Zobacz pełną wersję : Stukot ustaje podczas deszczu
Jak wielu właścicieli VII gen ja również mam problem ze stukaniem z przodu po lewej stronie :) Wymieniłem mcphersony, sworznie i to na tyle ponieważ trzech mechaników powiedziało, że zawieszenie jest w dobrym stanie. Jeżdżę już trochę z tym stukaniem i słyszę je wyraźnie z lewego przedniego koła. Dokręciłem śrubę od regulacji luzów w maglownicy i na kierownicy nic nie czuję lecz w przednim zawieszeniu nadal słyszę coś pukające lecz stłumionego z lewej i prawej strony. Dzisiaj podczas mocnej ulewy zauważyłem, że ten stukot ustał i w ogóle go nie słyszałem. Podczas suchej jazdy w głębszych dziurach i czasem w mniejszych słyszę pojedynczy STUK. Czy ktoś wie może co powoduje ten stukot? :)
Maciek 1991
27-05-14, 22:35
pewnie magiel , takie głuche stukanie ???
To jest dźwięk taki jakbym uderzył prętem o wahacz. Drugie pukanie jest stłumione. Czytam i czytam objawy uszkodzonej maglownicy i nic u mnie takiego nie występuje. Jedyne co mnie ciekawi to to, że mam u siebie mniejszy skręt. W VI gen mogłem bardziej skręcić w prawo lub lewo niż w EM2. Kierownica mi nie lata, nic nie stuka przy skręcie no i w sumie nigdy nie miałem problemów z układem kierowniczym. Tylko jak mam 4 osoby w samochodzie to po puszczeniu kierownicy hania nie jedzie prosto tylko lekko mi skręca w prawo kiedy cięższy kolega siedzi po prawej stronie, a skręca na lewo jak się zamienią miejscami :D Natomiast kiedy jadę tylko sam to po puszczeniu kierownicy samochód jedzie prosto. Wiem, że uszkodzona maglownica to poważny problem więc wolę jeździć bezpiecznie ale chcę być w 100% pewny czy to właśnie to. Dodam jeszcze, że ten stukot ostatnio się nasilił.
Maciek 1991
28-05-14, 20:32
ja mam takie same objawy !!! i to jest maglownica w cholerę droga naprawa
Hmm dzisiaj na trzepakach powiedzieli, że łączniki stabilizatorów mam do wymiany. Czy na tej maglownicy mogę trochę pojeździć? Żadnych objawów prócz stukania nie słyszę, ani nie czuję. Obecnie nie posiadam 800-1000zł na regenerację maglownicy..
Maciek 1991
28-05-14, 21:59
1000 trzeba przyszykować ,jak to początek stuków to myślę że troszkę możesz polatać
Jeżdżę już na tym 3,5 miesiąca i ciągle jest tak samo. Może ostatnio trochę częściej stuka. Jaki jest moment krytyczny, że już lepiej przesiąść się na rower? Uwierz mi, że zrobiłbym to nawet jutro gdybym miał pieniądze tylko, że muszę czekać na wypłatę, a wypłaty w Niemczech są ~20 dnia każdego miesiąca.
Na innym forum otrzymałem taką odpowiedź: "Nasmaruj magiel. Zdejmij gumowe harmonijki i naładuj tyle smaru ile wejdzie. Najlepiej celuj w wyfrezowane miejsca, gdzie chodzi ślizg. Dużo smaru wchodzi też przez otwór w którym jest sprężynka do dociskania ślizgu by nie było luzów. Wykręć nakrętki, wyjmij sprężynę i docisk i naładuj tyle smaru ile wlezie. Proponuję smar do łożysk i przekładni Motor-Life 3. Mi weszło w magiel ok pół kilo, ale podejrzewam że jeszcze 250g by dało się wcisnąć. Po tej operacji magiel jest cichy i pracuje dużo kulturalniej."
weszło w magiel ok pół kilo, ale podejrzewam że jeszcze 250g by dało się wcisnąć
Nie wiem jak on to zrobił , ale pisze głupoty . jak masz faktycznie luz na maglu , to trzeba to napraeić , lub wymienić na dobrą używkę .
