Zobacz pełną wersję : Który silnik lepszy do podnoszenia mocy
Cześć wszystkim forumowiczom
Za niedługi czas przymierzam sie do kupna civa 5gen coupe z silnikiem 1.6 vtec. Chciałbym zasięgnąć waszej rady, który symbol silnika wybrać, z którym bedzie najszybsza i najłatwiejsza droga do podniesienia mocy ok. 140-150PS robiąc m.in. dolot, wydech, kolektor lub inne rzeczy.
Z góry dziękuje za wasze odpowiedzi i rady
Akurat przy Twoich wymaganiach masz dostępne tylko dwa silniki d16z6 i d16z9. Pierwszy był w coupe EX (wersja na USA), drugi w ESi (wersja na Europę). Silniki w zasadzie niczym się nie różnią i mają 125hp. Powodzenia w szukaniu auta.
Aha rozumiem:) a gdybym w przyszłosci chcial znowu podnosic moc, to w tych obu silnikach jest tez to mozliwe ? Zalezy mi na ekonomii i na mocy, zeby miec zrywne i w miare szynkie auto. Myslalem jeszcze nad silnikiem 1.5, a tych jest bardzo duzo, ale wyczytalem że te silniki nie nadają sie na podnoszenie mocy, bo to jest silnik przeznaczony na ekonomie bardziej niz na "wariacje", a 1.6 vteca z tego co widze trudno jest złapac w dobrym stanie
Aha rozumiem:) a gdybym w przyszłosci chcial znowu podnosic moc, to w tych obu silnikach jest tez to mozliwe ?
tak, zarówno w N/A jak i turbo
Myslalem jeszcze nad silnikiem 1.5, a tych jest bardzo duzo, ale wyczytalem że te silniki nie nadają sie na podnoszenie mocy, bo to jest silnik przeznaczony na ekonomie bardziej niz na "wariacje"
mozna robic minime i masz 125 w 1.5 , a potem ... turbo
a 1.6 vteca z tego co widze trudno jest złapac w dobrym stanie
taki lajf , im szybciej czas ucieka tym mniej w dobrym stanie
Te 1.5 też się da modernizować, obejrzyj opis auta Lcfr'a. Bo mam na myśli takie 1.5 co siedziało w coupe (d15b7), a nie d15b2 czy d15z1, czyli VTEC-E (bo to jest te 1.5 przeznaczony na ekonomię).
W zasadzie ekonomia i moc wzajemnie się wykluczają, więc...
Hmmm, ciekawa sprawa jest z turbo, ale to narazie future:) zalezy mi narazie zeby miec taką moc jak napisalem, moze ciut wiecej, wiec raczej silnik 1.5 odpada
Kup auto od lcfr i masz po problemie :)
mozna robic minime i masz 125 w 1.5 , a potem ... turbo
No akurat to nie jest najlepsza opcja do uturbiania, bo kompresja dosyc skacze po zalozeniu glowicy d16.
Zalezy mi na ekonomii i na mocy
Jezeli szukasz ekonomi to po pierwsze napewno nie bedzie mocny...a jak podnieszesz moc to wogole nie bedzie ekonomiczny...a po drugie jeszeli chcesz ekonomie bo nie stac Cie na paliwo to za co chcesz przerabiac samochod ???bo za darmo nic nie ma.
mozna robic minime i masz 125 w 1.5 , a potem ... turbo
No akurat to nie jest najlepsza opcja do uturbiania, bo kompresja dosyc skacze po zalozeniu glowicy d16.
nie masz racji czego najlepszym przykladem jest BurnOuT :
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=45074
przeciez tam jest blok d16 czapka tez d16 a Ziom pisal o bloku d15 czapka d16...
[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 ]
poza tym auto LCFR`a jest szybkie i wzglednie ekonomiczne, wiec w rozsadnych proporcjach da sie to polaczyc.
paraodxalnie 1.6 dwuwałkowe (non vtec) , np d16z5 itp... pala mniej niz 1.5 :) a mocy maja więcej
paraodxalnie 1.6 dwuwałkowe (non vtec) , np d16z5 itp... pala mniej niz 1.5
no moze i w jakiejs eciutkiej budzie spali to mniej niz d15b2 ale od normlanego mpi nei wspominajac wogole o vtecu-e zdecydowanei nie.
Kolejny temat z cyklu bylo 1674razy ale poniewaz teraz dotyczy mojego auta i moich pieniedzy to zapytam jeszcze raz....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.