Zobacz pełną wersję : temPeratura oleju
Witam mam zaPytanie odnośnie temPeratury oleju Przy uPalnych dniach jak są teraz temPerature mam Przy sPokojnej jezdzie miedzy 80 a 90 Przy jezdzie w korku lub miasto światła wzrasta nawet do 110 czy tak może być czy zakładać jakiś wiatraczek na chłodnice oleju d16 :)GT28RS
Ile rzedow ma chlodnia? Generalnie 10 rzedow powinno starczyc
Na jakim jezdzisz oleju? Moze tu jest problem. Przy ilu plynie?
Co to jest temperatura 80, 90, 110?
Kelvin, Celsjusz, Fahrenheit, Rankine, Delisle, Newton, Réaumur, Rømer?
Jeszcze moze zapytaj czy te 110 to zapis binarny...:rolleyes:
Ile rzedow ma chlodnia? Generalnie 10 rzedow powinno starczyc
Na jakim jezdzisz oleju? Moze tu jest problem. Przy ilu plynie?
chłodnia duża Podczas jazdy ok trzyma 83 stoPnie celcjusza :) ,olej Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECHGT1 10W-60 , ale jak trochę dostanie w dupę na mieście i stoję w korku to temp idzie nawet do 110 stopni nie wiem czy to tak ma być
110*C, jeżeli już dalej nie idzie i jest to max, czyli nie stale osiągana wartość, to może tak być, jest okej.
do 120st to spokojnie można jeździć
110*C, jeżeli już dalej nie idzie i jest to max, czyli nie stale osiągana wartość, to może tak być, jest okej.
Z tego co patrze to nie idzie dalej ,ale wolałem się upewnić czy tak może być
do 120st to spokojnie można jeździć
To jeszcze tyle nie miałem , także chyba ok podziękował
Co to jest temperatura 80, 90, 110?
Kelvin, Celsjusz, Fahrenheit, Rankine, Delisle, Newton, Réaumur, Rømer?
A w jakim kraju jesteśmy śmieszku i jaki mamy system miar ? Nie wydaje mi się żebyśmy my zwykli ludzie używali jednostek imperialnych w Polsce.
Fajnie że coś zapamiętałeś z fizyki ale przestań pajacować na forum jak nie masz nic do wniesienia.
A co do tematu olej 110 stopni przy pałowaniu w lato nocą , momentami 115-118.
D16T bez chłodnicy oleju.
Podejrzewam że w upał będzie zbyt hardcore'owo i chłodnica będzie musowa
A w jakim kraju jesteśmy śmieszku i jaki mamy system miar ? Nie wydaje mi się żebyśmy my zwykli ludzie używali jednostek imperialnych w Polsce.
Fajnie że coś zapamiętałeś z fizyki ale przestań pajacować na forum jak nie masz nic do wniesienia.
Jesteśmy w kraju, w jakim jesteśmy... ale wskaźnika temp oleju produkowanego w Polsce to raczej trudno kupić, a jak już to będzie on pochodził od Ursusa, czy innego FSO, FSM czy FSC...
Większość tych Waszych wskaźników to Chiny, USA, Japonia czy jeszcze jakieś inne, gdzie nie koniecznie używa się st. Celsjusza.
Dodatkowo zaczynający temat napisał:
Witam mam zaPytanie odnośnie temPeratury oleju Przy uPalnych dniach jak są teraz temPerature mam Przy sPokojnej jezdzie miedzy 80 a 90 Przy jezdzie w korku lub miasto światła wzrasta nawet do 110 czy tak może być czy zakładać jakiś wiatraczek na chłodnice oleju d16 GT28RS
Nie ma tu nawet mowy o stopniach... A jeśli się nie pisze, że chodzi o stopnie temperatury, to wiemy wszyscy, że chodzi o parametr kelwina, bo w tej jednostce błędem jest powiedzieć stopnie Kelvina, bo takiego czegoś nie ma...
Stąd moje zapytanie...
Co do temp. oleju w silniku, to do 130st. C policzone są wszystkie elementy na uszkodzenia i uszkodzenia materiału, więc 110st. C to najzwyklejszy standard...
