Zobacz pełną wersję : Kupić sam słupek czy robić kapitalny remont silnika B18C4
bialutki2001
24-05-14, 22:31
Mam pytanie. Chce się dowiedzieć od różnych osób. Czy lepiej kupić sam słupek B18C4 czy zrobić kapitalny remont silnika? Kupiłem EG z B serią i w dwa dni obróciłem panewkę. Ogólnie przegrzałem silnik. Skłaniam się ku temu żeby kupić słupek i po prostu P&P go wsadzić do auta. Ale znowu rodzi się pytanie czy ten słupek który kupie będzie w dobrej kondycji... Jak możecie napiszcie różne opinie na ten temat to może rozjaśni mi sie w głowie.
Wg. mnie kazde b18c ktore kupisz w cenie czesci do remontu bedzie zlomem...
To nie d14 czy d15 ktorych jest na peczki i mozna cos tanio wyrwac.
Wg. mnie kazde b18c ktore kupisz w cenie czesci do remontu bedzie zlomem...
.
w polsce te silniki sa bardzo drogie
w UK bardzo tanie
jak sobie go zorganizujesz w UK to zdecydowanie najlepsze wyjscie
w polsce zabulisz majątek za sprawny motor
podobnie jak za porządny remont
tanio to w polscekupisz tylko jakiś złom którego nie dało sie wcinasc nikomu ze swapem 5k
? Kupiłem EG z B serią i w dwa dni obróciłem panewkę. Ogólnie przegrzałem silnik. e.
podejrzewam ze ktos ci wcisnał złom z juz zatrata panewka i wymienioną tylko na czas sprzedaży i daltego sie tak szybko posypała
przewgrzany silnik raczej nie obraca panweki
wywal usczlekę zaciera cylindry topi tłoki
ale raczej nie obracapanewek
bialutki2001
25-05-14, 10:05
No ja liczę najmarniej 3k za sam słupek. A co do tego, że złom to jestem pewien, że silnik od dawna nie był rozbierany ponieważ był straszny nagar w misce. Od dawna olej nie był wymieniany, chłodnica była mała i się popsuło...
moim zdaniem lepiej remontować zawsze będziesz wiedział co jest w środku oczywiste jak zrobisz to dobrze to pojeździsz ...
moim zdaniem lepiej remontować zawsze będziesz wiedział co jest w środku oczywiste jak zrobisz to dobrze to pojeździsz ...
x2
No ale z tymi panewkami to ja bym tego też nie zwalał na przegrzanie . Pewnie komuś się obróciła i tylko podmienił żeby przy sprzedaży działało ,z resztą możesz sprawdzić czy panewki OEM czy jakieś zamienniki to już da do myślenia . Wskazówka od temperatury bardzo podeszła ?
bialutki2001
26-05-14, 11:08
Właśnie wskazówka od temperatury w ogóle się nie podniosła. Była na takim poziomie jak zwykle. Samochodem wróciłem normalnie pod garaż i usłyszałem, że zaczęła dużo głośniej pracować. Ogólnie ten silnik bardzo śmierdział, jak by się grilla w nim zrobiło :/
Mozliwe ze ktos obrocil panewke, zlozyl na sztuke , zalal gesty olej i sie zlapales:P
Co wy gadacie ;) Jak panewkę obróciło to zapewne i wał się nadaje na śmietnik. Nowy wał = osiowanie z blokiem co nie zawsze przynosi chciany efekt. Stałem przed takim samym pytaniem jak ty, pojechałem oglądać UK MC2 z przebiegiem 245k\km (wychodzi na to że ma 25k więcej od mojego starego) pomacałem, posprawdzałem i wiem mniej więcej na czym stoję. Remont nie zawsze przynosi dobre skutki, rozbierzesz może wyjść że blok nie będzie się nadawał nawet na nadwymiar...
Rada jest prosta. Nie kupuj silnika z palety z gwarancją na "gębę" tylko taki który jest w aucie.
Od kogo kupiłeś auto ? To też może wiele wyjaśnić ;)
Jeśli chcesz to zrobić na szybko to popełnisz gdzieś błąd albo oszczedzisz na czymś.
Sam robiłem w jednym aucie 3 swapy i składania od nowa.
Jeśli chcesz troche szybciej to czekaj na forach , bo trafiaja sie w dobrej monecie dobre silniki.
Jeśli masz czas to ja bym kupił zdrowy słupek ( b18c4 okolo 2000-2500zl ) na chodzie i zrobił nowe panewki , dał tłoki pod lepsze CR i ARP w korby , zamykasz i masz spokój na amen nawet jak zabraknie mocy to dołu nie ruszasz wiecej a robisz głowice dalej.
A jeszcze lepiej to kupic kompletny dol b18c4 i polować na całą głowice b18c6/b18c ;)
Głowica osobno i blok osobno są tanie , a w całosci nikt tanio nie sprzeda ;)
bialutki2001
28-05-14, 10:38
Od kogo kupiłeś auto ? To też może wiele wyjaśnić ;)
Jeśli chcesz to zrobić na szybko to popełnisz gdzieś błąd albo oszczedzisz na czymś.
Sam robiłem w jednym aucie 3 swapy i składania od nowa.
Jeśli chcesz troche szybciej to czekaj na forach , bo trafiaja sie w dobrej monecie dobre silniki.
Jeśli masz czas to ja bym kupił zdrowy słupek ( b18c4 okolo 2000-2500zl ) na chodzie i zrobił nowe panewki , dał tłoki pod lepsze CR i ARP w korby , zamykasz i masz spokój na amen nawet jak zabraknie mocy to dołu nie ruszasz wiecej a robisz głowice dalej.
A jeszcze lepiej to kupic kompletny dol b18c4 i polować na całą głowice b18c6/b18c ;)
Głowica osobno i blok osobno są tanie , a w całosci nikt tanio nie sprzeda ;)
To jest moje drugie auto więc nic na szybko nie będę robił. Poczekam na zdrowy słupek i tak jak mówisz zrobię od razu nowe panewki. Wydaje mi się to najlepszym pomysłem :D
Poczekam na zdrowy słupek i tak jak mówisz zrobię od razu nowe panewki. Wydaje mi się to najlepszym pomysłem
A ja bym fabrycznych panewek nie ruszał :).. Warto w B seri wsadzić przegrody w miskę
Jesli uda sie trafic slupek z pewnej reki to jak qureku pisze nie otwierac go jesli nie masz parcia na km/nm
Mozesz tez polowac na dol b20 i glowica z b16 kosztuje dosc malo.
Sam sprzedalem fajny dol b20 na chodzie za 1800 , a kompletnej glowicy b18c4 za 500zl nikt nie chcial kupic ;)
Osobno dobre graty mozna pozbierac w ciekawej monecie jak sie ma wlasnie czas ;)
Osobno dobre graty mozna pozbierac w ciekawej monecie jak sie ma wlasnie czas
x2
I wlasnie o to chodzi - trzeba powoli zbierac graty i skladac jak wszystko jest a nie na wariata kupowac zlomy za grube siano z internetu bo na wariata to nawet Eaton w d16 potrafi kosztowac ponad 6tys...
Najprosciej sprzedać to co teraz masz - uszkodzony silnik. Kupic od sprawdzonej osoby która sprowadza części i cale auta z UK.
Jeśli zajmuje się tym kilka lat i jest znany to nawet dostaniesz gwaracje. Lepiej kupic troszkę drożej i mieć pewność niż szukac okazji z allegro.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.