Zobacz pełną wersję : Nierówny naciąg linek recznego
Witam mam problem z nierównym naciągiem linek recznego w ej2. Po swaie na tarcze (wszystko zregenerowane) było ok. Zmieniłem tarcz na nowe (stare były w kiepskim stanie) pojawil sie problem mocniejszego łapania prawego koła (na tej stronie byla kiepska tarcza) Jak to naprawic wina leży w zacisku?
http://images64.fotosik.pl/1010/2632b0653f5adfc9gen.jpg
zacznij od regulacji opisanej w manuala
hmm, zdaje się, że w manualu nie ma opisanej żadnej 'regulacji' ręcznego.
Mechnizm samoregulatora w zaciskach wysuwa tłoczek w miarę ścierania klocka/tarczy, więc linka nie powinna się przesuwać. Jeśli jedna z nich jest bardziej wysunięta, to gdzieś jest problem z zaciskiem. Lewa linka jest dalej, więc mechanizm wykonuje większy skok. Podjedź dla pewności na rolki, niech zmierzą siłę hamulca ręcznego, będziesz wiedział na którym kole łapie słabiej.
jest opisana:)nalezy poluzowac linki recznego nakretka widoczna na zdjeciu az beda luzne,podpompowac pare razy pedałem zeby mechanizm samoregulacji w tłoczku sie ustawił i dopiero naciagnac linki.
poka poka ;) widać mam innego manuala :P
Nie ma co oglądać. Jedynie jest napisane to co Janek już napisał.
Poluzować linki ręcznego do meeeega konkretnego luzu, nacisnąć do oporu kilka/-naście razy hamulec i następnie dociągnąć linki śrubą regulacyjną. Jak nie śmiga nadal - problem linek (stoją w pancerzu/są wyciągnięte) lub problem w łożysku igiełkowym w zacisku hamulcowym (niestety wymiana tego gówna jest równa z rozłożeniem calutkiego zacisku na części pierwsze, bo łożysko demontuje się jako dosłownie ostatni element).
Ja się podepnę pod temat.
Mam to samo:
http://images69.fotosik.pl/216/d67387d7f67e7258m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d67387d7f67e7258) http://images66.fotosik.pl/216/6c890ad38f5c09b7m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6c890ad38f5c09b7)
Problem jest taki, że linki są nowe (zamienniki) i według katalogu IC (oraz numerów OEM Hondy) linka prawa od lewej MA BYĆ dłuższa o ok. 1 cm.
Pytanie 1: w jakim celu linki mają różne długości?
Pytanie 2: czy w takim razie można np. wsadzić dwie "lewe" linki?
Pytanie 1: w jakim celu linki mają różne długości?
Pytanie 2: czy w takim razie można np. wsadzić dwie "lewe" linki?
poz. 1 Różnica długości wynika z konieczności prowadzenia linek innymi drogami, stąd jedna dłuższa druga krótsza ( np, ominięcie zbiornika z prawej i lewej strony)
poz. 2 można wsadzić, jeśli dwie prawe, bo są dłuższe, lewa może nie dostać... Poza tym problem jest w uchwytach, ich rozmieszczeniu, kształcie, czy odbicie lustrzane na prawej i lewej...
Mały odkop.
Wymieniłem lewą linkę na prawą (teraz są dwie prawe). Jest równo i równo hamuje.
http://images69.fotosik.pl/446/3aebd23e42196daam.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3aebd23e42196daa.html) http://images70.fotosik.pl/444/c8ed21d02541f183m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8ed21d02541f183.html)
Na problem będący tematem tego wątku polecam więc takie rozwiązanie.
a sprawdziłeś przy okazji stan klocków + zacisków z tyłu? bo mnie się wydaje, że teraz masz równo, a klocki po jednej stronie będą się szybciej kończyły...
Mam bębny - są nowe (montaż w sierpniu). Szczęki też OK (roczne). Jest równo zużyte z każdej strony.
miałem tak samo z linkami recznego klocki nowe tarcze nowe a linki krzywo, prawdopodobnie wyciagnieta linka czy coś takiego
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.