PDA

Zobacz pełną wersję : wydajniejsza chłodnica do D-serii



Szczur[R]
26-05-14, 12:21
Witam
Szukam wydajniejszej chłodnicy do D-serii w Civic 6 gen
Rozważam zakup tej od B-serii ale:
-jest inna (większa) średnica węży chyba, jakąś redukcję można kupić ?
-czy wiatrak i korek podejdzie mój, czy też musi być z B ?

swoją drogą ciężko znaleźć taką żeby była w dobrym stanie, wszystko co oglądam jest mocno wytłuczone kamieniami :/
Może znacie jakiś sensowny zamiennik który warto kupić ? Warunki są takie że klima zostaje, więc wymiar musi być jak standardowy, może by grubsza od serii lub z miedzianym rdzeniem

Brylant1
26-05-14, 13:49
Sa zamienniki do d serii ktore maja grubosc rdenia taka jak w b serii a krucce normalne pod d, w intercarsie kupowalem taka tylko nie pamietam jakiej firmy

Szczur[R]
26-05-14, 14:01
Sa zamienniki do d serii ktore maja grubosc rdenia taka jak w b serii a krucce normalne pod d, w intercarsie kupowalem taka tylko nie pamietam jakiej firmy

znalazłem coś takiego NRF 506750 - nie jest tania bo cena prawie 300 w detalu. Na allegro widzę sporo chłodnic w cenie od 150 do 200 zł o tych samych wymiarach. Nie wyglądają źle, pytanie czy warto to kupić ? Jak ma mi po roku płyn uciec i przegrzać silnik to pier..le :/

rem1k
26-05-14, 14:01
Generalnie dużo zamienników pod b ma krociec pod d i kołnierz zwiększający średnicę

reaktor
26-05-14, 17:42
tu masz jak dobrze poszukasz to mozna za 100 kupic nowa albo taniej

http://allegro.pl/chlodnica-honda-civic-crx-91-05-1-4-1-6-nowe-i4249309990.html

Szczur[R]
26-05-14, 17:55
tu masz jak dobrze poszukasz to mozna za 100 kupic nowa albo taniej

http://allegro.pl/chlodnica-honda-civic-crx-91-05-1-4-1-6-nowe-i4249309990.html

można kupić nawet za 70zł ale czy to jest odpowiedź na moje pytanie ?

reaktor
26-05-14, 18:24
to jest do d serii wiec nie wiem poco pytasz o b serie
chłodnica nie masz żadnych ruchomych czesci wiec co manie działać
dziurawa raczej nie bedzie a jak cos masz gwarancje

DeX
26-05-14, 18:33
W Intercarsie masz dwa rodzaje chłodnic NISSENS
NIS 63309A - 350 X 349 X 16 mm
NIS 63310A - 350 X 349 X 26 mm

Obie mają 28mm średnicy na górze

Szczur[R]
26-05-14, 19:26
to jest do d serii wiec nie wiem poco pytasz o b serie
chłodnica nie masz żadnych ruchomych czesci wiec co manie działać
dziurawa raczej nie bedzie a jak cos masz gwarancje
Może być z gównianego materiału ? Może mieć mniejszą wydajność niż chuda seria ? Bo np. będzie z gównianego materiału oraz będzie miała mniej żeberek lub "piórek".
Jak po miesiącu zacznie cieknąć w trasie i przegrzeje silnik to też gwarancja obejmuje i producent zasponsoruje mi nowy motor?

Nakreślę Ci jeszcze raz dokładniej o co chodzi w tym wątku: D-seria w turbo, seryjna chłodnica nie wystarcza przy pałowaniu - przydała by się grubsza.
Oem z VTI ciężko kupić w dobrym stanie, więc pytam czy ktoś ma SPRAWDZONĄ DOBRĄ chłodnicę na jaką WARTO wymienić.