Witam mam zaPytanie odnośnie temPeratury oleju Przy uPalnych dniach jak są teraz temPerature mam Przy sPokojnej jezdzie miedzy 80 a 90 Przy jezdzie w korku lub miasto światła wzrasta nawet do 110 czy tak może być czy zakładać jakiś wiatraczek na chłodnice oleju d16 :)GT28RS
Przepraszam za offtop ale czemu piszesz każde "P" z dużej :D?
Przepraszam za offtop ale czemu piszesz każde "P" z dużej :D?
hehe bo mam uszkodzoną klawiaturę i i nie które literki nie chodzą dlatego a z kopiowałem akurat duże =p= hehehe
Juz wczesniej widzialem Twoje posty i tez sie zastanawialem o co chodzi z P:D
Juz wczesniej widzialem Twoje posty i tez sie zastanawialem o co chodzi z P:D
:o
Nie ma tu nawet mowy o stopniach... A jeśli się nie pisze, że chodzi o stopnie temperatury, to wiemy wszyscy, że chodzi o parametr kelwina, bo w tej jednostce błędem jest powiedzieć stop nie Kelvina, bo takiego czegoś nie ma...
i dlatego stwierdziłeś ze autor tematu podal tem. w tych wlasnie jednostkach miar. Nie wiem czemu to napisalez by zablysnac jaki to madry jestes??
Nie wiem czemu to napisalez by zablysnac jaki to madry jestes??
Nie...
Dlatego że podobają mi się zasady jednego z najlepszych forów, a mianowicie elektroda.pl, gdzie jestem moderatorem.
Zaszkodziło Ci troszkę wiedzy, czy precyzji? Jeśli tak, a tak wychodzi z Twojego posta, to może warto o wizytę u jakiegoś specjalisty, który zajmuje się takimi zaburzeniami...
Jesteśmy w kraju, w jakim jesteśmy... ale wskaźnika temp oleju produkowanego w Polsce to raczej trudno kupić, a jak już to będzie on pochodził od Ursusa, czy innego FSO, FSM czy FSC...
Większość tych Waszych wskaźników to Chiny, USA, Japonia czy jeszcze jakieś inne, gdzie nie koniecznie używa się st. Celsjusza.
Dodatkowo zaczynający temat napisał:
Nie ma tu nawet mowy o stopniach... A jeśli się nie pisze, że chodzi o stopnie temperatury, to wiemy wszyscy, że chodzi o parametr kelwina, bo w tej jednostce błędem jest powiedzieć stopnie Kelvina, bo takiego czegoś nie ma...
Stąd moje zapytanie...
Co do temp. oleju w silniku, to do 130st. C policzone są wszystkie elementy na uszkodzenia i uszkodzenia materiału, więc 110st. C to najzwyklejszy standard...
I pomyślałeś, że temperatura oleju wyniosła 110 kelvinów? Pogratulować :) Jakoś wszyscy wiedzieli, że chodzi o stopnie Celsjusza i tylko ten, który dał sobie prawo wypowiadać się za wszystkich nie zrozumiał.
Jak upalasz na mieście i ktoś rzuca tekst, że zaczynacie z rolki od 30 to też pytasz czy chodzi o węzły czy metry na sekundę? A jak żona gotuje ryż i prosi, żebyś minutnik na 20 nastawił to zastanawiasz się czy ma na myśli chronony albo czas Plancka?
Jak upalasz na mieście i ktoś rzuca tekst, że zaczynacie z rolki od 30 to też pytasz czy chodzi o węzły czy metry na sekundę? A jak żona gotuje ryż i prosi, żebyś minutnik na 20 nastawił to zastanawiasz się czy ma na myśli chronony albo czas Plancka?
umarłem xD
Jak upalasz na mieście i ktoś rzuca tekst, że zaczynacie z rolki od 30 to też pytasz czy chodzi o węzły czy metry na sekundę?
Po pierwsze nie upalam na mieście, bo mnie to jakoś nie cieszy... po drugie metry/sek. to jednostka przyspieszenia, a nie prędkości...
A jak żona gotuje ryż i prosi, żebyś minutnik na 20 nastawił to zastanawiasz się czy ma na myśli chronony albo czas Plancka?
