Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 1.5 V-TEC kilka pytań po nabyciu



illitum
28-05-14, 10:42
Witam Panowie,

Nabyłem miesiąc temu Hondę... z uwagi na obroty, które na zimnym silniku potrafiły wskoczyć na 1200 (chwilowo nierówna praca) i podskakiwały do 1500. Postanowiłem wyczyścić krokowiec - nie potrzebowałem manualna -gdyż to zbyt prosta czynność. Po wyczyszczeniu krokowca (przy obecnej temperaturze otoczenia) i załączeniu samochodu na zimnym silniku samochód ma 1500 obr - lecz po ujechaniu z 300m wchodzi na właściwe obroty ~900.

Samochód jest wyposażony w instalację gazową 2 generacji (z silnikiem krokowym). Upuściłem zaległy olej osadowy w parowniku, wymieniłem filtr powietrza do silnika.

I zauważyłem dziwny objaw: Samochód pali na dotyk, brak problemów z pracą silnika na biegu jałowym. Lecz zajadę załóżmy 4km, wyłączę silnik. Zrobię zakupy (ok 30 minut). Wchodzę do samochodu, tradycyjnie przekręcam kluczyk - aż pompka nabije ciśnienie. Odpalam - i tu pojawia się problem - przestaje palić na dotyk - muszę pokręcić 3-4 sekundy puszczam i z łaską wchodzi na obroty, a po około 5 sekundach pracuje równiutko (albo wariant 2 albo odpalić - zgasić, i kilka sekund później odpalić drugi raz), czysta kultura pracy silnika.

Zastanawiam się co może być przyczyną tego rozruchu. Apropo gdy zgaszę samochód i odpalę po chwili (2-3 minuty) - odpala na dotyk.

Ach i jeszcze jedno, czy to normą w hondach, że są skorodowane przewody paliwowe dość solidnie(czeka wymiana) po 13 latach eksploatacji samochodu? (do tej pory w pozostałych autach, nawet w gnijących oplach 20 letnich przewody były w świetnej kondycji)

MichałCK
28-05-14, 11:22
Ach i jeszcze jedno, czy to normą w hondach, że są skorodowane przewody paliwowe dość solidnie(czeka wymiana) po 13 latach eksploatacji samochodu? (do tej pory w pozostałych autach, nawet w gnijących oplach 20 letnich przewody były w świetnej kondycji)

Może i normą dla niektórych, zależy co kupisz za egzemplarz auta. Mój egzemplarz ma w bardzo ładnym stanie przewody paliwowe :)

MikeFoto
28-05-14, 11:52
Ach i jeszcze jedno, czy to normą w hondach, że są skorodowane przewody paliwowe dość solidnie(czeka wymiana) po 13 latach eksploatacji samochodu? (do tej pory w pozostałych autach, nawet w gnijących oplach 20 letnich przewody były w świetnej kondycji)

Z tego co mi wiadomo, oryginalne przewody są stalowe zatem podatne na korozję. W innych autach byćmoże są miedziane lub gumowe ?

fakirsd
28-05-14, 14:10
często jeśli sie gasi auto na gazie , później są kłopoty z odpaleniem (mialem to samo w oplu astrze), spróboj zgasić na benzynie i zobacz czy nadal ten objaw występuje :)

Poll
28-05-14, 23:13
A nie było tak, że ten typ tak ma? NA ciepłym silniku trochę gorzej mu to wychodzi? Kolego nie panikujesz? Jak pokręcisz 2-3 sek to nie rób tragedii ; D Nowe auto to będziesz szukał dziury ; )

illitum
29-05-14, 10:34
Poll gdybyś czytał dokładniej post zrozumiałbyś że przyczyna nie widniała przed czyszczeniem parownika, krokowca przy przepustnicy. Jednakże odpowiedź znalazłem na forum lpg.

Fakirsd dzięki za wskazówki.

kamil39
29-05-14, 10:37
Jak vtec moze jezdzic na lpg 2 generacji ???

Poll
29-05-14, 20:59
To taki VTEC jak nie wiem co ; DDD

kamil39
30-05-14, 11:17
To taki VTEC jak nie wiem co ; DDDCicho tam z tym wscieklym d14:P zazdroscie nam vteca buhehe, tak powaznie vtec-e tez ma przejscie fazy i sporo sie moment nagle zmienia i nie mam pojecia jak lpg 2 generacji moze to ogarnac..

Dejv
30-05-14, 13:45
Może ogarnia tylko do załączenia się vtec-a :D

Szczur[R]
30-05-14, 13:50
Zastanawiam się co może być przyczyną tego rozruchu. Apropo gdy zgaszę samochód i odpalę po chwili (2-3 minuty) - odpala na dotyk
przyczyną jest gaz 2gen i gaszenie auta na gazie


Ach i jeszcze jedno, czy to normą w hondach, że są skorodowane przewody paliwowe dość solidnie(czeka wymiana) po 13 latach eksploatacji samochodu? (do tej pory w pozostałych autach, nawet w gnijących oplach 20 letnich przewody były w świetnej kondycji)
ten typ tak ma - wymień na miedziane

pajac_am
30-05-14, 23:41
Ja bym jeszcze obejrzał przewody hamulcowe, bo one są ważniejsze, a gniją tak samo jak paliwowe :p