Zacząłem sam kilka wątków w tym temacie rozwiązania które sprawdziły się u mnie gdzie naprawdę stukanie z każdej możliwej strony przerobiłem i o różnych częstotliwościach :)
1. Wymiana osłony i sprężynki na maglownicy koszt 260 z robocizną w ASO HONDY wymiana dała tyle że mam nowe elementy
2. Regeneracja łożysk na macpersonach nic nie dało dalej stukało
3. Wymiana Wahacza lewego (drobne uszkodzenie wahacza przesuwało tuleje, dlatego pojawiało się pyrkanie) 260 zł + robocizna stukot ustał
4. Pojawiło się dziwne pyrkanie na szarpakach znów nic kompletnie nie wyszło, dopiero po znalezieniu dobrego mechanika szybka diagnoza wymiana przegubów koszt od 360 zł + robota (wymieniam w najbliższy poniedziałek)
5. Po zlokalizowaniu pyrkania, stukania itp z przodu pojawiło się dziwne klikanie na tyle samochodu, najczęściej gdy auto przestało noc, klikanie trzeszczenie pojawiało się również przy użytkowaniu lekko hamulca ręcznego lub czasami kręcenia w miejscu kierownicą, poszedł łącznik stabilizatora koszt od 15 zł + robota
Największa bolączka znaleźć kogoś kto się zna na tych autach.
Jak jak na dzień dzisiejszy nie słyszę tego stuku i już wiem chyba co to jest za stłumiony dźwięk. Pod garażem dzisiaj pogrzebałem przy kole i zauważyłem, że plastikowe nadkole pod zderzakiem w ogóle nie jest przymocowane. Lata jak chce. Zaraz podjadę do sklepu bo mocowania i zobaczę czy to to. U mnie jeszcze są chyba do wymiany tylne łączniki. Gdzie żeś kupił łącznik za 15zł? :D To ja napiszę co ja zrobiłem od momentu kupna auta.
1. Nowe sworznie przodu.
2. Wymiana wszystkich poduszek silnika
3. Nowe łożyska mcphersona
4. Nowe łączniki stabilizatorów (hania już nie pływa na zakrętach)
Maciek 1991
29-05-14, 17:32
ja w sobotę dobieram się do niego zobaczymy czy ten smar pomoże
Sam smar nie, nie wierz w cuda. Nie wierz w cuda. Kombinacja tulejka +sprezynka + smar owszem cos tam pomaga ( mowie po sobie ) ale i tak czasem magiel sie jeszcze odezwie. Owszem te 3 miejsca wymienione ( za harminijkami ) i w miejscu kolnierza gdzie znajduje sie tuleja + sprezyna, da sie tam wepchac troche tego smaru, tyle, ze jest to takie bardziej dorazne i wspomagajace a nie niwelujace problem
Maciek 1991
30-05-14, 20:48
Ciekawi mnie koszt maglownicy w aso
Z tego co przeczytałem na forum to jest to koszt 4000zł :D ASO zawsze droższe.
3.5 k jakos wiec totalny bezsens. Magiel da sie zrobic zeby bylo caly idealnie i sa to koszta 700-1000 zl zlecajac komus. Robiac samemu pewno kilka stowek na robociznie ugrasz
Ja tam w czerwcu oddaję do regeneracji. Prędzej czy później będzie trzeba to zrobić, a lepiej zrobić to jak najszybciej niż ryzykować. Ja u siebie wszystko posprawdzałem i nawet nadkola, które mi latały z przodu dzisiaj wbiłem na nowe kołki i żadnej różnicy nie ma. :)
picasso2000
31-05-14, 19:31
Z ciekawości zapytam, na czym taka regeneracja polega? Jaki jest proces?
Maciek 1991
31-05-14, 22:15
wymiana wszystkich uszczelnień ,tulejek , ślizgów ewentualny szlif
Podłącze sie do tematu choc u mnie chyba inaczej stuka i tez nie wiem skąd. Stuka tylko raz gdzies w dolnej czesci lewego kola przy skręcaniu lub kiedy stoje i robie krotkie ruchy kierownica lewo-prawo. Na przegladzie powiedzieli ze lozysko gorne amora,potwierdzil to mechanik. Wymienilem i puka dalej. Drugi mechanik powiedzial ze sworzen dolny. Wymienione i nadal puka. Wymienilem rowniez wszystkie tuleje i laczniki. Koncowki drazka niby są ok. Magiel tez wykluczony. Ogolnie problem zagadka.
Podłącze sie do tematu choc u mnie chyba inaczej stuka i tez nie wiem skąd. Stuka tylko raz gdzies w dolnej czesci lewego kola przy skręcaniu lub kiedy stoje i robie krotkie ruchy kierownica lewo-prawo. Na przegladzie powiedzieli ze lozysko gorne amora,potwierdzil to mechanik. Wymienilem i puka dalej. Drugi mechanik powiedzial ze sworzen dolny. Wymienione i nadal puka. Wymienilem rowniez wszystkie tuleje i laczniki. Koncowki drazka niby są ok. Magiel tez wykluczony. Ogolnie problem zagadka.
