Zobacz pełną wersję : Niskie obroty przy wlaczonej klimatyzacji civic 1.4 is
Witam. Jest to mój pierwszy sezon z moja hania 6 3d 1.4 is. Jako, że często z niej korzystam zauważyłem, że auto traci moc przy włączonej klimatyzacji oraz ma niskie obroty, niższe niż zazwyczaj, jakiś 500-600. Myślałem, że komputer powinien sam sterować obrotami, przy większym obciążeniu alternatora wyrówna obroty.
Druga rzecz, to dziwne uczucie , jakby auto 'przytykalo' lub 'dlawilo' się, gdy włączy się wentylator klimatyzacji. V-Max auta na klimatyzacji też jest małe, na 5 biegu i pedal do ziemi to Max 130-140 km.
Czy coś jest z moim autem nie tak, czy to dlawienie jest normalne i niskie v Max na 5 biegu? Może coś z alternatorem jest nie tak?
Dzięki za pomoc :-)
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Witam. Jest to mój pierwszy sezon z moja hania 6 3d 1.4 is. Jako, że często z niej korzystam zauważyłem, że auto traci moc przy włączonej klimatyzacji oraz ma niskie obroty, niższe niż zazwyczaj, jakiś 500-600. Myślałem, że komputer powinien sam sterować obrotami, przy większym obciążeniu alternatora wyrówna obroty.
Druga rzecz, to dziwne uczucie , jakby auto 'przytykalo' lub 'dlawilo' się, gdy włączy się wentylator klimatyzacji. V-Max auta na klimatyzacji też jest małe, na 5 biegu i pedal do ziemi to Max 130-140 km.
Czy coś jest z moim autem nie tak, czy to dlawienie jest normalne i niskie v Max na 5 biegu? Może coś z alternatorem jest nie tak?
Dzięki za pomoc :-)
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Masz hanie 3d, piszesz w dziale 5d.
Wysyłane z mojego GT-S7580 za pomocą Tapatalk 2
Norma że czuć zmulenie jak sprężarka klimy się załączy :)
a z tym zwalnianiem obrotów to nie powinno tak być, komputer sterujący silnikiem podnosi obroty silnika jak sprężarka klimy się załączy, u mnie przy włączonej sprężarce ma coś koło 850-900rpm, a przy wyłączonej klimie ok. 800-850rpm, w każdym bądź razie ciutkę wyższe są z klimą
Przepraszam, że pomyliłem działy. W takim bądź razie, jak zwiększyć obroty Hani na biegu jalowym?
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Na początek trzeba dojść czemu komputer sam ich nie zwiększa, pierwsze czyszczenie krokowca.
Wezmę się za to w wolnym czasie. Więc to zamulenie to po prostu slaby silnik do klimatyzacji?
Żeby nie zakładać nowego tematu. Wiem, że po włożeniu silnika 1.6 vti 160 km jest potrzebne kilka przeróbek. Czy po zmianie na słabszą wersję 125km też są przeróbki konieczne i wymiana elementów, czy po prostu coś typu p&p?
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
U mnie jest tak samo, na jałowym sie prawie że dusi, zauważyłem też ze dusi sie kiedy odpuszczam pedał hamulca a przy wcisnieciu obroty wzrastają.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Drugą sprawą bez względu na dział jest brak wymiany osuszacza a potrafi on płatać figle gdy jest już zużyty. A ludzie go nie zmieniają, bo gościu od klimy w szoku był i pytał po co. Jak pogadaliśmy to w sumie sobie przypomniał, że faktycznie trzeba ; ) A jak powietrze nie ma jak przejść i ciśnie je to i auto nie wyrabia.
Osuszacz nie filtruje powietrza tylko czynnik z wilgoci i syfu :P
Sent from N8-00 using Tapatalk
No masz rację, bo jest oczko z czynnikiem. Ale to też gaz i też go zahamuje ; )
Wezmę się za to w wolnym czasie. Więc to zamulenie to po prostu slaby silnik do klimatyzacji?