Jeśli ustawia się minutnik na 20, to sprawa wygląda dość prosto bo odpowiedź jest w zdaniu... a jeśli byś zapytał wtedy czy to czas plancka, to można by się zastanawiać czy wszystko z Tobą jest ok. :D:D:D
Co to są chronony to niestety mam nadzieję, że wytłumaczysz, bo nie wiem...
po drugie metry/sek. to jednostka przyspieszenia, a nie prędkości...
No jednak tak sie sklada, ze jest to jednostka predkosci. Jednostka przyspieszenia jest metr na sekunde do kwadratu lub zeby bylo w zrozumialym dla Ciebie zapisie: "metr pomnożony przez sekunde do potęgi minus drugiej" ;)
Po pierwsze nie upalam na mieście, bo mnie to jakoś nie cieszy... po drugie metry/sek. to jednostka przyspieszenia, a nie prędkości...
Napisał moderator największego w Polsce forum poświęconemu elektronice gdzie podstawą jest fizyka.
Następnie : jak nie upalasz na mieście to po co się wypowiadasz w tym temacie ?
-Po pierwsze primo nie masz nic do wniesienia odnośnie zadanego pytania
-Po drugie secundo siejesz zamęt , wypowiadasz się za wszystkich i dalej tkwisz w przekonaniu że dobrze napisałeś
-Po trzecie tertio , twoje pojęcie o fizyce jest conajmniej mierne co potwierdza to co napisałeś o jednostce m/s , więc nie widze dalszego sensu abyś pisał w tym topicu cokolwiek.
Edit , zapomniałem napisać , wczoraj pare przelotów 0-200 na toruńskiej i olej 120 stopni , na tor chłodnica byłaby musowa.
Napisał moderator największego w Polsce forum poświęconemu elektronice gdzie podstawą jest fizyka.
Następnie : jak nie upalasz na mieście to po co się wypowiadasz w tym temacie ?
-Po pierwsze primo nie masz nic do wniesienia odnośnie zadanego pytania
-Po drugie secundo siejesz zamęt , wypowiadasz się za wszystkich i dalej tkwisz w przekonaniu że dobrze napisałeś
-Po trzecie tertio , twoje pojęcie o fizyce jest conajmniej mierne co potwierdza to co napisałeś o jednostce m/s , więc nie widze dalszego sensu abyś pisał w tym topicu cokolwiek.
Edit , zapomniałem napisać , wczoraj pare przelotów 0-200 na toruńskiej i olej 120 stopni , na tor chłodnica byłaby musowa.
Widzę ze ładnie grzejesz maszynę hehe ja muszę sprzęgło wzmocnić :D
Napisał moderator największego w Polsce forum poświęconemu elektronice gdzie podstawą jest fizyka.
Następnie : jak nie upalasz na mieście to po co się wypowiadasz w tym temacie ?
-Po pierwsze primo nie masz nic do wniesienia odnośnie zadanego pytania
-Po drugie secundo siejesz zamęt , wypowiadasz się za wszystkich i dalej tkwisz w przekonaniu że dobrze napisałeś
-Po trzecie tertio , twoje pojęcie o fizyce jest conajmniej mierne co potwierdza to co napisałeś o jednostce m/s , więc nie widze dalszego sensu abyś pisał w tym topicu cokolwiek.
Edit , zapomniałem napisać , wczoraj pare przelotów 0-200 na toruńskiej i olej 120 stopni , na tor chłodnica byłaby musowa.
Ale 0-200 czego? I 120 jakich stopni? Lepiej sprecyzuj bo nikt nie wie o co chodzi...
Ale 0-200 czego? I 120 jakich stopni? Lepiej sprecyzuj bo nikt nie wie o co chodzi...
hehehhehehe ;) :p
No jednak tak sie sklada, ze jest to jednostka predkosci. Jednostka przyspieszenia jest metr na sekunde do kwadratu lub zeby bylo w zrozumialym dla Ciebie zapisie: "metr pomnożony przez sekunde do potęgi minus drugiej"
Po trzecie tertio , twoje pojęcie o fizyce jest conajmniej mierne co potwierdza to co napisałeś o jednostce m/s , więc nie widze dalszego sensu abyś pisał w tym topicu cokolwiek.
