Zobacz pełną wersję : Dziwne zachowania po wymianie kół
Witam ostatnio zakupiłem sobie używane alu także od razu dałem je do wyważenia i wtedy je założyłem po pierwszej jeździe było ok lecz wczoraj wracając ze szkoły zaczęło mi coś mocno bić okazało się że śruby lewego koła się mocno poluzowały, do tego stopnia że koło całe wręcz latało. dokręciłem śruby i dojechałem do domu sprawdziłem znów i śruby się trzymają dobrze. Dzisiaj wyjechałem kawałek po za miasto i oto co zaobserwowałem:
-raz przy hamowaniu zaczął mi bić pedał hamulca ale tylko raz.
-coś mocno szumiało po kilku przejechanych km.czasami się zmienił asfalt opony inaczej zaczęły szumieć ale coś jeszcze szumiało
-przednie opony się lekko nagrzały że było to odczuwalne a tylne nic a nic
zbieżność była robiona 2 miesiące temu także wątpię że to to.
może wezmę samochód na koziołki wrzucę 1 i może coś zobaczę jakieś bicie czy coś
co myślicie o tym co może być przyczyną? jutro założę na przód stare koła i zobaczę czy nadal to się dzieje bo aż boje się jeździć
Zalozyles pierscienie centrujace? Kola w miare proste? Mozliwe ze sa juz na tyle krzywe ze lozysko zaczelo sie odzywac.
piotreek23
01-06-14, 23:25
Jak bije przy hamowaniu to możesz mieć tarcze pokrzywione.
Strzałki na przednich oponach nie zostały może pomylone? Są zgodne z kierunkiem ruchu?
no pierścieni centrujących niestety nie założyłem ;/ możliwe że to wszystko przez to się dzieje?
tarcze są proste bo serio tylko raz podczas całej jazdy mi się to zdarzyło a jechałem pierw w trasie a potem przez całe miasto musiałem przejechać także bym wyczuł.
strzałki są w dobrych kierunkach nie pomylone pilnuje akurat tego bardzo
piotreek23
02-06-14, 00:05
Jak masz alusy nie oryginalne z fabryki Hondy :D to stary koło działa wtedy jak korkociąg :D nawet się może urwać bo ten pierścień pomaga wycentrować felgę na piaście. Jego założenie jest obowiązkowe!!
http://www.felgi.pl/artykul/srednica-piasty-otwor-centralny-felgi-oraz-pierscienie-centrujace
Jak ci sprzedawca ich nie dał to trzeba pomierzyć piastę i felgi i dobrać z katalogu. U oponiarza ogarniętego ci to zrobią.
Hmm no ok pomierze dzisiaj i kupie i zobaczymy czy wszystko bedzie dobrze
piotreek23
02-06-14, 13:13
Musi być :-) Bez tych pierścieni nie idzie prawidłowo osadzić felgi na piaście i ona mówiąc kolokwialnie lata se góra,dól,na boki jak śruba mimośrodowa.
To nie do konca prawda, nakretki na szpilkach sa stozkowe i dociagajac je automatycznie centruje sie felga, ale oczywiscie nalezy zalozyc pierscienie. Sam zas smigalem 2 lata bez pierscieni i zadnych drgan nie zauwazylem, moze zalezy od felgi.
Tylko jak tak terasz szukam po internecie to ponoć honda ma średnice piasty 56,1 a advany rg 2 nawet nie wiem jaki mają rozmiar nie mogę znaleźć ;/ jutro wezmę suwmiarkę z roboty i zmierzę jak mi się uda bo ponoć czasami się nie mieści suwmiarka. Przy zakładaniu wyczułem lekki luz ale to dosłownie był milimetr tego luzu na szpilkach także się tym nie przejąłem zbytnio a tu widzę że nawet ten mm może dużo robić chyba
Jak nakretki się odkrecaja to pewnie masz felgi na nakretki sferyczne a same nakretki stozkowe lub odwrotnie. Sprawdź to koniecznie bo możesz zrobić sobie krzywdę lub w gorszej sytuacji komuś.
piotreek23
02-06-14, 21:49
@Tiga tak zależy od felgi dlatego pierścienie się dobiera pod daną felgę.
Camellia Racing
02-06-14, 21:53
Panowie pier**licie. Pierścienie centrujące nie są potrzebne, ba nawet nie mają nic wspólnego z problemem jaki kolega ma.
