Zobacz pełną wersję : Problem z panewkami
Otoz mam problem ze swoja Honda Civic V (silnik b18c4)
Zaczela brac duze ilosci oleju to postanowilem zrobic maly remont(pierscienie,uszczelniacze zaworowe i niestety wymienilem tez panewki acl race(nominal))
Po poskladaniu wszystko ok no to docieramy silnik.Przejechalem 2.5k km i pojawil sie problem.Zaswiecila kontrolka oleju.Po zjechaniu na garaz miska w dol i okazalo sie ze 2 z 4 panewek sa luzne.I teraz mam pytanie bo chce zamowic oem panewki nominal tylko tam sa jakies kolory z miarami a ja za chiny ludowe nie mam czym zmierzyc tego luzu(starych panewek nie mam(byly w stanie dobrym bez rys itp.) ma ktos jakis pomysl jak to zrobic zeby bylo to dobrze zmierzone?
Dzieki za odpowiedzi
pytanie bo chce zamowic oem panewki nominal tylko tam sa jakies kolory z miarami a ja za chiny ludowe nie mam czym zmierzyc tego luzu(starych panewek nie mam(byly w stanie dobrym bez rys itp.) ma ktos jakis pomysl jak to zrobic zeby bylo to dobrze zmierzone?
Bardzo zle zrobiłeś.... To, ze w silniku siedziały OEM panewki, to nie znaczy, że wszystkie były takie same!.
tabelki oznaczaja dobór panewek do wału. w jednej masz dobór panewki do wału a w drugiej dobór panewki do bloku.
im cyfra w lewj kolumnie wieksza tym panewka- czytaj srednica wewnetzrna jest mniejsza. litery ozznaczaja tolerowanie miedzy panewka a wałem im wyzsza litera to pasowanie to jest większe. po rozszyfrowaniu kodów otrzymujesz kolory panewek jakie sa ci potrzebne. sam wał jak zmierzysz to sam sobie odpwiesz na pytanie jaki jest wymiar nominalny na postawie uzyskanych wymiarów bo napewno nie bedeą to odchylenia o wartościach 0,3 jesli na wale nie wodac drastycznych sladów zuzycia. wazne tylko bys zmierzył to mikrometrem dobrze skalibrowanym, lub ewentualnie sondą pomiarowa z maszyny cnc. odchylenie nie może być wieksze nic te 0,01 ważne tez byś dokonał pomiaru bicia. lepiej żeby nie był wiecej niż 0,02. wiecej ci nie podpiwem bo genderalnie zawsze panweki pasował mi koles co robił szlif wału itp i to on dobierał jakie maja byc... moge tylko przypuszczac że róznice wynikają poprostu z obróbki np bloku bo jak wiadomo każda obróbka zawiera sie w jakiś tam tolerancjach. typu ze w jednym miejscu blok był bardziej roztyczony w innym mniej i by wszytsko było ok to włąsnie te panewki miedzy soba mogę sie włąsnie tym róznić- konkretnym przypasiowaniem pod blok/ podpore wąłu...ale nie cche wprowadzadx kogoś w bład bo pewny nie jestem i nigdy sie pasowaniem nie zajmowałem. Ale zmierzyć sobie oczywiście to możesz... możesz skrecić korbowód bez panewek i pomierzyć średnice w środku- oczywiście tylko i wyłacznie kluczem dynamometrycznym- dobzre skalibrowanym. wtedy odpowiesz sobie na pytanie... to samo możesz zrobić skrecając podpore wału do bloku i pomierzyc średnice, pomiar srednicówką z czujnikiem zegarowym- dobrae z kalibrowaną na dobrae z kalibrowanym mikrometrze i oczywiście uzywac tego jak byc powinoo bo to nie problem mierzyć cos i wachac wymiar o 0,04 +/ -
A tego typu tematów było pełno..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.