więc pilnuj stanu, dolej w razie potrzeby i po kłopocie, to nie nowy silnik.

bartek_levis
06-06-14, 16:43
dokładnie mi na 10w40 (castol, mobil zalezy co taniej wychodzi) od wymiany do wymiany z bagnetu z max schodzi na min ok 1l czasami przed wymianą doleję ze 2 setki dolewam ale ale to nie powód do remontu jeździć upalać honda musi dymić :) a jak silnik padnie to 400-500 złociszy masz drugi może nawet w dobrej kondycji

mini1503
06-06-14, 17:03
A mam pytanie chciałbym coś dodać pod maską jakaś estetykę . Macie jakieś propozycje zaczynam się dopiero bawić więc mam pole do manewru.

Poll
06-06-14, 21:06
Wejdz w "nasze hondy" i sobie popatrz. To nie po to temat zakładałeś...

fakir
06-06-14, 21:25
http://oi60.tinypic.com/2a5yzxk.jpg

straznik
06-06-14, 22:20
Wcale nie musi :) moja ma prawie 270 kkm, jeździ na 5w40 i co 15 tysięcy nie ma ubytków. Co Wy robicie z tymi silnikami?:)

Guscioren
06-06-14, 22:54
Wcale nie musi :) moja ma prawie 270 kkm, jeździ na 5w40 i co 15 tysięcy nie ma ubytków. Co Wy robicie z tymi silnikami?:)

Może to że jak kupował ją to na liczniku jest 200 a silnik tyle miał 10lat temu :)? 80% przypadków tak ma przy "200k\km przebiegu"
Wlał bym Valvo maxlife i patrzył jakie ubytki, jak 1l na 10k\km oszczał bym temat i zbierał powoli na swap d16 :D

Tomash89
06-06-14, 22:59
a co mam powiedzieć jak na tyś km bierze 0,7?:P to już jest masakra:P w****ia to że ***** strasznie przy samochodzie

lukwycz
06-06-14, 23:39
U mnie czuć we wnętrzu spalonym olejem. Ktoś ma pomysł skąd ten zapach może się wydobywać, bo podczas jazdy to raczej nie z wydechu...

Guscioren
07-06-14, 00:23
U mnie czuć we wnętrzu spalonym olejem. Ktoś ma pomysł skąd ten zapach może się wydobywać, bo podczas jazdy to raczej nie z wydechu...

Olej który sie wypala przez rozgrzanie np na silniku ma całkiem inny smród niż ten co idzie przez wydech ;) Więc możesz się szybko określić co go boli

ats6
07-06-14, 12:13
Hehe, mi brał na 1k 4 litry oleju, jeździłem z bańką 5 l oleju. Śmiałem się, że na stacjach tankuję paliwo i olej. A za mną zostawiałem lepszą zasłonę dymną niż na wojnie podczas manewrów odwrotowych. Jak za dużo oleju bierze to odradzam nawet remont.

bartek_levis
09-06-14, 18:30
U mnie czuć we wnętrzu spalonym olejem. Ktoś ma pomysł skąd ten zapach może się wydobywać, bo podczas jazdy to raczej nie z wydechu...

pewnie Ci z dekla na kolektor wydechowy leci uszczelnij umyj benzyną ekstrakcyjna i powinno przejść

MikeFoto
10-06-14, 00:11
Hehe, mi brał na 1k 4 litry oleju, jeździłem z bańką 5 l oleju. Śmiałem się, że na stacjach tankuję paliwo i olej.

Jak dwusów :)

pajac_am
10-06-14, 08:39
Zadne auto nie musi brac!
Moj były opel wsysał 1l na 1k km. Jezdzilem tak 3 lata ;)
Za to Honda, ktora "musi dymic" nie bierze mi nic, przebieg ponad 270 k km.
Tak jak Subaru, ktore wg. powszechnych opinii tez ma prawo brac, to moje tez nic nie bierze, a ma ponad 300 k km. Jezdzi na 5W30.

A teraz ciekawostka.
W ASO, akurat Subaru, ale mysle, ze Hondy tez sie to tyczy, uslyszalem uzalanie sie wlasciciela nowego (max. 2-3 letniego) auta, na temat brania oleju.

Jak gosc poszedl to zapytalem serwisanta.
Czemu w nowym aucie trzeba wozic banke na dolewki, a w mojej 17 latce nie bierze nic?
Odpowiedzial, ze jakos po 97 czy 98r zmienily sie jakies normy czy cos. Chodzilo o luzniejsze pasowanie pierscieni.
Przez to zmniejszylo sie tarcie, ale mogl zwiekszyc sie apetyt na olej.
Jezeli to prawda, to nie pozostaje nic innego jak szukac zadbanych klasykow ;)

Szczur[R]
10-06-14, 11:11
Przedtem lałem taki jak był orginał 5w30 Mobil 1 ale rozmawiałem z mechanikiem i mówił żeby na 10w i tak zrobiłem i dalej bierze.

zmiana oleju nie spowoduje jego mniejszego poboru tylko jeszcze szybsze zużywanie silnika (szczególnie zimą)
olej "dobre rady" i dolewaj 5w40 tragedii nie ma

HND_PARTS
23-06-14, 16:22
a może po prostu spróbuj pogodzić się ze świadomością że teraz jeździsz dieslem:p

Gacekk
23-06-14, 19:12
Przy takim poborze oleju spróbowałbym wymienić uszczelniacze zaworowe, a nóż może się poprawi :) Ostatnia dolewka u mnie w D14 to było 500 ml po 2000 tys km.

cosmo-pl
23-06-14, 19:31
Witam
Mam pytanie moja Honda Civic VI gen 1,4is 90 km 1998r

Bierze mi olej na jakieś 2500km muszę muszę dolać około 250 ml oleju
Pomożecie co to może być ?

