Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : BFGoodrich G - FORCE 195/50r15 "flakowata" ??



Amorr
27-05-08, 08:53
FAK mam je na felgach z VTi 1,8 (114,3) i przy 2,3 azotu na zakretach opona tak zchodzi, że mam ślady tarcia na połowie wysokości opony :/ Normalnie mam przytarty napis BFGoodrich tak prawie do połowy.... może felga jest za wąska i robi się balonik ( ) a nie | | lub / \ .

Ma ktoś takie gumy na wiatrakach z VTi

Pati
27-05-08, 10:38
1. za wąska felga
2. opona ma za miękką ściankę

Amorr
27-05-08, 21:06
:( fak nie dość, że ..ujowo to podwójnie :djablek:

Czyli muszę zmienić w tym temacie wszystko felgi i opony :( bosko :djablek:

Czy toyo t1-r lub r888 sa bardziej sztywne w rozmiarze 195/50r15 ??

Mmmm wiec jaka szerokość felfi była by optymalna przy 195 ??

olszes
27-05-08, 21:09
ja mam u siebie g-forcy 205/40/17 i jest wszystko oki :)

Amorr
27-05-08, 21:21
no tak ale 195/50 = 97,5 ... 205/40 = 82 wiec masz jednak troszkę mniej wysokości a co za tym idzie wiekszą sztywność - różnica 15,5

MMmmm bo chyba tak to jest, że wysokość to stosunek :speszony: ... szerokości / profil ??

Simonides
28-05-08, 08:02
Czy toyo t1-r lub r888 sa bardziej sztywne w rozmiarze 195/50r15

ziom r888 maja boczki jak skala :D ale wiadomo do czego ta opona

Amorr
28-05-08, 08:42
wiadomo tez do czego nam Hondy :d wiec będzie miło

gdzieś przeczytałem, że "chciałbym Pana poinformować,że opony Toyo R888 nie są dopuszczone do ruchu miejskiego - nie posiadają homologacji. Jeżeli chodzi o dopuszczenie do ruchu - posiada tylko certyfikat opony wyścigowej ECE." ?? Prawda to ??

Simonides
28-05-08, 09:30
gdzieś przeczytałem, że "chciałbym Pana poinformować,że opony Toyo R888 nie są dopuszczone do ruchu miejskiego - nie posiadają homologacji. Jeżeli chodzi o dopuszczenie do ruchu - posiada tylko certyfikat opony wyścigowej ECE." Prawda to

eee w KJS-ach przechodzi :D to i na drodze przejdzie,
moge dzis spojrzec ale wydaje mi sie ze maja znak E;
przynajmniej kazdy na nich normlanie smiga; chyba opona musi posiadac 17% powierzchni nacietej czy jakos tak :) markgum n-rally ma to toyo powinno miec tym bardziej

niestety dobre klejenie=szybkie scieranie; schodzi oponka szybko

Ekard
28-05-08, 17:14
Ja mam u siebie G-Forcy Profilery w rozmiarze 195/50R15 i nie powiem aby byłu miękkie, a nawet są bardzo twarde. Felga 6.5" szerokości u mnie. Więc może problem leży w szerokości felgi.

Amorr
28-05-08, 20:48
Ekard, ile masz nadymane w oponki z przodu i czy masz |__| czy (__) ?? - chodzi czy wybulek jest czy równo z felgą ....

Ogólnie nawet jak dmuchnę 2.4 to jak tak z boku popatrze to no... qrcze kapciowato wyglądają :/

Jezdził ktoś na marangoni zeta linea ?? Gdzieś czytałem, że też oki .....

[ Dodano: Czw 29 Maj, 2008 ]
nommmm i 5,5 cala jak napisał havok wiec wiadomo czemu ......

Chociaż z drugiej strony jak napisał Konrad84 tam standardowo były 195 .... :/

Konrad84
29-05-08, 08:55
i w dodatku na wyższym profilu bo 55, to by jeszcze bardziej schodziła. Masz coś w zawieszeniu dłubnięte jeszcze ?

Ekard
29-05-08, 09:31
Ja pompuje powietrzem 2,2-2,3 zazwyczaj i mam bardzo ładne |_| kolega ma Toyo na feldze 6,5" także i u niego jest bardziej (_) niż u mnie.

No jesli masz felge 5,5" szerokości to podejżewam że tu leży problem. Chyba troche za wąska na 195ke.