Niech sprawdzi czy ma odpowiednie śruby do felg tak jak już ktoś wspomniał. Co do bicia hebla to ciężko powiedzieć, może okładziny się kończą, może jak koło się poluzowało to uszkodziło łożysko ciężko powiedzieć. Najważniejsze to sprawdzić.
Pierścień musi być! Gdy go nie ma felga może lub nie wycentrować się. Gorsze jest to że cieżar auta spoczywa na szpilkach a nie na piaście. Może bić może nie bić przy konkretnej prędkości.
Co do otworu w feldze poszukaj danych wewnątrz albo pod mocowaniem powinny być jakieś wymiary podane. Jak nie to suwmiarka bez głębokoscio mierza. Zajrzyj do większej wulkanizacji u mnie dorabiamy na miejscu ale też zamawiamy oryginały.
Wysłane z mojego LG-V500 przy użyciu Tapatalka
a tu widzę że nawet ten mm może dużo robić chyba
1mm ma bardzo duże znaczenie przy osadzeniu koła na piaście . Podjedż do wulkanizatora , powiedz o pierścieniach centrujących i on Ci pomierzy i dobierze .
cieżar auta spoczywa na szpilkach a nie na piaście.
I to mógł być powód odkręcania się nakrętek .
Co do pierścieni centrujących, to tak naprawdę nie są konieczne (jednak bardzo zalecane) dzięki nim felga łatwiej znajdzie się dokładnie na środku (w przeciwnym wypadku śruby ją dociągną).
Co do tego ciężaru spoczywającego na pierścieniu centrującym to akurat bujda, praktycznie całość ciężaru spoczywa na szpilkach i w tym wypadku nie ma różnicy czy pierścień jest czy go nie ma, zwłaszcza ze wiele pierścieni jest z dość miękkiego plastiku i nawet po dość długim użytkowaniu nie ma śladu że przenosiły jakiś ciężar. Jeśli koło przesunęło by się na piaście o 1mm w którąś ze stron, to nie dało by się jechać nawet 50km/h gdyż tak silne by było bicie. Tak samo pierścień nie ma nic do odkręcania się śrub, podejrzewam że przy wymianie kół nie zostały odpowiednio dokręcone (albo w ogóle dociągnięte.
Jeśli bije podczas jazdy (zwłaszcza powyżej 100km/h) polecam sprawdzić czy wszystkie 4 śruby są w porządku i są takie same, a także czy nie odkleił się któryś z ciężarków (często się zdarza, że alufelgi są przykręcane śrubami do felg stalowych, a kilka razy widziałem że 2 śruby są od alusów a 2 od stalowych i to nawet nie po przekątnych).
Jeśli bile podczas hamowania polecam sprawdzić stan klocków i prowadnic, a także czy tarcze i piasty są proste.
piotreek23
02-06-14, 23:50
@Endruj1 nie masz racji. Pierścień jest konieczny by prawidłowo osadzić felgę na piaście czytaj wycentrować ją. Tyko oryginalne felgi OEM z fabryki Hondy pasują do danego modelu bez pierścienia. Inaczej jak pisał @Kepa416 felga wisi na śrubach a nie na piaście i potrafi urwać śruby (ściąć nie odkręcić). Felgi stalowe za to się centrują na szpilkach ale też pojawiają się głosy że do nich pierścienie są zalecane.
Tutaj jest fajnie wytłumaczone http://7er.pl/showthread.php/20194-Czy-pier%C5%9Bcienie-centruj%C4%85ce-s%C4%85-niezb%C4%99dne i to piasta ma dzwigać felgę nie szpilki.
Cieniutki pierscionek z tworzywa sztucznego nie jest wstanie przenosic obciazen na piaste, to nielogiczne !!! Ktos dokladnie wyzej napisal po co sa pierscienie 'centrujace'. Pierscien przenosi obciazenie kola wtedy i tylko wtedy gry nie dociagnelismy jeszcze nakretek na szpilkach. Wytrzymalosc szpilek po dociagnieciu jest wystarczajaca, aby uzyskac wysokie tarcie pomiedzy kolem a piasta, na tyle zeby przenosilo obciazenie w dodatku szpilki same w sobie rowniez je przenosza. Cieniutki plasterek plastiku nic tu nie zmienia. Wyjatkami sa blednie dobrane nakretki do kol ktore sie np. odkrecaja.
piotreek23
03-06-14, 01:27
Bo zadaniem pierścienia jest tylko odpowiednie wycentrowanie felgi względem piasty.Pewnnie że to nie logiczne że on przenosi obciążenia (znany mit) . Jak już założysz i dokręcisz felgę to możesz sobie go wyjąć..ups zapomniałem nie ma fizycznie jak :rolleyes: Bez tego koło się kręci jak mimośród i w skrajnym przypadku może ukręcić szpilki.