Ja też słyszę u siebie bardziej właśnie w dolnej części lewego koła tylko, że u siebie czuję luzy.
Nie wiem co to i dwoch mechanikow sie pomyliło co do zrodla tego stukania. Moze trzeba bedzie pojechac do 3,4 mechanika no ale nie chce wykieniac pól auta by to naprawic .
Panowie kwestia jeszcze jest tego rodzaju ja u siebie niedawno coś takiego zauważyłem przy zabiegu obniżenie sprężyną (u mnie siedzi H&R) i posadzeniu na fabrycznym amorku (kayaba) jest lekki luz na prawej stronie, zabiegi, które wykonałem czyli:
- regeneracja macpersonów
- wymiana wachacza (był lekko uszkodzony i przesuwał tuleje)
- wymiana tulejek komplet
- wymiana przegubów
- wymiana tej przeklętej sprężynki
Wszystko to dało efekt czasowy, pyrkanie w moim przypadku przy skręcie w prawo jest ze względu na delikatny luz, i niestety jeżeli inni mają zrobiony zabieg podobny do mnie z zawieszeniem pyrkania się nie wyzbędziemy :) no chyba że jest jakiś patent którego nie znam :)
Generalnie poczytałem również na różnych formach zagranicznych, że najczęściej różne kłopotliwe stukania pojawiają się właśnie przy zakładaniu sprężyn H&R pod fabryczny amor Kayaby ot taka ciekawostka :) da się z tym jeździć ale denerwuje :P
Jam ma wszystko seryjne i puka wiec nie wiem czy to ma związek. Moze uda mi sie to kiedys wyleczyc to na pewno tutaj o tym napisze.
Panowie kwestia jeszcze jest tego rodzaju ja u siebie niedawno coś takiego zauważyłem przy zabiegu obniżenie sprężyną (u mnie siedzi H&R) i posadzeniu na fabrycznym amorku (kayaba) jest lekki luz na prawej stronie, zabiegi, które wykonałem czyli:
- regeneracja macpersonów
- wymiana wachacza (był lekko uszkodzony i przesuwał tuleje)
- wymiana tulejek komplet
- wymiana przegubów
- wymiana tej przeklętej sprężynki
Wszystko to dało efekt czasowy, pyrkanie w moim przypadku przy skręcie w prawo jest ze względu na delikatny luz, i niestety jeżeli inni mają zrobiony zabieg podobny do mnie z zawieszeniem pyrkania się nie wyzbędziemy :) no chyba że jest jakiś patent którego nie znam :)
Generalnie poczytałem również na różnych formach zagranicznych, że najczęściej różne kłopotliwe stukania pojawiają się właśnie przy zakładaniu sprężyn H&R pod fabryczny amor Kayaby ot taka ciekawostka :) da się z tym jeździć ale denerwuje :P
Interesujące... U mnie są podobno amortyzatory H&R i coś mi stuka po lewej przy kole ale mam po obu stronach luzy. Nie czuję ich na kierownicy lecz słyszę z przodu i już zgłupiałem czy to magiel czy nie... Na amorku powinno być napisane H&R jeśli takie mam? W sumie nie sprawdzałem nawet bo nie było mi to potrzebne. Co zauważyłem, a nie napisałem to, że stojąc i skręcając kierownicą na maksa w lewo słyszę coś podobnego do buczenia. Nie wiem jak to opisać. Przy skręcie w prawo nie mam tego.
Przy skręcie buczy pompa, nic w zawiasie. A co do amorków H&R to nie miałeś na myśli spręzyn?
Przy skręcie buczy pompa, nic w zawiasie. A co do amorków H&R to nie miałeś na myśli spręzyn?
Napisałem, że sprężyny są H&R :)
Dzisiaj znowu macalem nasluchiwalem a mamuśka krecila kierownicą ;) ewidentnie slychac i czuc gdzies w centralnej czesci kola. Dotykacąc amora chyba bylo najbardziej czuc. Dodam ze jak kolo mialem podniesione na podnosniku stukania nie bylo, tylko kiedy kolo ma obciązenie...
Czyli magiel mam wykluczyć? nie mam żadnego objawu zużytej maglownicy. Sprężyny u mnie już trochę siedzą lecz widzę, że teleskopy były wymieniane przed kupnem tak jak pisał sprzedający. Na dziurach słychać stłumione pukanie z przodu i chyba nawet z tyłu... Jakiś pomysł co to może być?
Czyli magiel mam wykluczyć? nie mam żadnego objawu zużytej maglownicy. Sprężyny u mnie już trochę siedzą lecz widzę, że teleskopy były wymieniane przed kupnem tak jak pisał sprzedający. Na dziurach słychać stłumione pukanie z przodu i chyba nawet z tyłu... Jakiś pomysł co to może być?
