Zobacz pełną wersję : Silnik D14Z4 i niepokojące dźwięki
Witam
Mam mały problem z moją Hanią ( Aerodec 2000r z silnikiem D14Z4 1,4 is ) , Być może słoń mi nadepnął na ucho, ale do rzeczy. Wydaję mi się że praca mojego silnika ostatnio wzbogaciła się o dziwne stuki.
Adres do filmiku http://youtu.be/HsxcRcWhrYg
Mam pewne przypuszczenia co to może być ale nie będę nic sugerował. Może ktoś ma inne przypuszczenia niż ja.
Tak dla informacji:
- jak kupowałem Hania miała 114 tys ( na liczniku ?!?) , obecnie ma ok. 185 tys
- po kupnie były wymieniane wszystkie elementy zgodnie z instrukcją kupujących, włącznie z paskiem rozrządu ale bez pompy wody ( w manualu inspekcja )
- od momentu kupna ma założoną instalację LPG Landi Renzo - zero problemów
- ostatnio wymieniony został rozrząd włącznie z pompą wody ( pompa miała jeszcze napisy Honda - oryginalna ??? )
tu uprzedzam pytanie - przed wymiana tez stukało i wg znalezionych gdzieś informacji rozrząd mógł być przyczyną tych dźwięków
- ustawione zostały zawory
Jeszcze parę innych rzeczy było przy tej okazji robione, ale one nic nie mają wspólnego z silnikiem.
Proszę o jakieś sugestie.
jak dla mnie to stukają zawory, to nic że były ustawiane - przyroda zna przypadki robienia tego źle :) Sam je regulowałeś ?
Czy dźwięk jest głośniejszy jak silnik zimny a cichnie przy mocnym rozgrzaniu ?
Masiulek207
22-05-14, 12:32
Witam wgl to klekota jak diesel.
Ale tak jak kolega wyżej zawory mogą grać.
Albo rozrząd moze byc zle ustawiony nie widzisz róznicy jak bylo przed a jak po ?. Ja tak mialem z swoja hania zle znaki ustawionei tez mi tak klekotala i nie wkrecala sie na obroty tak jak wczesniej.
Nie ma różnicy w "klekocie" przed i po wymianie rozrządu, rozrząd wymieniałem sam i zwróciłem szczególną uwagę jego ustawienie ( znaki ).
Zawory też regulowałem sam i to już nie pierwszy raz więc raczej odpada. Jutro mogę to jeszcze sprawdzić ale to raczej nie to.
Zasadniczo nie słyszę różnicy pomiędzy zimnym a rozgrzanym silnikiem . Filmik był nagrywany jak Hania już się nieco rozgrzała.
Nie ma różnicy w "klekocie" przed i po wymianie rozrządu, rozrząd wymieniałem sam i zwróciłem szczególną uwagę jego ustawienie ( znaki ).
Zawory też regulowałem sam i to już nie pierwszy raz więc raczej odpada. Jutro mogę to jeszcze sprawdzić ale to raczej nie to.
Zasadniczo nie słyszę różnicy pomiędzy zimnym a rozgrzanym silnikiem . Filmik był nagrywany jak Hania już się nieco rozgrzała.
sprawdź szczelinomierzem po zrzuceniu pokrywy jakie masz w tej chwili luzy, może jednak coś zrobiłeś nie tak. Rozumiem że kluczy dynamometryczny posiadasz ?
Panewką to nie brzmi, ale jeśli tu nie znajdziesz przyczyny to trzeba by miskę zrzucić i zobaczyć
Sory, że dopiero dzisiaj odpisuję.
Wracając do rzeczy, sprawdziłem luzy na zaworach i w zasadzie można by powiedzieć, że były w normie 0,21-23 ssące , wydechowe 26-27. Przestawiłem wszystkie troszkę ciaśniej 0,2 ssący i 0,25 wydech. Ale przy ustawianiu zauważyłem pewną niepokojącą "anomalię" a mianowicie: pierwszy zawór wydechowy od strony rozrządu po ustawieniach jest ustawiony troszkę wyżej niż pozostałe ( śruba regulacyjna w zasadzie schowała się w kontrującej :( ) poniżej zdjęcia
https://imageshack.com/i/n919w2j ; https://imageshack.com/i/n7lj6gbj
Powered - którą panewkę masz na myśli : główna czy korbowa :confused:?
Przyznam się, że też miałem takie przypuszczenia :(. Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić luzy i fabryczne spasowanie
A tak na marginesie czy ktoś już przerabiał zakup tych panewek i może się podzielić informacjami ::cool:.
ale konkretnie o co chcesz zapytać ? BTW jest temat o panewkach w dziale "turbo na swap" tam masz wszystko.
Z tym że jeśli okaże się że to panewka, to pytanie dlaczego - same z siebie nie padają.
-za mało oleju ?
-jakiś syf wpadł (piasek lub opiłki przy regulowaniu zaworów ?)
-od niedawna masz auto, panewki były wymieniane bez sprawdzenia pasowania ?
-pałujesz na zimnym ?
Ok dzięki za info przejrzę
Dlaczego "padła" sam bym chciał wiedzieć
pkt 1. wykluczone zawsze powyżej min
pkt 2. tu nigdy nie można nic wykluczyć mimo staranności i uwagi
pkt 3. Hanię mam od 6 lat i do tej pory nic z panewkami nie było robione ( przynajmniej przeze mnie )
pkt 4. zimna to tylko wódka smakuje :p , ja takich zapędów nie mam ale moja żona to przy ruszaniu podkręci troszkę obroty ale też nie do przesady;)
Po pewnych perturbacjach wracam do tematu .
