PDA

Zobacz pełną wersję : Dseria / Bseria kobieta prosi o radę :)



ladycivic
28-05-14, 11:08
Witam Panowie, bardzo prosiłabym, żebyście doradzili mi w pewnej kwestii.. Więc tak, waham się co do kwestii silnika. Radzilibyście szukać mi słupka Dserii ( no przykładowo d16z6 / d16y8), a póżniej to doprężyć, zrobić porting głowicy i generalnie wymodzić go na jakieś 175 koni, czy Waszym zdaniem przykładowo swap B18c4 byłby lepszą opcją? Nie chodzi mi tylko o wyścigi na 1/4 mili, chociaż to oczywiście też, ale wiadomo, chciałabym czasem jechać do sklepu i nie płakać, że paliwo wyniosło mnie więcej niż same zakupy, rozumiecie.. ;) jestem kobietą i byłabym wdzięczna za każdą Waszą podpowiedź i opinię!:)

qureku.
28-05-14, 11:11
Wkładaj b18c4, zrób wydech, jakiś dolot i będziesz zadowolona :)

Kupno D serii, późniejszy remont, składanie, to sporo czasu i kasy

sebawo
28-05-14, 11:41
Z6 wymodzone na 175 żłopnie tyle samo, albo i więcej co seryjne c4...

ladycivic
28-05-14, 11:45
a uważacie, że B18c4 w gazie to profanacja? :confused: tylko benzyna?

birchie
28-05-14, 11:46
Zrobienie D-serii na 175 koni przedroży kupno B-serii :P

ladycivic
28-05-14, 11:58
no tylko żeby znaleźć fajnego swapa.. i troche rzezby bedzie, no i o to spalanie martwie sie.. moglby wypowiedziec sie ktos, kto jest juz po przejsciach ze swapowaniem? :p

reaktor
28-05-14, 12:15
Witam Panowie, bardzo prosiłabym, żebyście doradzili mi w pewnej kwestii.. Więc tak, waham się co do kwestii silnika. Radzilibyście szukać mi słupka Dserii ( no przykładowo d16z6 / d16y8), a póżniej to doprężyć, zrobić porting głowicy i generalnie wymodzić go na jakieś 175 koni, czy Waszym zdaniem przykładowo swap B18c4 byłby lepszą opcją? Nie chodzi mi tylko o wyścigi na 1/4 mili, chociaż to oczywiście też, ale wiadomo, chciałabym czasem jechać do sklepu i nie płakać, że paliwo wyniosło mnie więcej niż same zakupy, rozumiecie.. ;) jestem kobietą i byłabym wdzięczna za każdą Waszą podpowiedź i opinię!:)
pokaz cycki jako dowód!


najlepsza opcja to kompresor eaton w d16z6 masz mozliwosc jazdy z doładowaniem i bez
moment 230 i moc koło 200km

al najlepiej to poszukac gotowego projektu niz robic samemu bo to kasa której nie odzyskasz

ladycivic
28-05-14, 12:19
No tak, ale znalezc taki projekt to z cudem graniczy..

qureku.
28-05-14, 12:20
a uważacie, że B18c4 w gazie to profanacja? tylko benzyna?

Ja tam nie widzę jakikolwiek przeciwwskazań. Kwestia dobre instalacji i tyle


najlepsza opcja to kompresor eaton w d16z6 masz mozliwosc jazdy z doładowaniem i bez
moment 230 i moc koło 200km

Nie kazdy lubi miauczenie kompresora, a koszty złożenia takiego setupu przerosną b serię na pewno

ladycivic
28-05-14, 12:30
No kasa kiedys sie konczy ;/ blacharke jeszcze trzeba zrobic :D

birchie
28-05-14, 13:01
No kasa kiedys sie konczy ;/ blacharke jeszcze trzeba zrobic

No żeby się to auto nie rozpadło przy planowanej mocy xD Swoją drogą: wielkie plany na prawie 200KM a pieniążków na benzynę szkoda? :rolleyes:

Starstruck
28-05-14, 13:14
Lepiej zacząć od blacharki :). Najpierw naprawiamy a potem dłubiemy. Jak stać Cię na 200 KM, to musi Cię być również stać na benzynę :).