Jeżeli masz pukanie to właśnie jest mowa o tym luzie, który ja mam u siebie dlatego też jest to cudowne grzechotanie, stukanie czy inny pierun irytujące ale nic się raczej z tym nie zrobi ja mam jeszcze 1 patent co mogłoby pomóc ale nie zabiorę się za to wcześniej niż koniec lipca więc temat jeszcze nie raz będziemy pewnie drążyć :D
Wymiana amorów na inne może coš dać? Myślałem, że to magiel, a nie chce na drzewie wylądować :D
Czyli magiel mam wykluczyć? nie mam żadnego objawu zużytej maglownicy. Sprężyny u mnie już trochę siedzą lecz widzę, że teleskopy były wymieniane przed kupnem tak jak pisał sprzedający. Na dziurach słychać stłumione pukanie z przodu i chyba nawet z tyłu... Jakiś pomysł co to może być?
Wymiana amorów na inne może coš dać? Myślałem, że to magiel, a nie chce na drzewie wylądować :D
Ja wnioskuje tak po konsultacji i przeczytaniu różnych forów, że ten luz który jest przy założeniu spręzyn sportowych i fabrycznego amora jest nie do zlikwidowania... możliwe że przywrócenie fabrycznego ustawienia zawieszenia by naprawiło problem ale troche głupio wydać kupe kasy na komplet zawieszenia tylko po to żeby to sprawdzić :D myśle zainwestować w jakiś fajny gwint ale do tego czasu autko musi zarobić na siebie :) jak zarobi i wymienie na gwint napisze czy pomogło :)
Dobrze, że podałeś takie info bo już byłem bliski jechania na regeneracje magla :D
Czyli magiel mam wykluczyć? nie mam żadnego objawu zużytej maglownicy. Sprężyny u mnie już trochę siedzą lecz widzę, że teleskopy były wymieniane przed kupnem tak jak pisał sprzedający. Na dziurach słychać stłumione pukanie z przodu i chyba nawet z tyłu... Jakiś pomysł co to może być?
Wymiana amorów na inne może coš dać? Myślałem, że to magiel, a nie chce na drzewie wylądować :D
Dobrze, że podałeś takie info bo już byłem bliski jechania na regeneracje magla :D
Genax tylko kwestia czy to na 100% nie magiel :) ja wyczerpałem już po prostu możliwości i odpowiedni ludzie mi sprawdzili magiel więc mam pewność, że co do tego tematu nie mam zastrzeżeń :P upewnij się na 100% kto wie może ktoś znajomy kupi Emke wymieni seryjne zawieszenie na gwint lub coś innego i będzie możliwość sprawdzić teorie luzów i stukania :D
Ja mam seryjne zawieszenie i tez puka wiec o co chodzi ???
Dzisiaj bylem na przegladzie zawieszenia i koles stwierdzil ze te moje stuki to na 99,9% amortyzator.
Dzisiaj bylem na przegladzie zawieszenia i koles stwierdzil ze te moje stuki to na 99,9% amortyzator.
Mógłbyś opisać to stukanie? Czy tylko na mocniejszych dziurach masz stuknięcie i czy pojedyncze?
U mnie stukanie wystepuje kiedy skrecam kierownicą i jest to raczej pojedyncze stukniecie. Np. Na postoju wykonując krotkie ruchy kierownicą prawo-lewo slychac doskonale. Kiedy auto jest uniesione i nie ma obciazenia na kole stukania brak. Na dziurach nie wystepuje. Planuje zakup amorkow wiec jak dojdzie do wymiany to na pewno napisze tutaj co i jak.
U mnie stukanie wystepuje kiedy skrecam kierownicą i jest to raczej pojedyncze stukniecie. Np. Na postoju wykonując krotkie ruchy kierownicą prawo-lewo slychac doskonale. Kiedy auto jest uniesione i nie ma obciazenia na kole stukania brak. Na dziurach nie wystepuje. Planuje zakup amorkow wiec jak dojdzie do wymiany to na pewno napisze tutaj co i jak.
to swiadczy idealnie o zuzytych mocowaniach gornych kolumny mcpersona, ale jak pamietam, to juz to wymieniales ?
2 dni temu odkręciłem koło w celu sprawdzenia czegoś i zauważyłem, że po ponownym przykręceniu stukot na mniejszych dziurach zniknął i na następny dzień stukanie wróciło do takiego samego stopnia jak przed odkręceniem koła czyli na mniejszych dziurach częściej było słychać delikatne stuknięcie. Zaznaczam, że jest to pojedyncze stuknięcie na jednej dziurze. Jutro pojadę na sprawdzenie amorów dokładnie i zobaczymy czy coś wynajdą.