Żeby nie zakładać nowego tematu. Wiem, że po włożeniu silnika 1.6 vti 160 km jest potrzebne kilka przeróbek. Czy po zmianie na słabszą wersję 125km też są przeróbki konieczne i wymiana elementów, czy po prostu coś typu p&p?
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Ja posiadam 1.6 125KM przy włączonej klimie również nie ma szału z mocą, auto rusza ze świateł bardziej ospale, dynamika również nie powala przy małych obrotach silnika.
Jadąc 50km/h na 3 biegu i wciskając gaz do dechy szału nie ma żadnego, lecz po załączeniu VTEC przy ok 5tys/rpm nie ma już takiej tragedii, sprężarka przy dużych obrotach jest chyba wyłączana automatycznie na krótką chwilę :D
Te silniki mają niestety mały moment obrotowy i są wysokoobrotowe więc zamuła na klimie jest raczej tym spowodowana, trzeba cisnąć po garach by jechał na klimie :)
Reasumując też nie wiem czy mam coś nie tak czy powinno tak być.. ;p
wiesko1261
01-06-14, 08:20
dla mnie z początku (z 1 sezon temu na lekkim zamachu) potrafił nawet zgasnąć ,schodząc z obrotów
potem dużo się pozmieniało w silniku (D14) i problem zniknął ,chyba zwiększenie mocy i strojenie
pomogło
obecnie po swapie na D16W4 nie odczuwam spadku mocy ,tylko na wolnych jak klima się włącza podbija obroty do 1tyś ,normalnie mam 600-700 obr (D16 jeszcze seria)
dla mnie z początku (z 1 sezon temu na lekkim zamachu) potrafił nawet zgasnąć ,schodząc z obrotów
potem dużo się pozmieniało w silniku (D14) i problem zniknął ,chyba zwiększenie mocy i strojenie
pomogło
obecnie po swapie na D16W4 nie odczuwam spadku mocy ,tylko na wolnych jak klima się włącza podbija obroty do 1tyś ,normalnie mam 600-700 obr (D16 jeszcze seria)
+200kg więcej ma do uciągnięcia moje D16 względem twojego ;p jak śmigam sam to oczywiście nie czuje również zbytniej różnicy, gorzej jak przyjdzie jechać w trasę we 4 osoby na klimie ;p
wiesko1261
01-06-14, 14:11
mam jeszcze mniejsze (jak nie najmniejsze ) koła pasowe na wale korbowym ,bo wszystkie paski były za długie ;)
a wbrew pozorom warzy z pełnym wyposażeniem (wygłuszenie ,pełna elektr, skóra ) 1140kg :confused:
Czyli jednak w 1.6 też jest różnica na włączonej klimie? Hmm... jak to jest w ogóle ze swapem z 1.4 is na 1.6 125 km? Jest to rzeczywiście typu p&p czy jakieś przeróbki mnie czekają? Bo myślę nad zmianą silnika...
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
wiesko1261
03-06-14, 06:01
Czyli jednak w 1.6 też jest różnica na włączonej klimie? Hmm... jak to jest w ogóle ze swapem z 1.4 is na 1.6 125 km? Jest to rzeczywiście typu p&p czy jakieś przeróbki mnie czekają? Bo myślę nad zmianą silnika...
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
nie ;)najlepiej przejście na OBD1 i możliwość strojenia , lub przekładka wiązki z silnikiem i kompem
Co to jest obd1?
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Komputer. Tzn wejście i związane z tym możliwości. Tego da się stroić a z obd2 nie.
Norma że czuć zmulenie jak sprężarka klimy się załączy :)
a z tym zwalnianiem obrotów to nie powinno tak być, komputer sterujący silnikiem podnosi obroty silnika jak sprężarka klimy się załączy, u mnie przy włączonej sprężarce ma coś koło 850-900rpm, a przy wyłączonej klimie ok. 800-850rpm, w każdym bądź razie ciutkę wyższe są z klimą
u mnie tak samo, obroty troche w górę podskakują, ubytek mocy musi być
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.