PDA

Zobacz pełną wersję : Zwalniajacy wentylator



Badmichal
26-05-14, 20:20
Witam od jakiegos czasu mam problem z wentylatorem (nawiewem).
Otoz jakies 2 lata temu reanimowalem rezystor wg opisow kolegow i dzialalo wszystko jak ta lala.
Tzn dalej dziala ale mam inny problem podczas pracy wentylator zaczyna sam zwalniac tzn jak jest na 3 biegu to wieje wieje a za chwile slychac jak zwalnia praktycznie do 1 biegu a czasami calkowicie do zera.
Samochod to MB2 98r i jest to dosc klopotliwe bo mam klime.
Prosze poradzcie gdzie lezy problem

MikeFoto
27-05-14, 08:04
Może kończą się szczotki silnka wentylatora?

Endrju1
27-05-14, 09:25
Czy na 4 też się tak robi? Jeśli tak trzeba obadać napięcie na silniku no i sam silnik nawiewu.

Badmichal
27-05-14, 09:41
Tak na 4 biegu tez sie tak robi.
Wyciagalem go juz nie raz czyscilem i wyglada na sprawny jezeli chodzi o napiecie silnika to jest ok na zapalonym silniku trzyma sie w przedziale 14-14.4 czasem 13.8 (wg wskazan komputera od lpg)
a co do wentylatora skoro sie zalancza i chodzi na kazdym biegu to chyba tez ok.
Problem sie pojawia po jakims czasie czasem jest to 10 minut a czasem po godzinie jazdy.
Objawy jeszcze sa takie ze jak juz sie calkowicie zatrzyma dopiero po kilku minutach znowu zacznie pracowac wg zalaczonego biegu a po czasie znow to samo.
Rece opadaja

Sorki za blad tam powinno byc 13.8 do 14.04V

Endrju1
27-05-14, 09:51
Chodziło mi o napięcie na silniku wentylatora nawiewu, szczególnie w momencie kiedy zwalnia lub się zatrzymuje, jeśli spada, to coś z dostawą napięcia, jeśli nie spada to coś z silnikiem nawiewu. Osobiście obstawiam to drugie.

Sheiva
27-05-14, 15:10
A ja widzę to tak:
jak reanimowałeś rezystory ? Pewnie na opornikach ceramicznych 5W. Wg mnie zaczęły się przegrzewać i stąd problemy. Oczywiście opcja z samym wentylatorem także możliwa, ale jak dla mnie to po kolejnej reanimacji rezystorów wróci do normy.

MikeFoto
27-05-14, 15:35
Skoro na 4tym biegu (który działa bez rezystorów tak jakby wpiąć bezpiśrednio pod akumulator) też się tak dzieje to nie jest wina rezystorów, a silnika wentylatora.

Spróbowałbym jeszcze dla pewności podpiąć wentylator po prostu pod akumulator i obserwować.

Sheiva
27-05-14, 15:48
MikeFoto, słuszna uwaga, moje przeoczenie.
A w takim razie dziwny przypadek i na pewno należy pomierzyć co się dzieje z prądem w trakcie zaniku i dla porównania przed rzecz jasna.

Badmichal
27-05-14, 16:22
Tak na ceramicznych.A teraz lece na garaz pomierzyc silnik wentylatora przed i po zwolnieniem obrotow

Badmichal
27-05-14, 19:06
pomierzone jedno i drugie i jest ok caly czas pokazywal 13.90-14.04V na kazdym biegu szczotki ok rozebralem obudowe i przedmuchalem sprezarka po zalozeniu proba jakies 0,5 godz i jak narazie nic sie nie dzialo wiec napisze jutro po dluzszej trasie