Raczej braniem oleju bym tego nie nazwał. 100ml/1000 km to żadne zużycie. Niczego bym nie robił, żadnego słupka czy uszczelniaczy - szkoda kasy i czasu. Kup lepiej dobry olej i śmigaj. Każde auto zużywa olej i to że czasem tego nie widać, to zasługa tego, że do oleju przedostaje się benzyna w niewielkich ilościach. U Ciebie mógł się tak po prostu ułożyć silnik i takie zużycie będzie występować przez następnych 300 000 km, oczywiście jak będziesz lał dobry olej i przestrzegał serwisu oraz pewnych dobrych praktyk - nie pałować na zimnym, schłodzić po ostrej jeździe miskę spokojną jazdą itd. U mnie znika około 100 ml na 4000 km i uważam to za normalne. Więcej dolewam odrobinę w zimie - około 150 ml. Ogólnie między wymianami poszło mi 4 litry, z tym że cały czas miałem na maks, bo dolewałem 2 razy i chciałem się pozbyć pustej prawie butelki. Można powiedzieć, że jak ktoś nie umie mierzyć, to nie widać aby brał. Moja rada, to dobierz sobie olej w temacie o tym i przy następnej wymianie koniecznie pozbądź się tego 10W40 kosztem jakiegoś lepszego typu np 0W40 lub przynajmniej 5W40, ewentualnie 0W30 ale to zależy do czego auto używasz. Ja mam LPG i leję Motul Specific LPG/CNG i nie zauważyłem zużycia ale ten olej ciężko odparować, więc i mniej go na LPG bierze.

Guscioren
23-06-14, 20:14
Przy takim poborze oleju spróbowałbym wymienić uszczelniacze zaworowe, a nóż może się poprawi :) Ostatnia dolewka u mnie w D14 to było 500 ml po 2000 tys km.

No no i później płacz "czemu hunda pali jeszcze więcej oleju" operacja godna Mietka z pod sklepu który kiedyś rozebrał poldka ;)

Gacekk
23-06-14, 20:17
Skoro na siłę chce ten silnik reperować to niech próbuje ;) Ja bym zostawił ten olej w spokoju tak jak koledzy wyżej pisali :)

fełtek
23-06-14, 20:41
Moje obecne B18C4 nie pali w ogóle oliwy. Zrobiłem nim 4000 i nic nie ruszyło z bagnetu. Kolega mówi ze mi się pewnie bagnet wydłuża :-P
oczywiście poprzednie Hondy brały mi olej.
Uważam ze kolegi auto pobiera ksiazkowo.

Poll
23-06-14, 22:39
I tak najlepsza jest toyota, która pisze, że 1l/1000km to jest ok zużycie i żeby im gitary nie zawracać haha

wulkanisko
23-06-14, 22:54
Honda też dopuszcza takie zużycie oleju :)

Poll
23-06-14, 23:13
Przecież to chmura już... To jest robienie z klienta durnia...

cosmo-pl
23-06-14, 23:24
W dobrych autach jest norma 0,5l/1000km np Subaru taką normę ma. 1l to jeszcze nie chmura ale w zależności co to jest to zaczyna być wyczuwalne ale bez tragedii, półsyntetyk bardziej lepki i śmigasz, szykując kasę na remont. Podstawowy przebieg na jaki ten motor był przewidziany, to mniej więcej 500 000 km. Większość tych silników, przy dobrym traktowaniu i dobrym oleju, regularnie zmienianym, spokojnie bez remontu dojeździ tego przebiegu. Inne albo będą miały pecha i się źle ułożą, zdefektują albo właściciele je zaniedbają i będą żłopać. Mówię tu o silniku bez VTEC oczywiście, bo z VTEC ma swoją przypadłość - szalonych właścicieli w swojej młodości ;)

Endrju1
23-06-14, 23:46
0,5l /1000km, to 5l na 10tyś (bo co tyle wypada wymiana), czyli tak naprawdę nie ma co wymieniać.

cosmo-pl
24-06-14, 13:56
Nie dawaj takich głupich rad. A filtr, a zanieczyszczenia, które gromadzą się na dnie? Paradoksalnie przy takim zużyciu olej dostaje dużo bardziej w kość, bo przedostają się do niego w większej ilości szkodliwe substancje po spaleniu mieszanki. Oprócz tego, że się olej wymienia, to powinno się śmignąć co drugą wymianę płukankę. Wtedy jest szansa, że zostanie zużycie na tym poziomie i nie będzie się powiększać.

apw911
24-06-14, 18:13
jaką dokładnie płukankę masz na myśli?

Endrju1
24-06-14, 18:24
Nie miałem na celu udzielać rady, po prostu stwierdziłem, że 5l od wymiany do wymiany to dość sporo.

cosmo-pl
25-06-14, 15:31
jaką dokładnie płukankę masz na myśli?

Motul Engine Clean lub taka sama Liqui Moly.