OOOO... Brawa... Jednak się myliłem co do poziomu umysłów tego forum, bo już byłem w strachu, że nikt tego nie zauważy i nie poprawi...
Niezly jestes, na prawde...
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
PIMPEK_EJ2
27-05-14, 23:45
Mi wystarczy jeden dłuższy przelot przez miasto i 120 na zegarze od oleju widnieje:/ I to jeszcze jak N/A było:/
EDIT:
zapomniałem dodać że to 120 to w stopniach celsjusza;)
No właśnie Pimpek , dobrze że wyedytowałeś posta bo przeczytałem go zanim poszedłem spać i kórwa nie mogłem zasnąć bo liczyłem , przeliczałem i ni ****a nie wiedziałęm o co Ci chodziło z tymi 120 stopniami.
W końcu odetchnąłem z ulga ;)
Mi wystarczy jeden dłuższy przelot przez miasto i 120 na zegarze od oleju widnieje:/ I to jeszcze jak N/A było:/
EDIT:
zapomniałem dodać że to 120 to w stopniach celsjusza;)
TO do tylu jeszcze mi nie doszło uffff hehe :)
hahaha ide po popkorn :))
ps umnie jest w granicach 110 bez strasznego palowania przy palowaniu pewnie z 120 :)
edit 110/120 C :))
umnie jest w granicach 110 bez strasznego palowania przy palowaniu pewnie z 120
u mnie tak samo:)
u mnie tak samo:)
I u mnie podobnie - 110 stopni to raczej standard, na ostrzej dochodzi do 120.
PIMPEK_EJ2
29-05-14, 23:44
do 120st to spokojnie można jeździć
No właśnie jak to jest? Olej 10w40 mobil,comma,castrol.
Do ilu stopni można jeździć?
120 stopni na każdym 10w40 czy zalać 10w60??
Wolnossące d16z9 do 120 dochodziło na mieście... A teraz jest kompresor..
Czym mierzycie te temperatury ?
Każdy z Was ma pewnie inny wskaźnik temperatury i to pewnie chinol :)
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
No właśnie jak to jest? Olej 10w40 mobil,comma,castrol.
Do ilu stopni można jeździć?
120 stopni na każdym 10w40 czy zalać 10w60??
Wolnossące d16z9 do 120 dochodziło na mieście... A teraz jest kompresor..
siemka a masz chłodnice oleju :)
PIMPEK_EJ2
31-05-14, 13:30
Endriu chlodnica na razie jest w planach;)
Sent from my Windows Phone using Tapatalk
Moj max life 10w40 nie skoczyl wyzej niz 110 stopni. Ale wedlug niektorych nie zaleca sie palowac jezeli mamy wiecej niz 100 stopni na zegarku. Mierzone przez zegary AG. D16 z m45.
nie zaleca sie palowac jezeli mamy wiecej niz 100 stopni na zegarku
Chyba wody:P
90st to normalna temperatura dla oleju, odpuscic palowanie trzeba tak przy 120 dla swietego spokoju.
Ja mam licznik DEPO. Przy normalnej jeżdzie w trasie stoi równo na 90'C przy EGT ok 650'C
Przy zwykłej jeżdzie po mieście 80-85'C
Na zlocie po skończonym TA wyszło ciutkie ponad 100'C.
Nie mam chłodnicy oleju.
Motor to B16A2 zakuty z pasowaniem 5setek
Olej millers CFS 10W50
Na 1/4 moze do 100 podchodziło.
Ja mam licznik DEPO. Przy normalnej jeżdzie w trasie stoi równo na 90'C przy EGT ok 650'C
Przy zwykłej jeżdzie po mieście 80-85'C
Na zlocie po skończonym TA wyszło ciutkie ponad 100'C.
Nie mam chłodnicy oleju.
Motor to B16A2 zakuty z pasowaniem 5setek
Olej millers CFS 10W50
Na 1/4 moze do 100 podchodziło.
TO ja prawie tak samo ale nieraz dochodzi do 115 jak były takie upały :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.