W sobotę pomierzyłem luzy na panewkach i mam niezły ból głowy. Panewki główne cała piątka mieści się w luzach 0,036 - 0,04 czyli prawie jak z fabryki w górnych granicach, natomiast korbowe również mieszczę się w w granicach dopuszczalnych luzów: panewka od strony koła zamachowego ma luz poniżej 0,05 natomiast pozostałe ok 0,04 - 0,045. próbowałem również sprawdzić kołowość czopów wału , do 0,01 wygląda na to że jest ok. ale dopuszczalne odchyłki są do 0,005 .
W zasadzie to opieram się na danych z silnika A8 bo do Z14 nie mam manuala :( ( ale przecież to prawie te same silniki )
Po pewnych perturbacjach wracam do tematu .
W sobotę pomierzyłem luzy na panewkach i mam niezły ból głowy. Panewki główne cała piątka mieści się w luzach 0,036 - 0,04 czyli prawie jak z fabryki w górnych granicach, natomiast korbowe również mieszczę się w w granicach dopuszczalnych luzów: panewka od strony koła zamachowego ma luz poniżej 0,05 natomiast pozostałe ok 0,04 - 0,045. próbowałem również sprawdzić kołowość czopów wału , do 0,01 wygląda na to że jest ok. ale dopuszczalne odchyłki są do 0,005 .
W zasadzie to opieram się na danych z silnika A8 bo do Z14 nie mam manuala :( ( ale przecież to prawie te same silniki )
zakładając że pomierzyłeś dobrze, to zostaje jeszcze luz na sworzniu tłoka (podłużny, czyli w kierunku pracy tłoka), albo masz takie jaja na cylindrach już że tłoki klepią
kurcze wielokrotnie przesuwałem tłoki w górę i w dól, wyciągałem panewkę z górnej części korbowodu i nie słyszałem anie nie wyczułem żeby na którymś z tłoków ( sworzeń ) był luz. :confused: Jedyne co mi przychodzi jeszcze na myśl to czy przypadkiem gdzieś nie stuka na wałku rozrządu. Cały czas nie daje mi spokoju dźwigienka zaworowa ( pierwsza od strony paska - wydech ) która jest ustawiona wyżej niż pozostałe ( śruba regulacyjna jest już schowana w nakrętce kontrującej a na pozostałych nie ) Jak znajdę trochę czasu to się temu przyjrzę.
Znalazłem dzisiaj trochę czasu i zajrzałem do klawiatury. Efekty "inspekcji" są tutaj http://youtu.be/oq1YA7VEQQQ i http://youtu.be/VmecPhi28Kg :confused:
Nie pytajcie jak to się stało bo ............ nie mam zielonego pojęcia
A tera pytanie z jakiego silnika oprócz d14z4 i d14A8/7 można wziąć organy na przeszczep.
Znalazłem dzisiaj trochę czasu i zajrzałem do klawiatury. Efekty "inspekcji" są tutaj http://youtu.be/oq1YA7VEQQQ i http://youtu.be/VmecPhi28Kg :confused:
Nie pytajcie jak to się stało bo ............ nie mam zielonego pojęcia
A tera pytanie z jakiego silnika oprócz d14z4 i d14A8/7 można wziąć organy na przeszczep.
wałek w tym miejscu też pewnie nie będzie trzymał wymiarów, swoją drogą zastanawiam się właśnie czemu się tak zrobiło
Czemu tak się stało nie mam pojęcia i w zasadzie może ktoś się nad tym doktoryzować jak chce :cool:
Wałek na oko wygląda nawet nieźle, nie widać na nim żadnych objawów tego zdarzenia, ale go nawet już nie mierzyłem bo to nie ma sensu. Do wymiany całość :p
Panowie czy klawiatura z D14z6 ( chyba to v-tek ) podejdzie do d14z4
Panowie czy klawiatura z D14z6 ( chyba to v-tek ) podejdzie do d14z4
to jest vtec więc nie podejdzie, po drugie to inna generacja już
najpewniej z z4, ale MOŻE też podpasować z a8/7/2
Szkoda ze z D14z6 graty nie pasuj. Z A8/7 to raczej nie powinno być problemów :confused: bo to w zasadzie te same silniki, ale w manualu jaki ostatnio wpadł mi w ręce do civica z 99 r mam przy silnikach napisane że :
D14Z3 to D14A2
D14Z4 to D14A5 ?? ale A5 to chyba miał 75 kucyków a nie 90 jak przy Z4. W zasadzie A5 z A8 różniły się tylko układem dolotowym
D15Z8 to D15Z3 - inny zespół dźwigienek zaworowych
No to muszę poszperać
Szkoda ze z D14z6 graty nie pasuj. Z A8/7 to raczej nie powinno być problemów :confused: bo to w zasadzie te same silniki, ale w manualu jaki ostatnio wpadł mi w ręce do civica z 99 r mam przy silnikach napisane że :
D14Z3 to D14A2
D14Z4 to D14A5 ?? ale A5 to chyba miał 75 kucyków a nie 90 jak przy Z4. W zasadzie A5 z A8 różniły się tylko układem dolotowym
D15Z8 to D15Z3 - inny zespół dźwigienek zaworowych
No to muszę poszperać
a5 miał zwężkę w przepustnicy stąd inna moc, bo Niemcy płacą od mocy OC a nie od pojemności.
Generalnie łatwiej Ci będzie znaleźć całą głowicę, raczej wątpię żeby ktoś samą klawiaturę sprzedawał.
raczej wątpię żeby ktoś samą klawiaturę sprzedawał.
Mam całą klawiaturę do d14z4 :) mogę wymontować samą dźwigienkę czy co tam potrzeba.
btw. D14A2/A5 to zupełnie inne głowice niż A7/A8/Z3/Z4
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.