ladycivic
28-05-14, 13:38
pokaz cycki jako dowód!


to tylko dla mojego hondziarza ;)

Jestem studentką, więc myślę przyszłościowo, na razie pieniążki na 200KM są ;p

Seba27
28-05-14, 13:48
No tak, ale znalezc taki projekt to z cudem graniczy..

caly SWAP czyli kompresor z Ickiem wraz z wyremontowanym z6 bede sprzedawal w przyszlym roku :)

PixeL
28-05-14, 13:51
jak ma byc taniej mniej awaryjnie i bardziej rozwojowo na przyszlosc to tylko b-seria,a zeby wymodzic 200km z B w n/a to trzeba sporo pozmieniac i miec drugie tyle co za sam swap

ladycivic
28-05-14, 13:58
Dzieki wielkie Panowie, chyba jednoglosnie wyraziliscie swoja opinie ;p teraz nie pozostaje mi nic innego tylko szukac :)

teh42eem00
28-05-14, 14:55
Co do samego gazu to nie ma co się bać, porządna instalacja na dobrym kompie i wtryskach założona przez profesjonalistę prawie nie da poczuć różnicy. Kilka b18 na gazie tu już widziałem i nie mają powodów do narzekań, a $$ zostaje w kieszeni. :)

Na forum jest kilku speców albo poszukaj w swoim rejonie kogoś kto robił trochę hond. :)

PS. Kobieta-doprężanie-porting-b seria-200km :eek:

LukasN
28-05-14, 18:10
jeszcze h22 istnieje ;)

ladycivic
28-05-14, 18:10
Jak będzie już do zrobienia konkretna robota to na pewno bede tutaj szukac kogos do pomocy, wiadomo, ze hondziarz zrobi to lepiej, niz mechanik w warsztacie "od wszystkiego", do Hanek trzeba miec serce ;) nie zadecydowalam jeszcze czy D-seria czy B-seria, bo jednak w mam fajna krotka skrzynie w swojej Hance, głowice z ostrym wałkiem i musiałabym znalezc do niej doprezony slupek i potem jeszcze dzialac, porting zrobic, jak nie znajde doprezonego slupka, to poważnie sie zastanowie nad swapem na B-serie :)

Crazyblack
28-05-14, 18:18
Myślę że B seria będzie dobrym rozwiązaniem, osobiście mam i wymodzone na 200km i spisuje się bardzo ładnie. Myslę że lepiej b18 które ma seryjne 170km niż d seria która będzie wyżyłowana na te 200km. Spalanie w moim przypadku to jakieś 10,5-11l cykl mieszany i lubię docisnąć :D

Na pewno taniej wyjdzie Cię swap b18 niż modzenie d serii, taka prawda ^^

ladycivic
28-05-14, 18:37
Jakbym dorwała doprężony słupek to tylko sprawa głowicy i już by śmigała.. Przy swapie to rzeźba, elektronika, no sama na pewno nie ogarne ;/ ale dzieki wielkie za wszystkie rady, to czy pod macha beda dwa wałki to kwestia pewna, tylko nie wiem czy teraz czy troszke pozniej :D jak znajdzie sie słupek to później, jak sie nie znajdzie, to teraz :D

piotreek23
28-05-14, 19:05
Tak czytam temat...a nie lepiej kupić Type-R? One seryjnie bazujace na VI gen miały 180KM a nowsze są i po 200KM ;-) chyba taniej biznes wyjdzie niż łatanie blachy/zwiechy/hebli i potem silnika..
Np. takie coś http://otomoto.pl/honda-civic-2-0-200km-type-r-type-r-oryginalny-C33344382.html a potem tylko wyremontować i wsio ogień.

ladycivic
28-05-14, 19:20
To w pozniejszych planach, chcialabym uzbierac na cos konkretnego.. ;) a tutaj mam fajna bude, no i w ogole mam sentyment do tej Hani :)

piotreek23
28-05-14, 19:21
Lepiej policz koszty..niech się ktoś wypowie kto robił ile taki kompletny SWAP wraz z hamulcami bo rozpędzić to nie sztuka ale potem się zatrzym...by cię kosztował. tyle ja głos rozsądku. A z doświadczenia wiem że naprawy blacharsko lakiernicze jak ma być na tip top to tanie nie są.

