Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z silnikiem?



walk3r
05-06-14, 11:25
Witam,
ostatnio spotkała mnie dziwna sytuacja. W czasie jazdy silnik stracił moc, po chwili padła nawet pompa od wspomagania kierownicy, wyświetliła się kontrolka check engine. Tutaj miałem wrażenie, że silnik ciągle chodzi. Po wyłączeniu i zresetowaniu stacyjki, bez problemu ruszył. Od tamtego czasu nie mam z nim problemów, ale wakacje się zbliżają i chciałbym być pewny że w trasie nie odmówi bezpieczeństwa.

Czy może ktoś z Was ma jakieś pomysły, co może być nie tak?

Endrju1
05-06-14, 11:49
Po pierwsze sprawdzić co za błąd (szukaj pod hasłem samodiagnostyka)
po 2 aby pompa wspomagania nie działała silnik musiał zgasnąć, być może przez chwilę działał wentylator chłodnicy i przez to wydawało ci się że pracuje. Jak by zgasł to świeciły by się kontrolki oleju i ładowania.
po 3 nie ten dział (to jest dział civic 5D)

walk3r
11-07-14, 23:05
Mały update.
Dzisiaj silnik mi zgasł parę razy z rzędu, zawsze z kontrolką check engine. Wskaźnik temperatury przekroczył skalę. Jak chciałem go schłodzić i ustawiłem dmuchawę na ciepłe powietrze, to leciało zimne. Boję się jechać do serwisu, bo nie chcę spalić silnika. Jakieś rady?

P.S. Jak temat nie w tym dziale co trzeba, to poproszę admina o przeniesienie.

siara87
11-07-14, 23:29
nie ma juz plynu w ukladzie dlatego dmuchało zimne,dlugo tak jechałes z temperaturą na full? jak pózniej odpalales krecił normalnie czy wolniej? najpierw nalej wody do chłodnicy i popatrz czy nie ma gdzies wycieku

walk3r
11-07-14, 23:46
silnik był rozgrzany to do chłodnicy zajrzeć nie mogłem, ale w zbiorniku wyrównawczym jest płyn na maksa...

Endrju1
12-07-14, 10:45
Jak wystygnie sprawdź czy jest płyn w chłodnicy, jeśli nie ma trzeba dojść dlaczego (przeważnie wystarczy dolać i będzie widać którędy ucieka).

walk3r
12-07-14, 12:31
Faktycznie w chłodnicy pusto. Myślałem, że jak w chłodnicy zaczyna brakować to ściąga płyn ze zbiornika wyrównawczego... No nic, pewnie będzie chłodnica do wymiany.

walk3r
12-07-14, 16:20
Niestety z chłodnicy szybciej wylatuje woda, niż ja nalewam :( Ryzykować trasę 15km do mechanika, czy laweta?

ŁukaszR
12-07-14, 17:06
Chcesz jechać 15km żeby wymienić chłodnicę? Sam pod blokiem wymienisz.
Mnie zajęło to 30min. (nie licząc dłubania z wentylatorem ale to inna sprawa).
Stąd kupowałem chłodnicę. http://e-autoparts.pl/uklad-chlodzenia-chlodnica-wody-c-700_703.html
szybko tanio i bez problemów. Ceny? Heh o połowę taniej niż w intercarsie..

Endrju1
12-07-14, 17:06
Najtaniej hol.

walk3r
07-10-14, 10:54
Wracając do tematu seryjnie gasnącego silnika. Po wymianie modułu w aparacie zapłonowym oraz map sensora, silnik chodzi jak marzenie. Sprawa nie miała związku z uszkodzoną chłodnicą, zwykły zbieg okoliczności.
Może się komuś ta wiedza jeszcze przyda.

Michuu
13-10-14, 01:18
Płyn chłodniczy nie wywaliło tobie przez przypadek przez zbiorniczek wyrównawczy ? skoro miałeś na maxa w nim a w chłodnicy sucho ?
Taki jest objaw uszczelki pod głowicą (mam nadzieje nie padła tobie). Spróbuj troszkę pokręcić silnik tak przez 2-3 kilometry pod odcinkę i sprawdź czy nie wywala tobie płynu do zbiorniczka.

walk3r
16-10-14, 11:40
Nie, płyn chłodniczy mi wywaliło, bo skorodowała metalowa obejma trzymająca wąż idący od chłodnicy. Wąż wypadł i cały płyn się wylewał prosto na ziemię. Podobno jak następuje taki nagły ubytek płynu, to nawet go potem nie zaciąga ze zbiorniczka wyrównawczego.

Bartko
16-10-14, 12:00
Spróbuj troszkę pokręcić silnik tak przez 2-3 kilometry pod odcinkę
niesprawny silnik chcesz kręcić do odcięcia? Może aż do aż się rozleci? Wtedy diagnozę najprościej postawić...? ;)

Michuu
21-10-14, 23:28
niesprawny silnik chcesz kręcić do odcięcia? Może aż do aż się rozleci? Wtedy diagnozę najprościej postawić...? ;)
Poczytaj cały wątek i przemyśl swoją wypowiedz !

Wyszydzasz sobie czy nabijasz posty ?