Camellia Racing
03-06-14, 01:56
Bez pierścieni śmigam od lat i nigdy nie miałem z tego tytułu najmniejszych problemów. Nie przesadzajcie.
piotreek23
03-06-14, 02:00
Wszystko zależy jakie masz felgi..tak jak pisałem OEM-owe dedykowane są wycentrowane i nie potrzebują pierścienia.
Po za tym koszt takiego pierścienia to od koło 3zł za China..a metalowe koło 15zł .wydatek jak nic rujnuje portfel a śpi się spokojnie.
Dlaczego trzeba montować pierścienie centrujące w felgach aluminiowych.
Pierścień centrujący jest niezbędny w celu skompensowania różnicy w rozmiarze otworu felgi a piasty auta, tak aby felga była centralnie i sztywno osadzona na kołnierzu piasty. Zapobiega to tzw. "pływaniu" pojazdu oraz drganiom odczuwalnym przy większej prędkości .
Producenci felg stosują parę standardowych rozmiarów otworów centralnych w swoich felgach a dopasowanie ich do konkretnego modelu odbywa się poprzez zastosowanie właśnie pierścienia centrujące.
Widze ze zdania sa podzielone na temat pierscieni
Ja jednak kupie je na dniach i zobaczymy co i jak. Mam nadzieje ze wszystko bedzie ok
Co do hamolcow niedlugo bede wymienial i tarcze i klocki bo sie juz koncza. Ale zdziwilo mnie ze mi raz tak pulsowal pedal hamuca jak bym mial mega krzywe tarcze ale jak puscilem i jeszcze raz nacisnalem bylo wszystko ok
piotreek23
03-06-14, 23:34
Najpierw doprowadź osadzenie felg do porządku :-) Klocki OK a tarcze niech ktoś oceni wizualnie jaką mają grubość czy jest rant i jak wyglądają.
Tarcze tez juz mam cienkie sam to widze i mechanik tez mi powiedzial ze to starczy na jakies 10 tys max z czego przejechalem narazie 3 ale wole juz to wymienic i miec spokoj
Przepraszam że się wtrącę... cały ciężar spoczywa na piaście jak i na strożkach śrub szpilek. Można tak sobie tłumaczyć że pierścień pomaga w osadzeniu "wycentrowaniu" owego koła... tak też jest, śruby natomiast dokręcają (trzymają) felgę + jak i też podtrzymują w otworach (dlatego dokręcamy po przekątnej śruby) oraz mają za zadanie działać z siłami usiłującymi je ściąć ... niestety:D Ps. Zakładaj pierścienie i nie słuchaj głupot, a tarcze ma krzywe 8/10 Hanek, odczujesz różnice, mi też biły felgi (2 mm luzu). Pozdrawiam
dzisiaj kupiłem i założyłem pierścienie centrujące jutro zrobię jazdę testową do pracy i z powrotem i zobaczymy czy się poprawiło ale powiem wam jak na moje niefachowe oko to chyba są prościej te koła więc się nie zdziwię jak wszystkie dolegliwości znikną :)
No tarcze i klocki niedługo wymienię jeszcze się zobaczy jak tam tył się trzyma to też może by się wymieniło wszystko. Dociski hamulcowe z przodu zdemontuje i pomaluje tylko nie wiem czym najlepiej? może macie jakąś sprawdzoną farbę na to?
Heble Ci się nie grzeją do 300 st , bez przesady . Jak dobrze oczyścisz każda farba wytrzyma .
no nie wiem czy sie dobrze nie grzeją:) zależy jakie było hamowanie:P
Camellia Racing
05-06-14, 12:17
Widze ze zdania sa podzielone na temat pierscieni
Ja jednak kupie je na dniach i zobaczymy co i jak. Mam nadzieje ze wszystko bedzie ok
Co do hamolcow niedlugo bede wymienial i tarcze i klocki bo sie juz koncza. Ale zdziwilo mnie ze mi raz tak pulsowal pedal hamuca jak bym mial mega krzywe tarcze ale jak puscilem i jeszcze raz nacisnalem bylo wszystko ok
Olej pierścienie, mam felgi z większym otworem na śrubę piasty niż OEM, wyważ koła i sprawdź czy masz właściwe nakrętki. Będzie dobrze bez zbędnych kosztów.
