PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka problemów z D13B2, proszę o pomoc dla laika



KromaR
29-05-14, 16:57
witam! Od jakiegoś czasu mam coraz więcej problemów z moim 5g. Jest ich tyle, że napiszę je od pauz ;) Opiszę wszystko dokładnie, bo jestem laikiem i mozliwe że ja cos zrobiłem źle. To co poniżej napisałem to prawda, przysiegam nie zmyślam i byłem trzeźwy przy tym ECU :)
Więc tak:

- od kilku dni auto wcale nie pali, ani na LPG ani na benzynie, zapaliło raz wczoraj po wpsiknięciu plaka w dolot (na benzynie), pochodziło też na gazie, ale jak zrobiły się ciepłe obroty zaczęły strasznie falować, ale jak już zgasiłem auto powtórnie na zapaliło do dziś :( akumulator ładuje codziennie po wiele godzin ale nic to nie daje bo choć kręci rozrusznikiem jak cygan kołowrotkiem to silnik jakby martwy

- olej na fajkach świec (2 i 3, na 2 dość konkretnie go jest, na 3 mniej), nie wykręciłem świec bo ni mam narazie czym, ale wziąłem świecę od swojego poczciwego Simsonka i iskra była prz każdej fajce, z tym że nieco słabsza na 1 i 3.

- wysoki poziom oleju, powyzej maksimum na bagnecie.. (olej zmieniany około 10 tys km temu, wiec niedłuo i tak go zmienię), nie wiem jak długo jest taki poziom (autko mam 2 miesiące), ale nie wyczuwam w nim benzyny i wydaje mi sie ze taki poziom jest od dłuzszego czsu, ale wcześniej nie było większych problemów z rozruchem,

- Zawór EACV - obroty falowały na ciepłym silniku, więc postanowiłem go wyczyścić w benie ekstrakcyjnej, pomoczyłem go jakieś 2 godzinki, wysuszyłem i założyłem spowrotem. Zresetowałem ECU - wyjąłem ten bezpiecznik ze skrzynki w komorze silnika (ten 7,5A) na jakieś 2 minuty, jak wkładałem go spowrotem zaiskrzył (?) ale nie spalił się wiec pomyślałem ze jest okej, przy próbie palenia silnika zawór dziwnie popiskuje, moze źle go czysciłem?

- jakieś 30 minut po zresetowaniu ECU, kiedy stałem na autem usłyszałem dziwny dźwiek z ECU (tej skrzynki na prawo od akumulatora, nie wiem czy dobrze to nazywam :P), takie pstykniecie. Słyszałem to co kilka sekund, az częśtotliwość stopniowo się zwiekszała, az była dość bardzo wysoka. Zaczęło to powoli cichnąc az przestałem to słyszeć. powiem tak.. WTF? moja Honda to jakaś tykająca bomba?

Co dzień to jakis nowy problem... Proszę o szybka odpwiedź!

yautja
30-05-14, 10:15
Po kolei.
- Odepnij EACV.
- Sprawdź, czy na włączonym zapłonie miga dioda od ECU.
- Olej na fajkach od świec jest prawdopodobnie od nieszczelnych uszczelek w pokrywie zaworów - wymiana na OEM.
- Odciągnij olej do poziomu poniżej kropki maksymalnej i zobacz, czy go potem nie przybywa.
Możliwe, że spaliłeś ECU...

KromaR
30-05-14, 12:21
Chodzi Ci o ta diodę na ECU pod tapicerka w nogach pasazera?

