Zobacz pełną wersję : Spalanie na mieście 12-14l/100 km przy spokojnej jeździe! Civic 1.8
Jak w temacie - czy jest jakaś oczywista przyczyna takiego stanu rzeczy?
Starałem się to sobie jakoś wytłumaczyć korkami we Wrocławiu, ale z kim nie rozmawiam to komputer pokazujący 12-14 l/100 km to zdecydowanie za dużo. Myślałem, że to może przyczyna stylu jazdy, ale nawet przy spokojnej jeździe i dojeżdżaniu do skrzyżować na pięciu zielonych lapmkach ECO niewiele zmienia.
Tuż po zakupie auta było ono podłączane do komputera i diagnosta nie stwierdził żadnych problemów. Wspominał tylko o tym, że przepustnica może być troszke zanieczyszczona, ale nic poważnego.
Co jeszcze? Sonda lambda?
Gdy komputer sterujący silnikiem odnotuje nieprawidłowy sygnał z jednego z czujników lub jeżeli wartości zmierzone przez czujnik wykroczą poza parametry założone przez producenta powoduje to zapalenie się kontrolki "check engine". Wtedy trzeba odczytać przyczynę czyli kod błędu. Awaria sondy lambda powoduje niewłaściwy skład spalin, gorsze osiągi i tym samym wyższe zużycie paliwa, jednak powinna być zgłoszona zapaleniem się kontrolki. Zdarzały się przypadki uszkodzenia sondy, które nie były alarmowane "check engine" ale dotyczyło to silników K20. Wrocław to bardzo specyficzne miasto ale 12-14 l to trochę dużo. Mi FN1 bierze około 9 - 10l. Może Komputer przekłamuje, sprawdź może najpierw faktyczne zużycie.
jak wyżej najpierw sprawdź faktyczen spalanie
Nie wiem jaki przebieg ma samochód, ale może warto by było przeczyścić przepustnice i przepływomierz powietrza, EGR potrafi zapaskudzić wszystko.
A wskazania temperatury silnika są w normie?
Andkas, AdrianFK2 - spalanie jest różne, ale jeśli sporo jeżdżę po mieście to niestety by się potwierdzało. Przy proporcjach 50/50 spalanie jest na poziomie 8,5l a przy większości miasta w okolicach 9,5-10l/100km.
Rrajk - powinienem więc przeczyścić EGR czy przepustnicę i przepływomierz?:)
Jacek65 - wskazówka temperatury silnika zatrzymuje się na poziomie mniej więcej 40 stopni tj. minimalnie poniżej linii wyznaczającej równo połowę. Nie skacze, nie zwiększa się, nie zmniejsza. Kolega, który mi sprzedawał auto mówił, że u niego tak było zawsze i spalanie miał niższe.
temperature pokazuje ci dobrze,wszyscy tak maj troche ponizej polowy
Jeżeli w mieście spala Ci 9,5 - 10l to jest OK. W tak zatłoczonym mieście jakim jest Wrocław, gdzie średnia prędkość wynosi w granicach 20 km/h a przejechanie 12 km w godzinach zbliżonych do szczytu zajmuje prawie godzinę to i tak niezły wynik.
andkas - niestety 9,5-10l/km podaję przy większości miasta czyli np. 60/70km na mieście i 30km w trasie. Gdy zatankuję auto w mieście i zresetuję licznik wskazania są na poziomie 12-14/100km...
U mnie średnie spalanie w mieście na krótkich odcinkach (około 5-6 km) to 9,5-10,5 l. Trasa przy normalnej jeździe to około 6,7l.
masz normalne spalanie jak każdy ...
też jak zresetuje licznik po tankowaniu i jeżdże po mieście to komputer pokazuke okolice 10 - a jeżdze jak baba w mieście :D
AdrianFK2 - spalanie w okolicach 10-11l jeszcze bym zaakceptował, ale nie uważasz, że 13-14 to za dużo?
No to wyniki na poziomie FN2 po Warszawie. R18 kumplowi w Wawie palilo blizej 10-12.
Podaj więcej danych na temat:
-silnika: przebieg, jeżeli duży to kiedy i czy w ogóle były regulowane zawory,
-elementy eksploatacyjne: świece (jakie, kiedy i czy w ogóle wymieniane), to samo filtr powietrza, stosowany olej.
Przebieg - 179.000 km, nie wydaje mi się aby były regulowane zawory (nie słyszałem zresztą nigdy aby ktoś mi to zalecał).
Świece - nie wiem nic o tym by były wymieniane, ja od ok. 15.000km ich nie wymieniałem.
Filtr - przy wymianie oleju był wymieniany przeze mnie.
Olej - półsyntetyk, chyba 10W40, nazwę musiałbym sprawdzić.
Zawory powinny byc sprawdzane przez komputer HDS co 40.000km i ustawiane weldug potrzeby, sprawdzilem wlasnie w oficjalnym planie ;) Dla pewnosci przy 100.000 najpozniej bym ustawil zeby miec spokoj.
Swiece powinny byc przy 120.000 wymienione.
Zawory powinny byc sprawdzane przez komputer HDS co 40.000km i ustawiane weldug potrzeby, sprawdzilem wlasnie w oficjalnym planie ;) Dla pewnosci przy 100.000 najpozniej bym ustawil zeby miec spokoj.
Swiece powinny byc przy 120.000 wymienione.
Dzięki za odpowiedź. Orientujecie się gdzie we Wrocławiu mogę się podłączyć pod taki komputer? Jaki powinien być koszt podłączenia i ustawienia zaworów?