Nie wymienialem mocowan tylko same lozyska wiec nie wiem czy to ten sam objaw?
Ogolnie wszelkiego rodzaju strzelanie/ przeskakiwanie stukanie itd , krecac kierownica np stojac w miejscu to w 95% przypadkow sa to te mocowania. Jest to nic innego jak mini przeskoki sprezyny w gniezdzie . Podaj numer czesci albo link do tego co zamontowales
witam , niestety tez musze sie podpiac do tematu . U mnie stukanie o dzwieku podobnym do obijania o siebie dwuch pretow wystepuje raczej z prawej strony, glównie podczas ruszania na wprost ale tez podczas wolnej jazdy na pierwszym biegu. Auto na nowych amortyzatorach kayaba i wszystkie koncowki i tuleje zawieszenia na przegladzie byly ok. myslalem ze to moze wina przegubu wew ale dzwiek jest to tego niepodobny. Czy uszkodzona maglownica w EP4 jest w stanie az tak halasowac? bo dzwiek jest slyszalny z 20 metrów
witam , niestety tez musze sie podpiac do tematu . U mnie stukanie o dzwieku podobnym do obijania o siebie dwuch pretow wystepuje raczej z prawej strony, glównie podczas ruszania na wprost ale tez podczas wolnej jazdy na pierwszym biegu. Auto na nowych amortyzatorach kayaba i wszystkie koncowki i tuleje zawieszenia na przegladzie byly ok. myslalem ze to moze wina przegubu wew ale dzwiek jest to tego niepodobny. Czy uszkodzona maglownica w EP4 jest w stanie az tak halasowac? bo dzwiek jest slyszalny z 20 metrów
O bolączko naszych pięknych a zarazem czasami upierdliwych aut :D
Ja narazie mam to w nosie auto się dobrze prowadzi na 100% nie mam problemu z maglownicą ani innym układem kierowniczym, jak mnie coś natchnie wróce do problematycznego stukania narazie nie mam już na to chęci i siły :P
Ogolnie wszelkiego rodzaju strzelanie/ przeskakiwanie stukanie itd , krecac kierownica np stojac w miejscu to w 95% przypadkow sa to te mocowania. Jest to nic innego jak mini przeskoki sprezyny w gniezdzie . Podaj numer czesci albo link do tego co zamontowales
dokładnie to wymieniłem takie łożysko. nie jestem pewien czy dokładnie to ale wygląda tak samo http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-przod-honda-civic-crv-frv-01-i4268261366.html
Dziś byłem u mechanika nr. 4 który stwierdził że to górne mocowanie amortyzatora więc tak jak napisałeś. Detal już zamówiłem i zobaczymy czy wymiana przyniesie oczekiwany efekt.
Witam ponownie. Wlasnie wymienilem gorne mocowanie amortyzatora i...
Puka dalej a do tego doszlo pukanie przy malych predkosciach na malych wybojach ze strony wymienionej czesci. (Jakby koncowka drązka ) Poddaje sie bo za chwile wymienie pol auta a efektu nadal nie bedzie. Myslalem ze bedzie lepiej a jest do bani. Odwiedzilem 4 mechanikow
Kazdy powiedzial cos innego. Ostatnia diagnoza jaka padla to ze na 99,9 % to amortyzator a tego jeszcze nie wymienialem. Bo jesli juz to pare a to juz sie robi koszt....
Witam,
Odnawiam temat stukania wszelakiego :)
Wymieniłem ostatnio przeguby zewnętrzne , oczywiście zabieg nic nie pomógł odnośnie mojego stukania w prawo :P , natomiast po dokłądniejszych oględzinach wykryto drobny problem z przegubem wewnętrznym.... narazie jednak będę na tym jeździł dość mam wpychania kasy w auto, które jeździ dobrze, przyspiesza dobrze itp jednak jak zdecyduję się na wymianę tego elementu dam znać czy pomogło 2 opcja jest jeszcze taka ponieważ rozmawiałem z kolegą, który siedzi w USA i jest mechanikiem w warsztacie z tuningiem Hamerykańskiego wieś tuningu, podpowiedział mi, że amerykańce co 100 000 km wymieniają w EMkach całe półosie ponieważ są wadliwe... trudno mi w to troche uwieżyć ale jakby jakaś półośka się trafiła zawsze można podmiankę na próbe zrobić.
Kończąc problem stukotu wszelakiego dalej nie rozwiązany :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.