2 fotki jak te G-Forcy leżą u mnie, co prawda zdjęcia tylnich opon ale z przodu jest tak samo.
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/spot23-14.jpg

http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/spot23-17.jpg

Amorr
29-05-08, 10:15
Masz coś w zawieszeniu dłubnięte jeszcze ?KYB AGX + sprezyny -1,25" (lecą juz s(t)pringi TEINA) ustawienie twrdości chyba nie ma znaczenia a raczej prawie/większość ma coś przyglebione delikatnie autka

Ekard, no faktycznie normalnie to u ciebie wygląda.... pożyczę dziś felgi od kumpla z hujdaja ;) i założę na przód (wiocha 2 różne komplety ... ale sprawdzić trzeba)

Ekard
29-05-08, 12:33
Szerokość felg i opon - wg niemieckiego TUV szerokość felgi 5.5J jest standardem dla opony 175, a dla 205 wymagane jest 7J.
Oczywiście odchyłkę 1 wymiar w każda stronę puszczaja bez problemu, a nawet o 2 wymiary w kazdą da się jeździć. Ale szersza o trzy to już stanowczo przesada - pewnie że założysz 205/60 nawet na felgę 4.5J13, ale zleci Ci z felgi na zakręcie przy predkości o 30 km/h mniejszej niż gdybyś miał ją założoną na 7-calówkę.

Dopuszczalne dla felgi 4.5 cala sa szerokości gum 135-175,
dla 5 cali: 145-185,
dla 5.5 cala: 155-195,
dla 6 cali: 165-205,
dla 6.5 cala: 175-215,
dla 7 cali: 185-225 i
dla 7.5 cala: 195-235 mm.

I odwrotnie guma 165 może mieć felgę od do 6 cali,
175 od 4.5 do 6.5 cala,
185 od 5 do 7 cali,
195 od 5.5 do 7.5 cala,
205 od 6 do 8 cali,
215 od 6.5 do 8.5 cala,
225 od 7 do 9 cali a
235 od 7.5 do 9.5 cala.

Według tego to chyba jednak wina szerokości twojej felgi, niby się mieści w dolnej granicy, ale podejżewam że dlatego że opona twarda to nie chce się dobrze na feldze trzymać. Szczególnie, że niski profil więc tym bardziej felga powina być szersza.

Amorr
30-05-08, 11:50
czyli Honda poszła troszkę w oszczędność i dała największą dopuszczalna szerokość opony na 5,5" ..... do tak mocnego autka jak MB6 ..... no co oni to nie US&A zakręty też są w UK :D :D

dla 195 6,5" wydaje się optymalne

nitro20
30-05-08, 12:54
mam seryjną felgę z VTI EK4, tzw wiatraki, o ile się nie mylę to jest to 6,5 calowa felga, opona na tym to też BFgoodrich, ale nie pamietam modelu, ma tzw. bieżnik w "choinkę", rozmiar 195/50, przód napompowany zazwyczaj 2,2-2,4, tył 2,1-2,3. Nigdy zadnych problemów z takim ustawieniem nie miałem, więc trochę mnie dziwi twój problem, tymbardziej że zdarza mi się ostro wbić się w zakręt :speszony: . Może te twoje opony jakieś zleżałe, z którego sa roku ??

Amorr
30-05-08, 15:09
kupiłem nówki rok temu ...... chyba odkręcę koło i zobaczę wymiary - powinny być wybite w środku

bfgoodrich w choinkę to właśnie g-force

Cairo
31-05-08, 10:39
Amorr, coś mi się wydaje, że jednak te twoje oponki są jakieś wadliwe. Ja na tych felgach miałem już prze różne opony i lubię w zakrętach poszaleć uwierz, a na profilu 55 nie miałem żadnych problemów.

TENCIO
31-05-08, 15:16
u mnie w dwoch autach mialem g-force na 195/50/15 na felgach 6.5 cala. zero problemow

Amorr
01-06-08, 12:34
Tył oki:

http://img89.imageshack.us/img89/7007/pict0039rt7.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/7757/pict0040zs8.jpg

Przód :/ :

pasażer:

http://img89.imageshack.us/img89/2909/lpict0044ok3.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/7396/pict0043oa3.jpg

kierowca:

http://img151.imageshack.us/img151/1843/ppict0046ic3.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/3784/pict0036cb6.jpg

co najlepsze w tych oponach jest nadymane 2,5 .... wg manometru na stacji JET

=========

tyle złaziła na zakrętach widac napis przytarty ........
http://img149.imageshack.us/img149/5715/oponkave7.jpg

Pati
01-06-08, 18:53
za wąska felga

[H] Dylu [H]
03-06-08, 16:37
za wąska felga
również stawiałbym na felgę...sam mam te opony i jakoś nie zauważyłem problemów po zlocie, a dostawały trochę po d*pie na zakrętach sprawnościówki