Zobacz pełną wersję : katalizator na co wymienić
Witam:)
chodzi mi o ogólne opinie na temat czy lepiej mieć kata u siebie czy nie (najważniejsze czy jego obecność bądz brak jak wpłyną na dynamike jazdy) czy może lepiej kupic strumienice,wyczyscic swoj kat czy go wybebeszyc i wstawic w niego rurke badz sama rurke pusta zamiast kata bo różne opinie słyszałem,najważniejsze dla mnie żeby auto lepiej sie zbierało jeśli sie da i żeby nie hałąsowało zbytnio:)
Głównym zadaniem katalizatora jest redukcja spalin, brak katalizatora powoduje tyle że masz głośniejszy wydech, jak chcesz się go wyzbyć przeciwwskazań nie ma, zawsze można zrobić przelot :)
moze tylko pojawic sie problem z sonda diagnostyczna
a faktycznie jest głosniej po wywaleniu kata i np wstawieniu samej pustej rurki?
Troszkę ale nie że zaraz wyje jak golf pod GS-em. Pod sondę wspawuje się tulejkę, tzw "emulator" sondy, który ją nieco wysuwa na zewnątrz i wszystko gra.
piotrr1987
04-06-14, 20:29
Ja niedawno tez wyciołem kata i wspawałem zwykła rurke, a pod sonde wlożona jest tulejka ze zwykłej śruby:) Głośniej praktycznie nic sie nie zrobiło i nie mam żadnych problemów z sondą:)
bastian1982
29-11-15, 17:13
A jak u was z temperatura wydechu , u mnie ostatni tłumik po dynamicznej jeździe aż parzy!
z katem po dynamicznej jezdzie tez bedzie parzyl :)
bastian1982
29-11-15, 17:35
OK bo trochę mnie to zaskoczyło , wyciąłem katalizator bo go wydmuchało i jak do domu dojechałem , to coś plastikowego pod przysmażyło i jak końcówkę rury wydechowej dotknąłem i była naprawdę gorąca. Jutro na kanał wjadę żeby zobaczyć co się smaży. Jak katalizator był to nie było nic czuć
jak robi sie cos z rura a ma sie brudne lapy w smarze, to potem rura sie nagrzewa i wypala ten smar, troche dymi, to pewnie to. Albo rura sie troche inaczej ulozyla i gdzies tam dotknela
ale jak by dotknela to mial bys raczej drgania czy stuki
Panowie
sonda za katalizatorem nie jest sondą wyłącznie diagnostyczną. Katalizator rzeczywiście ma za
zadanie ograniczyć emisję, ale ma bardzo istotny wpływ na pracę silnika, tak jak zawór EGR.
Przyjrzyjcie się silnikom serii Earth Dream Technology jak są skonstruowane. Zobaczcie
wykresy mocy, momentu co za tym idzie widać niesamowitą sprawność energetyczną
silnika. Idąc waszym tokiem powinno być odwrotnie. Niestety nic nie wiecie. Już dawno
użytkownicy innych marek doszli, że usunięcie katalizatora szkodzi i jest to potwierdzone
wykresami z hamowni. Co z tego że w szczycie dojdzie ci 20KM jak w dolnym zakresie
obrotów, w którym zawsze się poruszamy zabierze ci te 20KM.
analyzer64
30-11-15, 10:28
Mnie polecano ten katalizator:
https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html
Z katalizatorów ceramicznych też bym wybrał magnaflow. Katalizator dobry, bo
spełnia normę EURO4. Hondy z tych lat spełniały, miały spełniać EURO4,
dlatego jest to odpowiedni katalizator pod tym względem.
bastian1982
30-11-15, 20:57
Jeśli chodź o wykresy z hamowni pewna ciekawa informacje znalazłem na stronie http://www.chojnacki.com.pl/index.php/filozofia/9-katalizator jest tam również zamieszczony wykres z hamowni wspomnianego VW.
