Zobacz pełną wersję : BFGoodrich G - FORCE 195/50r15 "flakowata" ??
FAK mam je na felgach z VTi 1,8 (114,3) i przy 2,3 azotu na zakretach opona tak zchodzi, że mam ślady tarcia na połowie wysokości opony :/ Normalnie mam przytarty napis BFGoodrich tak prawie do połowy.... może felga jest za wąska i robi się balonik ( ) a nie | | lub / \ .
Ma ktoś takie gumy na wiatrakach z VTi
1. za wąska felga
2. opona ma za miękką ściankę
:( fak nie dość, że ..ujowo to podwójnie :djablek:
Czyli muszę zmienić w tym temacie wszystko felgi i opony :( bosko :djablek:
Czy toyo t1-r lub r888 sa bardziej sztywne w rozmiarze 195/50r15 ??
Mmmm wiec jaka szerokość felfi była by optymalna przy 195 ??
ja mam u siebie g-forcy 205/40/17 i jest wszystko oki :)
no tak ale 195/50 = 97,5 ... 205/40 = 82 wiec masz jednak troszkę mniej wysokości a co za tym idzie wiekszą sztywność - różnica 15,5
MMmmm bo chyba tak to jest, że wysokość to stosunek :speszony: ... szerokości / profil ??
Czy toyo t1-r lub r888 sa bardziej sztywne w rozmiarze 195/50r15
ziom r888 maja boczki jak skala :D ale wiadomo do czego ta opona
wiadomo tez do czego nam Hondy :d wiec będzie miło
gdzieś przeczytałem, że "chciałbym Pana poinformować,że opony Toyo R888 nie są dopuszczone do ruchu miejskiego - nie posiadają homologacji. Jeżeli chodzi o dopuszczenie do ruchu - posiada tylko certyfikat opony wyścigowej ECE." ?? Prawda to ??
gdzieś przeczytałem, że "chciałbym Pana poinformować,że opony Toyo R888 nie są dopuszczone do ruchu miejskiego - nie posiadają homologacji. Jeżeli chodzi o dopuszczenie do ruchu - posiada tylko certyfikat opony wyścigowej ECE." Prawda to
eee w KJS-ach przechodzi :D to i na drodze przejdzie,
moge dzis spojrzec ale wydaje mi sie ze maja znak E;
przynajmniej kazdy na nich normlanie smiga; chyba opona musi posiadac 17% powierzchni nacietej czy jakos tak :) markgum n-rally ma to toyo powinno miec tym bardziej
niestety dobre klejenie=szybkie scieranie; schodzi oponka szybko
Ja mam u siebie G-Forcy Profilery w rozmiarze 195/50R15 i nie powiem aby byłu miękkie, a nawet są bardzo twarde. Felga 6.5" szerokości u mnie. Więc może problem leży w szerokości felgi.
Ekard, ile masz nadymane w oponki z przodu i czy masz |__| czy (__) ?? - chodzi czy wybulek jest czy równo z felgą ....
Ogólnie nawet jak dmuchnę 2.4 to jak tak z boku popatrze to no... qrcze kapciowato wyglądają :/
Jezdził ktoś na marangoni zeta linea ?? Gdzieś czytałem, że też oki .....
[ Dodano: Czw 29 Maj, 2008 ]
nommmm i 5,5 cala jak napisał havok wiec wiadomo czemu ......
Chociaż z drugiej strony jak napisał Konrad84 tam standardowo były 195 .... :/
i w dodatku na wyższym profilu bo 55, to by jeszcze bardziej schodziła. Masz coś w zawieszeniu dłubnięte jeszcze ?
Ja pompuje powietrzem 2,2-2,3 zazwyczaj i mam bardzo ładne |_| kolega ma Toyo na feldze 6,5" także i u niego jest bardziej (_) niż u mnie.
No jesli masz felge 5,5" szerokości to podejżewam że tu leży problem. Chyba troche za wąska na 195ke.
2 fotki jak te G-Forcy leżą u mnie, co prawda zdjęcia tylnich opon ale z przodu jest tak samo.