piotreek23
05-06-14, 13:18
@ Camellia Racing Nie pisz głupot..rozrysuj sobie jak masz koło nie wycentrowane osadzone na piaście..potem policz wektory siły jakie na nie działają i wyciągaj wnioski..dlaczego koło musi być poprawnie osadzone. A jak nie jest to po co wyważasz oponę?? Tak ci to nic nie da bo bicie będzie.
ok po założeniu pierścieni przyszedł czas na jazde próbną i ... wszystko nagle uległo jak ręką odjął ładnie gładko jeździ po drodze wręcz płynie żadnych bić nie mam ani na kierownicy ani na gazie ani na hamulcu także teraz należy do tych ludzi którzy mówią że pierścienie centrujące muszą być bo serio dużo daje odpowiednie osadzenie koła :)
co do nakrętek nie mam pojęcia czy mam odpowiednie wy mi powiedzcie oto zdjęcie:
http://zapodaj.net/b83d1b148f3ef.jpg.html
wiem że zardzewiałe już także bym chciał wymienić tylko pytanie czy jak wezmę jakieś fajne nakrętki za 200 zł niebieskie to czy one mi się nie rozwalą jak pojadę sobie na tor poszaleć?
piotreek23
05-06-14, 19:47
Ja mam indentyczne nakrętki przy alusach :-) tylko mniej zardzewiałe :P może te twoje by dało jakoś odnowić?
sie zastanawiam czy nie dać może ich na ocynk biały :P jak by wytrawili to rdza by zeszła i potem by nałożyli ładnie ocynk i by było git albo na żółty ocynk żeby pasowało do złotych felg :)
Te nakrętki są do felg stalowych (mają inny stożek i ten plastikowy pierścień do przytrzymywania kapsla), być może dlatego nie poprawnie ci koło centrowały, a być może ktoś je przykręcał po kolei a nie na skos.
ja to przykręcałem i zawsze przykręcam na skos tak mnie uczyli na praktykach i tego zawsze się trzymam :) mi się wydaje że one są do alu bo do stalówek one są zazwyczaj całe czarne i z innego materiału
to są oryginalne nakrętki hondy tzw kulowe przystosowane do felg z osadzeniem nakrętek kulowych. Więc jeżeli masz alu też z osadzeniem kulowym to jest ok, a jak masz ze stożkiem to wypadało by wymienić na nakrętki stożkowe.
Fajnie że temat ogarnięty , czasem nie warto słuchać - bo ja tak latam. Felgi mają różny nawet stożek pod śrubę . Warto sprawdzić w/g modelu felgi .
No ludzie nieciekawie przez 1 dzien nacieszylem sie gladka jazda a dzisiaj niespodzianka jade idealnie gladka powierzchnia nowo nalozona i tu czuje jakies bicie i to przy 60km/h gdy wyjechalem po za miasto i sie rozpedzilem do 130 to myslalem ze cos mi zaraz odleci i sie po prostu balem. Gdy jade lekko mi bije kierownica pedal gazu i lekko hamulec obstawiam przod. Nie wiem juz co robic kola niby wywazone ale jakos nie wydaje mi sie ze pozadnie i mozliwe ze przez to. Macie jakies pomysly co to moze byc? Strach jechac nawet 100km/h :-(
możliwe że źle oczyszczone miejsce w którym siedział odważnik na feldze i go po prostu zerwało albo może była dziura i skrzywiłeś felge, są różne propozycje, a może zmęczenie zawiechy z przodu, może bania na oponie sie pojawiła:P
Sprawdż czy ciężarki są na feldze . Może faktycznie poleciały .
Ciezarki sa felge sam wlasnorecznie czyscilem idealnie i zrywalem stary klej po jeszcze starszych i zrywalem obciazniki. Dopiero wtedy dawalem do wywazenia kola ale gosciu chyba ciulowo wywazyl bo dawal same 5 np jak mu pokazalo na maszynie 30 to dal 6 5 gramowych a na wnetrzu felgi przybil mi jak do stalowek
Wozy konne na co dzień obsługuje , Wiem że ciężko znależć dobrego fachowca . Popytaj ludzi w okolicy . Sprawdż to wyważenie .
Ja myślę że autor tematu powinien udać się do kogoś kto się zna na samochodach [czyt. 'do mechanika' - przypis red.], bo z tego co czytam to sam ma nie za wielkie pojęcie. Tak będzie lepiej dla niego i innych uczestników ruchu drogowego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.