Zobacz pełną wersję : Zwalniajacy wentylator
Witam od jakiegos czasu mam problem z wentylatorem (nawiewem).
Otoz jakies 2 lata temu reanimowalem rezystor wg opisow kolegow i dzialalo wszystko jak ta lala.
Tzn dalej dziala ale mam inny problem podczas pracy wentylator zaczyna sam zwalniac tzn jak jest na 3 biegu to wieje wieje a za chwile slychac jak zwalnia praktycznie do 1 biegu a czasami calkowicie do zera.
Samochod to MB2 98r i jest to dosc klopotliwe bo mam klime.
Prosze poradzcie gdzie lezy problem
Może kończą się szczotki silnka wentylatora?
Czy na 4 też się tak robi? Jeśli tak trzeba obadać napięcie na silniku no i sam silnik nawiewu.
Tak na 4 biegu tez sie tak robi.
Wyciagalem go juz nie raz czyscilem i wyglada na sprawny jezeli chodzi o napiecie silnika to jest ok na zapalonym silniku trzyma sie w przedziale 14-14.4 czasem 13.8 (wg wskazan komputera od lpg)
a co do wentylatora skoro sie zalancza i chodzi na kazdym biegu to chyba tez ok.
Problem sie pojawia po jakims czasie czasem jest to 10 minut a czasem po godzinie jazdy.
Objawy jeszcze sa takie ze jak juz sie calkowicie zatrzyma dopiero po kilku minutach znowu zacznie pracowac wg zalaczonego biegu a po czasie znow to samo.
Rece opadaja
Sorki za blad tam powinno byc 13.8 do 14.04V
Chodziło mi o napięcie na silniku wentylatora nawiewu, szczególnie w momencie kiedy zwalnia lub się zatrzymuje, jeśli spada, to coś z dostawą napięcia, jeśli nie spada to coś z silnikiem nawiewu. Osobiście obstawiam to drugie.
A ja widzę to tak:
jak reanimowałeś rezystory ? Pewnie na opornikach ceramicznych 5W. Wg mnie zaczęły się przegrzewać i stąd problemy. Oczywiście opcja z samym wentylatorem także możliwa, ale jak dla mnie to po kolejnej reanimacji rezystorów wróci do normy.
Skoro na 4tym biegu (który działa bez rezystorów tak jakby wpiąć bezpiśrednio pod akumulator) też się tak dzieje to nie jest wina rezystorów, a silnika wentylatora.
Spróbowałbym jeszcze dla pewności podpiąć wentylator po prostu pod akumulator i obserwować.
MikeFoto, słuszna uwaga, moje przeoczenie.
A w takim razie dziwny przypadek i na pewno należy pomierzyć co się dzieje z prądem w trakcie zaniku i dla porównania przed rzecz jasna.
Tak na ceramicznych.A teraz lece na garaz pomierzyc silnik wentylatora przed i po zwolnieniem obrotow
pomierzone jedno i drugie i jest ok caly czas pokazywal 13.90-14.04V na kazdym biegu szczotki ok rozebralem obudowe i przedmuchalem sprezarka po zalozeniu proba jakies 0,5 godz i jak narazie nic sie nie dzialo wiec napisze jutro po dluzszej trasie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.