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/spot23-14.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/spot23-17.jpg
Masz coś w zawieszeniu dłubnięte jeszcze ?KYB AGX + sprezyny -1,25" (lecą juz s(t)pringi TEINA) ustawienie twrdości chyba nie ma znaczenia a raczej prawie/większość ma coś przyglebione delikatnie autka
Ekard, no faktycznie normalnie to u ciebie wygląda.... pożyczę dziś felgi od kumpla z hujdaja ;) i założę na przód (wiocha 2 różne komplety ... ale sprawdzić trzeba)
Szerokość felg i opon - wg niemieckiego TUV szerokość felgi 5.5J jest standardem dla opony 175, a dla 205 wymagane jest 7J.
Oczywiście odchyłkę 1 wymiar w każda stronę puszczaja bez problemu, a nawet o 2 wymiary w kazdą da się jeździć. Ale szersza o trzy to już stanowczo przesada - pewnie że założysz 205/60 nawet na felgę 4.5J13, ale zleci Ci z felgi na zakręcie przy predkości o 30 km/h mniejszej niż gdybyś miał ją założoną na 7-calówkę.
Dopuszczalne dla felgi 4.5 cala sa szerokości gum 135-175,
dla 5 cali: 145-185,
dla 5.5 cala: 155-195,
dla 6 cali: 165-205,
dla 6.5 cala: 175-215,
dla 7 cali: 185-225 i
dla 7.5 cala: 195-235 mm.
I odwrotnie guma 165 może mieć felgę od do 6 cali,
175 od 4.5 do 6.5 cala,
185 od 5 do 7 cali,
195 od 5.5 do 7.5 cala,
205 od 6 do 8 cali,
215 od 6.5 do 8.5 cala,
225 od 7 do 9 cali a
235 od 7.5 do 9.5 cala.
Według tego to chyba jednak wina szerokości twojej felgi, niby się mieści w dolnej granicy, ale podejżewam że dlatego że opona twarda to nie chce się dobrze na feldze trzymać. Szczególnie, że niski profil więc tym bardziej felga powina być szersza.
czyli Honda poszła troszkę w oszczędność i dała największą dopuszczalna szerokość opony na 5,5" ..... do tak mocnego autka jak MB6 ..... no co oni to nie US&A zakręty też są w UK :D :D
dla 195 6,5" wydaje się optymalne
mam seryjną felgę z VTI EK4, tzw wiatraki, o ile się nie mylę to jest to 6,5 calowa felga, opona na tym to też BFgoodrich, ale nie pamietam modelu, ma tzw. bieżnik w "choinkę", rozmiar 195/50, przód napompowany zazwyczaj 2,2-2,4, tył 2,1-2,3. Nigdy zadnych problemów z takim ustawieniem nie miałem, więc trochę mnie dziwi twój problem, tymbardziej że zdarza mi się ostro wbić się w zakręt :speszony: . Może te twoje opony jakieś zleżałe, z którego sa roku ??
kupiłem nówki rok temu ...... chyba odkręcę koło i zobaczę wymiary - powinny być wybite w środku
bfgoodrich w choinkę to właśnie g-force
Amorr, coś mi się wydaje, że jednak te twoje oponki są jakieś wadliwe. Ja na tych felgach miałem już prze różne opony i lubię w zakrętach poszaleć uwierz, a na profilu 55 nie miałem żadnych problemów.
u mnie w dwoch autach mialem g-force na 195/50/15 na felgach 6.5 cala. zero problemow
Tył oki:
http://img89.imageshack.us/img89/7007/pict0039rt7.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/7757/pict0040zs8.jpg
Przód :/ :
pasażer:
http://img89.imageshack.us/img89/2909/lpict0044ok3.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/7396/pict0043oa3.jpg
kierowca:
http://img151.imageshack.us/img151/1843/ppict0046ic3.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/3784/pict0036cb6.jpg
co najlepsze w tych oponach jest nadymane 2,5 .... wg manometru na stacji JET
=========
tyle złaziła na zakrętach widac napis przytarty ........
http://img149.imageshack.us/img149/5715/oponkave7.jpg
[H] Dylu [H]
03-06-08, 16:37
za wąska felga
również stawiałbym na felgę...sam mam te opony i jakoś nie zauważyłem problemów po zlocie, a dostawały trochę po d*pie na zakrętach sprawnościówki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.