NIS 63310A - 350 X 349 X 26 mm
posiadasz taką / montowałeś ? bo że jest w IC w katalogu to ja też widzę :) nawet widzę że 400zł kosztuje, pytanie czy warto

DeX
26-05-14, 19:33
Szczur, Nissensa jutro będę kupował, ale cienką (dla mnie wychodzi jakoś koło 200zł). Te grubsze ludzie też montowali bez problemu, teraz mam grubą Hondowską od VTI u siebie, ale wymieniam z powodu ułamanego bolca górnego.
Nissens to chyba najlepsza, godna polecenia firma, jeżeli chodzi o chłodnice

Lune
26-05-14, 19:45
Tych noname z allegro nie polecam. Kiedyś kupiłem taką niby to grubszą, po miesiącu rozszczelniła się na łączeniu rdzenia z górnym deklem... I tak się skończyło na nissens.

reaktor
26-05-14, 20:02
j amiałem reg plasta za 110 i było wszystko ok

http://www.regplast.com/firmowa_php/kontakt.php

Szczur[R]
26-05-14, 23:58
Szczur, Nissensa jutro będę kupował, ale cienką (dla mnie wychodzi jakoś koło 200zł). Te grubsze ludzie też montowali bez problemu, teraz mam grubą Hondowską od VTI u siebie, ale wymieniam z powodu ułamanego bolca górnego.
Nissens to chyba najlepsza, godna polecenia firma, jeżeli chodzi o chłodnice

Tą 63310A bym wziął bo otwory pasują i jest grubsza od serii, tylko w lepszej nieco cenie. Zobaczę ile uda się wynegocjować :D

PIMPEK_EJ2
27-05-14, 23:00
Ja u siebie mam NRF właśnie, przynajmniej tak pamiętam. Po 2 latach dalej jest oki, przeżyła nawet małe bum i się zgniotła ale trzyma dalej, nie cieknie nigdzie. Pasuje do d-serii a w zestawie były takie kołnierze gumowe żeby pasowała do b. Z tego co pamiętam była tańsza niż nissens:)

Szczur[R]
28-05-14, 11:17
Nissens 63310A mam w cenie 324zł, zastanawiam się jeszcze nad NRF 506750 która wyjdzie nieco taniej.
PIMPEK_EJ2 - jakiego dokłądnie NRF'a kupiłeś i jak wizualnie wygląda "gęstość" tej chłodnicy w porównaniu z serią ? Chodzi mi o to czy ma jakąś sensowną wydajność czy wiatrak kręci Ci prawie cały czas podczas upalnych dni ? Ewentualnie jak mocniej przyciskasz ?

PIMPEK_EJ2
28-05-14, 21:43
No w korkach sie kreci w upały ale jeżdżę dosyc szybko. Moze mam gdzieś zdjęcie jej to Ci podeślę na maila jak coś:) jutro sprawdze numer tej chłodnicy

Sent from my Windows Phone using Tapatalk

Szczur[R]
11-06-14, 10:41
Założone, przetestowane - podzielę się wiedzą dla potomnych: wspomniany wyżej przeze mnie NRF jest co prawda znacznie grubszy od serii, ale za to ma rzadsze "pióra" i w dodatku są bardzo delikatne (cieńszy materiał). Jakość wykonania OK. Korek z serii nie pasuje, do chłodnicy jest dołączony ichniejszej produkcji 0.9b ale można dokupić osobno 1.1b
Chłodnica pasuje pod D-serie oraz pod B-serie (jest dołączona przejściówka pod grubszy wąż).

Jako zamiennik serii TAK.
Pod znacznie wysilone N/A lub turbo NIE, bo różnica temp. w stosunku do serii jest marginalna.

RobertVTI
03-07-14, 14:50
Zauważcie że do B serii też zamienniki są różnych grubości, więc najlepiej kupić najgrubszą B i przekombinować sobie węże lub puścić na sylikonie to naciągniesz.

patrick1989
14-12-14, 02:01
Wybaczcie, że odkopuję temat.

Mam B-serię, kupiłem jak mnie zapewniono - ori chłodnice pod b-serię, ma 25mm grubości, ma logo Hondy i wygląda na OEM, jednak problem jest taki, że wszystko pasuje poza króćcami, które mają 28mm :( nie było wyjścia, bo chłodnica w ładnym stanie no i mechanik założył węże przy pomocy stalowych opasek, jednak wygląda to lipnie.

Parę osób wspominało o gumowych kołnierzach zwiększających grubość króćca. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc w ich odnalezieniu.