Jeśli chodź o wykresy z hamowni pewna ciekawa informacje znalazłem na stronie http://www.chojnacki.com.pl/index.php/filozofia/9-katalizator jest tam również zamieszczony wykres z hamowni wspomnianego VW.
Nie chcę wchodzić głębiej z tym golfem. Jaką normę spełnia?
Jeżeli chodzi o katalizator metalowy to bardzo dobry wybór. Trzeba go umiejętnie dobrać a nie będzie problemów
z "check engine". W większości się zgadzam z tym co napisano. Katalizator żeby miał maks. wydajność
"oczyszczania spalin" musi mieć odpowiednią temperaturę. Katalizator taki szybko łapie temperaturę, co ma
istotny wpływ na pracę sondy za katalizatorem i na pracę silnika.
Poczytajcie o metalowych katalizatorach. Kluczem jest odpowiedni dobór.
Pozdrawiam
Kolego "bastian1982" pragnę Ci serdecznie podziękować za podanie linka. Zdajesz sobie sprawę,
że Zmieniłeś u większości na forum pojęcie "Tuningu mechanicznego silnika". Tak jak pisałem
wcześniej, zgadzam się z większością informacji, zamieszczonych przez z całym szacunkiem
Pana Chojnackiego. Umiejętne modyfikowanie silnika nazywam "Intelligent Tuning".
Przy okazji dla reszty forumowiczów, jest ciekawa informacja na temat filtrów stożkowych.
Dodam od siebie, z resztą od razu chwycicie, jest w artykule o nagrzewaniu się komory spalania,
co za tym idzie wypalanie gniazd i zaworów w głowicy. Do tego dochodzą zjawiska falowe min.
uderzanie rozpędzonej masy powietrza o zawory przy gwałtownym odpuszczeniu gazu.
Dlatego Inżynierowie Hondy są najlepsi ponoć w u-turbianiu, ale oficjalnie mówili i mówią,
że turbo niesamowicie wyniszcza silnik.
Pozdrawiam
Jeszcze wy-edytowałem, żeby mnie nikt źle nie zrozumiał.
1. Filtry stożkowe NIE są złe, bardzo się cieszę, że takie są.
2. Problem jest w nieumiejętnym ich wykorzystaniu, montażu, przez co
są jaja opisane wyżej.
3. Powtarzam. Problem filtra stożkowego leży po stronie osoby, która zazwyczaj
nie umiejętnie go montuje w samochodzie.
bunkerites
01-12-15, 18:47
Dlatego Inżynierowie Hondy są najlepsi ponoć w u-turbianiu, ale oficjalnie mówili i mówią,
że turbo niesamowicie wyniszcza silnik.
I stworzyli silnik 2.0 z turbiną ....
Dlatego stworzyli bo poprzednia TypeR nie spełniała EURO 5. A ten silnik spełnia EURO 6
i dlatego turbo bo miał konkurować z innymi na torze wyścigowym a nie w mieście.
Dlaczego tylko 2.0? bo prawdopodobnie generuje optymalną moc dla auta z przednim
napędem. Najlepiej spytać inżynierów HONDY dlaczego 2.0 litra.
Silniki z turbo HONDA ma w Acura, w formule F1 i ma pojęcie o turbo.
Nie potrzebuje wypuszczać serii silników benzynowych z turbo bo ich wolno-ssaki
dobrze sobie radzą na drodze. Masz EP'kę 3 więc powinieneś coś o tym wiedzieć.
I te 2.0 turbo lepiej wypada jak megane RS, focus ST, seat leon cupra R
PS
A cywilizowane wersje turbo ślimaków dają rade powyżej prędkości
dozwolonej na naszych autostradach. Nihon besuto!!!
Jeszcze jedno. Jeszcze jakiś czas temu znawcy turbodiesli się śmiali
z inżynierów Hondy, że wypuszczą bubla, turbodiesla bo uważali,
że marki które budowały potęgę na ropniakach wszystko wiedzą.
Teraz się okazuje, że diesel Hondy jest prawdopodobnie
najlepszą konstrukcją na świecie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.