ladycivic
28-05-14, 19:24
Dzieki dzieki Piotrek:) a przy okazji ile szacunkowo wyniesie odrdzewianie i lakierka VI w hatchbacku? Okolo 3000?

piotreek23
28-05-14, 19:28
Zależy co jest do zrobienia. Najlepiej wrzuć fotki tutaj są blacharze to niech się wypowiedzą. Mi za wspawanie reperturek tylnich plus progi i malowanie zawołał 850zł bez części. Ale to był taki garażowy :P blacharz.

ladycivic
28-05-14, 19:31
Takiego garazowego albo pogodzinnego to bajka bylaby znalezc ;p bo u tzw. profesjonalistow to wiadomo.. ;p nie jest rdzy tak duzo, ale chcialabym to zrobic porzadnie, wiec okolo tyle mam przeznaczone.. zreszta to prezent dla narzeczonego, to niewazne ile by kosztowalo, ma byc po prostu dobrze ;)

piotreek23
28-05-14, 19:35
Wrzuć fotki to się ocenii +/- a może ci ktoś poleci kogoś z twoich okolic.

ladycivic
28-05-14, 19:37
Racja, ale to juz na osobny temat i po zrobieniu fotek:) dzieki chlopaki:)

PixeL
28-05-14, 23:42
Tak czytam temat...a nie lepiej kupić Type-R? One seryjnie bazujace na VI gen miały 180KM a nowsze są i po 200KM ;-) chyba taniej biznes wyjdzie niż łatanie blachy/zwiechy/hebli i potem silnika..
Np. takie coś http://otomoto.pl/honda-civic-2-0-200km-type-r-type-r-oryginalny-C33344382.html a potem tylko wyremontować i wsio ogień.

tak czytam tego posta i widac ze pojecia zero ,po pierwsze to type-r w 6 genie wychodzi tylko z kierownica po prawej stronie (oznaczenie budy ek9) i kupno takiego auta chyba nie bardzo ma sens,poza tym jest raczej malo realne,co do nowszego type-r czyli 7 gen (buda ep3) to zupelnie inna bajka ,bo silnik to juz k-seria ,a zakup takiego auta to okolo 30tys a nijak sie to ma do swapu na b-serie ktory moze sie zamknac w 6-7 tys wiec jak nie masz pojecia to sie moze nie wypowiadaj

piotreek23
29-05-14, 07:47
@Pixel nic nie napiszę z szacunku dla naszej LadyCivic. Jak coś do mnie masz to zapraszam na PW. A na przyszłoś radzę czytać całokształt a nie wyrywać z kontekstu pojedyncze posty.

Seba27
29-05-14, 08:22
Ja zas tak czytam ten temat i narazie klaruje sie temat typu nasze auta - z takim wyjatkiem ze jest dyskusja jaki silnik wybrac - ile kosztuje lakierowanie... dseria, bseria, swapy, doprezane doly ehhh...

Od siebie powiem ze jak kupisz SWAP Bserie "z glupa" za 5tys - to na 90% bedzie to pasc :)
Niby D to tylko D ale w 5tysiacach mozna zrobic wiele rzeczy - moze nie SWAP H ani K ale po coz to komu...

Zanim dojdziesz do ladu z hamulcami, zawieszeniem, blacharka - to juz dawno miniesz koszt cywilizowanego samochodu - zalezy kto co lubi oczywiscie bo nikt nikomu nie broni ladowac grube tysie w starego trupa za ich kilka - w koncu FUN miec niepozorna Honde.

Ja bym sie trzymal Dserii stety/niestety bo juz niejeden super-swap B widzialem za 6-8tys z robota a silnik kibel bioracy wode, olej i jeszcze klepiacy panewami jak temperatura spadla... w bajki o zayebistych tanich silnikach DOHC to wierzylem jakies 1500 postow temu ;)

Kupujesz goly blok z6 - tloki p29, nowe pierscionki, honujesz - zwykle budujesz nowy dol - anyways - tematow o tym jak dlubac Dserie N/A czy Boost jest od uja i jeszcze troche... w sasadzie nie wiem co tu jeszcze napisac...