Tiga
30-05-14, 12:33
Dokladnie o ta sama. Co do rzekomego ECU po prawej od aku, to jest puszka podcisnien, jest tam kilka elektrozaworow i one tak cykaja, wiec wszystko w normie.

froscio
03-06-14, 15:56
Wykręcałeś śrube z EACV ?tą jak by w poprzek ? jeśli tak to prawdopodobnie za bardzo ją dokręciłeś , wystarczy odpowiednio poluźnić

KromaR
04-06-14, 14:06
Wykręcałeś śrube z EACV ?tą jak by w poprzek ? jeśli tak to prawdopodobnie za bardzo ją dokręciłeś , wystarczy odpowiednio poluźnić

Nie nie, na pewno nie kręciłem tą śrubką :)

Udało mi sie wreszcie znaleźć troche wolnego czasu, wiec napisze jak ma sie sprawa mojego małego potworka :) Auto pali bez wiekszych problemów na benzynie (czasem tylko chwilę dłuzej kręci), ale na gazie ma humorki; zdarza sie ze cieżko zapalic auto chwilę po zgaszeniu juz na ciepłym silniku, a czasem jest to wrecz niemożliwe (ostatnio na stacji musiałem spowrotem przełaczyć na bene bo na LPG bym prędzej akumulator rozladował niz odpalił silnik. Także nie zawsze utrzymuje sie stała wartosć wolnych obrotów, bo czasem schodzi nawet do 1000RPM, choć mam ustawione jakies 1350RPM (wiem że to też za wysoko ale nie chce grzebać przy gaxniku bo boję sie ze cos zdupcę). Jeszcze jedno, po zejściu ze ssania na LPG (3500RPM, nie mogę sie dostać żadnym srubowkrętem do srubki żeby to zmniejszyć), auto spada z obrotami do niewielu ponad 0 falujac i powoli wychodzi w górę, na benie spada do max 1000RPM szybku stabilizowujac sie na tych 1350RPM.

Jeszcze taka sprawa, mozna kupić gdzieś tylko 1 kabel do swiecy? :) Wyciagałem ostatnio fajke z 4 świecy i uwaliło mi sie w niej cos takiego podłuznego długiego z drucikiem który mi sie i tak chwilę później urwał ;) Auto chodzi równo, ale ta fajka drga i wychodzi jakieś 0,5cm w górę...

Wyskakuje mi jakiś bład, co jakies 2-3 sekundy raz mignie czerwona dioda :/ nie doszukałem co to za bład

yautja
04-06-14, 14:36
Jedno mignięcie diody to błąd sondy lambda. Nie jest odłączona przez gazowników?
Odłączałeś EACV jak pisałem?

KromaR
05-06-14, 10:51
@yautja dzisiaj sie tym zająłem, dioda raz sie zaświeci, czy to z eacv czy bez, na przekreconym kluczyku na pozycję II ze swiecacymi sie kontrolkami, na ssaniu i na ciepłym silniku. Sonda nie jest odlaczona, a wcześniej nie mialem żadnych błędów na ecu. Czy te wszystkie objawy są spowodowane wadliwą sonda? To pewne?

Wysłane z mojego HTC Desire 300

http://img.tapatalk.com/d/14/06/05/3etu2e6a.jpg

Wysłane z mojego HTC Desire 300

http://img.tapatalk.com/d/14/06/05/ubyzazyb.jpg

Wysłane z mojego HTC Desire 300

yautja
05-06-14, 14:25
Na pewno sonda nie jest nigdzie odcinana? Prześledź drogę tego kabla do kabiny (wchodzi pod akumulatorem).

KromaR
06-06-14, 09:40
Kolego sprawdzalem te kable i zauważyłem że jeden nie jest nigdzie podłączony, czy to kabel od sondy? Gdzie go podłączyć? http://img.tapatalk.com/d/14/06/06/4enytezy.jpg

Wysłane z mojego HTC Desire 300

yautja
06-06-14, 09:58
To wtyczka od elektrozaworka podnoszącego obroty przy klimatyzacji. Powinien być u Ciebie niepodłączony.

KromaR
06-06-14, 17:42
Hmm wyjąłem wczoraj na kilka minut jeszcze raz bezpiecznik 7.5A, dzisiaj pojechałem do szkoły i po powrocie na kompie nie wyskoczył narazie żaden błąd. Ale dalej jest tak ze na gazie obroty na LPG spadaja jak silnik jest już nagrzany, jak przełączam na benę z początku siegaja 1500RPM później trochę mniej