Nie wiedziałem, że świece mają wpływ na spalanie, ale skoro tak to też będe musiał je wymienić.
Zacznij od podstawowych czynności, których wykonanie powinno obniżyć spalanie paliwa:
-ustawienie zaworów;
-wymiana świec, polecam DENSO IRIDIUM TOUGH VK20G;
-przy następnej wymianie ojeju zalej syntetyk (5-0W/20-30) z palety Motul, Amsoil;
-filtr powietrza proponuję wymieniać co 10 góra 15 tyś., jeżeli auto eksploatowane więcej w mieście to ze wskazaniem na 10 tyś.;
-proponuję jeszcze sprawdzić ciśnienie w gumkach;
Na podwyższone spalanie może jeszcze wpłynąć, jak ogólnie wiadomo, częste chłodzenie wnętrza :).
-przy następnej wymianie ojeju zalej syntetyk (5-0W/20-30) z palety Motul, Amsoil;
-filtr powietrza proponuję wymieniać co 10 góra 15 tyś., jeżeli auto eksploatowane więcej w mieście to ze wskazaniem na 10 tyś.;
nie napisałeś o lateksowych ,jednorazowych rękawiczkach przy otwieraniu maski auta :confused:
moim zdaniem jesli samochod dobrze chodzi to wymiana swiec nic nie zmieni na korzysc spalania,jednak jesli od nowosci nie wymieniane to trzeba to zrobic zeby nie miec jakichs przygód. Cisnienie w kolach tez bym odrzucil jako przyczyna duzego spalania,z wlasnego doswiadczenia wiem bo jezdzilem na roznych cisnieniach,spory czas nie sprawdzalem i po dopompowaniu nic na kompie sie nie zmienilo,no chyba ze widac na samochodzie okiem ze guma ugięta bo tak malo wiatru ale to sie rzuca w oczy i malo kto tak jezdzi. Zaczal bym od regulacji zaworow jesli nigdy nie robione,bez zadnych komputerow po co dodatkowy koszt,regulacja zaworow w 1.8 to nie duza robota,w jedno popoludnie sie pobawisz ,ty albo ktos mechanikowaty jak nie czujesz sie na silach. Po takim przebiegu zawory napewno sie troche wygniotły
moim zdaniem jesli samochod dobrze chodzi to wymiana swiec nic nie zmieni na korzysc spalania,jednak jesli od nowosci nie wymieniane to trzeba to zrobic zeby nie miec jakichs przygód. Cisnienie w kolach tez bym odrzucil jako przyczyna duzego spalania,z wlasnego doswiadczenia wiem bo jezdzilem na roznych cisnieniach,spory czas nie sprawdzalem i po dopompowaniu nic na kompie sie nie zmienilo,no chyba ze widac na samochodzie okiem ze guma ugięta bo tak malo wiatru ale to sie rzuca w oczy i malo kto tak jezdzi. Zaczal bym od regulacji zaworow jesli nigdy nie robione,bez zadnych komputerow po co dodatkowy koszt,regulacja zaworow w 1.8 to nie duza robota,w jedno popoludnie sie pobawisz ,ty albo ktos mechanikowaty jak nie czujesz sie na silach. Po takim przebiegu zawory napewno sie troche wygniotły
Panowie przemyślałem temat i jednak sam się nie chcę za to zabierać:) Możecie polecić kogoś niedrogiego we Wrocławiu albo Lubinie?
Odnośnie tego tematu ogólnie - co z przepustnicą? Czasem mam dwa dziwne objawy, które pasują mi być może do przepustnicy a może właśnie też wpływają na podwyższone spalanie:
1. Po odpaleniu silnika auto chodzi przez jakiś czas na obrotach powyżej 1.000, później stabilizuje się na 0,8-0,9 lecz czasem zdarza się w niektóre dni, że nastepują nagłe spadki obrotów np. do poziomu 0,3 (trwa to niecała sekundę) i od razu odbicie strzałki na właściwy poziom. Okresliłbym to jako króciutkie dławienie się obrotów.
2. Czasem gdy chce nagle przyspieszyć silnik dostaje takiego "zadławienia się" (czuć szarpnięcie) i dopiero po chwili zaczyna płynnie przyspieszać.
Co myślicie?
Czasem gdy chce nagle przyspieszyć silnik dostaje takiego "zadławienia się" (czuć szarpnięcie) i dopiero po chwili zaczyna płynnie przyspieszać.
poczytaj w temacie szybkie pytanie ,szybka odpowiedź2
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?203172-Szybkie-pytanie-szybka-odpowied%BC-vol-2/page82 tu poczytaj
hehe, byłeś pierwszy
przeczytaj watek "szybkie pytanie szybka odpowiedz vol. 2" kilka ostatnich stron jest mowa o wgraniu nowszego oprogramowania i ponoc pomaga na takie objawy,spadajace obroty i dławienie przy dodawaniu gazu. Koszt 150zl sam o tym mysle bo uwazam ze mam za duze spalanie i dławienie od dawna. Co kolwiek by Ci pomoglo to napisz. Mi obroty nie wariuja ale procz tego mam podobne objawy choc inny maly silnik. Czyszczenie przepustnicy byc moze tez pomoze,tak jak i czyszczenie egr uklad recyrkulacji spalin,niewiem czy tego nie robi sie razem,nie mialem z tym nigdy do czynienia ale po tej operacji trzeba uczyc silnik wolnych obrotow czy jakos tak,a z tego co wyczytalem tu na forum bywaja z tym problemy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.